◎世界トップのクルーズライナー・バーテンダー4人による準決勝近づく

Diageo Global Travel

◎世界トップのクルーズライナー・バーテンダー4人による準決勝近づく

AsiaNet 56937

共同JBN 0608 (2014.6.4)

【マイアミ(米フロリダ州)2014年6月4日PRN=共同JBN】世界最高のクルーズライン・バーテンダーを決めるコンペティションが現在進行中だ。最終審査に残ったのはプリンセス・クルーズ、ノルウェージャン・クルーズライン、ロイヤルカリビアン・インターナショナル、セレブリティー・クルーズの4社を代表するバーテンダーたち。ディアジオ・リザーブ・ワールドクラス(商標、DIAGEO RESERVE WORLD CLASS)が主催するGlobal Grand Finalの順位をめぐって競っている。

世界で最も権威のあるカクテル・コンペティションが近づくにつれ、5500人の参加者から選び抜かれて最終戦に残ったクルーズライン・バーテンダー4人はグランドファイナルでしかるべき順位を確保する目標を目指して自分自身のカクテルを完成させようと準備に忙しい。

ディアジオ・リザーブ・ワールドクラス(商標)のファイナリスト4人は6月12日に、米フロリダ州マイアミの高級Diageo Bar 396で開かれるグローバル・トラベル(Global Travel)のセミファイナル・イベントに臨む。クルーズライン・バーテンダー・コンペティションの勝者は、追ってロンドンで開かれるディアジオ・リザーブ・ワールドクラス(商標)のバーテンダー・オブ・ザ・イヤーを目指して世界中から集まるバーテンダーを相手にグローバル最終決戦に臨む。

6月12日、マイアミでのグローバル準決勝に勝ち進んだ4人は以下の通り。

プリンセス・クルーズ:カルロス・F・リンターク・ジュニア(42)、フィリピン出身、Pacific Princessのバー・スーパーバイザーで好みのドリンクはタンカレー(登録商標)のナンバー・テン(商標)ジン、自分の署名入りのカクテルドリンク、ABCD(Amazing Bartender Cocktail Drink)のベースである。

ノルウェージャン・クルーズライン:オニール・アナント・ジェイムス・パンディット(33)はインド出身でNorwegian Getawayのアシスタント・ビバレッジマネジャー。オニールは2年連続でセミファイナリストに残った。タンカレー・ナンバーテンをベースにした自分の署名入りカクテル、Botanical Waveで勝負する。

ロイヤル・カリビアン・インターナショナル:シェカール・グローバー(27)はインド出身でOasis of the Seaに乗員主任バーテンダーを務めている。バーテンダーになろうとしたきっかけは注意深く調合されることによって生まれたミステリーが消費者に至福の時を与えることに気づいたときだ。署名入りカクテルはFrench Royaleで、CIROC(登録商標)ウオツカをベースにしている。

セレブリティー・クルーズ:アガス・ガンドゥ・アドヤナ(27)はバリ出身でCelebrity Centuryに乗り組む炎のバーテンダーだ。バーテンダーだった父親の影響でバーテンダーになり、その教えを受けた。署名入りカクテルはDON JULIO(登録商標)テキーラをベースにしたDon Spicy Mangorita。

それぞれはすでにディアジオ・リザーブ・ワールドクラスのトレーニングプログラムを卒業しており、予選を勝ち進んで自分自身がクルーズライン・バーテンダーとして最高であることを証明している。ことしはグローバルトラベルのコンペティションでは参加者が最多の年となった。予選会にはクルーズライナー4社から5500人が参加したが、2013年には2社から400人だけだった。前回に比べて15倍の参加者があったことになる。

2013年中南米カリブ海地域のワールドクラス・グローバル・ウイナー(World Class Global Winner)だったマリオ・セイホが今年のトレーニングプログラムを指導、乗り組みバーテンダーにショーマンシップや最新のカクテル、例えばMediterranean Masteryの作り方をコーチした。地中海の植物や料理の影響をテーマにしたカクテルで、ジンと蒸留の秘密を伝え、カクテル作りに与えたインパクトを説明した。

