◎DLDwomen 2014 会議にゲスト約500人が参加 テーマは Be Relevant!

Hubert Burda Media

◎DLDwomen 2014 会議にゲスト約500人が参加 テーマは Be Relevant!

AsiaNet 57453

共同 JBN 0834 (2014.7.28)

【ミュンヘン(ドイツ)2014年7月25日PRN =共同JBN】

*ミュンヘンのハウス・デア・クンスト(美術館)で開かれた第5回会議にゲスト約500人が集合

*女性のオピニオンリーダー、会社役員、デジタル・エリートたちが将来のトピックに関して意見を交換

  

25日は第5回DLD(Digital-Life-Design)women 会議の最終日だった。今年の会議は「Relevance!」のスローガンの下で開催された。DLDwomen 会議はデジタル時代における女性の将来像を探索し、生命と社会に対するその影響を探った。今年の会議は議論と並行して、15以上のワークショップで提示された実務的なインストラクションも興味深いものがあった。

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140723/697920 )

実行委員会のシュテファニー(シュテッフィー)・チェルニーは「私たちはワークショップの導入を通じて今回の会議をもっと実務的に、ビジネスと関連づけるようにしたいと望んでおり 、そのコンセプトは全体的に報われる結果を生み出すことになった。要求は高く、ワークショップの入場券は発売とほぼ同時に売り切れになった。プログラミング問題は特に関心が高く、2つの番外セッションを追加開催せざるをえなかった」とコメントしている。

そしてDLDのイベントでサプライズが何もない、としたらいかがなものだろう。バイエルン州のイルゼ・アイグナー州技術大臣(キリスト教社会同盟=CSU)が、2日目の昼食会の主賓席に突然顔を見せ、バイエルンはもっとデジタルになる、と約束したのだった。

DLDwomen 2014会議で議論されたトピックは次の話題が含まれている:

▽リーダーシップ

グーグル・ドイツ(Google Germany)のヨーン・ゲローザ販売ディレクターとアーンスト&ヤングのアナクリスティーナ・グローネルトは将来の企業経営について討論し、ミュンヘン工科大学(TU ミュンヘン)のイザベル・フェルペ教授も討論に加わった。最も重要な視点は、特に女性のインクルージョンである。「性別を問わずに構成したチームは、単純に仕事の効率が上がる」とゲローザは説明する。グローネルトは秘密を嗅ぎ取った。「グーグルの従業員が何を考え、何を感じているかが分かった。私が今日ここにいることの意味を理解するのに役立った」

▽プログラミング

プログラムの書き方を、われわれ全員が学習する必要があるのか。その通り確かに、と「It’s all about coding」分科会の参加者は言う。ジョスリン・リベット、レイチェル・スィデンバンク、クリステン・ティトスらだ。ブルダ・ニューヨーク支局のマネジャー、スーザン・レムケが代表して発言した。レムケは週刊フォークス誌の海外特派員も務めている。プログラミングができれば自分にとってどんな役に立つだろうか。専門家のレイチェル・スィデンバンクは単刀直入に答えを出した。「プログラミングは今後重要な資格、ライセンスの1つになる」と、ある顧客の例を挙げた。プログラミングの資格を取ったおかげで給与が倍増した、という。

▽起業家精神/将来の職場

「多くの人々は新規ビジネスを始めることに尻込みする。袋小路に向かって行くのではないかと恐れるからだ」とミュンヘン工科大学のアンクリステン・アハライトナー教授は説明する。「われわれはシリコンバレーに大きく引き離されている」。また、Boston Consulting Group のアントネッラ・マイポホトラーは「起業家は失敗を許されなければならない。成長の極めて早い段階で、このことをわれわれの子どもに教える必要がある」と、強調する。また、ジャレー・ビシャラトによると、職場に通勤する時代は終わりに近づいている。世界中を対象に労働者・従業員をリクルートする就職プラットフォーム、Elance-oDeskに所属するビシャラトが描く将来の就職ビジョンは、場所や地域に関係がなくなる。インターネット接続があればデジタル作業は地球上どこでもできる、ということだ。

▽ブランディング/E-Commerce

デジタルファッション・プラットフォームを経営しているシュテファニー・フェアは真実と認めた。「確かに私たちはデジタル時代に生きている」。にもかかわらず、フェアの会社は最近プリント雑誌を発行した。顧客は印刷された雑誌にも将来にわたって興味を示し続けるだろうと確信している。ファッション業界で最初のブログを始めたのはミロスラバ・ドゥーマで、ブログで金もうけに成功した先駆けの1人になった。「私たちはロシアで初めて巨大ブランド、アルマーニやアディダスのようなブランドに広告を出した1人になった。多くの人々が新しいファッションを渇望するようになった。ブランドはブログが熱望を満足してくれることを理解し始めた。そのような理解の上でわれわれも利益のおこぼれにあずかった」。Duma and Margherita Missoni (本名をファッションレーベルにした)は認める。「私たちは単に人々がフェイスブックやInstagramなどを通じて世界を洞察することを許しているだけだ。しかし、実際のところ、われわれ自身を公開する方法については細かくコントロールしている」。

