◎UGG(登録商標)が同社初の世界ブランド・キャンペーンを開始

Deckers Outdoor Corporation

◎UGG(登録商標)が同社初の世界ブランド・キャンペーンを開始

AsiaNet 57602

共同JBN 0884 (2014.8.19)

【ニューヨーク2014年8月19日PRN=共同JBN】

*UGGは人生の平凡だが最も大事な瞬間をたたえる「THIS IS UGG」キャンペーンでブランドの情緒的な訴求力を表現

ライフスタイル・ブランドUGG Australiaは19日、同社初の世界規模のブランド・マーケティング・キャンペーン「THIS IS UGG」の開始を発表した。同キャンペーンは8月18日に世界同時に開始される。「THIS IS UGG」の狙いは消費者に対して個々の製品を超えた情緒レベルを訴求することでUGGを単なる季節商品ではない、1つの高級世界ライフスタイル・ブランドとして強化することにある。このキャンペーンは人生で最も大事な瞬間は何でもない平凡な瞬間であるというテーマを訴求しており、それはとりも直さずこのブランドが消費者の生活の一部になっている瞬間でもある。1人でいる時、人と触れ合う時、物思いにふける時、お祝い気分の時、人生の最も大事な触れ合いやつながりは大抵の場合、そのような平凡な瞬間に起きるものである。このキャンペーンでは、物語的な手法を使ってその瞬間を映し出し、UGGは「Feels Like Nothing Else(絶対そのように感じる)」という事実を提示する。

関連したマルチメディア情報はウェブサイト(http://www.multivu.com/players/English/7299751-ugg-australia-launches-first-global-brand-campaign-this-is-ugg/ )を参照。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140818/136867

UGG Australiaのコニー・リシュウェイン社長は「今回ブランド・キャンペーンを始めるに当たって、当社はUGG製品を持つことによってできる他にはない物理的、情緒的経験を提示することに取り組んだ。当社はUGG製品が当社顧客の生活の場に存在しているその個人的な瞬間を明示している。当社は当社製品が消費者経験に向上させていることは承知しているが、その魔法の瞬間を捉えようとしたのは今回が初めてとなる」と語った。

「THIS IS UGG」はマルチメディア、マルチチャンネルを駆使し、基本的にはモノクロ映像を使って現実に存在する人が個人個人の環境の中で何の変哲もない平凡な瞬間、それでいてそれぞれの人には最も大事な瞬間を生きている様子を捉えている。例えば、作家アーネスト・ヘミングウェイのやしゃごである写生画家ラングレー・フォックス氏がロサンゼルスの自宅でイラスト・プロジェクトに取り組んでいる様子や、無二の親友と時を過ごす様子が描かれる。そして、よく自分自身をフィーチャーしたUGGのキャンペーンによく登場するトム・ブレイディー氏が両親と一緒の時を過ごすところも「THIS IS UGG」に取り入れられた。さらに、カリフォルニアの建築家ハリー・ゲスナー氏が海に対する愛情を共有する息子や孫たちと一緒にマリブの海岸でサーフィンに興じており、これはUGGのルーツであるサーフィンに対するオマージュになっている。

UGGマーケティング担当副社長ナンシー・ママン氏は「ラングレー氏、ブレイディー氏、そしてゲスナー氏と彼の家族の物語はパーソナルで真実の姿だ。キャンペーンは実在の人たちの瞬間を描いているため、どんな人であるか、どんな瞬間を経験しているかを深く見ることができた。それは当社のブログ、ウェブサイト、ソーシャルメディアのキャンペーンで閲覧できる。いろいろな階層の人たちがUGGと共にさまざま異なることを行っている生活の場を生き生きとよみがえらせている」と語った。

▽クリエーティブ・エージェンシー

*THIS IS UGG:

 ・エージェンシー:HOUSE DESIGN AND FILM、ロサンゼルス

 ・写真家:クリスティーナ・トレイフォース

*THIS IS UGG:トム・ブレイディー:

 ・エージェンシー:M+C SAATCHI、ロサンゼルス

 ・製作会社:HSI、ロサンゼルス

 ・ディレクター:ブレンダン・マロイ

 ・写真家:カーター・スミス

ビデオリンク:https://www.youtube.com/watch?v=JV8t7wSe52s&feature=youtu.be

映像リンク:https://drop.deckers.com/THISISUGGIMAGES2

UGG Australiaは世界最高品質の素材だけを使用し、最高レベルの職人技を駆使し、オリジナル・シープスキンブーツ(http://www.uggaustralia.com/boots/ )やスリッパ(http://www.uggaustralia.com/slippers/ )をはるかに超えた新しい革新的なスタイルを提供することによって高級で心地が良いという評価を確立した。UGG Australiaはフットウエア、アパレル、コート、アクセサリー、ハンドバッグを提供し、販売額で10億ドル以上に成長した高級ライフスタイル・ブランドとして知られている。UGG Australiaのコンセプトストアはニューヨーク、シカゴ、サンフランシスコ、ロサンゼルス、マイアミ、ロンドン、東京、上海、北京、モスクワを含む世界で70以上のストアで究極のブランド経験を提供している。

UGG Australiaはブランド・ブログであるPlush Hour(http://blog.uggaustralia.com/ )に加え、ツイッター(http://twitter.com/uggaustralia )、Vine、Pinterest(http://pinterest.com/uggaustralia )などのソーシャルメディア・プラットホームを運営している。2012年には、同ブランドはFacebook(https://www.facebook.com/uggaustralia )でファン数200万を上回った。

すべての純正UGG製品に共通するのは忘れがたいシープスキン経験と他にはないフィーリングである。

▽Deckers Outdoor Corporationについて

Deckers Outdoor Corporationは日常のカジュアルなライフスタイルでの使用と高性能を要求される活動の両方の目的で開発された革新的なフットウエア、アパレル、アクセサリーのデザイン、マーケティング、販売で世界をリードしている。同社ブランドのラインアップにはUGG(登録商標)、I HEART UGG(登録商標)、Teva(登録商標)、Sanuk(登録商標)、TSUBO(登録商標)、Ahnu(登録商標)、MOZO(登録商標)、HOKA ONE ONE(登録商標)が含まれる。Deckers Outdoor製品は50を超える国・地域で販売されており、その中には有名デパート、専門店、126の自社所有・運営による小売店、自社所有のウェブサイトを含む有名オンライン・ストアが含まれる。Deckers Outdoorは各種のニッチ・フットウエア・ブランドを築き上げた40年の歴史を持ち、世界で何百万人もの忠実な顧客層を擁している。詳しい情報はウェブサイト(www.deckers.com )を参照。

ソース:DECKERS OUTDOOR CORPORATION

▽問い合わせ先

Emma Oldenkamp

UGG Australia

Emma.Oldenkamp@deckers.com

+1-212-247-8552

UGG(R) Launches First Global Brand Campaign

PR57602

NEW YORK, Aug. 19, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

-- "THIS IS UGG" Expresses the Emotional Power of the Brand by Celebrating

                          Life's Biggest, Small Moments

    Lifestyle brand UGG Australia announced today the launch of its first

global brand marketing campaign called "THIS IS UGG." The campaign debuts on

August 18th around the world. "THIS IS UGG" is designed to connect with

consumers on emotional levels that transcend any product, with the goal of

further strengthening UGG as a global, premium lifestyle brand, year round. The

campaign explores the theme that life's biggest moments are actually the small

ones - a place where the brand lives in consumers' lives. Whether personal or

intimate, reflective or celebratory, it's often the smaller moments where

life's most important interactions and connections occur. The campaign will use

this storytelling platform to showcase such moments and illustrate the fact

that UGG 'Feels Like Nothing Else.'

    To view the multimedia assets associated with this release, please click:

http://www.multivu.com/players/English/7299751-ugg-australia-launches-first-global-brand-campaign-this-is-ugg/

    Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140818/136867

   "In launching this brand campaign, we challenged ourselves to communicate

the unique physical and emotional experience that occurs when you own UGG

products," said Connie Rishwain, President of UGG Australia. "We are showcasing

the personal moments where UGG exists in our consumers' lives. We know how our

product enhances any experience, but this is the first time we've tried to

capture that magic."

