◎ことし上半期の世界販売が100万台突破 BMWグループ

BMWグループ

◎ことし上半期の世界販売が100万台突破 BMWグループ

AsiaNet 57285

共同JBN 0757 (2014.7.8)

【ミュンヘン2014年7月8日PRN=共同JBN】

*ことし上半期の販売が前年同期比6.9%増の102万211台に到達。

*BMWグループの6月販売が4.8%増の19万3342台と過去最高。

BMWグループは2014年上半期に100万台以上の車両を販売、1-6月期の記録を更新した。世界中で総計102万211台を販売、前年同期(95万4501台)比で6.9%増加した。6月の販売も過去最高を記録、前年同月(18万4489台)比4.8%増の19万3342台を達成。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140708/696424

BMW AGの取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソンは「上半期に100万台以上販売したのは初めてであり、BMWグループ内プレミアムブランドの強みを浮き彫りにした。6月は新たな月間記録で、この数字は2014年に200万台以上という販売目標の達成に向けて、われわれが軌道に乗っていることを裏付けている。BMW X4やBMW 2シリーズ アクティブ・ツアラーなど刺激的な新型車が売りに出される下半期も引き続き販売増を目指す」と語った。

6月のBMWブランド車の世界販売台数は前年同月(15万3075台)比7.3増の計16万4214台だった。年初来、88万6347台のBMW車が世界の顧客に納車されたが、これは前年同期(80万4227台)に比べて10.2%の伸びである。

ことし3月から販売店に展開されたBMW 2シリーズの販売はことしこれまでに、計1万1067台と堅調を維持した。上半期のBMW 3シリーズ販売台数が計23万3438台(前年同期21万6593台)で7.8%増加する一方、2013年9月発売のBMW 4シリーズはこれまで4万7031が販売された。この時期にBMW 5シリーズの販売は19万3560台と前年同期(17万9863台)から7.6%伸びた。6月のBMW 7シリーズ販売は2万6378台と前年同月(2万7090台)比マイナス2.6%とほぼ同水準だった。2014年上半期のBMW X1は引き続き堅調で、前年同期(7万9063台)比0.4%増の7万9344台が販売された。今年前半のBMW X3の需要は引き続き拡大、前年同期(7万7950台)比6.3%増の計8万2830台が顧客に販売された。BMW X5の6月の販売は前年同月(9661台)比35.6増の1万3097台と大きく伸び、BMW X6も3341台と前年同月(2822台)に比べ18.4%販売を増やした。

BMW i3は6月に1241台が販売され、この革新的な電気自動車の年初来の販売累計は5396台になった。

MINIの総販売台数は予想通り、最近のモデルチェンジで前年に続いて減少、上半期の売り上げは計13万1896台で前年同期(14万8799台)比11.4%下落した。6月には前年同月(3万1102台)比7.6%減の2万8738台のMINIが販売された。しかし、3月にショールームで披露されたコアモデルの新型車MINI ハッチバックの販売は、アイコニックモデルの第三世代に対する顧客の好評を反映し始めている。6月には前年同月比3.2%増の1万2862台が売れた。MINI販売におけるこの前向きの傾向はことしいっぱい続く見通しである。

ロールス・ロイス車の上半期販売は前年同期(1475台)比33.4%増の計1968台だった。ロールス・ロイスは、最近発表したGhost Series IIのWraithに対し顧客の強い需要があり、世界各地でファントム(Phantom)ファミリーにも十分な需要があるとみている。好調な販売実績はアジア太平洋、中東、欧州でみられる。米国は年央にあたり、同ブランド最大市場の座を中国から奪った。BMWグループは引き続き、長期の持続的成長を計画、2014年を新たな記録の年にすることを目指している。

BMWモトラッドの上半期の世界販売(モーターサイクルおよびスクーター)は計7万978台と前年同期(6万4941台)比9.3%増となった。6月は前年同月(1万2541台)比5.7%減の1万1827台だった。

BMWグループはバランスのとれた世界成長戦略に沿って、2014年上半期に3大販売地域すべてで成長を成し遂げた。

BMWグループはことしこれまでに、アジアで32万1915台の車両を販売、前年同期(27万2100台)に比べて18.3%伸ばした。いくつかの域内市場はことし上半期に2桁の伸びを示した。韓国ではBMWとMINIが前年同期(1万8412台)比19.3%増の計2万1972台顧客に引き渡され、中国では18万2800台から22万5035台と23.1%も販売を伸ばした。

