◎コティ社、ミシェル・スカナビーニCEOの下で組織、経営構造を改編

Coty Inc.

◎コティ社、ミシェル・スカナビーニCEOの下で組織、経営構造を改編

AsiaNet 57311

共同JBN 0766(2014.7.9)

【ニューヨーク2014年7月9日PRN=共同JBN】

*今回の動きはコティの成長目標を進め、ビューティー分野の革新リーダーとしての地位を不動にするのが狙い

コティ(Coty Inc.、NYSE:COTY)は9日、同社の成長路線を補強し、ビューティー分野の世界的リーダーとしての地位を強化することを狙いにした新たな組織構造を発表した。新たな組織設計としては2つの独立した事業部であるコティ・プレステージとコティ・ビューティーを製品分野と地域市場を中心にした、より統合的なモデルに進化させることと、その一方でプレステージとマスの差別化およびブランド構築、製品開発、販売などでは重要な成功要因である、それぞれ異なった取り扱いを維持することにある。

今回の動きによって消費の進化をそれぞれの製品分野全体から見ることができるようになり、結果としてより革新的でシャープなアプローチを取れるようになる。また、この世界的な取り組みによって多様なチャンネルや市場間の調整および資源配分を向上し、それぞれの地域独自の消費者および小売店の需要に対して焦点を絞った対応をすることを狙いとしている。さらに、この取り組みによって重複をなくし、最終的には業務効率を向上させ、コティの高い収益をともなった成長に拍車をかけ、コティのパワーブランドおよび戦略市場に再投資するための原資を作り出す助けにする。

新たな組織の構造は以下の通り。

▽Categories and Innovationグループ

コティ・ビューティー前社長のレナート・セメラリ(Renato Semerari)氏がCategories and Innovationグループ社長としての新たな役割を果たすことになった。同氏の指揮の下、この新グループはマーケティング、研究開発、コミュニケーション、デジタル、および消費者マーケティング・インサイトを統合し、戦略分野およびブランド開発のエンジンとして世界でクラス最高の革新を引き起こす考え。コティ・ブランドはすべて4つの消費者別の製品分野(フレグランス、スキンケア、カラー化粧品、ボディーケア)に分けられる。分野はそれぞれ、特殊なスキルとコンピタンスを持った専門チームが担当し、ブランドが持つ独自のDNAや立ち位置のそれぞれを全面的に尊重したプレステージとマスポートフォリオを開発する。4製品分野のリーダーは次の通り。

*スティーブ・モーモリス(Steve Mormoris):フレグランス最高マーケティング責任者(CMO)に任命、これまではコティ・プレステージの米フレグランス・マーケティング責任者。

*ジョアンナ・ブジネッリ(Johanna Businelli):カラー化粧品最高マーケティング責任者(CMO)、これまではコティ・ビューティーのカラー化粧品マーケティング責任者。

*ジル・スカラマンダラ(Jill Scalamandre):スキンケア最高マーケティング責任者(CMO)、これまではコティ・プレステージのスキンケア・マーケティング責任者。

*ユルゲン・シャルフェンシュタイン(Jurgen Scharfenstein):ボディーケア最高マーケティング責任者(CMO)、これまではコティ・ビューティーのアディダス・アンド・ライフスタイル・フレグランス・マーケティング責任者。

▽Global Marketsグループ

前コティ・プレステージ社長のジャン・モルティエ(Jean Mortier)氏がGlobal Marketsグループ社長に任命される予定で、同氏はコティの世界的な規模を活用してより強力な販売活動を実施する。Global Marketsは以下の4地域に区分される。北米、欧州、アジア太平洋/中東アフリカ、中南米。4地域はそれぞれ上級副社長によって指揮され、特化した経営チームがそれぞれの地域の消費者および小売店の需要、優先順位に従ってビジネスを管理する。この新構造は会社がより世界的な足跡を残すための前進をサポートすることになる。4地域のリーダーは以下の通り。

*北米:マーク・レイ(Marc Rey)、米国コティ社長兼任

*欧州:ステファーヌ・ツァシス(Stephane Tsassis)

*アジア太平洋/中東アフリカ:ペギー・エルスローデ(Peggy Elsrode)

*中南米:マンリオ・ピッツォルニ(Manlio Pizzorni)

サプライ・チェーン、財務、IT、人的資源、法務などの機能は効率的な統合プロセスを通じた高いサービス基準を持った最高品質の製品を開発、提供するため、製品分野や地域市場をより良くサポートする目的で再編成される。

コティ最高経営責任者(CEO)のミシェル・スカナビーニ氏は「進化した組織設計は当社が高い収益をともなった成長への道を歩む助けになる」として次のように述べた。「当社は消費者重視を進め、優先順位や資源配分をよりシャープに設定し、より迅速になり、徐々に重複や冗長性を省けるようになる。新組織によって当社のブランド、当社のタレントが持つ力を最大限に発揮することができると確信している」

▽コティについて

コティは大手グローバル・ビューティー企業で、2013年6月30日に終わった会計年度の純収入は46億ドル。コティは1904年にパリで創立され、130以上の国・地域で販売されている有名フレグランス、スキンケア製品、カラー化粧品、ボディーケア製品のポートフォリオを持つビューティー専門企業である。コティが提供する製品にはアディダス、カルバン・クライン、クロエ、ダビドフ、マーク・ジェイコブス、OPI、フィロソフィー、プレイボーイ、リンメル、サリーハンセンなどのグローバルブランドが含まれている。

ソース:Coty Inc.

