◎ハーマンミラーがLiving Office構想を発表
◎ハーマンミラーがLiving Office構想を発表
AsiaNet 56962
共同 JBN 0628(2014.6.11)
【ジーランド(米ミシガン州)2014年6月11日PRN =共同JBN】
*現代的デザインのグローバルリーダーが新しい洞察とツール、家具を提供し、組織にユニークな仕事の環境風景を創りだすことを可能にする
2013年、ハーマンミラー(Herman Miller)はLiving Office(サービスマーク、リビングオフィス、http://www.hermanmiller.co.jp/living-office?utm_source=PR_News_Wire&utm_medium=PR&utm_content=body&utm_campaign=2014_06_living-office )構想を発表した。今日的なオフィスデザインへのアプローチで、悟りの域に達した、人間がより中心におかれたフレームワークである。企業が受け継ぐべきリーダーシップを現代的仕事場の中に継続しながら、Living Officeは、個人と組織のユニークな目的、キャラクター、アクティビティーに合うようにしながら、すべての人々にとって根本的な「したいこと」と「必要なこと」に対応する。最終的にハーマンミラーのLiving Office が求めるものは、より自然で望ましい仕事場であり、すべての人々にとって、より大きなコネクション、創造性、生産性、繁栄を可能とするインスピレーションである。
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Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140611/116856
Living Office立ち上げのモメンタムに基づいて、ハーマンミラーは今週、団体・組織が自分たち自身のLiving Office を導入するための新しいツール、情報、ダイナミックな新しい家具デザインを発表する。
▽場所の力
Living Office では、場所は団体・組織のユニークなカルチャーと目標達成のための戦略的なツールのパワフルな表現である。適用されるデザインの原則は、すべての人間のための基本的ファクターとしてスタートする。そしてすべての個人と企業は異なる職責を果たすため、診断用ツールはそれぞれのユニークなクオリティーに焦点をあてる。
▽人の体験がすべての基本
Living Office はすべての人々が職場で直感的に求めるものを理解することから始まる。人々とビジネスが繁栄できるオフィスを創りだすためには、ハーマンミラーは組織が認知とフィジカルなニーズのみならず、個人とグループの経験とモチベーションを調和させるスペースを開発しなければならない、と信じる。また人の体験をモデリングしたLiving Officeツールは、これらの諸側面における自然なインターラクションから成る。
▽ヒューマン・モチベーション
ハーマンミラーは6種の重要な労働モチベーションを同定している。独立したエキスパートと、企業自身の一次的リサーチからでそれぞれが個人、グループ、認知、それにフィジカルな体験を考慮する。
*セキュリティー:人々は健康で安全、親密で競争力のある状態を望んでいる
*自立性:われわれは行動と決断でごく自然に自由を望んでいる
*所属:人は他の人々に対して意味のある関係構築を求めている
*達成:われわれは卓越性を求め、その達成にプライドをもつ
*地位:われわれは自分たちの貢献が正当に評価されることを求める
*目的意識:人々は意味のある差異を求めている
ハーマンミラーのグレッグ・パーソンズ氏(Greg Parsons、Herman Miller's Vice President、New Landscape of Work)は次のように語っている。「今日、技術の力によってどこでも働けるようになった。それなら会社に出勤する意味は一体どこにあるのだろうか。Living Officeが目標としているのはミュージシャンの舞台やレコーディングスタジオにあたるものを知識労働者に提供する-つまり人々が最高のパフォーマンスを発揮できるように最適化した環境を提供することである。人々のモチベーションを深く理解することと、スペースデザインにおける必然的帰結によって、Living Office はパフォーマンスと満足度を高める」
ハーマンミラーには研究に基づいた例があり、6件の要件がオフィスのデザインにどのような関連があるかが例証されている。ハーマンミラーが全世界で行った個人の好みと特性に関する調査によると、コネクションや所属がモチベーションの源になっていると答えた回答者は、自身のアイデンティティーとオーナーシップをサポートする職場における「個人用オアシス」を好むと答えている。また職場の環境として、職場らしく見えない環境を求めており、むしろ家庭のように感じ「カジュアルとフォーマルとの間」、「チームスペースを反映し」、「インターラクションを可能にし、奨励する」などとの回答にわたっている。
