2014年8月8日

ロサンゼルス・オートショー

◎2014年LAオートショーには記録的な数の初公開車両が登場

◎2014年LAオートショーには記録的な数の初公開車両が登場

AsiaNet 57527
共同 JBN 0859 (2014.8.7)

【ロサンゼルス2014年8月7日PRN=共同JBN】
世界初公開の25台と北米初公開の30台を超える車両が11月19-20日にロサンゼルス・コンベンションセンターに登場

シーズンの幕開けを飾る主要なオートショーとして知られるロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)(LAオートショー、登録商標)は7日、約60台近い世界初公開および北米初公開の車両がプレス&トレード・デー(Press & Trade Days)の2014年11月18-20日に、世界中のメディア、アナリスト、自動車業界幹部、ライフスタイル・インフルエンサーを前に公表されると発表した。

*Acura、アウディ、BMW、クライスラー、ゼネラルモーターズ、ヒュンダイ、Lexus、マツダ、メルセデス・ベンツ、Scion、トヨタ、ボルボ、フォルクスワーゲンが11月19-20日に世界初公開車両を発表
*11月18-20日:コネクテッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo)がことしも開催され、それにコネクテッド・シティー・サミット(Connected City Summit)が新たに加わる
*11月19日:MPG Motoring Invitationalと朝食会を開催
*11月20日:年次Design Challengeを再開催
*プレス&トレード・デー登録とそのプレスカード発行は現在受付中

ことしの初公開車両は、ますます向上する高級、高性能、低・ゼロエミッション部門を代表する生産車およびコンセプトカーである。初公開車両は、フラグシップのSUV、超高級セダンから新しいコンパクトカー、ゼロエミッション車、プロトタイプ車までに及んでいる。ロサンゼルスで初公開が予定されている25車種の中には、Acura、アウディ、BMW、クライスラー、ゼネラルモーターズ、ヒュンダイ、Lexus、マツダ、メルセデス・ベンツ、Scion、トヨタ、ボルボ、フォルクスワーゲンがある。その他のメーカー数社も世界初公開車の発表計画があるが、公には正式発表していない。車両の公開では、代替燃料戦略、技術提携、新製品戦略についての重要な事業発表も一緒に行われる。

ことしの初公開車両の発表に先立ちコネクテッド・カー・エキスポ会議日の締めくくりとしてプレス&トレード・デーに登録を済ませた参加者は11月18日のオープニングパーティーに招待される。翌19日午前、すべての参加者は第2回MPG Motoring Invitationalに招待される。毎年開催されるコーヒーを飲みながら車を見るこの祝賀会では、60人以上の自動車アイコン、コレクター、セレブが出席するほか、報道関係者や業界関係者が初公開前に乗り心地を体験できる試乗会もある。

2年連続で開催されるLAオートショーのコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)は、プレス&トレード・デーと併せて開かれる。3日間のエキスポと1日限りの会議(11月18日)は新しい諮問機関と会議ディレクターのアンディー・グリッチ氏が取り仕切り、モビリティーとコネクティビティーの最新トレンドと進展の発表およびその展示に焦点が当てられる。Continental、Garmin、フォード、ボルボもエキスポへの新規参加社として、OnStar、Hertz、NeverLost、Verizon Telematicsに加わる。ことしのCCEで初めてコネクテッド・シティー・サミットが11月20日開催される。CCEは行政担当者や指導者が集まり、いかにしてテクノロジーが現代の都市の輸送、インフラ、安全に関して全面的に変革できるかを検討する会議である。

LAオートショーのリサ・カッツ社長は「LAオートショーは来るべきオートショー・シーズンのお膳立てをし、そこにメディアや企業幹部が集まり、自動車業界の最新製品を見学できる。ロサンゼルスは『次世代製品が最初に登場する』場所であり、ことしの来場者が輸送技術と性能の未来を体験できたと感じて会場を去ることを目指している」と語った。

LAオートショーのプレス&トレード・デーとコネクテッド・カー・エキスポのメディア向けプレスカードの登録は現在受付中で、ウェブサイト http://registration.experientevent.com/ShowLAS141/ から簡単に申し込むことができる。

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)およびコネクテッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo)について
ロサンゼルス・オートショーは1907年に始まり、シーズン最初の主要な北米自動車ショーである。2014年ロサンゼルス・オートショーのプレス&トレード・ショーデーは11月18-20日に開かれる。オートショーは11月21日から11月30日まで一般公開される。コネクテッド・カー・エキスポ(CCE)は、自動車業界で最も総合的な最新のモビリティー・ソリューション展示会であり、11月18日に始まり2014年ロサンゼルス・オートショー(登録商標)プレス&トレード・デーと同時開催される。ロサンゼルス・オートショーは、ロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)、New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが運営する。ショーに関する最新ニュースおよび情報を得るには、Twitterでは twitter.com/LAAutoShow Facebook では facebook.com/LosAngelesAutoShow でフォローするか、 www.LAAutoShow.com でアラートに登録を。CCEの詳細についてはウェブサイト http://connectedcarexpo.com/ を参照。

