◎スミノフが旅行者専用のスミノフホワイトを発売
◎スミノフが旅行者専用のスミノフホワイトを発売
AsiaNet 56975
共同JBN 0632 (2014.6.9)
【マイアミ(米フロリダ州)2014年6月7日PRN =共同JBN】
*セ氏マイナス6度で凍結フィルタリング、際立つスムーズテイスト
世界をリードするプレミアムウオツカ、スミノフ(SMIRNOFF、登録商標、注1)は7日、新境地を切り開く新しいスーパープレミアム・ウオツカ、スミノフホワイト(SMIRNOFF WHITE、商標)を発売した。旅行者向けに特化した限定販売品である。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140606/690578-a)
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140606/690578-b)
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140606/690578-c)
新製品はセ氏マイナス6度で凍結フィルタリングされており、際立ったスムーズテイストが特徴である。凍結フィルタリングは、スミノフの蒸留プロセスにおける継続革命を示している。ウオツカを氷点下に冷やし、最先端技術で炭素フィルターを通すことによって際立ったスムーズなウオツカを生み出した。
スミノフホワイトは創業者であるウラジミル・スミノフの革新的性格と創意工夫の精神によってひらめきを得た。スミノフは完璧を求める道のりにおいてウオツカの世界を転換させることを決意した。繁盛していたウオツカ事業が国有化されても、自身と家族がロシアから脱出を余儀なくされた革命によっても、イノベーションへのコミットメントを断ち切ることはできなかった。スミノフは開拓精神に基づいて事業を再建し、今日、ブランドと新製品、スミノフホワイトの発売につながった。
スミノフは1950年代に始まったカクテル革命に継続的に適応し、進化し、結果的に愛好家はハリウッドの偶像たちにも拡大した。
世界を旅する人々は世界中の空港で特別のスミノフホワイトのポップアップを見ることになるだろう。そしてセンセーショナルでスムーズなウオツカの見本をおみやげに帰路につく。印象的で鮮明なスミノフホワイトの白いボトルは最も純粋な北極の氷のクリスタルをイメージしており、新発売のウオツカの独特の品質を反映している。透明感のあるカットグラスのベースがスムーズで、白いボトルのネックに変身し、スミノフホワイトのロゴがまるで氷に刻まれたかのように現れる。
Diageo Global Travel and Middle East(GTME)のグローバル・マーケティングディレクターのスティーブ・ホワイト氏は次のように述べた。「スミノフホワイトは本当にエキサイティングなウオツカで、ウラジミル・スミノフの開拓精神を反映している。革新的な凍結フィルタリング は際立ったスムーズテイストを保証するものであり、世界中を旅行する人々にアピールすることになる」
「われわれはスミノフホワイトのグローバルな販路として免税店だけを選択した。珍しい商品を求める旅行客にお返しをするのが目的で、彼らの経験を広げ、彼らの旅行の記念品にしたいと思ったからだ」
スミノフホワイトの飲み方はストレートかオンザロックが一番だが自分の好きなカクテルのベースにしてもよい。今週からスミノフホワイトは世界中の免税店で発売を開始するが、販売は旅行客限定だ。推奨小売価格はリットル当たり21英ポンド。
編集者注意
(注1)出典:Impact DataBank, February 2013
スミノフホワイトのアルコール含有量(AVB)は41.3%
スミノフホワイトの飲み方はフリーザーからストレートで
▽スミノフ(SMIRNOFF)について
スミノフは世界で一番売れているプレミアム蒸留酒で、北米で販売高トップのフレイバード・ウオツカ。創業は19世紀のロシアにさかのぼる。世界で最も多くの表彰を受けたウオツカブランドで、その品質と責任ある楽しみは世界130カ国で実践されている。より詳しい情報はウェブサイトhttp://www.smirnoff.comを参照。
▽ディアジオ(DIAGEO)について
ディアジオは世界をリードするプレミアムドリンク企業で、傑出したアルコール飲料ブランドとして蒸留酒、ビール、ワインを出荷している。ブランドとしてはジョニー・ウォーカー、クラウンロイヤル、J&B、ウィンザー、ブキャナンズ、ブッシュミルズなどのウイスキーのほか、スミノフ、CIROC、ケテルワンなどのウオツカ、ベイリーズ、キャプテンモーガン、タンカレー、ギネスがある。
Diageoはグローバル企業であり180カ国以上で販売している。ニューヨーク証券取引所(DEO)とロンドン証券取引所(DGE)の両方に上場している。ディアジオに関するより詳しい情報、関係者やブランド、業績はウェブサイトhttp://www.diageo.comを参照。
責任ある飲酒を推進するためのグローバルリソースのベストプラクティスツール、情報、イニシアチブについてはDRINKiQ.comを参照。
Celebrating life, every day, everywhere.(人生を楽しもう、いつでも、どこででも。)
SMIRNOFF、SMIRNOFF WHITEやそれに関連したロゴは(C)The Smirnoff Co 2014の商標である
ソース:Diageo Global Travel
Smirnoff(R) Launches Pioneering New Vodka Exclusively for Travellers: Smirnoff White(TM)
PR56975
MIAMI, June 7/PRN=KYODO JBN/--
Freeze filtered at -6°C for an exceptionally smooth taste
SMIRNOFF(R), the world's leading premium vodka[1], today announced a
pioneering new super-premium vodka - SMIRNOFF WHITE(TM) - available exclusively
for travellers.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140606/690578-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140606/690578-b )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140606/690578-c )
The liquid has been freeze filtered at -6°C which results in an
exceptionally smooth taste. Freeze filtration signifies a continuing revolution
in SMIRNOFF'S distillation process - vodka is chilled to below freezing point
and passed through state-of-the-art charcoal filters resulting in an
exceptionally smooth vodka.
