◎adam&eveDDBがカンヌライオンズで最優秀エージェンシー賞など22個を受ける

adam&eveDDB

◎adam&eveDDBがカンヌライオンズで最優秀エージェンシー賞など22個を受ける

AsiaNet 57173

共同 JBN 0709 (2014.6.25)

【ロンドン2014年6月25日PRN=共同JBN】DDBネットワーク傘下の英国エージェンシーadam&eveDDBは24日夜、誰もが望む「2014年最優秀エージェンシー賞」を獲得し、「カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバル」の有終の美を飾った。

同エージェンシーは合計22個のライオン賞を授与され、その中には4つのグランプリ、7個の金賞、4個の銀賞、7個のブロンズ賞が含まれている。広告掲載メディアは多岐にわたり、クライアントもハーヴェイ・ニコルズ、ジョン・ルイス、Google、ユニリーバ、ディアジオ、フォルクスワーゲンと6社におよんだ。

ハーヴェイ・ニコルズの2013クリスマス・キャンペーン「Sorry, I Spent It On Myself」はプロモ、プレス、フィルム、チタニウム&インテグレーテッドの4部門でグランプリを獲得した。この広告は同時に5つの金賞を含め他の賞も多く受賞した。

ユニリーバMarmiteの「End Marmite Neglect」にはプレス、アウトドア部門で2つの金賞が授与された。

その他、同エージェンシーはジョン・ルイスの「The Bear & The Hare」、ディアジオの「Smithwick's Squirrel」、フォルクスワーゲンの「Teddy Tragedy」、Googleの「Front Row」で幅広い部門で銀賞やブロンズ賞を多数受賞した。

adam&eveDDB最高経営責任者(CEO)兼共同創立者のジェームズ・マーフィー氏は「英国のエージェンシーがカンヌで復活するのを見るのはうれしい。adam&eveDDBが非常に多くの部門とブランドにわたって突撃をリードするのを見るのはもっとうれしかった」と語った。

adam&eveDDBエグゼクティブチーフディレクター(ECD)兼共同創立者のベン・プリースト氏は「当社は今年のフェスティバルの驚くべき成功を喜んでいる。ハーヴェイ・ニコルズだけではなくユニリーバ、Google、ジョン・ルイス、フォルクスワーゲン、ディアジオもそうだ。世界に新たに統合した当社のパワーを見せつけることができた」と述べた。

DDB Worldwideの最高経営責任者(CEO)チャック・ブライマー氏は「カンヌ・フェスティバルで今年の最優秀エージェンシーとして表彰されることは大変な成果で、adam&eveDDBを非常に誇りにしている。当社の目標は業界で最も影響力のあるエージェンシーでいること、そして当社クライアントのために革新的なキャンペーンを制作することであり、今年のフェスティバルでのハーヴェイ・ニコルズの成功はその素晴らしい例だ」と述べた。全体としてDDB Networkは3位に入り、欧州・中東・アフリカ地域では最多の受賞をしたエージェンシーのネットワークになった。

adam&eveDDBは最近開催されたBritish Arrow Awardsでも今年の最優秀エージェンシーに選ばれている。

(編集者注意)

▽2014年カンヌライオンズ賞

 *グランプリ

フィルム部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

プレス部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

インテグレーテッド部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

プロモ&アクティベーション部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

 *金賞

ダイレクト部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

アウトドア部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

アウトドア部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

プロモ&アクティベーション部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

プロモ&アクティベーション部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

アウトドア部門:Marmite-Neglect(ケチャップ、マヨネーズ、パスタ)

フィルム部門:Marmite-Rescue

 *銀賞

デザイン部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

フィルム部門:ジョン・ルイス-The Bear & The Hare

フィルム部門:フォルクスワーゲン-Teddy Tragedy

フィルム・クラフト部門:ジョン・ルイス-The Bear & The Hare

 *ブロンズ賞

デザイン部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

デザイン部門:ハーヴェイ・ニコルズ-Sorry I Spent it on Myself

アウトドア部門:Google-Front Row

プロモ&アクティベーション部門:Google-Front Row

フィルム・クラフト部門:ディアジオ-Smithwick's Squirrel

フィルム部門:フォルクスワーゲン-Value(パラシュート、ロープ、ケージ)

