◎カンヌライオンズでDDB EMEAがRegional Network of the Yearを受賞

DDB Worldwide

◎カンヌライオンズでDDB EMEAがRegional Network of the Yearを受賞

AsiaNet 57154

共同JBN 0697 (2014.6.24)

【ロンドン2014年6月24日PRN =共同JBN】6月21日に開かれた2014年カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバルで、DDB EMEA(欧州・中東・アフリカ)がRegional Network of the Yearを授賞した。

全体ではDDBのEMEAネットワークが43のライオンを獲得した。英国のエージェンシー、adam & eve DDBはだれもが獲得を目指すAgency of the Yearのタイトルを受賞し、さらにグランプリを4件、金賞を7個、銀賞を4個、銅賞を7個獲得した。

adam & eve DDBはハーヴェイ・ニコルズの「Sorry, I Spent it on Myself」も、最も称賛を得たキャンペーンとして認定され、ライオン12個、グランプリ4件を獲得した。

ライオン獲得に貢献した他のエージェンシーにはDDB Tribal Austria、DDB Spain、DDB Paris、DDB Tribal Dusseldorf、DDB Stockholmが含まれている。

ライオンは12のカテゴリーに対して与えられた: ブランデッドコンテンツ、サイバー、デザイン、ダイレクト、フィルム、フィルムクラフト、モバイル、アウトドア、PR、プレス、プロモ、インテグレーデッドで、それぞれのクライアントはBic、カリタス、Celem、ディアジオ、Google+、Hasbro、John Lewis、ルフトハンザ、マクドナルド、Musee De La Grande Guerre、Popakademie、バーデンビュルテンベルク、フォルクスワーゲンだった。

以下に挙げたDDBの地域エージェンシーもショートリストに貢献した。ドバイ、イスタンブール、オスロ、アムステルダム、ブダペスト、ハンブルク、ブリュッセル、ベルリン、ローマ。

DDB Worldwideのアミール・カサエイ最高クリエーティブ責任者(CCO)は「2013 Eurobest and African Cristal Network of the Yearのタイトルに続いて、これはDDB EMEAにとってまた別の、それにふさわしい 受賞だった。われわれのエージェンシーが、クライアントに対してクリエーティブでエフェクティブな仕事を継続的に創りだす責任を果たしていることを証明するものだ」と語った。

DDB EMEAのピエトロ・トラモンティン最高経営責任者(CEO)は「地域のすべてのエージェンシーが、そのハードワークと影響を創造する決意を今回の表彰で証明されたことを誇りに思う。特に誇りを感じるのはadam & eve DDBで、実績にふさわしいAgency of the Yearのタイトルを22個のライオンとともに持ち帰ることだ」と述べた。

Regional Network of the Yearはカテゴリー別のエントリーで最多のスコアを獲得した地域的なエージェンシーのネットワークに与えられる。カテゴリーは以下の通り:フィルム、フィルムクラフト、プレス、アウトドア、ラジオ、メディア、サイバー、モバイル、ダイレクト、プロモ、デザイン、PR、チタニウム・アンド・インテグレーデッド、クリエーティブ・エフェクティブネス、ブランデッドコンテンツ、エンターテインメント、それにイノベーションライオンズ・セクションである。対象の地域はアジア太平洋、欧州・中東・アフリカ、中南米、北米である。

▽DDB EMEAについて

DDB EMEAはDDB Worldwide(www.ddb.com)の一部門である。DDB Worldwide は世界最大で最も多くの賞を受けた広告とマーケティング・ネットワークの1つである。2012年にDDBはStrategy誌からAdvertising Network of the Year by Campaign、Agency of the Year、Digital Agency of the Yearに選ばれた。2013年にはAgency Network of the YearをEurobest AwardsとAfrican Cristal Awardsで受賞した。2014年には権威あるカンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバルでDDB EMEAはRegional Network of the YearとAgency of the Yearの2つのタイトルを獲得した。ガンリポート(Gunn Report)は過去15年のうち12年、トップ3グローバルネットワークに選んでいる。

1949年創立のDDBはオムニコム・グループ(NYSE)の一部で、約90カ国の200以上のオフィスで構成されており、旗艦オフィスは米ニューヨーク州ニューヨークにある。