SMIRNOFF WHITE is inspired by the innovative nature and inventive spirit of
founding father, Vladimir Smirnoff, who was determined to shake up the world of
vodka in his quest for perfection. Neither the nationalisation of his
successful vodka business nor a revolution that forced him and his family to
leave Russia made him waiver in his commitment to innovation. He rebuilt his
business founded on pioneering principles which, today, have inspired the brand
and the creation of SMIRNOFF WHITE.
SMIRNOFF has continuously adapted and evolved, kick-starting a cocktail
revolution in the 1950s, as a result, aficionados have included Hollywood icons.
Global travellers should look out for special SMIRNOFF WHITE pop-ups in
airports around the globe where they can sample the sensationally smooth vodka
and purchase a bottle to take home. The striking, crisp white bottle of
SMIRNOFF WHITE reflects the crystalline formations found in the purest arctic
ice and highlights the distinctive quality of this new vodka. A clear cut-glass
base transforms into a smooth, white finish towards the neck of the bottle
where the SMIRNOFF WHITE logo appears, as if etched into a block of solid ice.
Steve White, Global Marketing Director of Diageo Global Travel and Middle
East (GTME), said: "SMIRNOFF WHITE is a truly exciting vodka which reflects the
pioneering spirit of Vladimir Smirnoff. The innovative freeze filtration
process guarantees an exceptionally smooth taste which will appeal to
travellers the world over.
"We've chosen duty free as the sole global outlet for SMIRNOFF WHITE in
order to reward travellers who seek unique offerings to enhance their
experiences and to serve as a momento of their travels."
SMIRNOFF WHITE is best served neat or over ice, but can also be enjoyed as
part of a favourite cocktail. From this week, Smirnoff White will be rolled out
to duty free stores across the globe exclusively for travelers, at a
recommended retail price of GBP21.00 for 1 litre.
Notes to Editors
[1]Source: Impact DataBank, February 2013
SMIRNOFF WHITE has an ABV of 41.3%
SMIRNOFF WHITE is best served neat straight from the freezer
ABOUT SMIRNOFF:
The SMIRNOFF brand that boasts the world's number-one selling premium spirit
and the top-selling flavored vodka in North America, traces its heritage back
to 19th century Russia. As the most awarded vodka brand in the world, SMIRNOFF
has always been known for quality and is enjoyed responsibly in 130 countries
around the world. For more information, log on to: http://www.smirnoff.com.
ABOUT DIAGEO
Diageo is the world's leading premium drinks business with an outstanding
collection of beverage alcohol brands across spirits, wines and beer
categories. These brands include Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's,
Windsor and Bushmills whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Baileys,
Captain Morgan, Tanqueray and Guinness.
Diageo is a global company, with its products sold in more than 180
countries around the world. The company is listed on both the New York Stock
Exchange (DEO) and the London Stock Exchange (DGE). For more information about
Diageo, its people and its brands, visit: http://www.diageo.com. For Diageo's
global resource that promotes responsible drinking through the sharing of best
practice tools, information and initiatives, visit: http://www.DRINKiQ.com.
Celebrating life, every day, everywhere.
The SMIRNOFF, SMIRNOFF WHITE words and associated logos are trademarks (C)
The Smirnoff Co 2014.
SOURCE: Diageo Global Travel
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