同じ全世界を対象とした調査では、意味があり興味をそそる仕事がモチベーションの源だ、と答えた回答者は「新規事業を開拓する自由」や「異なったパースペクティブや視点」を提供する「忙しい、インタラクティブ」な職場環境に好感を示している。目の前にある仕事にベストを尽くす職場のセッティングを選ぶオプションを提供することは、自立への欲求をサポートする。
▽目的と個性
それぞれのLiving Officeは事業の目的と優先度の理解に依存にしている。ハーマンミラーの目的の定義は、個々の組織が世界へ何を提供し、その報酬として何を期待するかにある。事業の優先度は、人材採用や革新の促進といった目的の達成を助けたり、妨げたりする事柄である。
個性とは個人や組織を他との比較ではっきりと識別できる価値観や特質の明瞭な組み合わせだ。Living Officeは組織の個性について議論を深めるため、さまざまな特性を8つの二元性に当てはめる。それは継続と採用、統一と多様、フォーマルとカジュアル、クローズとオープン、現実と仮想、ローカルとグローバル、独立と依存、指示に従うことと自分で決めること、である。
個性を表現する職場は人々を共通の目標や願望の下で団結させることを助けると、ハーマンミラーは考える。それぞれの個性に沿ったさまざまなスペースを設けることが、バイタリティーや有用性の雰囲気を醸し出す。
▽活動
組織やチーム、個人の働き方はすべて異なる。このためハーマンミラーは、仕事を構成するユニークな作業への理解と対応が、それぞれのLiving Officeの設計に不可欠だと考える。同社のModes of Work研究と関連するSettingsは、人々が働く1日のニーズの全局面を明確にしサポートする。
▽ナレッジとツール
ハーマンミラーは世界の多くの主要研究者やサブジェクトエキスパート、デザイナーと協力し、前向きのビジョンを支えるために、こうした新しい知識と関連するサービス、製品、技術を導入している。
▽Locale
英国のサム・ヘクト氏とキム・コリン氏が設計したLocaleは、共同作業と単独作業、着席と立ち席の切れ目ない移行を可能にするシステムによって、オフィススペースの活用と管理を向上させた。視覚的また物理的な障害物を取り除き、オープンなオフィス空間の構造スケールを緊密な区域に組み込むことによって、Localeは人々が仕事に専念でき、同僚との交流することを可能にした。サム・ヘクト氏とキム・コリン氏はLocaleの設計過程で、自身のオフィスをインスピレーションで創り上げた。そのインスピレーションとは、エネルギッシュな国際空間に見られる異なった作業スタイルや動きを共存させる極めて効率の高いスペースだった。その設計概念は騒々しい英国の目抜き通りであり、そこでは地域のさまざまな活動やサービスが緊密な空間で行われ、コミュニティーと都市へ直接的かつ効率的に貢献している。
▽Public Office Landscape(パブリックオフィス景観)
Publicは、個人のデスクを含めたオフィスのあらゆる部分を大きな協力の場に作り替える。イブ・ベハール氏とfuseprojectの設計により、デスクと移動空間、グループ空間のすべてを統一したデザインにすることで、通常業務を支援し、くつろぎを感じる世界初のオフィスシステムとなった。視覚的に一体化され、ボードや保管スペース、座席の各モジュールは、共同作業と単独作業の流動的な移行を可能にした幅広いセッティングに対応している。Publicシステムの中心部分であるSocial Chairは新しい人間工学に基づき、機能的で耐久性のある軟らかな椅子で、さまざまな人がいろいろな姿勢で利用できる。Publicはデスク、グループ空間、さらにはオフィス全体で仕事を推進する目的意識の強い交流を促す新しいオフィス空間のプラットフォームである。
▽すべてのためのLiving Office
Living Officeは個人や組織に仕事の新しい景観に取り組む戦略を提供する。人々とその情熱を最優先することで、なぜ、いかに、どこで作業が発生するのかを考え直す手段となり、われわれ人間が負債ではなく資産であることを認識させる。Living Officeは誰のためではなく、それぞれの人のためであり、すべての人に繁栄をもたらすものだとハーマンミラーは強く訴える。
▽ハーマンミラー(Herman Miller)について
ハーマンミラーの感動的なデザイン、創造的な技術、戦略的なサービスによって、人々は素晴らしいことを成し遂げ、組織は本領を発揮することを助ける。受賞歴のある同社の製品とサービスは、2013会計年度に約18億ドルの売上高を生み出した。ハーマンミラーのデザインは世界中の美術館にある永久保存のデザインコレクションに収蔵されており、その一方で、革新的なビジネス手法と社会的責任に対するコミットメントによって、ハーマンミラーは認められた世界リーダーとしての地位も確立することができた。ハーマンミラーはDow Jones Sustainability World Indexの構成銘柄に含まれた。同社の株式は銘柄シンボルMLHRでNASDAQ Global Select Marketで取引されている。
ソース: Herman Miller, Inc.
