◎リーバイスが「Live In Levi's」キャンペーンを立ち上げ

リーバイ・ストラウス&カンパニー

◎リーバイスが「Live In Levi's」キャンペーンを立ち上げ

AsiaNet 57230

共同JBN 0736 (2014.6.30)

【サンフランシスコ(米カリフォルニア州)2014年6月30日PRN=共同JBN】リーバイス(Levi’s、登録商標)ブランドは30日、「Live In Levi's(登録商標)」と銘打った世界ブランドキャンペーンを開始すると発表した。これはリーバイス(Levi’s、登録商標)ブランドがFCB(Foote, Cone & Belding)、The House Worldwide との間で展開するユニークなクリエーティブ・コラボレーションの最初の仕事になる。

キャンペーンはリーバイス(Levi’s、登録商標)を着て何をしたかを語る何百万もの顧客の物語から着想を得たもので、世界中のデジタル、ソーシャル・メディア、テレビ、映画、活字メディアを駆使し、リアルおよびバーチャルのイベント、さらにモバイルや店舗での経験を通して消費者と深く関わり、行動を促すことを狙いとしている。

写真(http://photos.prnewswire.com/prnh/20140630/122946

新キャンペーンの中心は初めてのデートや初めての子の出産からロデオ、ドライブ、そしてその間に起きたすべてのことなど実生活の時々を「Live In Levi's(登録商標)」として祝福することにある。このキャンペーンでは2014年秋物コレクションを取り上げるが、特にリーバイス(Levi’s、登録商標)511(商標)男性用スリム・ジーンズ、リーバイス(Levi’s、登録商標)レベル(商標)女性用ジーンズ、それに加えて501(登録商標)ジーンズ、ウエスタン・シャツ、トラッカージャケットにスポットライトを当てる。このニューラインは広く愛されたオリジナル・ジーンズの精神、細部へのこだわり、職人かたぎを継承するものになる。

リーバイス(Levi’s、登録商標)ブランド最高マーケティング責任者のジェニファー・セイ氏は「Live In Levi's(登録商標)は単なるキャンペーンではなく、リーバイス(Levi’s、登録商標)ブランドの魂を再び活気づける新しく楽観的な方向性を示すものだ。この取り組みの中心にあるのはエネルギー、物語、アイコンになっているジーンズウエアで、これらは世界中のリーバイス(Levi’s、登録商標)の長年の熱心な支持者たちがこのブランドに対して感じている愛情を強固にしつつ、新たなファン作りに役立つものになる。当社はリーバイス(Levi’s、登録商標)ブランドを偉大で永遠に今日的な意味を持つものにした永遠に楽観的な精神、アイコン的な製品を祝福しているのだ」として次のように述べた。「当社は真正な自己表現に対してと同様、個人主義や自己表現を体現する製品を位置づけるカテゴリーを称賛することにコミットしている。Live In Levi's(登録商標)キャンペーンは自信と誇りをもって、リーバイス(Levi’s、登録商標)の衣料はその他大勢が対象ではなく、一人一人に向けたものだ、と主張している」

ブルー・ジーンズが世に出てから140年以上たった今、1つはっきりしていることがある。リーバイス(Levi’s、登録商標)の衣料は、大統領から映画スターまで、農業従事者からファッション・アイコンまで、起業家から一般人まで、着る人すべてに愛されている。このキャンペーンは常にその時代に起きたイベントを体現していたアイコン・ブランドの精神を捉えることを狙いにしている。

FCBウエストの最高クリエーティブ責任者エリック・スプリンガー氏は「このブランドの核心はその真正さにある。ブルー・ジーンズを発明したのはリーバイス(Levi’s、登録商標)であり、Live In Levi's(登録商標)はそれを着る意味を捉えようとするものだ」として次のように述べた。「このキャンペーンが示しているのは、ためらいのない生き方から来る喜びでこれは伝染する。リーバイス(Levi's、登録商標)は人生というドラマの共演者だ」

