◎Facebook(R)広告がExperianのリスティング広告コンバージョン数を平均で19%増加させることがKenshooの最新調査で判明

Kenshoo

AsiaNet 57107

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Facebook(R)広告がExperianのリスティング広告コンバージョン数を平均で19%増加させることがKenshooの最新調査で判明

Facebookとリスティング広告のクロスチャネル効果の「スイートスポット」が判明

サンフランシスコ (2014年6月 19日) - 予測的メディア最適化テクノロジーで世界をリードするKenshoo (www.Kenshoo.com)は本日、新たな調査による洞察を記載したホワイトペーパー「The Facebook Added Value Series:Volume 2:Finding the Sweet Spot for Search and Social Investment. (Facebookがもたらす付加価値シリーズ: ボリューム2: 検索とソーシャル投資のスイートスポットの発見)」(http://www.kenshoo.com/fbaddedvalue2)をリリースしました。Facebookからの委託によりKenshooが実施したこの調査では、広告主がFacebookへの投資を増やすにつれてリスティング広告のコンバージョンも増えることを定量的に証明しています。また、この調査はクロスチャネルのメリットを活かすために必要な最低投資要件と収穫逓減ポイントが存在する、つまりマーケターの投資に「スイートスポット」が存在することも示しています。

http://photos.prnewswire.com/prnh/20140212/668568-a

Kenshooは、本調査のため世界規模の大手情報サービス企業であるExperianを対象に最新のリスティング広告パフォーマンスを分析しました。Experianの対象顧客のうち、一方のグループにはリスティング広告とFacebookの様々なレベルの広告の両方が提示され、もう一方のグループにはリスティング広告のみが提示されました。

この調査により、以下のような注目すべき事実が明らかになりました。

Facebook広告は直接かつ確実にリスティング広告のパフォーマンスに影響を与えている

主要業績指標の改善により、コンバージョン数が大幅に増加しました。Facebook広告を提示された3つのグループでは、平均で

合計コンバージョン数が19%増加

コンバージョン率が11%増加

顧客獲得単価が10%低下

Facebook広告への投資レベルとリスティング広告パフォーマンスに与える影響は相関関係にある

リスティング広告とFacebook広告のクロスチャネル効果は、Facebookへの投資比率が上がると強化されることが次の点で明らかになっています。

リスティング広告の合計コンバージョン数はFacebook広告への投資レベルと連動して増加する

リスティング広告のクリック数はFacebook広告を提示された顧客数が増えると増加する

クロスチャネル効果を最大限に活かす「スイートスポット」が存在する

このテストから、Facebook広告投資において低レベルと中レベルのグループの間で「アクティベーション効果」が見られましたが、中レベルと高レベルの間では効果は小さく、追加投資しても同じようなレベルでの改善が見られない可能性があることが示されました。

「顧客と各ブランドとのやり取りは流動的な対話の一部であり、ペイドメディア、オウンドメディア、アーンドメディアを利用する場所、時間、方法を問いません。顧客の目にはチャネルやデバイス、プロモーションの違いはありません」とKenshooのCMOであるAaron Goldmanは述べています。「この調査では、各ブランドが積極的に同様の考え方を取り入れ、デジタルマーケティングでの従来の縦割り型のアプローチを控えることで、Facebookとリスティング広告間のクロスチャネルの大きなメリットが得られることを証明しています。投資における実際のスイートスポットは広告主ごとに異なりますが、スイートスポットは必ず存在します。マーケターはそれを探し出さなければなりません。」

「これは、Facebookと検索の連携がもたらすメリットを示す素晴らしい調査です。」とFacebookのグローバルパートナーシップ担当副社長であるBlake Chandlee氏は述べています。「Facebookによって更に検索を有効活用できます。リスティング広告を管理するマーケターがFacebookをミックスに加えることでパフォーマンスを改善する可能性を見出すことが当社の希望です。検索は意図を読み取る強力なメディアであり、Facebookはより多くの人々を検索に呼び込み購買に結び付けるために実証されたプラットフォームです。」

