◎Hotels.com、「休暇中モバイルが手放せない国」Top3に日本がランクイン

Hotels.com

AsiaNet 57548

【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNは編集していません。

報道関係各位

2014年8月12日

Hotels.com、「休暇中モバイルが手放せない国」Top3に日本がランクイン

~Hotels.comの調査により、休暇中に携帯機器を最も手放せないのは

アジアの国々であることが明らかに~

~テクノロジーと最も密接な国は「タイ」と発表~

ホテルズドットコム ジャパン

オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(http://Hotels.com/ )が新たに発表した世界的な調査により、休暇の際に携帯機器を最も手放せないのはタイ人旅行者であることが判明しました。タイ人旅行者の大多数である85%が、大事な携帯機器を持たずに休暇に出ることを考えるだけで冷や汗が出ると回答しています。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

休暇中のデジタル機器の使用に関して28ヵ国を対象に行なった今回の調査の結果、今もなお重要なテーマであるワークライフバランスを保ち休暇中に携帯機器のスイッチを切ることが最も難しい国が明らかになり、タイと僅差で2位にランクインしたのは韓国で、78%が携帯機器を持たずに休暇に出るのは困難だと回答しています。3位は日本で、同回答は69%でした。

日本人においては、38%が休暇中に携帯機器を長時間使い過ぎたことを帰宅後に後悔しています。77%が休暇中に仕事関係のメールをチェックしている一方で、69%が休暇を利用して仕事のことを忘れようとしていることを考えると、後悔するのも無理はないと言えます。しかし、ソーシャルメディアへのアクセスはどこにいてもとても重要であると考える日本人は42%にのぼり、携帯機器を手放せない理由は仕事だけではないようです。

休暇中に携帯機器を手放せない国のランキング

順位    国名          %    順位    国名             %   

1       タイ          85%    =15   ドイツ           36%

2       韓国          78%    =15   イギリス         36%

3       日本          69%     17   アメリカ         35%

4       中国          67%     18   コロンビア       33%

5       シンガポール  60%     19   ニュージーランド 30%

=6      台湾          53%    =20   デンマーク       29%

=6      ノルウェー    53%    =20   オーストラリア   29%

8       ブラジル      52%    =20   オランダ         29%

9       アイルランド  51%     23   メキシコ         28%

10      フィンランド  50%     24   カナダ           27%

11      香港          46%    =25   スウェーデン     23%

=12     フランス      40%    =25   スペイン         23%

=12     ロシア        40%     27   アルゼンチン     22%

14      イタリア      39%     28   インド           20%

Hotels.com(http://Hotels.com/ )の今回の調査により、日本人にとって重要な旅行アイテムのトップ10も明らかになりました。携帯電話・スマートフォンの重要度はとても高く2位にランクインした一方で、1位の座は海外旅行の必携アイテムであるパスポートに譲り渡し、日本人は依然として国内よりも海外での休暇を好むことが浮き彫りになりました。旅行ガイドは3位、日焼け止めは4位でしたが、デオドラントは最下位の10位という結果になり、日本人旅行者は最も重要な物を持参し、ちょっとした物は現地で調達しているようです。

日本人旅行者にとって重要な旅行アイテムトップ10

順位    旅行アイテム

1       パスポート

2       スマートフォン

3       旅行ガイド

4       日焼け止め

5       旅行保険

6       サングラス

7       水着

8       シェーバー

9       ジム用品

10      デオドラント

また、休暇中の体験を誇張する傾向が最も強い国は中国で、67%が帰宅後に家族や友人に嘘をつくことがあると回答しました。僅差で2位につけたのは同回答64%のドイツで、3位の韓国は半数弱(48%)が他の人を感心させるために話を大きくすることがあるという結果になりました。日本はオランダと同位の9位で、36%が自分の旅行についてちょっとした嘘をつくことがあると回答しています。

