◎MediaMathが1億7500万ドルの資金調達 TerminalOneなどに投資

MediaMath

◎MediaMathが1億7500万ドルの資金調達 TerminalOneなどに投資

AsiaNet 56936

共同JBN 0610 (2014.6.4)

【ニューヨーク2014年6月4日PRN=共同JBN】

*エンドツーエンド事業のマーケティングプラットフォームの需要が拡大する中、Spring Lake Equity Partnersなどから資金調達

デジタルマーケティング向けのTerminalOne Marketing Operating System(商標)の開発企業MediaMath(http://www.mediamath.com)は4日、ボストンの投資会社Spring Lake Equity Partners(Tudor Investment Corporationの旧プライベートエクイティー部門)などから7350万ドルのシリーズC資金調達に成功したと発表した。C資金調達に加え、MediaMathはデットファシリティーも1億7500万ドルに増やし、資金調達総額は1億7500万ドルを超えることになった。

 Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140422/77010

このシリーズC融資には新しい投資企業のアカマイ・テクノロジーズ(NASDAQ:AKAM)や、既存の投資企業のSafeguard Scientifics(NYSE:SFE)、Catalyst Investors、Observatory Capitalも参加した。デットファシリティーはSilicon Valley Bankが幹事行としてシンジケーションを行った。

MediaMathのジョー・ザワツキー最高経営責任者(CEO)(http://www.mediamath.com/about/management)は「Spring Lake Equity Partnersがメディアマスの仲間に加わってくれて、とてもうれしい。同社の投資はわが社の業界での主導的地位の大きな後ろ盾になるだけでなく、その投資洞察力や関係先の多さ、多大なリソースは、わが社の世界展開と技術革新を助け、わが社とこの業界の次の発展段階で重要な役割を果たす」と評価した

調達する資金はMediaMathの世界での急速な拡大と、欧州・中東・アフリカ地域、アジア太平洋地域、中南米の各市場での新しい国際オフィスの支援に利用される。そのほか新製品や、旗艦技術のTerminalOne Marketing Operating System(商標)の機能の開発、発展、導入にも充てる。ターミナルワンによって最近のマーケターは、実績転換に向けたマーケティングの再構築が可能になる。

Spring Lake Equity Partnersのパートナー、ダン・マッケイガン氏は「デジタルマーケティング分野でリーダー企業を支援する機会を長く求めてきた。MediaMathは業界で主導的な地位を占め、目覚ましい年間3桁成長を遂げ、最高度のマーケティングプラットフォームを持つため、わが社としては見逃せない存在だ。同社はマーケターのニーズと必要な長期戦略ビジョンに深い理解を持つ。この企業を次の成長段階で支援できることは喜びに堪えない」と話した。

MediaMathは最適化と決定、データ管理、横断的なメディア利用に創造的マネジメントや分析を加え、単一で単純なワークフローに落とし込むことで、デジタルマーケティングに無類の効率と簡素化をもたらす。MediaMathの技術はすべてのマーケターに優れたパフォーマンスと透明性、支配力を与え、消費者にはより良い個別体験を可能にする。

今回の案件のエクイティー部分については、GCAサヴィアンが単独ファイナンシャルアドバイザーを務めた。

▽MediaMathについて

MediaMath(http://mediamath.com)は、TerminalOne Marketing Operating System(商標)を通じて、従来のマーケティングを変革する動きの先頭に立ち、マーケターに改革の実績を後押しする国際的なハイテク企業。2007年の創業で、業界のパイオニアとして初めてデマンド・サイド・プラットフォーム(DSP)を打ち出した。メディアマスは拡張可能でオープンなプラットフォームをマーケターに与え、事業全体の規模と透明性を備えて、目的とするマーケティング力をもたらす唯一の企業。TerminalOneはあらゆる接触可能なメディアでデータを活性化し、行動を自動化し、対応を最適化することで、すべてのマーケターに優れたパフォーマンスと透明性を実現し、消費者には個別化したより良い体験を可能にする。メディアマスはForresterによってDSPのナンバーワンにランク付けされ、創業以来で年間3桁の成長を遂げている。5大陸、12カ所にベテランのマネジメントチームを置き、主要顧客には関連業界の大手のエージェンシー持ち株会社やオペレーティングエージェンシー、トップブランド企業が含まれている。

