◎小型犬には歯ブラシが不可欠との研究結果

マース・ペットケア (Mars Petcare)

AsiaNet 57695

【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNは編集していません。

小型犬には歯ブラシが不可欠との研究結果

ロンドン、2014年9月1日/PRニュースワイヤー/--

小型犬の歯の病気予防と発見には、目視だけでは不十分

定期的な口腔ケアが大切

小型犬の口腔ケアに関する新しい研究結果を知れば、飼い主は今行っている口腔ケア法を考え直すかもしれません。この研究は、ウォルサム(R)(Waltham(R))研究所ペット栄養学センター(以下、ウォルサム(R)研究所)が実施し、BMC Vet Researchで発表されました。ミニチュア・シュナウザーを対象とした歯周病進行の調査により、効果的な口腔ケアを頻繁に行わなければ、歯の病気は急速に進行し、加齢に伴いさらに悪化することが分かりました。

(ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140901/703417

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140901/703417-a )

マース ペットケア(Mars Petcare)内のウォルサム(R)研究所口腔保健研究マネージャーであるスティーブン・ハリス(Stephen Harris)博士は次の様に述べました。「私たちは、皆、ペットの健康にとって最善を尽くしたいと望んでいますが、今回の研究では、小型犬の口腔ケアは思ったより難しいということが分かりました。研究結果を通して、歯の病気がどのように発症し進行するか、そして特に犬の加齢に伴い、正しい口腔ケアがより重要になることを良く理解できます。」

歯の病気の進行速度の理解を深めるために、ミニチュア・シュナウザーへの定期的な口腔ケア習慣を中断し口腔全体の検査を行いました。定期的な口腔ケアを行わない場合、犬の大半が6カ月以内に初期段階の歯周病を発症し、4歳を超える犬はさらに短い期間で歯周病を発症することが分かりました。歯周病の進行具合は、歯の種類・場所により様々でした。

さらに、必ず歯周病に先行して発症すると考えられていた歯周炎の目に見える兆候の有無に関係なく、歯周病は発症することがこの研究で明らかになりました。そのため、目視検査は、歯周炎のような病気を見つけるには十分ですが、歯周病の発症を発見するには有効ではなく、歯の病気の中で最大のリスクを見逃す可能性があります。

ハリス博士は続けて次の様に述べました。「飼い主は『舌を持ち上げて』犬の歯茎を見て口腔衛生状態を確認しますが、歯の病気の大切な初期兆候を見逃している可能性があることが今回の研究で判明しました。研究結果を通して、全ての犬の飼い主が、デンタルガムや獣医による検査も取り入れた定期的な歯磨きの口腔ケア習慣を持つことが奨励されるべきです。このことは、あらゆる犬にとって大切ですが、ミニチュア・シュナウザーなどの小型犬では、深刻な歯の問題が起こるリスクがさらに高いことが分かっています。」

研究について:「52頭のミニチュア・シュナウザーを対象とした歯周病の長期的評価」

ウォルサム(R)研究所は、ミニチュア・シュナウザーを対象に歯周病の進行速度を調べる研究を行いました。1歳3カ月~6歳9カ月の年齢層の52頭のミニチュア・シュナウザーを対象とし、60週の期間、口腔全体の検査を実施しました。シュナウザー研究開始前には、歯磨きを含む定期的な口腔ケアの習慣がありましたが、歯の初回評価前の1週間はその習慣を中断しました。検査した2155本の歯の全てが、研究開始時点である程度の歯周炎になっており、23本の歯は歯周病になっていました。6週間ごとに、歯周ポケット深度・歯肉退縮・根分岐部露出の測定により個々の歯の表面全体について歯周炎と歯周病のレベルの評価を行いました。歯周炎レベル(0~4で採点)と歯周病レベル(25%までの歯周付着喪失がPD1、25~50%の歯周付着喪失がPD2)で歯を評価しました。今回の研究では1頭の犬の歯だけが歯周病に進行していませんでした。