▽問い合わせ先

Catherine Walsh

Chief Communications Officer

catherine_walsh@cotyinc.com,

T: +1 212 389 7346

or

Kevin Monaco

Senior Vice President, Treasurer and Investor Relations

kevin_monaco@cotyinc.com

T: +1 212 389 6815

Coty Inc. Announces New Organizational Structure and Leadership Under Michele

PR57311

NEW YORK, July 9, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    Initiative Expected to Advance Coty's Growth Goals and Further Solidify Its

Position as an Innovative leader in Beauty.

    Coty Inc. (NYSE: COTY) announced today a new organizational structure that

aims to reinforce the company's growth path and strengthen its position as a

global leader in beauty. The organization design will evolve from two

stand-alone divisions, Coty Prestige and Coty Beauty, to a more integrated

model built around categories and regions while maintaining prestige and mass

differentiation and unique treatment in brand building, product development and

sales execution where it represents a critical success factor.

    The move is expected to bring a more holistic view of consumer evolution

and growth opportunities by product category, resulting in a sharper innovation

approach. This global effort is also expected to improve coordination and

resource allocation between channels and markets, and to increase focus on

specific consumer and retailer needs of each region. Further, it will eliminate

duplication, ultimately bringing operational efficiencies to help accelerate

Coty's path to profitable growth and generate additional resources to be

re-invested behind Coty's power brands and strategic markets.

    The new organization will be structured as follows:

    Categories and Innovation

    Renato Semerari, previously President, Coty Beauty, will assume the new

role of President, Categories and Innovation. Under his leadership, this new

group, integrating Marketing, R&D, Communications, Digital and Consumer

Marketing Insight, will become the engine of strategic category and brand

development, to drive best-in-class innovation worldwide. All Coty brands will

be housed under four consumer-driven categories: Fragrance, Skin Care, Color

Cosmetics and Body Care. Each category will have dedicated teams with specific

skills and competencies to develop the prestige and mass portfolio with total

respect for each of the brand's DNA and positioning. Leaders of the four

categories will be:

-- Steve Mormoris, previously in charge of Coty Prestige-American Fragrance

Marketing, is appointed CMO Fragrances.

-- Johanna Businelli, previously in charge of Coty Beauty-Color Cosmetics

Marketing, is appointed CMO Color Cosmetics.

-- Jill Scalamandre, previously responsible for Coty Prestige-Skin Care

Marketing, is appointed CMO Skin Care.

-- Jurgen Scharfenstein, previously responsible for Coty Beauty-Adidas &

Lifestyle Fragrance Marketing, is appointed CMO Body Care.

    Global Markets

    Jean Mortier, previously President, Coty Prestige, will be appointed

President, Global Markets, to better leverage the company's global scale and

bring stronger sales execution. The markets will be organized under four

regions: North America, Europe, APAC/MEA and Latin America. Each will be led by

a Senior Vice President along with dedicated management teams to steer the

business according to specific consumer and retailer needs and priorities. This

new structure will support the progress toward developing a stronger global

footprint. Leaders of the four regions will be:

-- North America: Marc Rey, also President, Coty USA

-- Europe: Stephane Tsassis

-- APAC/MEA: Peggy Elsrode

-- Latin America: Manlio Pizzorni

    Supply Chain, Finance, IT, Human Resources and Legal functions will be

reorganized to best support categories and regions in developing and delivering

top-quality products with high standard of service through efficient integrated

processes.

    "This evolved organization design will help us to advance our path to

profitable growth," said Coty CEO Michele Scannavini. "We will be more

consumer-driven, sharper in priority setting and resource allocation, and more

agile, reducing duplications and redundancies over time. We are confident that

this new organization will allow us to unleash the full potential of our brands

and our talent."

    About Coty Inc.

    Coty is a leading global beauty company with net revenues of $4.6 billion

for the fiscal year ended June 30, 2013. Founded in Paris in 1904, Coty is a

pure play beauty company with a portfolio of well-known fragrances, skin care,

color cosmetics, and body care products sold in over 130 countries and

territories. Coty's product offerings include such global brands as adidas,

Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Marc Jacobs, OPI, philosophy, Playboy, Rimmel

and Sally Hansen.

    Forward-Looking Statements

    Certain statements in this press release are forward-looking statements.

These forward-looking statements reflect Coty Inc.'s (the "Company") current

views with respect to the Company's business strategy and announced program for

a new organizational structure and its anticipated benefits, including its

effect on the Company's growth. These forward-looking statements are generally

identified by words or phrases, such as "aim," "will," "expect," "bring,"

"become," "confident", "result" and similar words or phrases. Actual results

may differ materially from the results predicted due to risks and uncertainties

including whether the Company will be able to implement its program for a new

organizational structure as planned; the Company's ability to achieve its

global business strategy and compete effectively in the market; and whether the

new organizational structure will improve coordination and resource allocation,

eliminate duplication, bring operational efficiencies and strong sales

execution, generate additional resources, drive best-in-class innovation and

foster growth. More information about potential risks and uncertainties that

could affect the Company's business and financial results is included under

"Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition

and Results of Operations" in the Company's Annual Report on Form 10-K for the

fiscal year ended June 30, 2013, and other periodic reports the Company has

filed and may file with the Securities and Exchange Commission from time to

time. The Company assumes no responsibility to update forward-looking

statements made herein or otherwise.

    SOURCE: Coty Inc.

    CONTACT: Catherine Walsh, Chief Communications Officer,

catherine_walsh@cotyinc.com, T: +1 212 389 7346, or Kevin Monaco, Senior Vice

President, Treasurer and Investor Relations, kevin_monaco@cotyinc.com, T: +1

212 389 6815

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