2014年7月3日

陝西省観光局

◎兵馬傭にサッカーのポーズを命令 中国陝西省が独自の観光プロモーション

◎兵馬傭にサッカーのポーズを命令 中国陝西省が独自の観光プロモーション

AsiaNet 57273
共同JBN 0752 (2014.7.3)

【西安(中国)2014年7月3日PRN=共同JBN】中国陝西省のソーシャルメディアを駆使した兵馬傭(テラコッタウォリア)蘇生の取り組みによって世界中のファンがイマジネーションを膨らませる。

40年前に発掘された兵馬傭の魅力が、ソーシャルメディアの力を使った陝西省の取り組みもあって、世界中のスポットライトを浴びている。陝西省はFacebookでのオンラインキャンペーン「兵馬傭の蘇生」はFacebook、YouTube、Twitterで全面的に統一展開された。このイベントは世界から大反響を起こした。

ことし4月末から陝西省訪問(ビジット陝西省)のFacebook公式ファンページで発表された、西安往復キップ2枚のすてきな景品付きのキャンペーン・アプリを通じて、ファンは復元された兵馬傭の白起・将軍との交流に招待される。白起将軍に対し現代の世界的な話題に基づいて独創的な命令を下すことで最も多くの「いいね!(like!)」を獲得することを目指し、セドリック・チアさん(シンガポール)はFIFAワールドカップがネチズンの間で最も人気があると考え、いくつかのサッカーのポーズ(https://www.youtube.com/watch?v=H588jzDUtC0)を白起将軍にとるように命令した。これで彼は西安に飛び、白起将軍と直々に面会する機会を獲得した。墓の中で3000年も眠っていた白起将軍は現代の西安で最も人気のある観光地である5カ所の主要スポット訪問に乗り出した。

陝西省観光局(Shaanxi Provincial Tourism Administration)当局者は「外国では兵馬傭は有名な中国の遺跡であるが、それが陝西省にあるとはほとんど知られていない。世界中のファンが兵馬傭に直接命令を下す交流体験によって、世界中のファンが信じられないほどたくさん参加して、世界の旅行者が陝西省の最も貴重な文化と遺産を発見できるようになる」と語った。

陝西省観光局は2014年初め、ソーシャルメディアが生み出す世界規模の影響を活用することをスタートさせ、戦略的に同省の観光をプロモートする世界的なアプローチを採用した。中国の歴史で3000年前の古都の1つである陝西省は、地元では長年知られているその豊かな文化・伝統の観光資源を考慮に入れれば驚異にあふれている。しかし世界の旅行者の目には多くの興味深い物語はまだ見いだされていない。

陝西省は、ビザないしは航空券を持つ51カ国の国民には「無料の72時間トランジット訪問」を実施している。外国人観光客が陝西省を通過する場合、51カ国の国民は中国ビザがなくても陝西省に滞在できる。72時間は陝西省を訪問し、滞在できる。

ソース:Shaanxi Provincial Tourism Administration


A World Cup Command to Resurrected Terracotta Warrior Thrills the Global Fans with a FREE Journey to Shaanxi

PR57273

XI’AN, China, July 3, 2014 /PRN=KYODO JBN/ —

Shaanxi Stirs Up Global Fans’ Imagination by Bringing Terracotta Warrior Alive
via Social Media.

After being unearthed 40 years ago, the Terracotta Warrior fascination springs
into the global spotlight again with Shaanxi’s effort of leveraging the power
of social media. Its online Facebook campaign "Rebirth of Terracotta Warrior"
was launched for a full-scale integrated promotion across Facebook, Youtube and
Twitter. This event caused a strong reaction in the world.

With a sweet offer of two round-trip tickets to Xi’an, fans are invited to
interact with Bai Qi, the resurrected Terracotta Warrior, via the campaign App
launched on Visit Shaanxi’s official facebook fan page since late April 2014.
By getting the most number of "likes" with creative commands to Bai Qi based on
the global topic today, Cedric Chia’s (Singapore) command of Bai Qi to strike
some soccer poses (https://www.youtube.com/watch?v=H588jzDUtC0) in anticipation
of the FIFA World Cup was most favored by netizens, which won him the
opportunity to fly all the way to Xi’an to meet the Terracotta Army in person.
The story of the "Rebirth of Terracotta Warrior" originates from the
resurrection of Bai Qi the Terracotta Warrior. Being so curious of modern Xi’an
after 3,000 dormant years in the tomb, Bai Qi embarks on a journey to five key
spots that are the most popular tourist locations in today’s Xi’an.

"In foreign counties, the Terracotta Warrior is a well-known signature of
China, but seldom do they know it’s from Shaanxi. The interactive experience
with global fans to directly command the Terracotta Warrior adapts an
incredibly fun approach to allow global travelers to discover the most valuable
culture & heritage here in Shaanxi," said the official of Shaanxi Provincial
Tourism Administration.

In early 2014 Shaanxi Provincial Tourism Administration started to leverage on
the global influence of social media to employ a global approach of
strategically promoting its tourism. As one of the ancient capitals since 3,000
years ago back in the history of China, Shaanxi province is full of wonder,
taking into account its sumptuous cultural and heritage tourism resources known
by locals for years. Yet in the eyes of global travelers, a lot of interesting
stories are yet to be discovered.

Shaanxi is implementing a "72-hour transit visit-free" policy for citizens of
51 countries who hold valid visas or air tickets. When traveling through
Shaanxi, foreign nationals who are on the list do not need to hold a Chinese
visa to stay in Shaanxi. They can visit and stop in Shaanxi for 72 hours.

SOURCE:  Shaanxi Provincial Tourism Administration