2014年9月2日

Hotels.com

◎世界の宿泊料金が5年連続で上昇

◎世界の宿泊料金が5年連続で上昇

AsiaNet 57728

【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。
    共同通信JBNは編集していません。


報道関係各位
2014年9月2日

世界の宿泊料金が5年連続で上昇

Hotels.comが発表した最新のホテル宿泊料金指数(HPI)により、
2014年上半期の宿泊料金は世界的に約4%上昇したことが明らかに

ホテルズドットコム ジャパン

オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.comは、本日、最新のホテル宿泊料金指数であるHotel Price Index(TM)(HPI(R))(以下、HPI)を発表しました。2014年上半期に世界で支払われた平均宿泊料金は、前年同期比で4%増加しました。これは、2014年上半期の景気回復が特にヨーロッパで勢いを増し (注1)、消費者が旅行に費やす金額を増やしたためと見られます。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

ホテル宿泊料金指数(HPI)とは、世界中で旅行者が実際に支払った1泊1部屋あたりの料金を対象に数値化した調査レポートで、調査を開始した2004年を基本の100として比較しています。
2014年上半期末時点のHPIは115で、2004年を15ポイント上回っており、2007年上半期に記録した最高値の119まであと4ポイントのところまで迫っています。

Hotels.comの代表取締役社長であるヨハン・スヴァンストローム(Johan Svanstrom)は、次のように述べています。「海外旅行およびビジネス旅行の需要は全般的に依然として高く(注2) 、旅行業界にとっては好調な滑り出しとなりました。その結果、HPIは2012年初頭以来最高の上昇率を記録し、2つの地域で経済危機以前の水準を上回りました。」

中南米とカリブ海地域のHPIはいずれも今期に過去最高の指数を記録しました。カリブ海地域のHPIは6%増加し、過去最高の上昇率を記録しただけでなく、地域別のHPIとしては調査開始以来最高となりました。中南米では2013年に見られた上昇が続いており、半期毎のHPIとして過去最高となりました。

2つの地域ではHPIが5%上昇しました。1つは、ヨーロッパと中東で、過去6年間で最も高い上昇率を示しました。もう1つは、北米であり、米国のホテル客室稼動率が6月に今世紀最高を記録したというスミス・トラベル・リサーチ社の報告を受け、HPIが上昇しました。

アジアおよび太平洋地域のHPIは横ばいでした。特にアジアの宿泊料金は、依然として旅行者にとって非常にお得な水準にあります。また、オーストラリアのインバウンド旅行者が支払った宿泊料金は、オーストラリアドル安により下落しています。
ヨハン・スヴァンストロームはさらに、次のように述べています。「宿泊料金が変化した理由には、旅行者数が総じて増加したこと以外にも、目立った要因が3つ挙げられます。1つ目は、旅行者が海外で支払う宿泊料金の増減を大きく左右する為替の動向です。特に、イギリスポンドは下落基調の通貨に対しては安定していた一方でその他の通貨に対しては上昇したため、英国の旅行者は大きな恩恵を受けました。
2つ目は、今期に主要な観光市場で見られた社会不安が旅行者数に影響をもたらし、特にエジプトとトルコではホテル宿泊料金が下落しましたが、スペインの旅行市場にはプラスの影響をもたらしました。そして3つ目は、2014年上半期には世界的なスポーツの祭典が2つ開催され、開催期間中はソチとブラジルのホテル宿泊料金が上昇しました。」

詳しい情報やレポートをご希望の方はhttp://www.hotel-price-index.com/ をご覧いただくか、下記のお問い合わせ先までご連絡ください。

■HPIについて
Hotels.comの『Hotel Price Index 』(HPI) は、世界の主要都市にあるホテル宿泊料金の定期的な調査です。HPIは、同社のサイトを通して行われた実際の予約に基づいた、公告価格ではなく2011年上半期に旅行者が支払ったホテルの実料金を表示しています。スタートから11年目を迎えたHPIは、世界のホテル宿泊料金調査において最も高い信頼を得ており、メディアやアナリスト、旅行機関、学界などの業界で参照ツールとして利用される機会が増えています。宿泊者と宿泊先という点で国際的な規模を持ち、独立系および大手ホテルチェーンからコンドミニアム、B&Bまで幅広い宿泊施設を提供しているHotels.com のHPIは、最も総合的なホテル価格の世界標準となります。

■Hotels.comについて
Hotels.com (http://jp.hotels.com ) は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート、B&Bまで、世界の約325,000軒以上の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約サイトでHotels.com, L.P.が運営しています。業界最多の宿泊施設を提供するサイトのひとつでもあり、顧客へのセール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様によるユーザーレビュー1,100万件の情報を参考に予約の検討ができます。さらに、10泊すると1泊無料となる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界85,000万軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/ より ダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。Hotels.comのFacebookは、facebook.com/Hotels.comJapan 、そしてTwitterは@Hotels_com_JP です。
Hotels.com L.P.はオンライン旅行会社の世界最大手の一つであるExpedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。

