◎カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバルでロシアがグランプリ受賞
◎カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバルでロシアがグランプリ受賞
AsiaNet 57155
共同JBN 0698 (2014.6.24)
【モスクワ2014年6月24日PRN =共同JBN】
MegaFonの革新的プロジェクトがロシアに初のグランプリをもたらす
MegaFonのオリンピックパビリオンがカンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバルでグランプリを受賞した。同フェスティバルは広告とクリエーティブ産業のプロフェッショナルによるメジャーイベントである。ロシアの候補が最優秀賞を獲得したのは61年前から参加しているロシアにとって初めて。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140623/693716)
MegaFon OJSCはロシアの通信サービスで大手プロバイダーの1つで、ロシアの通信市場のすべての部門で事業展開している。2014年のソチ冬季五輪向けにデザインされたMegaFacesプロジェクトは、この年のマーケティングのセンセーションとなった。世界で初めて導入されたインタラクティブなハイテク設計は、現代の建築とデジタル技術の新生面を切り開くものだった。パビリオンのファサードはLEDアクチュエーター1万1000個で構成され、3階建てのビルの高さ(8m×6m×2m)にポートレートの3次元映像を再現できる。世界中から集まった14万人のファンは五輪期間中、MegaFacesを見物することができた。
MegaFacesプロジェクトは五輪の成功の注目すべき1つでありカンヌではデザイン、サイバー、イノベーションのカテゴリーで候補に挙げられた。プロジェクトは勝利にふさわしく、審査委員の支持も集めた。審査委員会はカンヌのフェスティバル宮殿で開かれた。誰もが求める賞はプロジェクトチームの受賞が決まった。MegaFonのアシフ・カーン氏、クリエーティブディレクターでアイデアを出したプロジェクトエージェンシーAxis、インタラクティブファサードのクリエーターでスキャニングテクノロジー担当のiart。
MegaFonのエグゼクティブディレクターであるミハイル・ドゥビン氏は「これはファンタスティックな勝利だ。イノベーションと開発はMegaFon のDNAに存在し、MegaFacesは疑いもないその証拠だ。われわれにとってこのプロジェクトは極めて重要だった。ソチ冬季五輪の関連プロジェクトだったからだ。われわれはソチ五輪の成功に顕著な貢献を果たしたこと、世界中で今でも人々をよろこばせていることを誇りに思っている。われわれはロシアの歴史で初めてグランプリを獲得したことに参加できたことも名誉に思っている。この素晴らしいプロジェクトに参加しアイデアとハードワークで貢献したすべての人々に謝意を表したい」とコメントした。
カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバルは6月15日から21日までフランスのカンヌで開かれた。フェスティバルは広告業界におけるもっとも権威のあるイベントである。今年1年だけで97カ国から3万7427件の応募があった。
2009年、MegaFonはソチで開かれることになった第22回冬季オリンピック大会と第11回パラリンピック大会のゼネラルパートナーになった。同社は直ちに五輪サイトに強力な通信インフラのネットワークを建設、選手と観客のために高速4Gインターネットを含む高品質の通信サービスを提供した。MegaFacesパビリオンは五輪パークで最も訪問客を集めた施設の1つとなった。2014年6月、プロジェクトはSilver Mercuryの年間表彰で7部門で受賞した。同省はマーケティングサービスと広告業界でその年のベストを選ぶものである。MegaFacesの受賞は、同賞の歴史に記録される重みを持っている。
▽プロジェクトチーム
AXIS Agency(モスクワ)-プロジェクトエージェンシー
アシフ・カーン氏(ロンドン)-クリエーティブディレクター、アイデア発案者
iart Company(バーゼル)-インタラクティブファサードおよびスキャニングテクノロジーのクリエーター
Deluxe Interactive(モスクワ)-レジストレーションアプリの開発、モバイルとサーバー部分の開発者
スコット・イートン氏(ロンドン)-Pixar Animation Studiosのテクニカルディレクター、アナトミーコンサルタント。顔面認識を向上させるCPPアプリのクリエーター
AdWatch(モスクワ)-プロジェクトクリエーター、ホスト
ソース:MegaFon
Russian Victory at Cannes Lions Festival
PR57155
MOSCOW, June 24 /PRN=KYODO JBN/ --
MegaFon's innovative project wins Russia's first Grand Prix
MegaFon's Olympic pavilion won the Grand Prix at the Cannes Lions festival,
a major event for professionals in the advertising and creative industries.
This is the first time in 61 years that a nominee from Russia has won the main
prize.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140623/693716 )
MegaFon OJSC is a leading Russian telecommunication service provider,
operating in all segments of the telecommunications markets in Russia. The
MegaFaces project, designed specifically for the 2014 Olympic Winter Games in
Sochi, has been one of the year's marketing sensations. The interactive
high-tech design is the first of its kind anywhere in the world and breaks new
ground in modern architecture and digital technologies. The pavilion's facade
contains 11,000 actuators with LED lights that extend to create
three-dimensional portraits that are the size of a three-storey building: 8x6x2
metres. Over 140,000 fans' faces from all over the world were shown on the
MegaFaces facade during the Olympic Games in Sochi.
The MegaFaces project was a remarkable success at the Olympics and was
nominated in the Design, Cyber and Innovation categories in Cannes. In the
latter category, the project was a deserving winner, gaining the jury's vote.
The awards ceremony took place in the Palais des Festivals in Cannes. The
sought-after award went to the project team: MegaFon; Asif Khan, creative
director and the idea's creator; Axis, the project agency; and iart,
the creators of the interactive facade and scanning technology.
Mikhail Dubin, Executive Director at MegaFon, said: "This is a fantastic
victory! Innovation and development are in MegaFon's DNA and MegaFaces is clear
evidence of this. This project was very important for us, as was everything
associated with the Olympic Games in Sochi. We are proud to have made a
significant contribution to its success and are delighted that our Olympic
MegaFaces project continues to fascinate people around the world. It is a huge
honour for us to be part of Russia's first victory in the history of the Grand
Prix. I would like to thank and congratulate all those who participated in this
wonderful project and whose ideas and hard work made MegaFaces a reality."
The Cannes Lions International Festival of Creativity is held from 15 to 21
of June in Cannes, France. It is the most authoritative event in the
advertising industry. 37,427 applications from 97 countries were submitted this
year alone.
In 2009, MegaFon became the General Partner of the XXII Olympic Winter
Games and the XI Paralympic Winter Games in Sochi. The Company built a strong
communications infrastructure network on Olympic sites and provided athletes
and guests with quality communications services, including high-speed 4G
Internet. The MegaFaces pavilion became one of the most visited sites in the
Olympic Park. In June 2014, the project won the Silver Mercury annual award in
seven categories; the award is given to the best and most audacious projects in
the marketing services and advertising industries. MegaFaces' award haul is a
record in the history of the award.
The project team:
AXIS Agency (Moscow) - the project agency.
Asif Khan (London) - creative director and the idea's creator.
iart Company (Basel) - creator of the interactive facade and scanning
technologies.
Deluxe Interactive (Moscow) - developer of the registration application,
developer for the mobile and server parts of the project.
Scott Eaton (London) - technical director and anatomy consultant from Pixar
Animation Studios; creator of the CPP application to improve facial recognition.
AdWatch (Moscow) - project creator and host.
SOURCE: MegaFon
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。