セイホは語る。「ディアジオ・リザーブ・ワールドクラス・プログラムはクルーズライン・バーテンダーたちに先進的なカクテル作りのトレーニングを与え、最も先端的なトレンドを紹介した。バーテンダーたちの技能が次のレベルに進み、船客の素晴らしい船上体験をもたらしている。セミファイナリストが審査員団にいい印象を与えるためには、学習したことすべてを出して、展開したことを身につけて、世界をリードする蒸留酒のポートフォリオであるディアジオ・リザーブ・ブランド(Diageo Reserve Brands)を使ってハイエンドなカクテルをつくることだ。自分のWorld Class体験を思い出すが、4人には最終決勝戦まで幸運を祈る」

マリオは、カクテル世界の2人のセレブリティーと一緒に業界代表審査員を務める。Don Julio Tequilaのマスター・ディスティラー、エンリケ・デコルサとディアジオのシニア・リザーブ・アンバサダー、アルツロ・サベージである。

クルーズライン・バーテンダーのうち1人がグローバルファイナルで優勝し、ディアジオ・リザーブ・ワールドクラスの年間最優秀バーテンダーに選ばれれば、当人を待ち受ける人生の旅路は大きく変わるだろう。これまでに年間最優秀バーテンダーになった人々は業界で名前が知れ渡り、ワールドクラス・アンバサダーとして世界を旅し、国際的に権威のあるイベントに参加することになる。ペトラ・エクルストーンの豪華絢爛(けんらん)の結婚式やジェームス・ボンド映画の「スカイフォール」のコンサルティングなどだ。

(編集者注)

コンペティションをFacebookでフォローするには'Global WORLD CLASS Finals'ページで。http://www.facebook.com/WorldClass

▽ディアジオ・リザーブ・ワールドクラス(DIAGEO RESERVE WORLD CLASS)について

プログラムを通じてWORLD CLASSバーテンダーはDiageo Reserveラグジュアリー・ポートフォリオのコレクションを使ってトレーニングを受けた。ジョニー・ウォーカー(登録商標)ブルーラベル(商標)ブレンド・スコッチウイスキー、ジョニー・ウォーカー(登録商標)プラチナラベル(商標)ブレンド・スコッチウイスキー、ジョニー・ウォーカー(登録商標)ゴールドラベルリザーブ(商標)ブレンド・スコッチウイスキー、シングルトン(商標)シングルモルト・スコッチウイスキー、CIROC(登録商標)ウオツカ、ケテルワン(登録商標)ウオツカ、タンカレー(登録商標)ナンバー・テン(商標)ジン、ドンフリオ(登録商標)テキーラ、サカパ(登録商標)ラム酒、ビュレット(商標)バーボン、タリスカー(商標)シングルモルト・スコッチウイスキー。すべての言葉と関連するロゴは商標である。

ディアジオ・リザーブ・ワールドクラスは世界と家庭における洗練された飲酒体験やカクテル文化を変えつつある。業界最大で、最も信頼されている投資を通じて、最新のカクテル文化におけるトレンドセッターの役割を担う次世代のバーテンダータレントを発見し、世界ベストのバーに配置する。中核にあるのは卓越した全地球的トレーニングプログラムと国際的に評価されたプラットフォームで、バーテンダーの職人としての技能を高め、業界内のキャリアを積み上げる1週間のイベントでディアジオ・リザーブ・ワールドクラスの年間最優秀バーテンダーが発表される。2009年に始まり、これまで1万5000人のバーテンダーがディアジオのコレクションにキープされている素晴らしいスピリッツを使ったミクソロジーの技能に刺激と教育を受けた。有力者やメディア、パートナーとオーナーたちとのパートナーシップとコラボレーションによって、ディアジオ・リザーブ・ワールドクラスは、バーテンダーと顧客によって洗練され差別化された国際的な飲酒文化のしるしとして幅広く評価されている。

ディアジオ・リザーブ・ワールドクラスの拡大版として2011年にアジア太平洋バーアカデミーを開設してトレーニングプログラムを開始した。アジア太平洋地域最大のバーアカデミーでWine and Spirit Education Trust(WSET)に認可され、これまで2万7000人のバーテンダーを教育してきた。

▽ディアジオ(DIAGIO)について

ディアジオは世界をリードするプレミアムドリンク企業で、突出したアルコール飲料ブランドとして蒸留酒、ビール、ワインを出荷している。ブランドとしてはジョニー・ウォーカー、クラウンロイヤル、J&B、ウィンザー、ブキャナンズ、ブッシュミルズなどのウイスキーのほか、スミノフ、CIROC、ケテルワンなどのウオツカ、ベイリーズ、キャプテンモーガン、タンカレー、ギネスがある。

Diageo はグローバル企業であり180カ国以上で販売している。ニューヨーク証取(DEO)とロンドン証取(DGE)の両方に上場している。ディアジオに関するより詳しい情報、関係者やブランド、業績は次のウェブサイトを参照。

http://www.diageo.com.