米州も2014年前半の6カ月に堅調な伸びを示し、総販売台数は前年同期の21万3473台から22万0764台に3.4%増加した。米国ではことしこれまでのBMWとMINIの販売が計18万1534台と前年同期(17万2787台)比5.1%増加、メキシコでは同時期、6406台から6803台に6.2%伸ばした。BMWグループは先週、同国サンルイスポトシ地区の工場建設計画を発表したばかりである。

BMWグループの欧州の販売も好調で、ことし上半期のBMWとMINIの総販売台数は前年同期の43万6460台から44万5808台に2.1%増加した。BMWグループの本拠地ドイツの6月の販売は前年同月の2万5485台から2万6100台に2.4%上昇した。

▽BMWグループの2014年6月および1-6月の販売概要

                   2014年6月 前年同月比  2014年1-6月 前年同期比

BMW グループ

自動車計                193,342       +4.8%        1,020,211        +6.9%

BMW                     164,214       +7.3%          886,347       +10.2%

MINI                     28,738       -7.6%          131,896       -11.4%

ロールス・ロイス            390      +25.0%            1,968       +33.4%

BMW モトラッド(二輪)   11,827       -5.7%           70,978        +9.3%

▽BMW グループ

BMW グループはBMW、MINI、ロールス・ロイスのブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルのプレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界13 カ国に28 の生産・組立工場を保有し、140 カ国以上で販売ネットワークを展開している。

2013年、BMWグループは約196万3000台の自動車と11万5215台のモーターサイクルを世界で販売した。2013会計年度収益は760億6000万ユーロに達し、税引き前利益は79億1000万ユーロだった。2013年12月31日現在、BMW グループの従業員数は世界で11万351人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。従って、同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源を節約することへの専心を確立してきた。

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ソース:BMW Group

BMW Group Breaks 1 Million Mark in First Six Months of Year

PR57285

MUNICH, July 8 /PRN=KYODO JBN/ --

     - Sales increase by 6.9% with 1,020,211 deliveries in the first half year

     - Best ever June for BMW Group: 193,342 vehicles sold, rise of 4.8%

    The BMW Group sold more than a million vehicles in the first half of 2014,

more than ever before in the first six months of the year. A total of 1,020,211

vehicles were delivered to customers worldwide, an increase of 6.9% over the

same period last year (954,501). Sales in June also reached an all-time high:

deliveries increased 4.8% with a total of 193,342 vehicles sold last month

(prev. yr. 184,489).

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140708/696424 )

    "This is the first time we've sold more than a million cars in the first

half of the year and underscores the strength of our premium brands within the

BMW Group," said Ian Robertson, Member of the BMW AG Board of Management, Sales

and Marketing BMW. "June is the latest in a long line of record months and the

figures confirm we're on the right track to achieve our target of delivering

more than 2 million vehicles in 2014. We aim to continue our sales growth in

the second half of the year, when exciting new vehicles like the BMW X4 and BMW

2 Series Active Tourer will come onto the market."

    Worldwide sales of BMW brand vehicles in June climbed 7.3% to total 164,214

units

    (prev. yr. 153,075). Since the start of the year, 886,347 BMWs have been

delivered to customers worldwide - an increase of 10.2% (prev. yr. 804,227).

    Sales of the BMW 2 Series, which has been in dealerships since March, have

continued to develop well with a total of 11,067 sold in the year-to-date. With

a total of 233,438 cars delivered (prev. yr. 216,593), sales of the BMW 3

Series rose 7.8% in the first half of the year while deliveries of the BMW 4

Series - available since September 2013 - reached 47,031 in the year-to-date.

Sales of the BMW 5 Series rose 7.6% in the same period (193,560 / prev. yr.

