◎BMWグループ5月の業績も引き続き過去最高を記録

BMWグループ

◎BMWグループ5月の業績も引き続き過去最高を記録

AsiaNet 56977

共同JBN 0638 (2014.6.10)

【ミュンヘン2014年6月10日PRN=共同JBN】

 *BMWの5月の販売台数は前年同月比6.8%増の17万7741台

 *年初来の販売台数は前年同期比7.4%増の82万6865台

 *BMW5シリーズは各セグメントでリードを継続、5月は前年同月比10.6%増

BMW、MINI、ロールス・ロイス各ブランドの5月販売台数は前年同月比6.8%増の17万7741台となり、5月の販売台数として過去最高(前年同月16万6381台)を記録した。年初来の販売台数も過去最高となり、5カ月間で82万6865台(前年同期77万12台、前年同期比7.4%の増加)を販売した。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140610/690619

BMW AGの取締役会メンバーで、セールスとマーケティングを担当するイアン・ロバートソン氏は「BMWグループは5月に記録的な販売台数を達成し、2014年中に200万台以上の車両を販売するという目標に向かって順調に進んでいる。米国の顧客需要は堅調に増加、米州全体としても同様であり、アジアは引き続き好調である。欧州における今年の販売もいくらか回復の兆しを示している」と語った。

BMWブランド車両は、5月に前年同月比10.0%増の15万3023台を顧客に販売(前年同月13万9142台)した。年初来の販売総数は前年同期比10.9%増の72万2129台(前年同期65万1152台)となった。

3月から販売を始めたBMW2シリーズは好調さを持続、現在までに7842台を販売した。BMW3シリーズの販売は引き続き伸びており、年初来の販売車台数は19万3866台(前年同期18万9830台、前年同期比2.1%増)となった。

昨年10月に販売開始のBMW4シリーズは、年初来の5カ月間で3万5253台が販売された。BMW5シリーズは世界的に同セグメントでリードを続けており、5月の顧客需要は前年同月比10.6%増の3万3213台(前年同月3万27台)。年初来の販売総数は5.5%増の15万5733台(前年同期14万7551台)となった。BMW6シリーズ販売も堅調に推移し、5カ月間で1万1812台(前年同期1万765台、前年同期比9.7%増)を販売した。

BMW Xモデルに対する需要は引き続き堅調な成長を示している。BMW X1は5カ月間で4.9%増加し6万7391台を販売(前年同期6万4235台)、BMW X3は10.5%増の6万9115台(前年同期6万2545台)になった。1999年にスポーツ・アクティビティ・ビークル・セグメントとして販売が開始されたBMW X5は、依然顧客に好評である。第3世代のX5は2013年11月に市場に投入され、5月は62.5%増加して1万2382台(前年同月7619台)となり、5カ月間の販売総数は5万5136台(前年同期4万3002台、28.2%増)となった。

BMW i3の販売も堅調で、2014年の5カ月間に4154台が販売された。

MINIの5月販売台数は2万4373台(前年同月2万6958台、前年同月比9.6%減)だった。年初来の販売台数は12.4%減少し10万3158台(前年同期11万7697台)が販売された。この販売台数減少は、MINIの中核であるハッチバックのモデルチェンジと時期が重なるため。顧客は新型MINIに強い関心を示しており、夏から先の小売りの数字に反映されるものと見られる。

BMWグループは世界でバランスのとれた販売を目指す戦略通り、2014年の5カ月間に世界3大市場のすべてで販売台数を増加した。

アジアでは5カ月間でBMW、MINIモデルは前年同期に比べ19.7%増加して26万4094台(前年同期22万576台)を販売した。中国本土での販売は、24.6%増の18万4823台(1前年同期4万8313台)だった。韓国における販売は引き続き5カ月間で18.9%増と2桁の成長を示して1万8221台を販売(前年同期1万5330台)した。日本では7.2%増の2万5210台(前年同期2万3517台)となった。

米州における年初来5カ月間のBMWとMINIの販売総数は、前年同期比3.8%増の17万8126台(前年同期17万1636台)となった。2014年5カ月間の米国での販売台数は4.9%増の14万5957台(前年同期13万9142台)だった。ブラジルでは前年同期比16.1%増の6979台(同6013台)が販売され、メキシコでは前年同期比6.7%増の5620台(前年同期5269台)だった。