▽報道関係問い合わせ先

Matt Caldecutt

Blast PR on behalf of MediaMath

+1-917-698-0810

Matt@blastpr.com

ソース:MediaMath

MediaMath Raises More Than $175 Million to Fund Global Growth of its Digital Marketing Operating System

PR56936

NEW YORK, Jun. 4, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

-- Spring Lake Equity Partners Leads Latest Round as Demand for End-to-End

                   Enterprise Marketing Platform Accelerates

    MediaMath, the creator of the TerminalOne Marketing Operating System(TM)

(http://www.mediamath.com) for digital marketers, today announced a $73.5

million Series C financing round, led by Boston-based growth equity firm Spring

Lake Equity Partners, formerly the private equity arm of Tudor Investment

Corporation. In addition to the Series C financing, MediaMath increased its

debt facility to $105 million, for a total funding of more than $175 million.

    Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140422/77010

    The Series C financing also included participation from new investor,

Akamai Technologies, Inc. (NASDAQ: AKAM), and existing investors Safeguard

Scientifics (NYSE: SFE), Catalyst Investors, and Observatory Capital. The

company debt facility was led and syndicated through Silicon Valley Bank.

    "We are very pleased to have Spring Lake Equity Partners join the MediaMath

family," commented Joe Zawadzki (http://www.mediamath.com/about/management),

CEO of MediaMath. "Not only does their investment in the company represent a

tremendous validation of our leadership position in the industry, but their

strategic insights, deep relationships, and significant resources will play an

important role in this next phase of the company's, and the industry's,

evolution, helping us continue our global expansion and technological

innovation."

    The funding will be used to continue MediaMath's rapid global growth and

support its new international offices in the EMEA, APAC, and Latin American

markets. Furthermore, the proceeds will help develop and accelerate the

introduction of new products and features of its flagship technology, the

TerminalOne Marketing Operating System(TM), which enables modern marketers to

reengineer their marketing for transformative results.

    "We have been looking to back a leader in the digital marketing space for

quite some time," said Dan MacKeigan, partner at Spring Lake Equity Partners.

"MediaMath's leading industry position, buoyed by their remarkable triple-digit

year-over-year growth and best-in-class marketing platform, presented us with

an opportunity that we could not pass up. They clearly have a keen

understanding of a marketer's needs and a compelling long-term strategic

vision. We are excited to support the company through this next phase of

growth."

    By combining optimization & decisioning, data management, and cross-channel

media execution with creative management and analytics into a single,

streamlined workflow, MediaMath brings an unmatched level of efficiency and

simplicity to digital marketing. MediaMath's technology delivers superior

performance, transparency, and control to all marketers; and better, more

individualized experiences for consumers.

    GCA Savvian acted as exclusive financial advisor in connection with the

equity portion of this transaction.

    About MediaMath

    MediaMath (http://mediamath.com) is a global technology company that is

leading the movement to revolutionize traditional marketing and drive

transformative results for marketers through its TerminalOne Marketing

Operating System(TM). A pioneer in the industry introducing the first

Demand-Side Platform (DSP) with the company's founding in 2007, MediaMath is

the only company of its kind to empower marketers with an extensible, open

platform to unleash the power of goal-based marketing at scale, transparently

across the enterprise. T1 activates data, automates execution, and optimizes

interactions across all addressable media, delivering superior performance,

transparency, and control to all marketers and better, more individualized

experiences for consumers. MediaMath was ranked #1 DSP by Forrester and has

delivered triple-digit year-over-year growth since inception. It has a seasoned

management team leading 12 global locations across five continents. Key clients

include every major agency holding company, operating agencies, and top brands

across verticals.

    Media Contact

    Matt Caldecutt

    Blast PR on behalf of MediaMath

    +1-917-698-0810

    Matt@blastpr.com

    SOURCE: MediaMath

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