責任ある飲酒を推進するためのグローバルリソースのベストプラクティスツール、情報、イニシアチブについてはDRINKiQ.comを参照。

Celebrating life, every day, everywhere.(人生を楽しもう、いつでも、どこででも。)

責任ある飲み方を。DRINKiQ.comへ訪問を。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140603/689421-a

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 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140603/689421-c

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ソース:Diageo Global Travel

Final Four Battle for Place in one of the World's Largest Luxury Mixology Competitions

PR56937

MIAMI, Florida, Jun. 4 /PRN=KYODO JBN/ --

    World's best cruise line bartenders from Princess Cruises, Norwegian Cruise

Line, Royal Caribbean International and Celebrity Cruises fight for a place in

the DIAGEO RESERVE WORLD CLASS(TM) Global Grand Final

    As one of the world's most prestigious cocktail competitions draws closer,

four cruise line bartenders who have been victorious over 5,500 other floating

mixologists are busy perfecting their cocktail mastery in the hope of securing

a coveted place in the grand final.

    The final four will go head to head at the DIAGEO RESERVE WORLD CLASS(TM)

Global Travel semi-final event, in the deluxe Diageo Bar 396 in Miami, Florida

on 12th June. The cruise line winner will then go forward to compete at the

star-studded DIAGEO RESERVE WORLD CLASS Bartender of the Year global final in

London, competing against the best bartenders from around the globe.

    The four, who will face-off at the glitzy global travel semi-final in Miami

on 12th June, are:

    Princess Cruises: Carlos F Lintag Jr, 42, from The Philippines is Bar

supervisor on the Pacific Princess. Carlos' favourite drink is TANQUERAY(R)

No.TEN(TM) Gin and it features in his signature serve, the 'ABCD: Amazing

Bartender Cocktail Drink.'

    Norwegian Cruise Line: O'Neil Anant James Pandit, 33, from India is

Assistant Beverage Manager on the Norwegian Getaway. O'Neil has been selected

as a semi-finalist for the second year in a row and will conjure up the

'Botanical Wave,' featuring TANQUERAY No.TEN Gin, as his signature cocktail.

    Royal Caribbean International: Shekhar Grover, 27, from India is Lead

Bartender on board the Oasis of the Seas. His inspiration to become a

mixologist stems from a fascination with the mystery of how a carefully created

concoction can transport consumers to a state of bliss. His signature serve is

the 'French Royale,' featuring CIROC(R) Vodka.

    Celebrity Cruises: Agus Gandu Adyana, 27, from Bali is a Flaring Bartender

aboard the Celebrity Century. He was inspired to get into mixology by his

father, and mentor, and his signature creation is the 'Don Spicy Mangorita,'

made with DON JULIO(R) Tequila.

    Each has proved themselves the best in the cruise line bartender business,

winning a series of heats during completion of the DIAGEO RESERVE WORLD CLASS

training program. This is the biggest year yet for the global travel leg of the

competition, with 15 times the number of bartenders taking part (5,500) from

four cruise lines than in 2013 when 400 took part from two cruise lines.

    Mario Seijo, World Class Global Winner for Latin America & Caribbean 2013,

led the training program this year coaching onboard bartenders in showmanship

and the latest cocktail-making trends such as 'Mediterranean Mastery,' a theme

inspired by the botanicals and culinary influences of the Mediterranean, and an

exploration of 'Gin and the Secrets of Distillation' and the impact these have

on resulting cocktail creations.