欧州市場の緩やかな回復は続いており、5カ月間でBMWとMINIモデルの販売総数は前年同期比2.0%増の35万8949台(前年同期35万1997台)になった。スカンジナビアでは5カ月間に大幅な伸びを示し、前年同期比16.9%増の1万7816台(前年同期1万5235台)になった。スペインでも5月末までに2桁成長が記録され、前年同期比11.8%増の1万6679台(前年同期1万4917台)が販売された。

BMWモトラッドの販売台数は5カ月連続で堅調に成長した。オートバイとマキシスクーターの5月の販売は前年同月比7.7%増の1万4088台(前年同月1万3081台)となり、5月としてBMWモトラッドの最高を記録した。年初来5カ月間の販売総数は、12.9%増の5万9151台(前年同期5万2400台)だった。

▽BMWグループ2014年5月度販売概要

                     2014 年 5月   前年比   2014 年1-5 月期   前年比

BMW グループ

全ブランド合計(四輪)    177,741   +6.8%   826,865     +7.4%

BMW                153,023   +10.0%   722,129     +10.9%

MINI                      24,373   -9.6%    103,158       -12.4%

BMW モトラッド(二輪)       14,088    +7.7%    59,151          +12.9%

▽BMW グループ

BMW グループはBMW、MINI、ロールス・ロイスのブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルのプレミアム・メーカーである。BMWグループはグローバル企業として世界13 カ国に28 の生産・組立工場を保有し、140 カ国以上で販売ネットワークを展開している。

2013年、BMWグループは約196万3000台の自動車と11万5215台のモーターサイクルを世界で販売した。2013会計年度収益は760億6000万ユーロに達し、税引き前利益は79億1000万ユーロだった。2013 年12月31日現在、BMW グループの従業員数は世界で11万351人。

BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。従って、同社は戦略における不可欠な要素として、製品に対する総合的な責任、資源を節約することへの専心、そしてバリューチェーン全体における環境面と社会面両方での持続可能性を確立してきた。

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ソース:BMW Group

BMW Group Sales in May Continue Record Year

PR56977

MUNICH Jun. 10/PRN=KYODO JBN/--

    - Total of 177,741 vehicles delivered in May, increase of 6.8%

    - Year-to-date sales up 7.4% to 826,865

    - BMW 5 Series continues to lead its segment with rise of 10.6% in May

    Deliveries of BMW, MINI and Rolls-Royce brand vehicles increased 6.8% to

total 177,741 in the last month, making it the best May ever (prev. yr.

166,381). A new sales record was also reached in the year-to-date with a total

of 826,865 vehicles delivered in the first five months of the year (prev. yr.

770,012 / +7.4%).

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140610/690619 )

    "The BMW Group continued to achieve record sales in May, keeping us well on

track to sell over two million vehicles in 2014," said Ian Robertson, Member of

the Board of Management of BMW AG, Sales and Marketing BMW. "Customer demand in

the USA is showing solid growth, as is the Americas region as a whole, whilst

Asia continues to be strong. Sales this year in Europe are also showing some

signs of recovery," Robertson added.

    Sales of BMW brand vehicles rose 10.0% in May with a total of 153,023

vehicles being delivered to customers (prev. yr. 139,142). Sales for the

year-to-date climbed 10.9% to 722,129 (prev. yr. 651,152).

    The new BMW 2 Series, which has been on sale since March, continued its

strong start with sales-to-date reaching 7,842. Sales of the BMW 3 Series show

continued growth with a total of 193,866 sold in the year-to-date (prev. yr.

189,830 / +2.1%).

    The BMW 4 Series, which was launched on the market last October, reached a

total of 35,253 units delivered in the first five months of the year. Customer

demand for the BMW 5 Series, which continues to lead its segment worldwide,

jumped 10.6% in May (33,213 / prev. yr. 30,027) with sales so far this year up

5.5% to total 155,733 (prev. yr. 147,551). The BMW 6 Series also recorded a

solid rise in sales in the year-to-date with 11,812 vehicles delivered to

customers (prev. yr. 10,765 / +9.7%).