▽オムニコム・グループ(Omnicom Group Inc.)について

オムニコム・グループ(NYSR: OMC)は有力な世界的マーケティング、コーポレート・コミュニケーション会社である。オムニコムのブランド・ネットワークと多くの専門会社は広告、戦略的メディア・プラニングおよびバイイング、デジタルおよびインタラクティブ・マーケティング、ダイレクトおよびプロモーション・マーケティング、PR、その他の専門的コミュニケーション・サービスを100カ国以上の約5000社のクライアントに提供している。

オムニコムとそのブランドについてはウェブサイトwww.omnicomgroup.comを参照。

▽問い合わせ先

Sara Cosgrove, Communications Director, Europe

Sara.cosgrove@ddb-europe.com

+44 (0) 207 258 4230

ソース:DDB Worldwide

Regional Network of the Year at Cannes Lions for DDB EMEA

PR57154

LONDON, June 24, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    DDB EMEA was crowned Regional Network of the Year at the 2014 Cannes Lions

Awards, which took place on Saturday, June 21.

    In total, the EMEA network of DDB took home 43 Lions. The UK agency

adam&eveDDB was also awarded the much coveted Agency of the Year title, with

their four Grand Prix winners, seven gold, four silver and seven bronze.

    adam&eveDDB also had the most awarded campaign: Harvey Nichols "Sorry, I

Spent it on Myself," which was awarded 12 Lions on its own including the four

grand prix.

    Other agencies contributing with lions include DDB Tribal Austria, DDB

Spain, DDB Paris, DDB Tribal Dusseldorf and DDB Stockholm.

    The lions were awarded across 12 categories: Branded Content, Cyber,

Design, Direct, Film, Film Craft, Mobile, Outdoor, PR, Press, Promo and

Integrated, for clients such as Bic, Caritas, Celem, Diageo, Google+, Hasbro,

John Lewis, Lufthansa, McDonald's, Musee De La Grande Guerre, Popakademie

Baden-Wurttemberg, and Volkswagen.

    The DDB agencies in Dubai, Istanbul, Oslo, Amsterdam, Budapest, Hamburg,

Brussels, Berlin and Rome all contributed to the shortlists.  

    Amir Kassaei, Chief Creative Officer, DDB Worldwide says: "Following the

2013 Eurobest and African Cristal Network of the Year titles, this is yet

another well deserved accolade for the DDB EMEA region. This proves our

agencies are truly committed to producing consistent creative and effective

work for our clients."

    Pietro Tramontin, president and CEO DDB EMEA, added: "I am very proud of

all agencies in the region contributing to this amazing recognition with their

hard work and determination to create influence. I am especially proud of

adam&eveDDB, who took home the well deserved Agency of the Year title with

their 22 Lions."

    The Regional Network of the Year Award is given to the regional agency

networks, that obtain the highest score for entries in the Film, Film Craft,

Press, Outdoor, Radio, Media, Cyber, Mobile, Direct, Promo, Design, Product

Design, PR, Titanium and Integrated, Creative Effectiveness, Branded Content

and Entertainment and Innovation Lions sections. The regions for consideration

are: Asia Pacific, EMEA, Latin America and North America.

    About DDB EMEA

    DDB EMEA is part of DDB Worldwide (www.ddb.com), one of the world's largest

and most awarded advertising and marketing networks. In 2012 DDB was named

Advertising Network of the Year by Campaign, as well as Agency of the Year and

Digital Agency of the Year by Strategy magazine. In 2013, DDB took home the

Agency Network of the Year title at both the Eurobest Awards, and the African

Cristal Awards. At the prestigious 2014 Cannes International Festival of

Creativity, DDB EMEA was awarded both the Regional Network of the Year and

Agency of the Year titles. In addition, The Gunn Report has listed DDB as one

of the Top 3 Global Networks for 12 of the last 15 years.

    Founded in 1949, DDB is part of the Omnicom Group (NYSE) and consists of

more than 200 offices in over 90 countries with its flagship office in New

York, NY.

    About Omnicom Group Inc.

    Omnicom Group Inc. (NYSE-OMC) is a leading global marketing and corporate

communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty firms

provide advertising, strategic media planning and buying, digital and

interactive marketing, direct and promotional marketing, public relations and

other specialty communications services to over 5,000 clients in more than 100

countries.

    For further information on Omnicom and its brands, please visit

www.omnicomgroup.com.

    Contact

    Sara Cosgrove, Communications Director, Europe

    Sara.cosgrove@ddb-europe.com

    +44 (0) 207 258 4230

    SOURCE: DDB Worldwide

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