2014年9月4日

ProSiebenSat.1 Media AG

◎ドイツのProSiebenSat.1 Groupがベンチャー企業に700万ユーロ相当の広告費を提供

◎ドイツのProSiebenSat.1 Groupがベンチャー企業に700万ユーロ相当の広告費を提供

AsiaNet 57726
共同JBN 0926 (2014.9.4)

【ミュンヘン、ロンドン2014年9月4日PRN=共同JBN】
*SevenVentures Pitch Dayは消費者向けベンチャー企業の欧州進出をサポートする

*ドイツのテレビ企業ProSiebenSat.1がフランスのTF1、トルコのDogan TV、ポーランドのTVN Group、スウェーデンのModern Times Groupなどと国際的なベンチャー企業の売り込みコンペを合同開催

*世界のベンチャー企業が欧州市場進出に必要な700万ユーロ以上のメディア露出予算をかけて競う

SevenVentures Pitch Day(7VPD)は国際化する-。ドイツ最大のテレビ・グループProSiebenSat.1のベンチャー企業向けの賞が国際的な広がりを持つことになった。このベンチャー企業向けコンペは、自らのビジネス・アイデアや製品で欧州への進出または欧州での成長を目指す創業者や消費者向けのベンチャー企業だけを対象とする。この目的を支援するため、ProSiebenSat.1 Groupは複数のコンペ勝者に対して合計700万ユーロ相当のテレビ・コマーシャルの露出を贈ることになっており、そのほか、フランスTF1(http://www.tf1.fr/ )、トルコDogan TV(http://www.doganholding.com.tr/en/business-areas/broadcasting.aspx )、ポーランドTVN Group(http://www.itiholdings.com/ )、北欧のModern Times Group(http://www.mtg.se/ )もそれぞれのメディアで勝者のコマーシャルを放映する。

SevenVentures Pitch Dayは11月13日、ロンドンで開催される欧州を代表する投資家とインターネットの会議NOAH Conference(http://www.noah-conference.com/ )に合わせて行われる。ウェブサイト(www.sevenventures.de/en/7vpd )からSevenVentures Pitch Dayへの参加申し込みができるのは最終顧客向けの製品またはサービスを提供しているか、または自国市場で相当程度実績のある若い起業家に限られている。今回のイベントの国際化を反映し、ことしの募集活動はドイツ以外のベンチャー企業を対象にしている。その狙いは、世界の革新的な起業家がテレビ企業連合の強力なマーケティング到達能力を利用してドイツをはじめ欧州市場へ進出することを促すためである。

全応募者の中から選ばれた7候補は、ロンドンで開催されるNoah Conferenceに招待され、先見の明のあるビジネス・アイデアをプレゼンテーションすることになる。参加者は短時間のプレゼンテーションの中で、世界から厳選された6人の審査員の前でアイデアを売り込む機会を得る。さらに、SevenVentures Pitch Dayはインターネットで同時中継される。これによってインターネット上のオーディエンスは7人目の審査員として投票し、選抜プロセスに加わることができる。2013年には旅行関連のマーケットプレースGetYourGuide(http://www.getyourguide.de/ )が審査員団によって賞に選ばれている。

コンペ応募および参加についての詳しい情報はウェブサイト(www.sevenventures.de/en/7vpd )を参照。

応募は10月5日までオンラインで提出可能。

▽問い合わせ先
Matthias Bohlig
Senior Manager Communications
Phone: +49(0)89-9507-2344
Fax: +49(0)89-9507-92344
E-Mail: Matthias.Bohlig@prosiebensat1.com

ソース:ProSiebenSat.1 Media AG


ProSiebenSat.1 Group, Germany’s Largest TV Network, Offers Media Worth Millions of Euros to International Start-ups

PR57726

MUNICH and LONDON, Sept. 4, 2014 /PRN=KYODO JBN/ —

    – SevenVentures Pitch Day supports consumer ventures making their
breakthrough into Europe

    – ProSiebenSat.1 associates with TF1 France, Dogan TV Turkey, TVN Group
Poland and Modern Times Group Sweden for an international start-up pitch
competition   

    – International ventures are pitching for a media budget worth more than EUR7
million in order to enter the European market  

    SevenVentures Pitch Day (7VPD) goes international: The start-up prize from
ProSiebenSat.1, Germany’s largest TV group, will have an international
alignment. The start-up competition specifically targets founders and consumer
start-ups intending to enter or grow in the European market with their business
idea or product. To support that objective, the ProSiebenSat.1 Group will award
the competition winners with a total of EUR7 million in TV media volume in
addition to additional media prizes from TF1 (http://www.tf1.fr/)(France),
Dogan TV
(http://www.doganholding.com.tr/en/business-areas/broadcasting.aspx)(Turkey),
TVN Group (http://www.itiholdings.com/)(Poland) and Modern Times Group
(http://www.mtg.se/)(Northern Europe).

    SevenVentures Pitch Day will be held on November 13, 2014 in London at the
NOAH Conference (http://www.noah-conference.com/), Europe’s leading investor
and internet conference. Young entrepreneurs who offer their product or
services to end customers and who are already fairly established in their
respective home markets can apply on www.sevenventures.de/en/7vpd to
participate in the SevenVentures Pitch Day. As a reflection of the
international focus of the event, this year’s call for applications is being
directed especially at the founder community worldwide. The objective is to
facilitate entry into the European market starting with Germany for innovative
entrepreneurs from around the world who can benefit from the strong marketing
reach of the association of TV companies.

    From all the applications, 7 candidates will receive free tickets for Noah
conference in London, where they will present their forward-looking business
idea. In a series of short sessions, participants will have the opportunity to
pitch their idea to an international and hand-picked six-member jury. At the
same time, SevenVentures Pitch Day will be broadcasted live on the Internet.
This enables the audience – as a seventh digital member of the jury – to vote
and participate in the decision-making process. In 2013, marketplace for travel
related activities, GetYourGuide (http://www.getyourguide.de/)was able to win
over the jury.

    For additional information on applying and joining the competition, please
visit: www.sevenventures.de/en/7vpd.

    Applications can be submitted online until October 5, 2014.

    Contact:
    Matthias Bohlig
    Senior Manager Communications
    Phone +49(0)89-9507-2344
    Fax +49(0)89-9507-92344
    E-Mail: Matthias.Bohlig@prosiebensat1.com

    SOURCE: ProSiebenSat.1 Media AG