▽モビリティー

BMWのデザインマネジャー、ヒルデガルト・ボルトマンは新しい電気自動車シリーズ(i)の

モデルを紹介した。自動車業界の世界は息をひそめて新型BMWモデルを待ち望んでいた。顧客はまる2年新型BMWの登場を待っていた。「私たちにはフェイスブックでi3あるいはi8をまだ見たことがない130万のファンが待っている」とボルトマンは説明した。「テスラは電気で移動することを魅力的にした」。それにもう1つ。自動車を数千台売ることと、数10万台売ること、との間には大きな違いがあることだ。

▽HR / 生涯教育

大手IT企業、HPのガブリエル・ゼドルマイヤーは、若い人々が将来キャリアの道を進み始めたときに必要なものは何だと思うだろう、と疑問を呈した。「未来志向の組織は候補者の学位などには目もくれないことになるだろう。かれらは候補者の知識に注目するだろう」。教育もデジタル化の影響を受けることになるだろう。「タブレットは近いうちに学校のカリキュラムのなくてはならない構成要素になるだろう」と教育省政務次官のコルネリア・クエネットティーレンは語る。しかしそれを実現するためには「私たちはデジタル授業をやってのける専門的な教師を欧州全域に配置することが必要だ」とも。

プログラムやDLDwomen2014会議の発言者に関してのより詳しい情報は以下のウェブサイトを参照: http://dld-conference.com/DLDwomen14.

会議に関する画像資料 は以下で入手が可能: http://www.flickr.com/photos/hubertburdamedia.

DLDwomen 2014 の関連映画は以下のサイトで:http://youtu.be/APsKFGsYFbc

▽背景

女性は買い物の決断の3分の2を下す。デジタルコミュニケーションにおける女性の関与が拡大しつつある。女性はデジタル経済において欠かすことができないスキルを持ち合わせている。女性を理解し、多くの機会を与えることは組織やブランドにとって非常に関連性が高いことがらである。それがフーベルト・ブルダ・メディア(Hubert Burda Media)がDLDwomenを創設した理由である。ジャーナリスティックな会議プラットフォームで、開かれた創造的な雰囲気のなかでデジタル時代における女性の役割、マーケットの変化や社会的転換を女性の視点で討論する場である。

DLDはHubert Burda Media が組織する国際的な会議とイノベーションのプラットフォームである。DLDMediaは欧州最大手のデジタル会議であるDLDとDLDwomenを保有し、並行して国際的なイベントのネットワークのハブをパロアルト、ニューヨーク、ロンドン、テルアビブ、イスタンブール、リオデジャネイロ、それに北京に置いている。会議のコンテンツに加えて、DLDMediaは出版物、オンライン、ビデオの制作や調査研究を行い、DLDのパートナー企業やスタートアップス、投資家、諸機関に対するコンサルタントサービスもしている。マネジメントディレクターはシュテファニー・チェルニーで、DLD Conferenceが2005年に発足した時の共同創業者である。

    

▽より詳しい情報

    Dorothee Stommel

    Burda Media

    Corporate Communications

    Arabellastrasse 23

    81925 Munich

    Tel.: +49-89-9250-2065

    Email: dldpress@burda.com

    ソース: Hubert Burda Media

DLDwomen 2014: Be Relevant!

PR57453

MUNICH, July 25/PRN=KYODO JBN / --

    

    - Around 500 guests gathered in Munich's Haus der Kunst (House of Art) for

      the fifth conference

    - Female opinion leaders, board members and the digital elite discussed

      future topics

    Today was the final day of the fifth DLDwomen conference, this year held

under the banner of "Relevance!". DLDwomen explored a female perspective on the

digital age and its influence on life and society. This year's conference

featured interesting debates as well as practical instructions presented

through more than 15 workshops.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140723/697920 )

    "We wanted to make the conference even more practically relevant by

introducing workshops and business-related topics, and this concept has paid

off entirely. Demand was high, and the workshops were booked out almost

instantly. The topic of coding was so popular that we offered two additional

sessions," commented the organiser, Steffi Czerny.

    And what would a DLD event be without surprises? Ilse Aigner (CSU),

Minister of State for Technology in Bavaria, unexpectedly appeared on the

DLDwomen stage at noon on the second day of the conference. She promised:

Bavaria is to become more digital.