Live In Levi's(登録商標)キャンペーンの先陣を切るのは革新的なデジタル・アプローチで、世界に広がる共通の経験を持つリーバイス(Levi’s、登録商標)ファンと関わり、活性化することに役立つ。8月初めには、他のブランドではあり得ない人と製品の物語を描いた映画がソーシャル・メディアでスタートする。フレードリク・ボンド氏(http://www.imdb.com/name/nm0093934/)が監督し、かすれ声のブルース・ロック音楽家ジェーミー・N・コモンズ氏(http://www.jamiencommons.com/)作曲の1節をフィーチャーしたテレビ、映画用スポット広告は、リーバイス(Levi's、登録商標)製品を着て人生を楽しむ複数の個人を祝福するものになっており、劇場公開は7月末から世界の映画館で始まる。

ジェイソン・ノシート氏(http://jasonnocito.com/)撮影によるカラフルな活字媒体、屋外広告向けキャンペーンは強烈な幸福感や揺るぎのない自信を描写したものになる。このキャンペーンでは「For everybody who's not just anybody(その他大勢ではなく、一人一人のため)」「Look good on your way to what's next(次に何が起きるか目をこらして見よう)」などのスローガンが中心的に使われる。8月にはファッション、音楽、スポーツ、文化向け印刷媒体広告が始まり、新しい2014年秋物コレクションが案内される。さらに、屋外クリエーティブ広告が7月下旬に以下の主要マーケットで開始される。ニューヨーク、サンフランシスコ、ロンドン、パリ、ベルリン、上海、香港、メキシコ市、ムンバイ、東京、その他世界の中心都市。

▽FCBについて

140年のコミュニケーション経験を備えるFCBの世界的ネットワークは、世界90カ国150カ所のオフィスに広がっており、従業員は8000人以上で、Interpublic Group of Companies(NYSE: IPG)の1部門である。詳細はwww.fcb.comを参照。TwitterとInstagram(@FCBglobal)、Facebook(FCB Global)でフォローを。

▽HOUSE WORLDWIDEについて

The House Worldwideは2013年3月に発足し、市場に違いのあるグローバルなコミュニケーション・ネットワークを投入した。あらゆるコミュニケーション・チャンネルや専門分野から集まった経験豊かな人材がクライアントにトップレベルでパーソナルなサービスとして世界クラスの戦略、クリエーティブ・ソリューションを提供する。

Digital Luxury Group、CumminsRoss、Red 212、ChinaMADRID、Kitchen 8、Change、Prime PR、 PATH、ToscaHouse、Noah London、Rhino Worldwide、Equizone Globalの各社を含む世界で最も革新的なコミュニケーション企業のいくつかと提携関係を形成中である。同社のネットワークは、アイコニックな高級品市場ヘアケアのghd、高級スポーツカーのマセラティ、シャンパンメゾンのローラン・ペリエ向けにオンラインを通じたthrough-the-line広告キャンペーンを制作した。同社は2014年第1四半期にリーバイスのグローバル・マーケティング・コミュニケーション、世界一のPCメーカーであるレノボ、英国小売店Argosを含む一連の新規ビジネスを獲得した。詳細はhttp://www.thehouseworldwide.comを参照。

▽リーバイス(LEVI’S、登録商標、)ブランドについて

リーバイス(登録商標)ブランドは伝統のアメリカン・スタイル、何気なく見えるクールさを体現している。リーバイス(Levi’s、登録商標)ジーンズはLevi Strauss & Co.が1873年に創業して以来、世界で最もよく知られ、模倣されている衣料になり、何世代にもわたって人々の心をとらえ、愛用されてきた。リーバイス(Levi’s登録商標)ブランドの商品群は現在も、アパレル業界でも他に例がないほど徹底した開拓、革新の精神で進歩を続けている。世界をリードする同社ジーンズウエア、アクセサリーは110カ国以上で発売されており、世界の人々が独自のスタイルを表現する手助けをしている。リーバイス(Levi’s、登録商標)ブランド、製品、店舗についての詳しい情報はウェブサイト(levi.com)を参照。