ハッシュタグ: #LAAutoShow

▽報道関係問い合わせ先
Breanna Buhr/Sanaz Marbley
JMPR Public Relations, Inc.
+1 (818) 992-4353
bbuhr@jmprpublicrelations.com
smarbley@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show


Record Number Of Global Vehicle Debuts Expected At The 2014 Los Angeles Auto Show

PR57527

LOS ANGELES, Aug. 7, 2014 /PRN=KYODO JBN/ —

      Twenty-five world premieres and 30-plus North American debuts to
      take place Nov 19-20, 2014 at the Los Angeles Convention Center   

    Known as the first major annual auto show of the season, the Los Angeles
Auto Show (LA Auto Show(R)) announced today that it expects nearly 60 world and
North American vehicle debuts to be unveiled in front of media, analysts,
automotive industry executives and lifestyle influencers from around the globe
during its Press & Trade Days, November 18-20, 2014.

— World vehicle debuts from Acura, Audi, BMW, Chrysler, General Motors,
Hyundai, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Scion, Toyota, Volvo and Volkswagen
confirmed for Nov. 19-20, 2014
— Nov. 18-20: Connected Car Expo returns and adds a new Connected City Summit
— Nov. 19: MPG Motoring invitational and breakfast takes place
— Nov. 20: Annual Design Challenge returns
— Press & Trade Days registration and media credentialing now open

    This year’s debuts will deliver production and concept vehicles
representing the ever-growing luxury, performance, low and zero emission
categories.  The debuts range from flagship SUVs and ultra luxury sedans to new
compact entries and zero-emission production and prototype debuts.  Among the
25 global premieres scheduled for Los Angeles this year will be models by
Acura, Audi, BMW, Chrysler, General Motors, Hyundai, Lexus, Mazda,
Mercedes-Benz, Scion, Toyota, Volvo and Volkswagen.  Several other
manufacturers have global debut plans but have yet to officially announce
publicly.  Vehicle unveilings will be accompanied by important business
announcements about alternative fuel strategies, technology partnerships and
new product strategies.

    Prior to this year’s vehicle debuts, and concluding the Connected Car Expo
conference day, registered Press & Trade Day attendees are invited to attend
the opening party on the evening of Tuesday, Nov. 18.   The following morning,
all are invited to the second annual MPG Motoring Invitational on the morning
of Wednesday, Nov. 19.  The annual cars-and-coffee-style celebration will
showcase more than 60 automotive icons, collectors and celebrities alongside
their prized rides for press and trade to experience before the first
unveiling.  

    For the second consecutive year, the LA Auto Show’s Connected Car Expo
(CCE) will take place in conjunction with Press & Trade Days.  Driven by a new
advisory board and Conference Director Andy Gryc, the three-day expo and
one-day conference (Tuesday, Nov. 18) will focus on announcing and exhibiting
the latest trends and advancements in mobility and connectivity.  Continental,
Garmin, Ford and Volvo are among several newcomers on the expo floor, joining
OnStar, Hertz NeverLost and Verizon Telematics.  Also new to CCE this year is
the Connected City Summit on Nov. 20, a gathering of magistrates and luminaries
to address how technology is transforming everything within a modern city –
ranging from transportation to infrastructure to safety.

    "The LA Auto Show sets the stage for the coming auto show season, where
media and executives can gather to see the auto industry’s newest offerings,"
said Lisa Kaz, President of the LA Auto Show.  "Los Angeles is where ‘what’s
next always comes first,’ and we want this year’s attendees to walk away with
the feeling that they’ve experienced the future of transportation technology
and performance."   

    Registration and media credentialing for the LA Auto Show Press & Trade
Days and Connected Car Expo are now open and can be easily accessed by
visiting: http://registration.experientevent.com/ShowLAS141/.

    About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

    The Los Angeles Auto Show was founded in 1907, and is the first major North
American auto show of the season each year.  Press and Trade show days for the
2014 Los Angeles Auto Show will be held on Nov. 18-20. The show will be open to
the public Nov. 21 – Nov. 30. The Connected Car Expo (CCE) is the automotive
industry’s most comprehensive showcase of new mobility solutions and will take
place on November 18, and continue in conjunction with the 2014 LA Auto Show(R)
Press & Trade Days.  The LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car
Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the latest
show news and information, follow the Los Angeles Auto Show on Twitter at
twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at facebook.com/LosAngelesAutoShow and
sign up for alerts at www.LAAutoShow.com. For more information on CCE please
visit http://connectedcarexpo.com/

    Hashtag: #LAAutoShow

    Media Contacts:
    Breanna Buhr/Sanaz Marbley
    JMPR Public Relations, Inc.
    +1 (818) 992-4353
    bbuhr@jmprpublicrelations.com
    smarbley@jmprpublicrelations.com

    SOURCE: Los Angeles Auto Show