この研究の参考情報、研究結果に関しては、「BMC Vet Research」をご覧ください。

ウォルサム(R)研究所ペット栄養学センターについて

50 年にわたり先進的な科学研究をおこなってきたウォルサム(R)研究所ペット栄養学センターは、ペットの栄養と健康に関する最先端の研究機関です。英国レスターシャー州に位置し、マースインコーポレイテッドの研究機関として、ペットのニーズを満たす革新的な製品の開発を支える研究をしています。初めて研究成果を発表した1963 年以降、ウォルサム(R)研究所はペット栄養学や人と動物の相互関係の分野において画期的な発見をしてきました。その結果として、600 以上の査読された学術論文を含む1700 以上の発行物を刊行しています。世界有数の科学機関との共同研究を行いながらマースのペットケア事業の理念「ペットのためのより良い世界(A better world for pets)」を推進し、研究から培われた科学・知見をマースブランドであるカルカン(R)ウィスカス、ペディグリー(R)、ニュートロ、(R)TRILL(R)、シーザー(R)、シーバ(R)、キティキャット(R)、DREAMIES(TM)、AQUARIAN(R)、WINERGY(R)、バンフィールド(R)動物病院、ロイヤルカナン等の製品・サービスに役立てています。

マースインコーポレイテッドについて

1911 年に米国ワシントン州タコマの自宅キッチンでフランク・C・マースがキャンディを作ったことが菓子企業としての始まりです。1920 年代には息子のフォレスト・マースが事業に参画し、MILKY WAY(R)バーを発売しました。1932 年にはフォレストが、あらゆるステークホルダーとの“互恵”の精神に基づいた事業を築く夢を抱き、渡英しました。この精神は今日も変わらずマースの礎であり続けています。現在、マースは米国バージニア州マクリーンを本拠に、ペットケア、チョコレート、リグレー、食品、ドリンク、シンビオサイエンスの6つの事業を展開し、世界には7万5000 人を超える従業員が働いており、マースの五原則を実践することで、ビジネスを通じて人々と地球に影響を与えています。

マースの主なブランドは以下の通りです:

ペットケア-ペディグリー(R)、ロイヤルカナン(R)、カルカン(R)ウィスカス(R)、バンフィールド(R)動物病院、ニュートロ(R)、シーバ(R)、DREAMIES(R)、シーザー(R); チョコレート-M&M’S(R)、スニッカーズ(R)、DOVE(R)、GALAXY(R)、MARS(R)、MILKY WAY(R)、TWIX(R)、リグレー- DOUBLEMIT(R)、EXTRA(R)、ORBIT(R)、5(TM) チューインガム、SKITTLES(R)、STARBURST(R)キャンディ、アルドイズ(R)とライフセーバー(R)ミント; 食品-UNCLE BEN’S(R)、DOLMIO(R)、EBLY(R)、MASTERFOODS(R)、SEEDS OF CHANGE(R)、ROYCO; ドリンク-ALTERRA(R) COFFEE、Roasterscoffee、THE BRIGHT TEA CO. (R)tea、DOVE(R)/GALAXY(R) ホットチョコレート、フラビア(R) ブリューワー; シンビオサイエンス-COCOAVIA(R)、WISDOM PANEL(R)、SERAMIS(R)。

詳しい情報はhttp://www.mars.com を参考してください。フォローは http://www.facebook.com/marshttp://www.twitter.com/marsglobalhttp://www.youtube.com/mars へどうぞ。

ソース:マース・ペットケア (Mars Petcare)

Research Finds That Small Dogs Can't Go Without Their Toothbrushes

PR57695

LONDON, Sept. 2 / PRN=KYODO JBN/ --

    

       A visual inspection won't cut it, regular oral care for small dogs is

         critical to prevent dental disease and to know when it strikes

    A new study looking at oral care for small breed dogs may have dog owners

thinking twice about their current oral care regime. The study, conducted by

the WALTHAM Centre for Pet Nutrition and published in BMC Vet Research,

examined the progression of periodontal disease in miniature schnauzers and

found that without effective and frequent oral care, dental disease developed

rapidly and advanced even more quickly with age.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140901/703417 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140901/703417-a )

    "We all want to do the very best for our pets' health, and the study showed

us that there's more than meets the eye when it comes to small dogs' oral

health," said Dr Stephen Harris, leader of the oral care team at WALTHAM(R),

part of Mars Petcare. "The study findings help us better understand the way

dental disease appears and progresses and underscores the importance of proper

oral care, especially as our dogs age."

    To better understand the rate of dental disease progression, researchers

replaced the regular oral care routines of miniature schnauzers with full mouth

examinations. They found that, without regular oral care, the majority of dogs

developed the early stages of periodontal disease within six months and dogs

above the age of four developed periodontal disease even faster. The degree to

which periodontal disease progressed varied based on the type of tooth and

location on the tooth.

    Furthermore, the study showed that periodontitis developed regardless of

the visible signs of gingivitis, which had previously been believed to reliably

precede it. Therefore while a visual inspection may be sufficient to detect a

disease like gingivitis, it is not useful in detecting the onset of

periodontitis and may not reveal the areas at greatest risk for dental disease.