    He said: "The Diageo World Class programme has provided cruise line

bartenders with advanced mixology training in the most cutting-edge cocktail

trends. It takes their craft to the next level, unlocking amazing onboard

fine-drinking experiences for passengers. Now, in order to impress the judges,

these

semi-finalists will need to put everything they learned and the flair they have

developed, into creating show-stopping high-end cocktails, using some of the

world's leading portfolio of fine spirits - the Diageo Reserve Brands

portfolio. I remember my WORLD CLASS experience well and I wish the four

competitors the best of luck in reaching the final".

    Mario will be joined by two other celebrities in the world of mixology,

Enrique De Colsa, Master Distiller at Don Julio Tequila and Arturo Savage, one

of Diageo's Senior Reserve Ambassadors, to make up the panel of

industry-leading judges who will put the semi-finalists through their paces.

    If one of the cruise line bartenders is successful at the Global Final,

becoming the Diageo Reserve WORLD CLASS Bartender of the Year, it will set them

on a life changing journey. Previous winners of Diageo Reserve WORLD CLASS

Bartender of the Year have become recognized industry names, travelling the

globe as WORLD CLASS Ambassadors, participating in international high-profile

events such as Petra Ecclestone's lavish wedding and consulting on the James

Bond film, Skyfall.

    Notes to editors

    Follow the competition on Facebook at the 'Global WORLD CLASS Finals' page:

    http://www.facebook.com/WorldClass

    ABOUT DIAGEO RESERVE WORLD CLASS

    Throughout the program, WORLD CLASS bartenders are trained using the

collection of fine spirits from the Diageo Reserve luxury portfolio - JOHNNIE

WALKER(R) BLUE LABEL(TM) Blended Scotch Whisky, JOHNNIE WALKER(R) PLATINUM

LABEL(TM) Blended Scotch Whisky, JOHNNIE WALKER(R) GOLD LABEL RESERVE(TM)

Blended Scotch Whisky, The SINGLETON(TM) Single Malt Scotch Whisky, CIROC(R)

Vodka, KETEL ONE(R) Vodka, TANQUERAY(R) No.TEN(TM) Gin, DON JULIO(R) Tequila,

ZACAPA(R) Rum, BULLEIT(TM) Bourbon, and

TALISKER(TM) Single Malt Scotch Whisky. All words and associated logos are

trade marks.

    DIAGEO RESERVE WORLD CLASS is transforming fine drinking experiences and

cocktail culture around the world and in the home. One of the industry's

largest, most credible investments in the luxury on trade, it discovers the

next generation of bartending talent who set the latest mixology trends and

bring these to the best bars worldwide. At the core is an outstanding, global

training program and internationally recognized platform that elevates the

craft of the bartender and builds careers in the industry culminating in an

annual luxury landmark week where the DIAGEO RESERVE WORLD CLASS Bartender of

the Year is announced. Launched in 2009, over 15,000 bartenders have been

inspired and educated in the craft of mixology using the finest spirits in the

DIAGEO RESERE collection. A partnership and collaboration with gurus, media,

partners and owners, DIAGEO RESERVE WORLD CLASS is widely recognized as a mark

of sophistication and distinction of international fine drinking culture by

bartenders and customers alike.

    As an extension of the DIAGEO RESERVE WORLD CLASS training program, in 2011

Diageo launched the Diageo Bar Academy in Asia Pacific, the region's largest

bartending course accredited by the Wine and Spirit Education Trust (WSET),

which has trained 27,000 bartenders to date.

    ABOUT DIAGEO

    Diageo is the world's leading premium drinks business with an outstanding

collection of beverage alcohol brands across spirits, beer and wine. These

brands include Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Windsor, Buchanan's and

Bushmills whiskies, Smirnoff, CIroc and Ketel One vodkas, Baileys, Captain

Morgan, Tanqueray and Guinness.

    Diageo is a global company, with its products sold in more than 180

countries around the world. The company is listed on both the New York Stock

Exchange (DEO) and the London Stock Exchange (DGE). For more information about

Diageo, its people, brands, and performance, visit us at http://www.diageo.com.

For our global resource that promotes responsible drinking through the sharing

of best practice tools, information and initiatives, visit DRINKiQ.com.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    Please drink responsibly, visit DRINKiQ.com.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140603/689421-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140603/689421-b )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140603/689421-c )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140603/689421-d )

    SOURCE: Diageo Global Travel

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