調査の全容を知るには、www.Kenshoo.com/FBAddedValue2 をご覧ください。

調査方法

この調査は、年間収益が47億ドルの世界規模の大手情報サービス企業であるExperianのライブキャンペーンのパフォーマンスデータを分析したものです。この調査のために、リスティング広告のパフォーマンスにFacebookの広告が及ぼす影響を判断するために広告主のWebサイトからのオンラインコンバージョンデータが追跡されました。コンバージョンは、クレジット レポートのオンライン アプリケーションとして定義されます。3つのテスト グループとコントロール グループは、いずれも同一のリスティング広告クリエイティブを使用し、広告主のWebサイトの同一ランディングページにトラフィックが誘導されていました。各セグメントは、地域的なバイアスがかからないように複数の米国地域にまたがる分散する80の郵便番号で構成されています。

調査に関する注意事項

本書のデータは、リスティング広告とFacebook広告の指標を集計したものではなく、調査期間中のリスティング広告の指標を純粋に分析しています。本調査の目的は、Facebook広告がリスティング広告のパフォーマンスに与える影響を数値化することです。

Kenshoo について

Kenshooは、クラウドベースのデジタルマーケティングソリューションと予測的メディア最適化テクノロジーを開発しているグローバルなソフトウェア企業です。Kenshoo Search、Kenshoo Social、Kenshoo Local、Kenshoo SmartPath、Kenshoo Halogenを利用する有力企業、広告代理店、デベロッパーは、そのプラットフォームを通して年換算で2,000億ドルを超える顧客売上を上げています。Kenshooは、Facebook、FBX、Twitter、Google、Yahoo、Yahoo Japan、Bing、Baidu、CityGridを対象とする広告のネイティブAPIソリューションを備えた、唯一のFacebook戦略的認定マーケティングデベロッパー (sPMD) です。Kenshooは、190か国以上に及びフォーチュン50社のほぼ半分の企業、および世界トップ10の広告代理店ネットワーク全てについて、そのキャンペーンをサポートしています。Kenshooのクライアントは、CareerBuilder、Expedia、Facebook、KAYAK、Havas Media、iREP、John Lewis、Resolution Media、Sears、Starcom MediaVest Group、Tesco、Travelocity、Walgreens、Zapposなどの企業です。Kenshooは、世界中に23の拠点があり、Sequoia Capital、Arts Alliance、Tenaya Capital、およびBain Capital Venturesによる支援を受けています。詳しくは、www.Kenshoo.comにアクセスしてください。

Facebook(R)はFacebook社の登録商標です。

Kenshooのブランドおよび製品名はKenshoo Ltd.の商標です。その他の会社名およびブランド名はそれぞれの所有者の商標です。

New Research from Kenshoo Finds Facebook(R) Advertising Increases Paid Search Conversions by 19% on Average for Experian

PR57107

SAN FRANCISCO, June 19 /PRN=KYODO JBN/ --

    

    Kenshoo (http://www.Kenshoo.com), the global leader in

predictive media optimization technology, today released new research insights

in the white paper, "The Facebook Added Value Series: Volume 2: Finding the

Sweet Spot for Search and Social Investment."

[http://www.kenshoo.com/fbaddedvalue2 ] The study, executed by Kenshoo and

commissioned by Facebook, presents quantifiable evidence that paid search

conversion activity increases as advertisers spend more on Facebook. It also

determines the minimum spend requirement needed to activate the cross-channel

benefits as well as a point of diminishing returns, identifying there is a

"sweet spot" for marketers' investments.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140212/668568-a )

    In conducting the research, Kenshoo analyzed recent paid search performance

for the leading global information services company, Experian, in which certain

segments of the target audience were exposed to both paid search and various

levels of Facebook advertising while others were exposed to paid search alone.