    Customer demand for the BMW X models continues to show solid growth. Sales

of the BMW X1 increased by 4.9% in the first five months of the year with

67,391 units sold (prev. yr. 64,235), whilst the BMW X3 saw a 10.5% increase in

demand (69,115 / prev. yr. 62,545). The BMW X5, which founded the Sports

Activity Vehicle segment in 1999, continues to be very popular with customers.

Sales of the third generation of the X5, which has been on the market since

November 2013, climbed 62.5% in May, with a total of 12,382 units delivered to

customers (prev. yr. 7,619), bringing the year-to-date sales to a total of

55,136 (prev. yr. 43,002 / +28.2%).

    Sales of the BMW i3 continue to be positive with a total of 4,154 delivered

in the first five months of 2014.

    In May, 24,373 MINIs were delivered to customers (prev. yr. 26,958 /

-9.6%). Year-to-date sales decreased 12.4% with a total of 103,158 units

delivered (prev. yr. 117,697). This decrease in sales is in line with

expectations and is due to the recent model change in the core MINI Hatch

model. Customer interest in the new MINI is strong and this is expected to be

reflected in the retail figures from summer onwards.

    Continuing its strategy of balanced sales growth worldwide, the BMW Group

increased sales in all three major sales regions in the first five months of

2014.

    Asia saw deliveries of BMW and MINI models increase by 19.7% to 264,094

vehicles (prev. yr. 220,576) in the year-to-date. In mainland China, sales rose

24.6% to 184,823 (prev. yr. 148,319). Sales continue to show double-digit

growth in South Korea, where 18,221 vehicles were delivered in the first five

months of the year (prev. yr. 15,330 / +18.9%). In the year-to-date, Japan saw

growth of 7.2% (25,210 / prev. yr. 23,517).

    A total of 178,126 BMW and MINI vehicles were delivered to customers in the

Americas in the year-to-date (prev. yr. 171,636 / +3.8%). In the USA, sales in

the first five months of 2014 rose 4.9%, with a total of 145,957 vehicles

delivered to customers (prev. yr. 139,142). In Brazil, 6,979 vehicles were

delivered to customers (prev. yr. 6,013 / +16.1%) and sales in Mexico rose 6.7%

to 5.620 (prev. yr. 5,269).

    The gradual recovery of the European market continues with a total of

358,949 BMW and MINI models delivered in the first five months of the year

(prev. yr. 351,997 / +2.0%). Scandinavia continues to show significant growth

in the year-to-date, climbing 16.9% to 17,816 vehicles (prev. yr. 15,235).

Double-digit growth was also recorded in Spain, where sales to the end of May

rose 11.8% with a total of 16,679 vehicles delivered to customers (prev. yr.

14,917).

    BMW Motorrad's stable growth continues for a fifth consecutive month. In

May, 14,088 motorcyles and maxi-scooters were delivered to customers (prev. yr.

13,081 / +7.7%), making it BMW Motorrad's best May ever. In the first five

months of the year, sales grew 12.9%, totalling 59,151 (prev. yr. 52,400).

    BMW Group sales in May 2014 at a glance

    

                            In      Compared    Up to/      Compared

                            May   with previous including with previous

                            2014      year      May 2014     year

    BMW Group Automobiles   177,741    +6.8%    826,865       +7.4%

    BMW                     153,023    10.0%    722,129      +10.9%

    MINI                     24,373    -9.6%    103,158      -12.4%

    BMW Motorrad             14,088    +7.7%     59,151      +12.9%

    The BMW Group

    With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the

world's leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also

provides premium financial and mobility services. As a global company, the BMW

Group operates 28 production and assembly facilities in 13 countries and has a

global sales network in more than 140 countries.

    In 2013, the BMW Group sold approximately 1.963 million cars and 115,215

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2013 was

EUR 7.91 billion on revenues amounting to approximately EUR 76.06 billion. As

of 31 December 2013, the BMW Group had a workforce of 110,351 employees.

    The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive product

responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral

part of its strategy.

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   SOURCE: BMW Group

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