    "THIS IS UGG" is a multi-media, cross-channel campaign presented primarily

in black-and-white that features real moments with real people captured in

personal settings that celebrate the small moments that mean the most to them.  

For example, sketch-artist Langley Fox, Ernest Hemingway's

great-great-granddaughter, is featured in her own Los Angeles home working on

an illustration project, and later spending time with her best friends; Tom

Brady, who typically appears in UGG campaigns crafted specifically for him,

will be integrated into "THIS IS UGG," in moments together with his mother and

father; and California architect Harry Gesner with his son and grandsons who

share a lifelong love of the ocean, surf the Malibu coast in a nod to UGG's

surfing roots.

    "The stories with Langley, Tom and Harry and his family are both personal

and authentic," said Vice President of Marketing Nancy Mamann.  "Because each

of our moments highlights real people, we're able to dive deeply into who they

are and what moment they're experiencing―whether it's on our blog, on our

website, even our social channels―and bring to life the environment in which

people from all walks of life, doing very different things in their private

lives, live with UGG."

       CREATIVE AGENCIES:

    -- THIS IS UGG:

       -- AGENCY: HOUSE DESIGN AND FILM, LOS ANGELES

       -- PHOTOGRAPHER: CRISTINA TRAYFORS

    -- THIS IS UGG -TOM BRADY:

       -- AGENCY: M+C SAATCHI, LOS ANGELES

       -- PRODUCTION COMPANY: HSI, LOS ANGELES

       -- DIRECTOR: BRENDAN MALLOY

       -- PHOTOGRAPHER: CARTER SMITH

    LINK TO ANTHEM VIDEO:

https://www.youtube.com/watch?v=JV8t7wSe52s&feature=youtu.be

    LINK TO IMAGES: https://drop.deckers.com/THISISUGGIMAGES2

    UGG Australia has built a reputation on luxury and comfort by using only

the finest materials in the world, employing the highest standards of

craftsmanship and delivering new and innovative styles well beyond the original

sheepskin boots (http://www.uggaustralia.com/boots/ ) and slippers

(http://www.uggaustralia.com/slippers/ ).  UGG Australia is recognized as a

premium lifestyle brand that offers footwear, apparel, outerwear, accessories

and handbags and has grown to over $1 billion in sales.  UGG Australia concept

stores offer the ultimate brand experience with over 70 stores worldwide

including New York, Chicago, San Francisco, Los Angeles, Miami, London, Tokyo,

Shanghai, Beijing and Moscow.  UGG Australia operates on several social media

platforms including Twitter (http://twitter.com/uggaustralia ), Vine, Pinterest

(http://pinterest.com/uggaustralia ), in addition to a branded blog entitled

Plush Hour (http://blog.uggaustralia.com/ ). In 2012 the brand exceeded two

million fans on Facebook (https://www.facebook.com/uggaustralia ).  Every

genuine UGG product is linked together by the unforgettable sheepskin

experience, and a feeling that is truly like nothing else.

    About Deckers Outdoor Corporation

    Deckers Outdoor Corporation is a global leader in designing, marketing and

distributing innovative footwear, apparel and accessories developed for both

everyday casual lifestyle use and high performance activities.  The Company's

portfolio of brands includes UGG(R), I HEART UGG(R), Teva(R), Sanuk(R),

TSUBO(R), Ahnu(R), MOZO(R), and HOKA ONE ONE(R).  Deckers Outdoor products are

sold in more than 50 countries and territories through select department and

specialty stores, 126 Company-owned and operated retail stores, and select

online stores, including Company-owned websites.  Deckers Outdoor has a 40-year

history of building niche footwear brands into lifestyle market leaders

attracting millions of loyal consumers globally.  For more information, please

visit www.deckers.com.

    Contact: Emma Oldenkamp

    UGG Australia

    Emma.Oldenkamp@deckers.com

    +1-212-247-8552

    SOURCE: DECKERS OUTDOOR CORPORATION

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