▽リーバイ・ストラウス&カンパニー(LEVI STRAUSS & CO.)について

リーバイ・ストラウス&カンパニーは世界最大級のブランド名を冠したアパレル企業で、ジーンズウエア業界の世界的リーダーである。同社は男性、女性、子ども向けのジーンズ、カジュアルウエア、関連アクセサリーをLevi’s(登録商標)、Dockers(登録商標)、Signature by Levi Strauss & Co.(商標)、Denizen(登録商標)の各ブランドでデザイン、発売している。同社製品はチェーンストア、デパート、オンライン・ショップ、世界をカバーする2800店を超すフランチャイズ店、直営店を通じて世界110カ国以上で発売されている。リーバイ・ストラウス&カンパニーが報告した2013会計年度の純収入は47億ドル。詳しい情報はウェブサイトhttp://levistrauss.comを参照。

ソース:Levi Strauss & Co.

▽問い合わせ先

Levi's(R) Brand Media Contact

Ibby Clifford, +1 415-501-7063, iclifford@levi.com

Kelly Moss, +1 415-501-6411, kmoss@levi.com FCB Media

Contact

Jennifer Comiteau, +1 212-885-3676, jennifer.comiteau@fcb.com

The House Media Contact: Lynne Harris, +44 (0) 203 664 8666,

lynne@thehouseww.com

The Levi's(R) Brand Launches "Live In Levi's(R)"- A New, Global Campaign Inspired By Millions Of Stories From Passionate Fans

PR57230

SAN FRANCISCO, June 30, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

The Levi's(R) brand announced today the launch of its new global brand

campaign, "Live in Levi's(R)," the first work developed out of a unique,

customized creative collaboration between FCB - Foote, Cone & Belding, The

House Worldwide and the Levi's(R) brand. Inspired by the millions of stories

consumers tell about the things they do in their Levi's(R), the campaign spans

digital and social platforms, TV, cinema and print globally as it aims to

deeply engage and activate consumers through real-life and virtual events, as

well as mobile and in-store experiences.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140630/122946

At the heart of the new campaign is the celebration of real-life "Live in

Levi's(R)" moments - from first dates and first-borns to rodeos and road trips

and every day in between. Featuring the new Fall 2014 collection, the campaign

highlights the Levi's(R) 511(TM) Slim jean for men and the Levi's(R) Revel(TM)

jeans for women, in addition to reimagined iconic products such as the 501(R)

jean, western shirt and Trucker jacket. The new line honors the spirit,

attention to detail and craftsmanship of the much-loved original.

"'Live in Levi's(R)' is more than a campaign, it's an optimistic new direction

that reinvigorates the Levi's(R) brand's soul. The energy, storytelling and

iconic jeanswear at the center of the effort will reinforce what longtime

Levi's(R) loyalists love about the brand and serve to attract new fans around

the world. We're celebrating the eternally optimistic spirit and iconic product

that make the Levi's(R) brand great and forever relevant," said Jennifer Sey,

chief marketing officer for the Levi's(R) brand. "We are committed to

celebrating authentic self-expression as well as the category defining products

that embody individualism and self-expression. 'Live in Levi's(R)' asserts with

confidence and pride that Levi's(R) clothes are indeed for everybody who's not

just anybody."

More than 140 years after inventing the blue jean, one thing is clear:

Levi's(R) clothes are loved by the people who wear them - from presidents to

movie stars, farmers to fashion icons, entrepreneurs to the everyman. This

campaign aims to capture the spirit of the iconic brand that has always been an

embodiment of the events of its time.

"Authenticity is at the core of the brand. Levi's(R) invented the blue jean and

'Live in Levi's(R)' captures what it means to wear them," said Eric Springer,

FCB West Chief Creative Officer. "The campaign shows the contagious joy that

comes from living without hesitation. Your Levi's(R) are an accomplice in the

story that unfolds as you live."