179,863). In June, BMW 7 Series sales increased 6.4% with a total of 5,358

deliveries (prev. yr. 5,035); BMW 7 Series sales for the year-to-date remain

around the previous year's level with 26,378 deliveries (prev. yr. 27,090 /

-2.6%). Sales of the BMW X1 remained steady in the first half of 2014 with

79,344 units delivered (prev. yr. 79,063 / +0.4%). Demand for the BMW X3

continued to grow in the first six months of the year with a total of 82,830

customer deliveries (prev. yr. 77,950 / +6.3%). The BMW X5 was a significant

growth driver in June with 13,097 deliveries (prev. yr. 9,661 / + 35.6%) as was

the BMW X6, which saw an increase in sales of 18.4% (3,341 / prev. yr. 2,822)

    In June, 1,241 BMW i3s were delivered to customers, bringing the

year-to-date sales for this innovative electric vehicle up to 5,396.

    As expected the recent model change means overall MINI sales continue to be

down on last year with a total of 131,896 customer deliveries in the first six

months of the year (prev. yr. 148,799 / -11.4%). In June, 28,738 MINIs were

delivered to customers (prev. yr. 31,102 / -7.6%). However sales of the new

MINI Hatch, the core model which began to arrive in the showrooms in March, are

beginning to reflect the positive customer reaction to the third generation of

this iconic car. In June, 12,862 units were sold, an increase of 3.2% on the

same month last year. This positive trend in MINI sales is expected to continue

through the rest of the year.

    Sales of Rolls-Royce Motor Cars in the first half of the year totalled

1,968 units (prev. yr. 1,475 / +33.4%).  Rolls-Royce continues to see strong

customer demand for Wraith, significant orders for the recently announced Ghost

Series II and good demand for the Phantom family of cars across the world.

Strong sales performances were seen in Asia Pacific, the Middle East and

Europe. At mid-year, the United States had overtaken China as the marque's

largest worldwide market. The company continues to plan for long-term

sustainable growth and is on target for another record year in 2014.

    Global sales for BMW Motorrad totalled 70,978 motorcycles and maxi-scooters

in the first half of the year (prev. yr. 64,941 / +9.3%). In June 11,827

vehicles were sold (prev. yr. 12.541 / -5.7%).

    In line with its strategy of balanced global growth, the BMW Group made

gains in all three major sales regions in the first half of 2014.

    In Asia, the BMW Group has delivered 321,915 vehicles in the year to date,

an increase of 18.3% on the same period last year (prev. yr. 272,100). Several

markets in the region experienced double-digit growth in the first six months

of the year including South Korea, where a total of 21,972 BMW and MINI

vehicles were delivered to customers

    (prev. yr. 18,412 / +19.3%) and mainland China, where sales rose 23.1% in

the first half year (225,035 / prev. yr. 182,800).

    The Americas recorded steady growth in the first six months of 2014 with

overall sales up 3.4% (220,764 / prev. yr. 213,473). In the U.S., sales of BMW

and MINI vehicles rose 5.1% with a total of 181,534 deliveries so far this year

(prev. yr. 172,787). Sales in Mexico were up 6.2% (6,803 / prev. yr. 6,406) in

the same period; just last week, the BMW Group announced plans to build a plant

in the San Luis Potosi region of the country.

    BMW Group sales in Europe are also positive with total deliveries of BMW

and MINI vehicles increasing by 2.1% to 445,808 units (prev. yr. 436,460) in

the first half of this year. In June, customer registrations in the company's

home market Germany are up 2.4% (26,100 / prev. yr. 25,485).

    BMW Group sales in/up to June 2014 at a glance

    

                                     Comp. to   Up to/incl.      Comp. to

                   In June 2014 previous year     June 2014 previous year

    BMW Group

    Automobiles         193,342         +4.8%     1,020,211         +6.9%

    BMW                 164,214         +7.3%       886,347        +10.2%

    MINI                 28,738         -7.6%       131,896        -11.4%

    Rolls-Royce

    Motor Cars              390        +25.0%         1,968        +33.4%

    BMW Motorrad         11,827         -5.7%        70,978         +9.3%

  

    The BMW Group

    With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the

world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also

provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW

Group operates 28 production and assembly facilities in 13 countries and has a

global sales network in more than 140 countries.

    In 2013, the BMW Group sold approximately 1.963 million cars and 115,215

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2013 was EUR

7.91 billion on revenues amounting to approximately EUR76.06 billion. As of 31

December 2013, the BMW Group had a workforce of 110,351 employees.

    The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive product

responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral

part of its strategy.

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    SOURCE: BMW Group

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