休暇中の体験を誇張する傾向が強い国のランキング

順位   国名           %    順位    国名              %

1     中国           67%    =15     フィンランド      29%

2     ドイツ         64%    =15     コロンビア        29%

3     韓国           48%     17     ノルウェー        28%

4     スペイン       47%     18     フランス          25%

5     タイ           46%    =19     アメリカ          24%

6     台湾           44%    =19     イタリア          24%

7     インド         40%    =21     ニュージーランド  20%

8     ロシア         37%    =21     カナダ            20%

=9    オランダ       36%    =23     オーストラリア    19%

=9    日本           36%    =23     デンマーク        19%

11    シンガポール   35%     25     スウェーデン      14%

12    アイルランド   34%     26     アルゼンチン      12%

13    イギリス       31%     27     香港               9%

14    ブラジル       30%     28     メキシコ           8%

Hotels.comのゾイ・チャンは、「セイシェルのビーチで寝そべっていようとカナダでスノーボードをしていようと、休暇は一歩立ち止まってリラックスする時間でなければなりません。スマートフォンは天気や地図のチェック等で休暇中も役立ちますが、メールをオフにすればとても重要なワークライフバランスを少し取り戻すことができ、旅行者にとってプラスになると思います。」と述べています。

本調査は28ヵ国の2,495名を対象に2014年7月に行われました。

■Hotels.comについて

Hotels.com (http://jp.hotels.com) は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート、B&Bまで、世界の約325,000軒以上の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約サイトでHotels.com, L.P.が運営しています。業界最多の宿泊施設を提供するサイトのひとつでもあり、顧客へのセール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様によるユーザーレビュー1,100万件の情報を参考に予約の検討ができます。さらに、10泊すると1泊無料となる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界100,000万軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/ より ダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。Hotels.comのFacebookは、facebook.com/Hotels.comJapan、そしてTwitterは@Hotels_com_JPです。

Hotels.com L.P.はオンライン旅行会社の世界最大手の一つであるExpedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。

Over A Quarter Of Aussies Not Switching Off While On Holiday

PR57548

SYDNEY, Australia, Aug. 12, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    - Global Hotels.com survey reveals Aussies rate their smartphone as the

third most important travel item

    Over a quarter of Australians have admitted to being reluctant to fob their

phones off while holidaying, according to a global study from Hotels.com.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

    The study, which looks into digital holiday habits across 28 different

countries worldwide, explores which nationalities find it most difficult to

achieve that ever-important work/life balance and switch off when holidaying.

    While a substantial number of Aussies need to learn to ditch their devices

while holidaying, compared with the rest of the globe, Australians aren't doing

too badly in the work/life balance stakes, ranking at 20th position, alongside

the Danish and the Dutch.

    Thailand travellers have been revealed to be the nation least prepared to

give up their mobile devices when going on holiday. For a huge 85% of them, the

thought of going on holiday without their beloved gadgets would have them

breaking out into a cold sweat.  Sitting closely behind Thailand was Korea in

second place with 78% of the nation finding it difficult to be without their

devices, with Japan occupying third place at 69%.

    Countries least willing to ditch their devices while on holiday:  

    

    RANK  COUNTRY   % VOTES RANK COUNTRY     % VOTES

    1     THAILAND  85%     =15  GERMANY     36%

    2     KOREA     78%     =15  UK          36%

    3     JAPAN     69%     17   US          35%

    4     CHINA     67%     18   COLOMBIA    33%

    5     SINGAPORE 60%     19   NEW ZEALAND 30%

    =6    TAIWAN    53%     =20  DENMARK     29%

    =6    NORWAY    53%     =20  AUSTRALIA   29%

    8     BRAZIL    52%     =20  NETHERLANDS 29%

    9     IRELAND   51%     23   MEXICO      28%

    10    FINLAND   50%     24   CANADA      27%

    11    HONG KONG 46%     =25  SWEDEN      23%

    =12   FRANCE    40%     =25  SPAIN       23%

    =12   RUSSIA    40%     27   ARGENTINA   22%

    14    ITALY     39%     28   INDIA       20%

    The study also further revealed almost one in five (17%) Aussies regret

spending too much time on their mobile devices upon returning to home soil.