    Notable findings from the study include:

    Facebook advertising directly and positively impacts paid search performance

    Conversion volume increased significantly, driven by improvement in other

key performance metrics. For the three groups exposed to Facebook advertising,

on average:

    

    - Total conversions increased 19%

    - Conversion rate increased 11%

    - Cost per acquisition decreased 10%

    The level of spend on Facebook advertising correlates to the effect on paid

search performance

    There is clear evidence that the cross-channel effects of Facebook

advertising on paid search strengthen when the ratio of Facebook spend between

the two channels rises:

    

    - Paid search total conversions rise along with the level of investment in

      Facebook advertising

    - Paid search clicks increased as more consumers were exposed to Facebook

      advertising

    There exists a "sweet spot" for leveraging the most effective cross-channel

impact

    An "activation effect" emerged from this test between low and mid-level

groups in Facebook advertising spend, but the smaller gains between mid and

high-levels indicate additional spending may not yield proportionate levels of

improvement.

    "Consumers interact with brands as part of a fluid conversation, regardless

of where, when, and how they engage with paid, owned and earned media. In their

eyes, there's no distinction between channels, devices, and promotions," said

Aaron Goldman, CMO of Kenshoo. "This study proves that brands willing to adopt

a similar thought process and forego the traditional siloed approach to digital

marketing can reap significant cross-channel benefits between Facebook and paid

search. While the actual sweet spot in terms of investment will vary for each

advertiser, it's clear that one exists and it's imperative for marketers to

find it."

    "This is more great research that shows how Facebook and search work better

together," says Blake Chandlee, VP Global Partnerships at Facebook. "One more

time we see that Facebook makes search work harder. So it's our hope that

marketers who manage paid search see the potential to improve performance by

adding Facebook to the mix. Search is a powerful medium for capturing intent

and Facebook is a proven platform for driving more people to search and buy."

    Visit http://www.Kenshoo.com/FBAddedValue2 to download and view the complete

results of the study.

    Methodology

    This research reflects an analysis of live campaign performance data from

Experian, the leading global information services company with total annual

revenue of $4.7 billion. For the purposes of this study, online conversion data

from the advertiser's website was tracked to determine the impact of Facebook

advertising on paid search performance. A conversion is defined as an online

application for a credit report. The 3 test groups and the control group used

the same set of paid search ad creative and directed traffic to the same

landing pages on the advertiser's website. Each segment consisted of 80

discrete ZIP

codes across multiple U.S. regions to safeguard against any geographical bias.

    Research Note

    The data in this white paper does not aggregate paid search and Facebook

advertising metrics, but rather is a pure analysis of paid search metrics

during the study period. The goal of this research is to quantify the impact

that Facebook advertising has on paid search performance.

    About Kenshoo

    Kenshoo is a global software company that engineers cloud-based digital

marketing solutions and predictive media optimization technology. Brands,

agencies and developers use Kenshoo Search, Kenshoo Social, Kenshoo Local,

Kenshoo SmartPath, and Kenshoo Halogen to direct more than $200 billion in

annualized client sales revenue through the platform. Kenshoo is the only

Facebook strategic Preferred Marketing Developer with native API solutions for

ads across Facebook, FBX, Twitter, Google, Yahoo, Yahoo Japan, Bing, Baidu

and CityGrid. Kenshoo powers campaigns in more than 190 countries for nearly

half of the Fortune 50 and all 10 top global ad agency networks. Kenshoo

clients include CareerBuilder, Expedia, Facebook, KAYAK, Havas Media, iREP,

John Lewis, Resolution Media, Sears, Starcom MediaVest Group, Tesco,

Travelocity, Walgreens, and Zappos. Kenshoo has 23 international locations and

is backed by Sequoia Capital, Arts Alliance, Tenaya Capital, and Bain Capital

Ventures. Please visit http://www.Kenshoo.com for more information.

    Facebook(R) is a registered trademark of Facebook, Inc.

    Kenshoo brand and product names are trademarks of Kenshoo Ltd. Other

company and brand names may be trademarks of their respective owners.

    Source: Kenshoo  

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