◎自動車が道路感覚を感じ始める時

NIRA Dynamics AB

AsiaNet 57675

【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNは編集していません。

自動車が道路感覚を感じ始める時

リンシェーピング(スウェーデン)、2014年8月28日/PRニュースワイヤー/ --

NIRA Dynamics AB社は、道路とタイヤ間の摩擦値を予測するアルゴリズムを開発しました。

マルチメディア・ニュース・リリースを閲覧するには、以下をクリックしてください:

http://www.multivu.com/players/English/72762511-nira-dynamics-cars-tires-road/

(ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121012/567527 )

自動車運転歴の長いドライバーは、見る、感じる、そして道路の音を聞くといった、ほぼ全ての感覚と共に道路を認識します。この情報を使用し、道路の摩擦力を推測し、自らの判断に基づき、状況に合わせ運転速度を適合させます。

しかしながら、もし全ての自動車に、このように困難な業務をサポートするために、運転歴の長い副ドライバーがいるとしたらどうでしょうか?

法外速度で運転し、道路や交通状況に対する判断を誤ることが、いまだ交通事故において最も共通の要因となっています。搭載されている現アシストシステムは、道路標識を認識し、ドライバーが制限速度に従う手助けをします。また、ドライバーのほとんどが、気温が氷点下に近づいている際にダッシュボードに表示される氷結警告を知っています。これらの機能は、正しい方向に向かい段階を踏んでいますが、NIRAによる新しいアルゴリズムにより、自動車はさらに大きな一歩を踏み出し、スマートになることが可能なのです。

NIRAのアルゴリズムが使用され得る代表的な例は、カーブの道路の長い油っぽい地面上です。自動車ドライバーは気づきにくいかもしれませんが、オートバイ運転手にとっては低速度でも、潜在的に命に危険のある落とし穴なのです。NIRAのアルゴリズムで計算した道路摩擦予測が自動車に直接、またはインフラストラクチャを通して伝達された場合、手遅れになる前に、渋滞に巻き込まれるという警告を受け取ることが可能となります。

さらに将来を見据えると、スマート副ドライバーが完全にコントロールを握ることにより、道路摩擦無しでは本物の自動運転が想像し難くなります。新しい自動車にとって、他の自動車、歩行者、障害物を認識するだけでは十分でなく、上記の性能も求められるようになります。

また、自動車は、道路状況を監視し、正しい選択を行うことが可能となる必要があります。

NIRAは現在、新たなアルゴリズムを市場に持ち込むための自動車アプリケーションやパートナーを求めています。

企業背景:  

2001年に創設されたNIRA Dynamics ABは現在、主にエンジニアと試験専門技術者からなる、60名以上もの社員を抱えており、本社をスウェーデンのリンシェーピングに構えています。また、IAVオートモーティブ ・エンジニアリング社と提携し、上海とミュンヘンに支社を置きます。NIRAは信号処理、センサ融合、ソフトウェアベースの自動車安全関連性能分野を専門としています。NIRAの代表製品はTPI(Tire Pressure Indicator、タイヤ空気圧インジケータ)で、世界一流のインダイレクトなタイヤ空気圧監視システムです。

リンク:

http://www.niradynamics.se

連絡先 :

Jorg Sturmhoebel氏 - 電話: +46(0)13-32-98-03 - jorg.sturmhoebel@niradynamics.se

情報源: NIRA Dynamics AB

When Cars Start to Feel the Road

PR57675

LINKOPING, Sweden, Aug. 28, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    NIRA Dynamics AB has now developed algorithms that can estimate the

friction value between the road and the tires.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121012/567527 )

    To view the Multimedia News Release, please click:

    

http://www.multivu.com/players/English/72762511-nira-dynamics-cars-tires-road

    Experienced drivers perceive the road with nearly all senses: they see,

feel and even hear the road. They use all this information to estimate the grip

of the road and, based on their judgement, adapt their driving speed to the

conditions.

    But what if every car could have such an experienced co-driver to help do

this difficult job?

    Driving at excessive speed or misjudging the road and traffic conditions

are still the most common causes of traffic accidents. Current inbuilt

assistance systems can recognize road signs and help the driver stick to speed

limits. Most drivers are also familiar with the ice warning displayed on the

dashboard when the temperature is approaching freezing point. These functions

are steps in the right direction, but with the new algorithms by NIRA, cars can

take a large step further and get even smarter.

    A typical example of where NIRA's algorithms can be used is on a long oily

patch on a curvy road. This might be hardly noticeable for car drivers, but is

a potential death trap for motorcyclists even at low speeds. If the road

friction estimation calculated with NIRA's algorithms is communicated directly

to the car or via the infrastructure , approaching traffic could receive a

warning before it is too late.

    Looking even further into the future, real autonomous driving will hardly

be imaginable without road friction estimation, as the smart co-driver will

fully take over. It won't be enough for new cars to recognise other vehicles,

pedestrians and obstacles, as demanding as these features alone may be. The car

will also need to be able to monitor the road condition and make the right

decisions.

    NIRA is now looking for automotive applications and partners to bring the

new algorithms out onto the road.

    Company background:

    Founded in 2001, NIRA Dynamics AB now has a workforce of more than 60,

mainly engineers and test technicians. The main office is in Linkoping, Sweden.

NIRA has branch offices in Shanghai and Muenchen in cooperation with IAV

Automotive Engineering. NIRA is specialized in the fields of signal processing,

sensor fusion and software-based, safety-related vehicle functions. NIRA's main

product is TPI (Tire Pressure Indicator), the world leading indirect Tire

Pressure Monitoring System.

    Links: http://www.niradynamics.se

    Contact: Jorg Sturmhoebel,

    Tel: +46(0)13-32-98-03,

    jorg.sturmhoebel@niradynamics.se

    SOURCE: NIRA Dynamics AB

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