    Other topics that were discussed at DLDwomen 2014 include:

    Leadership

    John Gerosa, Sales Director at Google Germany, and Ana-Cristina Grohnert of

Ernst & Young talked about the future of management, together with Professor

Isabell Welpe from the TU Muenchen. The most important aspect: inclusion - of

women in particular. "Mixed-gender teams simply deliver better work," Gerosa

explained. Grohnert's secret: "Understand what your employees think and feel.

That's what has helped me get where I am today."

    Coding

    Will we all have to learn how to program? We certainly should, said the

participants of the "It's all about coding" panel - Jocelyn Leavitt, Rachel

Swidenbank and Kristen Titus, presented by Susann Remke, Office Manager at

Burda in New York and foreign correspondent for Focus. What can programming do

for me? Codecademy's Rachel Swidenbank had a straightforward answer:

"Programming is becoming a key qualification." She tells us about a customer

whose salary doubled thanks to his new skill.

    Entrepreneurship / The workplace of the future

    "Many people shy away from starting a business, because they are afraid

that it will drive them into a dead end," Ann-Kristin Achleitner, Professor of

Finance at the TU Muenchen, explained. "We're lagging far behind Silicon

Valley." Antonella Mei-Pochtler of the Boston Consulting Group emphasised:

"Entrepreneurs must be allowed to make mistakes. We need to teach this to our

kids at a very early stage." According to Jaleh Bisharat, the age of commuting

is drawing to a close. She works for the Elance-oDesk job platform, which

recruits workers from all over the world. Her vision: work will no longer be

location-dependent in the future. Digital work can be carried out anywhere with

an Internet connection.

    Branding / E-Commerce

    "We are indeed living in the digital age," conceded Stephanie Phair, head

of a digital fashion platform. Nonetheless, her company has just published a

print magazine. She is convinced that her customers will continue to enjoy

printed materials in the future. Miroslava Duma is one of the first fashion

bloggers who has successfully made money from her blog. "We were the first

platform in Russia to sell advertising to huge brands like Armani or Adidas.

Many people are craving new fashion. Brands have begun to understand that blogs

can satisfy those cravings, and we have benefitted from that." Duma and

Margherita Missoni (from the fashion label of the same name) admit: "We simply

allow people to believe that we are providing them with insight into our world

through media such as Facebook or Instagram. But in actual fact, we precisely

control the way in which we present ourselves there."

    Mobility

    Hildegard Wortmann, Design Manager at BMW, presented models from the new

electric car range, "i". The automotive world has been holding its breath for

these new BMW models for quite a while. Its customers have been waiting for two

whole years. "We had 1.3 million Facebook fans before anyone had ever seen an

i3 or an i8," Wortmann explained. "Tesla has made electric mobility sexy." And

yet: there is a difference between selling a couple of thousand cars and

selling one hundred thousand cars.

    HR / Further education

    Gabriele Zedlmayer from the IT giant HP explained what young people are

going to need in the future if they want to embark on a career:

"Future-oriented organisations are not just looking at candidates' degrees any

more; they're looking at their knowledge." Even education will be influenced by

digitalisation. "Tablets will soon be an integral part of the school

curriculum," claimed Cornelia Quennet-Thielen, State Secretary at the Ministry

of Education. But in order for that to work, "we need professional teachers in

Europe who can handle digital lessons."

    Find more information about the programme and the speakers at DLDwomen 2014

here: http://dld-conference.com/DLDwomen14.

    Graphic material about the conference is available at

http://www.flickr.com/photos/hubertburdamedia. You can view a film about

DLDwomen 2014 here: http://youtu.be/APsKFGsYFbc

    Background:

    Women make two thirds of all purchase decisions, are increasingly involved

in digital communications and have skills that are indispensable in the digital

economy: understanding women and making the most of their opportunities is

highly relevant for organisations and brands. That is why Hubert Burda Media

created DLDwomen, a journalistic conferencing platform that provides an

open-minded and creative atmosphere for discussing the role of women in the

digital age, market shifts and social change from a female perspective.

    DLD is an international conference and innovation platform organised by

Hubert Burda Media. DLD Media holds Europe's leading digital conference, DLD

and DLDwomen, along with international networking events in hubs such as Palo

Alto, New York, London, Tel Aviv, Istanbul, Rio de Janeiro und Peking. In

addition to the conference content, DLD media produces publications, online and

video media and research studies, offers consultancy services to DLD's partner

companies, start-ups, investors and institutions. Its Managing Director is

Stephanie Czerny, who co-founded the DLD Conference in 2005.

    

    More information:

    Dorothee Stommel

    Burda Media

    Corporate Communications

    Arabellastrasse 23

    81925 Munich

    Tel.: +49-89-9250-2065

    Email: dldpress@burda.com

    SOURCE: Hubert Burda Media

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