▽問い合わせ先
Mark Schurman
+1- (616) 654 5498 or
mark_schurman@hermanmiller.com
Ron Reeves
+1-(616) 654 7238 or
ron_reeves@hermanmiller.com
Herman Miller Brings Living Office(SM) to Life
PR56962
ZEELAND, Mich., June 11, 2014/PRN=KYODO JBN/--
A global leader in modern design offers new insights, tools,
and furnishings that enable organizations to create their
own unique landscape of work
In 2013 Herman Miller introduced Living Office (
), an enlightened and more human-centered framework to approach contemporary
office design. Continuing the company's legacy of leadership in the design of
the modern workplace, Living Office addresses wants and needs that are
fundamental to all humans, while adaptive to the unique purpose, character and
activities of individuals and organizations. Ultimately, Herman Miller's Living
Office seeks to inspire and enable a more natural and desirable workplace,
fostering greater connection, creativity, productivity, and prosperity for all.
To view the multimedia assets associated with this release, please click:
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140611/116856.
Building on the momentum of its Living Office launch, this week Herman
Miller unveiled new tools, information, and dynamic new furniture designs to
help organizations achieve their own Living Office.
The Power of Place
In a Living Office, place acts as a powerful expression of an organization's
unique culture and a strategic tool to realize its ambitions. The guiding
design principles start with those factors that are fundamental to all humans;
and because all individuals and companies work differently, diagnostic tools
then focus on those qualities that are unique to each.
A Human Experience Fundamental to All
Living Office begins with an understanding of what all people intuitively
seek in a workplace. To create offices where people and the business can
prosper, Herman Miller believes organizations must develop spaces that balance
the experiences and motivations of individuals and groups, as well as their
cognitive and physical needs. The Living Office tools for modeling the human
experience also account for the natural interaction of these dimensions.
Human Motivation
Herman Miller has identified six key work motivations, informed by
independent experts and the company's own primary research, and considers each
in relation to the individual, group, cognitive, and physical experience.
-- Security: People desire health, safety, familiarity, and competence.
-- Autonomy: We naturally seek freedom in our actions and decisions.
-- Belonging: Humans want meaningful connection to others.
-- Achievement: We strive for excellence and take pride in our
accomplishments.
-- Status: We want recognition for our contributions.
-- Purpose: People want to make a meaningful difference.
Greg Parsons, Herman Miller's Vice President, New Landscape of Work, noted,
"Today's technologies allow us to work anywhere. So why come to an office at
all? Living Office aims to provide to knowledge workers what the stage or
recording studio offers to musicians- an environment optimized to inspire and
enable people's ultimate performance. By deeply understanding human motivations
and their corollaries in space design, Living Office enhances both performance
and satisfaction."
The company has research-based examples of how these six motivators connect
to the design of the office. In Herman Miller's global study on individual
preferences and attributes, people who said they were motivated by connection
and belonging cited preferences for a "personal oasis" at work that supports
"self-identity and ownership." They also expressed desire for work environments
that "do not look or feel like an office, but seem more like home," that "flow
between casual and formal," "reflect team space," and "enable and encourage
interactions."