(注1)  http://ec.europa.eu/economy_finance/eu/forecasts/2014_winter_forecast_en.htm
(注2) http://media.unwto.org/press-release/2014-07-21/international-tourism-strong-peak-season-anticipated http://www.gbta.org/PressReleases/Pages/rls_072814.aspx?Source=http%3A%2F%2F
www%2Egbta%2Eorg%2Flists%2Fnews%2FAllitems_all%2Easpx 





Global Hotel Prices Rise for the Fifth Year in a Row

PR57728

SYDNEY, September 2, 2014 /PRN=KYODO JBN/ —

– Hotel prices paid by travellers worldwide rise by four percent in the first  
six months of 2014, according to the latest Hotels.com(TM) Hotel Price Index
(TM)(HPI(R))

    The average price paid for a hotel room around the world rose by 4% during
the first six months of 2014, when compared with the same period in 2013, as
the overall economic recovery gathered greater momentum, particularly in
Europe[1], and consumers became more confident in raising their travel spending.

    Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164

    The global Hotel Price Index stood at 115 at the end of the first six
months of 2014, 15 points higher than at its launch in 2004 and now only four
points off its all-time high of 119 set in the first half of 2007.

    Johan Svanstrom, President of the Hotels.com brand, said: "There was a
promising start to the year for the travel industry in general as demand for
both international tourism and business travel remained strong[2].
Consequently, we saw the highest rate of increase in the HPI since early 2012
and, for the first time, we have two regions whose regional indices have
overtaken their pre-economic crisis levels."

    Latin America and the Caribbean both achieved record results over this
period. The Caribbean had the fastest rise in the current HPI of 6%, taking it
to the highest individual region Index figure ever documented. Latin America
continued the progress seen in 2013 and also reached its all-time half -yearly
high.

    Two regions reported 5% Index growth: firstly, for Europe and Middle East,
this was the sharpest increase in the region in six years. Secondly, North
America was boosted by results from the USA which posted the best hotel
occupancy levels of the century in June, according to Smith Travel Research.

    For Asia and the Pacific, the Index saw no movement either up or down.
Asia, in particular, continued to offer excellent value for travellers, while
prices paid by inbound visitors to Australia were eased by the weaker
Australian Dollar.

    Svanstrom continued: "As well as the general economic recovery, there were
three other stand-out reasons behind most of the price moves. Currency
fluctuations played a major role in determining whether prices paid when
travelling abroad either rose or fell for many travellers. UK travellers, in
particular, benefitted as Sterling either remained stable against already
weaker currencies or gained ground against others.

    "The civil unrest in several key tourist markets over this period impacted
visitor numbers, causing prices to fall, particularly in Egypt and Turkey,
although this had a positive impact on Spanish tourism in particular. Finally,
the two great global sporting events in 2014 occurred in the first half of the
year with prices paid in Sochi and Brazil naturally rising for the duration of
the tournaments."

    For more information and a complimentary copy of the report, please visit
http://www.hotel-price-index.com

    About Hotels.com

    Hotels.com is a leading online accommodation booking website operated by
Hotels.com, LP. with nearly 325,000 properties around the world, ranging from
international chains and all-inclusive resorts to local favourites and bed &
breakfasts, together with all the information needed to book the perfect stay.
Hotels.com benefits from one of the largest hotel contracting teams in the
industry, and offers frequent sales, special deals and promotions. Regular
customer e-newsletters provide exclusive offers and advance warning of
up-coming sales. There are more than 11 million reviews on the site from users
who have actually stayed in the hotels to ensure customers can make an informed
choice when booking. Through its industry-leading loyalty program — Welcome
Rewards — customers can earn a free night at more than 100,000 hotels for
every 10 nights stayed, subject to the terms and conditions set on
http://www.hotels.com. Under its Best Price Guarantee, if a customer can find
the same deal for less on a prepaid hotel, Hotels.com will refund the
difference, subject to the terms and conditions set out on
http://www.hotels.com. Travellers can book online or by contacting one of the
multilingual call centres. Special apps for mobile phones and tablets can also
be downloaded at http://www.hotels.com/deals/mobile_au enabling customers to
book on the go with access to 20,000 last minute deals. Follow Hotels.com on
Facebook facebook.com/Hotels.comANZ [https://www.facebook.com/HotelscomANZ ]
and on Twitter at @Hotels_com_ANZ [https://twitter.com/hotels_com_ANZ ].
Hotels.com, LP. is part of Expedia, Inc., one of the world’s largest online
travel companies with an extensive portfolio that includes some of the world’s
best-known brands.

    Hotels.com and the Hotels.com logo are either registered trademarks or
trademarks of Hotels.com, LP, in the U.S. and/or other countries. Other logos
or product and company names mentioned herein may be the property of their
respective owners. (c) 2002-2014 Hotels.com, LP. All rights reserved. CST #
2083949-50

    ————————————————–

    1. Source:
http://ec.europa.eu/economy_finance/eu/forecasts/2014_winter_forecast_en.htm

    2. Sources:
http://media.unwto.org/press-release/2014-07-21/international-tourism-strong-peak-season-a
nticipated and
http://www.gbta.org/PressReleases/Pages/rls_072814.aspx?Source=http%3A%2F%2Fwww%2Egbta%2Eo
rg%2Flists%2Fnews%2FAllitems_all%2Easpx

    Issued on behalf of Hotels.com by Sefiani Communications Group

Source: Hotels.com