At the forefront of the "Live in Levi's(R)" campaign is an innovative digital

approach, serving to engage and activate the expansive global community of

Levi's(R) fans around their shared experiences. A social film showcasing the

stories of people and products that no other brand can tell will launch in

early August. The television and cinema spot, directed by Fredrik Bond

[http://www.imdb.com/name/nm0093934/ ] , and featuring a track by the

raspy-voiced blues rock musician Jamie N. Commons

[http://www.jamiencommons.com/ ], celebrates individuals who are living and

having fun in their Levi's(R) products and will air beginning in late July on

cinema screens worldwide.

The colorful print and outdoor campaign was shot by Jason Nocito

[http://jasonnocito.com/ ] and captures a sense of raw euphoria and unwavering

confidence. Featured taglines such as "For everybody who's not just anybody"

and "Look good on your way to what's next" are at the center of the campaign.

In August, fashion, music, sports and culture print outlets will show the new

Fall 2014 collection. In addition, outdoor creative will begin running in late

July in key markets including: New York, San Francisco, London, Paris, Berlin,

Shanghai, Hong Kong, Mexico City, Mumbai and Tokyo along with other key cities

globally.

ABOUT FCB

With more than 140 years of communications expertise, FCB's worldwide network

spans 150 offices in 90 countries, with over 8,000 people, and is part of the

Interpublic Group of Companies (NYSE:IPG). For more information, visit

www.fcb.com. Follow us on Twitter and Instagram (@FCBglobal) and Facebook (FCB

Global).

ABOUT THE HOUSE WORLDWIDE

The House Worldwide launched in March 2013, bringing to market a global

communications network with a difference. Senior talent, drawn across all

communications channels and disciplines, offer clients world-class strategic,

creative solutions with toplevel, personal service.

Partnerships are being created with some of the world's most innovative

communications companies including Digital Luxury Group, CumminsRoss, Red 212,

ChinaMADRID, Kitchen 8, Change, Prime PR, PATH, ToscaHouse, Noah London, Rhino

Worldwide and Equizone Global. The network has created through-the-line

campaigns for iconic upmarket haircare brand ghd, luxury sports car marque

Maserati and champagne house Laurent-Perrier. Within the first quarter of 2014,

it landed a string of new business including Levi's global marketing

communications; the world's number one PC company, Lenovo; and UK retailer

Argos. For more information, please visit http://www.thehouseworldwide.com.

ABOUT THE LEVI'S(R) BRAND

The Levi's(R) brand epitomizes classic American style and effortless cool.

Since their invention by Levi Strauss & Co. in 1873, Levi's(R) jeans have

become the most recognizable and imitated clothing in the world - capturing the

imagination and loyalty of people for generations. Today, the Levi's(R) brand

portfolio continues to evolve through a relentless pioneering and innovative

spirit that is unparalleled in the apparel industry. Our range of leading

jeanswear and accessories are available in more than 110 countries, allowing

individuals around the world to express their personal style. For more

information about the Levi's(R) brand, its products and stores, please visit

levi.com.

ABOUT LEVI STRAUSS & CO.

Levi Strauss & Co. is one of the world's largest brand-name apparel companies

and a global leader in jeanswear. The company designs and markets jeans, casual

wear and related accessories for men, women and children under the Levi's(R),

Dockers(R), Signature by Levi Strauss & Co.(TM) and Denizen(R) brands. Its

products are sold in more than 110 countries worldwide through a combination of

chain retailers, department stores, online sites and a global footprint of

approximately 2,800 retail stores and shop-in-shops. Levi Strauss & Co.'s

reported fiscal 2013 net revenues were $4.7 billion. For more information, go

to http://levistrauss.com.

SOURCE: Levi Strauss & Co.

CONTACT: Levi's(R) Brand Media Contact: Ibby Clifford, +1 415-501-7063,

iclifford@levi.com; Kelly Moss, +1 415-501-6411, kmoss@levi.com FCB Media

Contact: Jennifer Comiteau, +1 212-885-3676, jennifer.comiteau@fcb.com; The

House Media Contact: Lynne Harris, +44 (0) 203 664 8666, lynne@thehouseww.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

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