In the same global study, people who said they were motivated by meaningful
and engaging work cited preferences for "busy, interactive" work environments
that offered "freedom to explore" and "different perspectives and viewpoints."
Providing people the option to select work settings that best serve the task at
hand supports their desire for autonomy.
Purpose and Character
Each Living Office relies on an understanding of business purpose and
priorities. Herman Miller defines purpose as what an organization offers the
world and what it hopes to receive in return. Business priorities are those
things that either impede or aid the achievement of purpose-such as attracting
talent and stimulating innovation.
Character is that distinct set of values and traits that best define a
person or business in comparison to others. Living Office utilizes a spectrum
of character attributes in eight distinct dualities to facilitate a
conversation about an organization's essential nature. They include: Constant
to Adaptable, Uniform to Diverse, Formal to Casual, Closed to Open, Physical to
Virtual, Local to Global, Independent to Interdependent, and Directed to
Self-Directed.
Herman Miller believes that a workplace that expresses character helps
people align with common goals and aspirations, while offering a variety of
spaces with their own distinct character contributes a feeling of vitality and
guides utility.
Activities
Because organizations, teams, and individuals all work differently, Herman
Miller believes understanding and accommodating the unique activities that
comprise work is critical to the design of each Living Office. Its Modes of
Work research and associated Settings define and support the entire spectrum of
needs as people move through their workday.
Knowledge and Tools
Working with many of the world's leading researchers, subject experts and
designers, Herman Miller is introducing this new knowledge with related
services, products, and technologies to support its progressive vision.
Locale
Designed by UK-based Sam Hecht and Kim Colin, Locale helps organizations
better utilize and manage open offices with a system that enables seamless
transitions between work done together and alone, and in seated or standing
postures. By removing visual and physical obstacles and condensing the
architectural scale of an open plan office into a tightly knit neighborhood,
Locale helps people stay better connected to their work and each other. During
the design process for Locale, Hecht and Colin drew on their own office for
inspiration―a highly efficient space that accommodates different work styles
and behaves like an energetic international neighborhood. The design drew upon
the notion of a thriving English high street, which serves the community and
broader city simply and effectively, by arranging a variety of local activities
and services in close proximity.
Public Office Landscape
Public transforms every part of the office―including the individual
desk―into places for greater collaboration. Designed by Yves Behar and
fuseproject, it's the first office system to support casual work and provide
comfort, at the desk, in circulation space, and in group areas―all within a
consistent design vocabulary. Visually uniform and modular surfaces, storage,
and seating can be configured into a broad range of settings that encourage
fluid transitions between collaborative and focused work. The Social Chair is
the core component of the Public system, bringing new ergonomics, functionality
and durability to soft seating while accommodating a range of people and
postures. Public is a new landscape platform that encourages the purposeful
interactions that drive work forward―at the desk, in group areas, and
throughout the entire office.
Living Office for All
Living Office offers individuals and organizations a strategy to respond to
the new landscape of work. By putting people and their passion first, it is a
way to rethink why, how, and where work happens, while recognizing our humanity
is an asset, not a liability. For that reason, Herman Miller declares a Living
Office isn't for everyone―but for each of us, with greater prosperity for all.
About Herman Miller
Herman Miller's inspiring designs, inventive technologies and strategic
services help people do great things and organizations to perform at their
best. The company's award-winning products and services generated approximately
$1.8 billion in revenue in fiscal 2013. A past recipient of the Smithsonian
Institution's Cooper-Hewitt National Design Award, Herman Miller designs can be
found in the permanent collections of museums worldwide. Innovative business
practices and a commitment to social responsibility have also helped establish
Herman Miller as a recognized global leader. Herman Miller is included in the
Dow Jones Sustainability World Index and trades on the NASDAQ Global Select
Market under the symbol MLHR.
SOURCE: Herman Miller, Inc.
CONTACT: Mark Schurman
+1-(616)-654-5498 or
mark_schurman@hermanmiller.com;
Ron Reeves
+1-(616)-654-7238 or
ron_reeves@hermanmiller.com
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