    "Some pet owners "lift-the-lip" and look at a dog's gums to get a sense of

its oral health, but this research shows they could be missing important early

signs of dental disease," said Dr Harris. "The findings should encourage all

dog owners to establish an oral care routine that consists of regular tooth

brushing supplemented with dental chews and veterinary checks. It's important

for all dogs, but we know that small dogs like miniature schnauzers are at an

even higher risk of developing severe dental problems."

    About the Study: "A Longitudinal Assessment of Periodontal Disease in 52

Miniature Schnauzers"

    WALTHAM conducted a study examining the rate of progression of periodontal

disease in miniature schnauzers. Over the course of 60 weeks, full mouth

examinations were conducted on 52 miniature schnauzers ranging in age between

1.3 and 6.9 years. Prior to the study, each dog had a regular oral care routine

that included tooth brushing. This was suspended a week before the initial

dental assessment. Of the 2,155 teeth examined, all entered the study with some

level of gingivitis, while only 23 teeth entered with periodontitis. Every

6 weeks, levels of gingivitis and periodontitis were assessed around the whole

surface of each individual tooth by measuring periodontal probing depth,

gingival recession and furcation exposure. Teeth were assessed for the level of

gingivitis (scored between 0 and 4) and periodontitis (PD1 - up to 25%

attachment loss and PD2 - between 25 to 50% attachment loss). Teeth from only

one dog in the study did not progress to periodontitis.

    About the WALTHAM(R) Centre for Pet Nutrition:

    Celebrating 50 years of innovative science, the WALTHAM(R) Centre for Pet

Nutrition serves as a leading scientific authority in advancing the frontiers

of research into the nutrition and health of companion animals. Located in

Leicestershire, England, the renowned state-of-the-art science institute for

Mars, Incorporated generates knowledge that enables the development of

innovative products that meet pets' needs in a practical way. Since the

publication of its first original research in 1963, WALTHAM(R) has pioneered

many important breakthroughs in the field of pet nutrition and human-animal

interaction, resulting in more than 1,700 publications, including over 600

peer-review scientific papers. Today, WALTHAM(R) continues to collaborate with

the world's foremost scientific institutes, driving Mars' Petcare vision to

create a better world for pets and providing the science and expertise that

underpins leading Mars brands such as WHISKAS(R), PEDIGREE(R), NUTRO(R),

TRILL(R), CESAR(R), SHEBA(R), KITEKAT(R), DREAMIES(TM), AQUARIAN(R),

WINERGY(R), BANFIELD(R) Pet Hospital and the ROYAL CANIN brand.

    About Mars, Incorporated:

    In 1911, Frank C. Mars made the first Mars candies in his Tacoma,

Washington kitchen and established Mars' first roots as a confectionery

company. In the 1920s, Forrest E. Mars, Sr. joined his father in business and

together they launched the MILKY WAY(R) bar. In 1932, Forrest, Sr. moved to the

United Kingdom with a dream of building a business based on the objective of

creating a "mutuality of benefits for all stakeholders" - this objective serves

as the foundation of Mars, Incorporated today. Based in McLean, Virginia, Mars

has six business segments including Petcare, Chocolate, Wrigley, Food, Drinks,

Symbioscience, and more than 72,000 Associates worldwide that are putting its

Principles into action to make a difference for people and the planet through

its performance.

    Mars brands include: Petcare - PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R),

BANFIELD Pet Hospital(R), NUTRO(R), SHEBA(R), DREAMIES(R) and CESAR(R);

Chocolate - M&M'S(R), SNICKERS(R), DOVE(R), GALAXY(R), MARS(R), MILKY WAY(R)

and TWIX(R); Wrigley - DOUBLEMINT(R), EXTRA(R), ORBIT(R) and 5(TM) chewing

gums, SKITTLES(R) and STARBURST(R) candies, and ALTOIDS(R) AND LIFESAVERS(R)

mints. Food - UNCLE BEN'S(R), DOLMIO(R), EBLY(R), MASTERFOODS(R), SEEDS OF

CHANGE(R) and ROYCO(R); Drinks - ALTERRA (R) Coffee Roasterscoffee, THE BRIGHT

TEA CO.(R) tea, DOVE(R)/GALAXY(R) Hot Chocolate, and FLAVIA(R) brewer;

Symbioscience - COCOAVIA(R), WISDOM PANEL(R) and SERAMIS(R).

    For more information, please visit http://www.mars.com. Follow us:

http://facebook.com/mars, http://twitter.com/marsglobal,

http://youtube.com/mars.

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