2014年9月4日

Ulmart

◎ロシアのディスラプティブ技術による電子小売業者の大手、Ulmartが業界を変える。修正後のランクはヨーロッパでナンバー6に 

AsiaNet 57755

【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。
    共同通信JBNは編集していません。

ロシアのディスラプティブ技術による電子小売業者の大手、Ulmartが業界を変える。    
修正後のランクはヨーロッパでナンバー6に

モスクワ、2014年9月3日/PRNewswire/ —

「ヨーロッパトップ500のインターネット小売業者2014版(Internet Retailer 2014 Edition Europe 500)(IR)」の研究チームは、2014年6月の同ランキングにおける誤りを認め、ウェブのみで事業展開する電子小売業者としてのUlmartのランクを全ヨーロッパで6位に修正しました。

(ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140203/667275 )

Ulmartの経営陣に送られた書簡の中で、「内部における議論の結果、およびさらなる分析を行った結果、御社のご指摘を認め、デジタルガイドを更新した上で、Ulmart の分類をウェブのみで事業展開する業者と修正いたしました。」

「IR」のランキングはファンや電子商取引を学ぶ学生などから、業界の動向をつかみ、新たに台頭してきた業界の牽引役に光を当て、実際の複数のケースで投資家が関心を寄せる価値がある業者を特定している、決定的なバイブルとして見なされています。

最新のランキングでは、全ヨーロッパの小売業者のうち25位にUlmartをランク付けしており、なぜか「ウェブ展開のみ」のカテゴリからは同社を除いていました。

「Internet Retailerの専門家を十二分に尊重していますが、私たちはオンラインのみの展開です。もちろん、お客様が当社のフルフィルメントセンターにアクセスできるという、興味深いハイブリッド・アプローチを取っていますが、注文の100%がオンラインで行われているのです。」と、同社の最高マーケティング責任者であるアレクサンドラ・サヴィナ氏はコメントしました。

東西デジタルニュース(East-West Digital News)の共同創設者エイドリアン・ヘンニ氏の主張にもかかわらず、モスクワに拠点を置く大手電子商取引研究グループは、Ulmartが従来の電子小売業者ではなく、それらを対象にしたランキングで扱かうべきではないとしていましたが、UlmartのコミュニケーションチームはInternet Retailerの説得に成功し、Ulmartの革新的なアプローチに味方することになりました。

「お客様が当社のフルフィルメント・センターにおいて、インターネットを使用できるようにしていることで、ランキングから除外される理由はなく、インターネット接続がなければ当社から商品を購入することはできないのです。」と、Ulmartの広報・IRディレクターであるブライアン・キーン氏は付け加えました。

フルフィルメントセンター(FC)内の端末では顧客がオンライン購入を行うことができますが、現在の傾向では、家庭で、仕事場で、カフェに座っての購入から、モバイルおよびFC外の購入に向かう動きが大きな流れとなっています。

二年前、Ulmartは電子商取引業界ではほとんど無名の存在でしたが、非常に迅速な注文処理のため、15億ドルに達する今年の予測売上高とともにランキングのトップに躍り出ました。また、つい最近創業6周年を迎えたばかりだということも特筆すべきです。

「アマゾンや同業他社は私たちのモデルに追随するでしょう。」と、今年2月にブルームバーグのマーケットメーカー(Bloomberg’s Market Makers)という朝の番組で、Ulmart会長そして過半数株主でもあるドミトリー・コシギン氏は予測し、研究専門家と次のURLで検討を行っています( http://www.bloomberg.com/video/is-ulmart-the-amazon-of-russia-j1hKBd4QQKq3vpuas8VrGg.html )。

情報元: Ulmart


Russia’s Disruptive e-retail Giant Ulmart Changes the Industry; Corrected Ranking Places Company at Number 6 in Europe

PR57755

MOSCOW, Sept. 3, 2014 / PRN=KYODO JBN/ —

    The research team of Internet Retailer 2014 Edition Europe 500 (IR)
admitted error in the June 2014 ranking of e-retailers and so has named Ulmart
the 6th largest WEB ONLY e-retailer in all of Europe.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140203/667275 )

    In a letter sent to Ulmart company representatives, "[It has been]
discussed with colleagues and upon further analysis we can see your point. We
are updating the digital guide to classify Ulmart as web only."

    Fans and students of e-commerce alike look to the "IR" rankings as a bible
that captures industry trends, highlights up-and-coming stars and in some cases
decides who is worthy of investor’s interest.

    The latest ranking put Ulmart at number 25 among all European retailers and
strangely left the company out of the "web only" category.

    "Fully respecting the experts at Internet Retailer, we are 100% online.
Yes, we have an interesting hybrid approach that permits customers to access
our fulfillment centers but 100% of all orders take place online, "commented
Alexandra Savina the company’s Chief Marketing Officer.

    Despite the insistence of co-founder Adrien Henni of East-West Digital
News, a leading e-commerce research group based in Moscow, that Ulmart is not a
traditional e-retailer and should not be considered in such rankings, the
Ulmart communications team convinced Internet Retailer and they sided with
Ulmart’s evolutionary approach.

    "Permitting customers to use the internet in our fulfillment centers is not
a reason to be excluded from such rankings. Turn of the Internet and there is
no way to buy anything from us," added Brian Kean, Ulmart’s Director of
Communications and Investor Relations.

    At in-fulfillment center (FC) terminals, customers can make purchases
online but the current trend shows more and more movement toward mobile and
out-of-FC purchasing-from home, work or sitting in a cafe.

    Two years ago, Ulmart barely existed in the minds of the e-commerce world
and yet in very quick order, the company has shot to the top of the rankings
and forecasts sales this year to reach $1.5 billion. Also, it must not be
forgotten that Ulmart recently celebrated only its sixth year of operations.

    ‘Amazon and others will follow our model," predicted Ulmart’s chairman of
the board and majority shareholder Dmitry Kostygin on Bloomberg’s Market Makers
morning program in February of this year, and it all begins with the research
professionals (
http://www.bloomberg.com/video/is-ulmart-the-amazon-of-russia-j1hKBd4QQKq3vpuas8VrGg.html
)

    SOURCE: Ulmart