◎招待客増加とサービス向上で成果 第115回広州交易会

広州交易会

◎招待客増加とサービス向上で成果 第115回広州交易会

AsiaNet 57402

共同JBN 0814 (2014.7.22)

【広州(中国)2014年7月21日PRN=共同JBN】ブラジルのFIFAワールドカップに中国チームは出場できなかったが、中国製品は堂々と登場した。ブラジルへ浙江省の旗製作会社が5000万本強の旗を納めていた。その注文の多くは中国最大の貿易見本市、広州交易会(The Canton Fair)で契約が交わされた。

5月5日に閉幕した第115回広州交易会は、貿易競争力を高める使命を十分に果たした。全体の成約高こそ1910億人民元(310億ドル)とわずかに減少したものの、個々の数字を見れば、創造性や品質、ブランド価値を高めようとする主催者側の努力が成果を挙げたことがうかがえる。

家庭用品や家電製品などにかかわる多くの革新的な中国企業が、交易会で多額の商談を取りまとめた。特に高機能製品の受注が急増した。

第115回広州交易会ではバイヤーの参加を増やすため、主催者はさまざまな新しい取り組みを工夫した。2013年に始まった「出展者によるバイヤー招待」や「既存バイヤーによる新バイヤー招待」の両キャンペーンは、さらに磨きがかかって、規模も広がり、出展者と既存バイヤーが発送した招待状の数は大幅に増加した。インドでは新しいプロモーション活動や紹介事業を繰り広げ、マスコミでは単独インタビューで交易会への参加を呼び掛けた。

革製品会社のイン・チュンユ氏は、自社が送付した招待状に手応えを感じた。「初日だけで30以上の招待客が訪れた。マレーシアのバイヤーからは5万ドルの注文があった。招待状を持参したバイヤーは登録料を払わずに交易会に入場できるので、とても便利だ」と説明した。

全体としての交易会も各方面から前向きな評価を得ている。115回交易会への参加は3度目というスーダンの建設機材仕入れ会社の担当者は「海外の卸売業者には文句なしの仕入れの場だ。仕入れた製品の半分は本国で小売業者に卸す。スーダンでは多くの製品が中国製。交易会での価格は適正で、品質や機能も良い」と説明した。

エジプトの家庭用品メーカーUnionaireのデピュティーディレクター、アーメド・ファード氏は「これほど多くのクライアントがその場で契約を結ぼうと熱心なのは、見たことがない。期待した以上にすごい」と話した。

詳しい情報はhttp://www.cantonfair.org.cn/en/index.aspを参照。

▽問い合わせ先

Mr. Wu Xiaoying

+86-20-8913 8628

xiaoying.wu@cantonfair.org

ソース:The Canton Fair

The 115th Canton Fair: Enhanced Innovation and Service Highlights the Future of Trade

PR57402

GUANGZHOU, China, July 21, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

Though the Chinese national team did not make it to the FIFA World Cup in

Brazil, Chinese merchandise certainly did. One flag company in Zhejiang

Province alone supplied over 50 million flags to Brazil, with many of its

orders placed through the Canton Fair, China's biggest trade event.

Closing on May 5, China's 115th Canton Fair made good its promise to boost

trade competitiveness. While the overall value of business transactions was

down slightly on the 114th Fair at around RMB 191 billion (US$31 billion),

individual figures proved that efforts to stimulate creativity, quality and

brand recognition by Fair organizers had been highly successful.

Many innovative Chinese enterprises, such as those involved in the manufacture

of household appliances and consumer electronics, signed lucrative deals at the

Fair. Sales of smart products, in particular, increased sharply.

A range of innovative methods were employed by organizers of the 115th Fair to

boost buyer attendance. Introduced in 2013, the "exhibitors inviting buyers"

and "existing buyers inviting new buyers" campaigns were further refined and

expanded, with the number of invitations sent out by exhibitors and existing

buyers increasing significantly. A new promotion and introduction program in

India combined Fair invitations with exclusive interviews on social media.

Yin Zhenyu, the manager from a feather products company, was delighted with the

response to the invitations his company sent out. "We received over 30 invitees

on the first day alone," explained Yin. "We've already had an order from a

Malaysian buyer for $50,000. All buyers who receive invitation letters can

enter the exhibition without registration fees, so it's a lot more convenient."

The Fair itself drew further positive reviews from all quarters. The 115th Fair

was the third time that Bastan, a construction equipment purchaser from Sudan,

had attended the event. "This is the perfect buying platform for overseas

wholesalers," explained the Sudanese. "Half the products I buy will be resold

to retailers when I return home. In Sudan many products are sourced from China.

Prices here are reasonable and differentiated by quality and performance."

"I've never seen so many clients keen to tie up contracts on the spot," said

Ahmed Fouad, a deputy director with Egyptian household appliance manufacturer

Unionaire. "It was way beyond our expectations."

For further information please visit: http://www.cantonfair.org.cn/en/index.asp

For enquiries:

Mr. Wu Xiaoying

+86-20-8913 8628

xiaoying.wu@cantonfair.org

SOURCE: The Canton Fair

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