インテグレーテッド部門:ジョン・ルイス-The Bear & The Hare

▽adam&eveDDBについて

adam&eveDDBはクリエーティブ・コミュニケーション・エージェンシーであり、同社を構成するのはデザイン、デジタル、メディア、コンテンツ、ソーシャル戦略の専門家である。同社は新興企業のハングリー精神とエネルギーを持っているが、エージェンシーのネットワークのリソースやリーチも併せ持っている。同社顧客にはソニー、ディアジオ、フローラ、Foster’s、Google、Marmite、ハリファックス、ジョン・ルイス、フォルクスワーゲン、ファイナンシャル・タイムズ、ハーヴェイ・ニコルズ、セーブ・ザ・チルドレンが含まれる。

ソース:adam&eveDDB

▽問い合わせ先

Jemima Bokaie, New Business Director:

jemima.bokaie@adamandeveddb.com

/ +07730-319-515

adam&eveDDB crowned Cannes Lions 2014 Agency of the Year amid massive 22 Lion Awards haul

PR57173

LONDON, June 25, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    adam&eveDDB, the DDB network's UK agency, capped off an impressive week at

Cannes last night by winning the coveted Agency of the Year prize.

    In total, the agency was awarded a massive 22 Lions including four Grand

Prix, seven Gold, four Silver and Seven Bronze Lions across a mix of media and

six clients - Harvey Nichols, John Lewis, Google Unilever, Diageo and

Volkswagen.

    The Harvey Nichols 2013 Christmas campaign, 'Sorry, I Spent It On Myself',

won the Grand Prix in four categories: Promo, Press, Film and Titanium &

Integrated. It also picked up five Gold Lions, amongst others.

    Two Gold awards were also given to the Unilever Marmite 'End Marmite

Neglect' campaign in the Press and Outdoor categories.

    The rest of the agency's massive haul was made of Bronze and Silver Lions

across a range of categories for John Lewis 'The Bear & The Hare', Diageo's

Smithwick's Squirrel, Volkswagen 'Teddy Tragedy' and 'Value', and Google 'Front

Row'.

    James Murphy, CEO and Founding Partner at adam&eveDDB, said: "It's great to

see British agencies resurgent at Cannes. It's even better to see adam&eveDDB

leading the charge across so many categories and brands."

    Ben Priest, ECD and Founding Partner at adam&eveDDB said: "We are thrilled

with our amazing success at this year's festival. Not only for Harvey Nichols,

but also our work for Unilever, Google, John Lewis, Volkswagen and Diageo.

We've shown the world the creative firepower of our newly merged agency."

    Chuck Brymer, CEO of DDB Worldwide, said: "Being recognised as the Cannes

Festival's 'Agency of the Year' is a remarkable achievement and I'm extremely

proud of adam&eveDDB. Our goal is to be the most influential agency in the

business and to create innovative campaigns for our clients, and the success of

Harvey Nichols at this year's show is a great example."

    Overall the DDB Network ranked third and was the most awarded network in

the EMEA region.

    adam&eveDDB was also recently named Agency of the Year at the British Arrow

Awards.

    Editors' notes

    2014 Cannes Lions Awards

    AGENCY OF THE YEAR

    GRAND PRIX:

    Film - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Press - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Integrated - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Promo & Activation - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    

    GOLD:

    Direct - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Outdoor - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Outdoor - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Promo & Activation - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Promo & Activation - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Outdoor - Marmite - Neglect -Ketchup, Mayo, Pasta

    Film - Marmite - Rescue

    

    SILVER:

    Design - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Film - John Lewis - Bear & Hare

    Film - Volkswagen - Teddy Tragedy

    Film Craft - John Lewis - Bear & Hare

    

    BRONZE:

    Design - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Design - Harvey Nichols - Sorry I Spent it on Myself

    Outdoor - Google - Front Row

    Promo & Activation - Google - Front Row

    Film Craft - Diageo - Smithwick's Squirrel

    Film - Volkswagen - Value - Parachute, Rope, Cage

    Integrated - John Lewis -Bear & Hare

    

    About adam&eveDDB

    We are a creative communications agency made up of people from the worlds

of advertising, design, digital, media, content and social strategy. We have

the hunger and energy of a start up with the resource and reach of a network.

We work with clients including Sony, Diageo, Flora, Foster's, Google, Marmite,

Halifax, John Lewis, Volkswagen, Financial Times, Harvey Nichols and Save the

Children.

    For more information:

    Jemima Bokaie, New Business Director:

    jemima.bokaie@adamandeveddb.com

    / +07730-319-515

    SOURCE: adam&eveDDB

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