Despite this, almost 2 in 5 (39%) admit to checking work e-mails while away,

even though well over half (69%) concede to trying to use their holiday to

forget about work. But being unable to disconnect isn't just about being

connected to work. Having access to social media, wherever they are, is very

important to a quarter (25%) of Aussies

    When it comes to Aussies' top ten most important travel items, the mobile

phone ranked as high up as no. 3, superseded only by the ever-important

passport, which came in at no.1. Travel insurance came in at no.2, while the

good old gym gear came in last at no.10 - seems Aussies' thumbs are the only

thing getting a workout while on holiday!

    Zoe Chan of the Hotels.com brand said, "Going away on holiday should be a

time to take stock and unwind, whether you're lying on a beach in the

Seychelles or snowboarding down a mountain in Canada. While smartphones have

their plus points while on holiday, using them to check the weather, view maps

and book accommodation on the go, travellers would benefit from switching off

their devices to disconnect, restoring a little more of the all-important

work/life balance."

    Top ten most important travel items for Aussies:

    

    RANK TRAVEL ITEM

    1    Passport

    2    Travel insurance

    3    Smartphone

    4    Sunglasses

    5    Sunscreen

    6 =  Swimwear

    6 =  Travel Guide

    8    Deodorant

    9    Razor

    10   Gym Kit

    The Hotels.com study also uncovered which nationalities are most likely to

exaggerate their holiday experiences, when returning home.  Chinese travellers

came top of the pile (67%) when it comes to adding a bit of creative license to

holiday stories. Close behind in second place came German travellers (64%),

with Korea in third place with almost half (48%) of respondents admitting they

would embellish a story to impress others. Aussies came in at equal 23rd, along

with the Danish, with almost 2 in 5 (19%) of Aussies admitting to exaggerating

their holiday yarns.

    Countries most likely to exaggerate their holiday experience  

    

    RANK COUNTRY     % VOTES RANK COUNTRY     % VOTES

    1    CHINA       67%     =15  FINLAND     29%

    2    GERMANY     64%     =15  COLOMBIA    29%

    3    KOREA       48%     17   NORWAY      28%

    4    SPAIN       47%     18   FRANCE      25%

    5    THAILAND    46%     =19  US          24%

    6    TAIWAN      44%     =19  ITALY       24%

    7    INDIA       40%     =21  NEW ZEALAND 20%

    8    RUSSIA      37%     =21  CANADA      20%

    =9   NETHERLANDS 36%     =23  AUSTRALIA   19%

    =9   JAPAN       36%     =23  DENMARK     19%

    11   SINGAPORE   35%     25   SWEDEN      14%

    12   IRELAND     34%     26   ARGENTINA   12%

    13   UK          31%     27   HONG KONG   9%

    14   BRAZIL      30%     28   MEXICO      8%

    Issued on behalf of Hotels.com by Sefiani Communications Group

    *2,495 respondents surveyed in July 2014 across 28 countries.

    About Hotels.com

    Hotels.com is a leading online accommodation booking website operated by

Hotels.com, LP. with nearly 325,000 properties around the world, ranging from

international chains and all-inclusive resorts to local favourites and bed &

breakfasts, together with all the information needed to book the perfect stay.

Hotels.com benefits from one of the largest hotel contracting teams in the

industry, and offers frequent sales, special deals and promotions. Regular

customer e-newsletters provide exclusive offers and advance warning of

up-coming sales. There are more than 11 million reviews on the site from users

who have actually stayed in the hotels to ensure customers can make an informed

choice when booking.Through its industry-leading loyalty program -- Welcome

Rewards -- customers can earn a free night at more than 100,000 hotels for

every 10 nights stayed, subject to the terms and conditions set on

http://www.hotels.com. Under its Best Price Guarantee, if a customer can find

the same deal for less on a prepaid hotel, Hotels.com will refund the

difference, subject to the terms and conditions set out on

http://www.hotels.com. Travellers can book online or by contacting one of the

multilingual call centres. Special apps for mobile phones and tablets can also

be downloaded at http://au.hotels.com/deals/mobile_au/ enabling customers to

book on the go with access to 20,000 last minute deals. Follow Hotels.com on

Facebook facebook.com/Hotels.comANZ and on Twitter at @Hotels_com_ANZ.

Hotels.com, LP. is part of Expedia, Inc., one of the world's largest online

travel companies with an extensive portfolio that includes some of the world's

best-known brands.

    SOURCE: Hotels.com

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