◎Consumer PhysicsがSCiOのキャンペーンで200万ドル調達
◎Consumer PhysicsがSCiOのキャンペーンで200万ドル調達
AsiaNet 56905
共同JBN 0593 (2014.6.4)
【メンロパーク(米カリフォルニア州)、テルアビブ(イスラエル)2014年6月3日PRN=共同JBN】
*ハンドヘルドの分子スキャナーを使った初めて物理的物質のデータベースを構築するプロジェクトに1万人以上の出資者が集まった
Consumer Physicsは3日、消費者が物理的世界をよりよく理解できるようにするハンドヘルド分子スキャナー、SCiOのキックスターター・キャンペーンで1万人以上の出資者から30日足らずで200万ドル以上の資金を調達したと発表した。SCiOはこれでキックスターターの歴史で5番目に多くの資金を集めた技術キャンペーンになったが、資金募集期間が終了するまでにはまだ2週間以上が残っている。
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140530/92931
Consumer PhysicsのDror Sharon 最高経営責任者(CEO)は「わが社のプロジェクトをサポートしてくれるすべての人に大変感謝したい。われわれはその熱意に動かされ、自分の周囲の世界を探ろうとする人々を助け始めたい」と語った。
この日までConsumer PhysicsはSCiOのために自らのアプリを構築し、ファクターを形成するために契約した600人以上のデベロッパー、ハッカー、メーカー、研究者からも支援を受けてきた。今回のマイルストーンに伴いConsumer Physicsは新たな支援者報酬-同社が制作した全当事者の非商業的SCiOアプリをすべてのキックスターター支援者に終身無料で提供する-を発表した。
Consumer PhysicsとSCiOについての詳しい情報はSCiOキックスターター・クラウドファンディング・キャンペーン(https://www.kickstarter.com/projects/903107259/scio-your-sixth-sense-a-pocket-molecular-sensor-fo)およびConsumer Physicsのウェブサイト(http://www.consumerphysics.com/myscio)へ。
▽Consumer Physicsについて
Consumer Physicsの使命は、物理的世界をよりよく理解するのを助けるツールを人々に与えることである。同社初の製品であるSCiOは手ごろな価格の洗練された分子センサーで、2014年4月にキックスターターで発売された。Dror Sharon、Damian Goldring両氏が 2011年に創立した同社はKhosla Ventures(http://www.khoslaventures.com)の支援を受けている。初期の投資家には次世代のテレビ会社Comigo(http://www.comigo.com)の創立者でUSBフラッシュドライブの発明者であるDov Moran氏など有力なエンゼル投資家が含まれている。またConsumer Physicsはハイブリッド・VCエクイティー・クラウドファンディング・プラットフォームのOurCrowd(https://www.ourcrowd.com)を通じた資金調達も行った。
詳しい情報はhttp://www.consumerphysics.com/myscioへ。
ソーシャルメディアでのフォローは以下へ。
- Twitter: https://twitter.com/my_scio
- Facebook: http://on.fb.me/RPNt2N
ソース:Consumer Physics
▽問い合わせ先
Andrew Karl
Triple Point PR For Consumer Physics
akarl@triplepointpr.com
+1-415-955-8500
Consumer Physics Raises $2 Million on Kickstarter for SCiO in Less Than 30 Days
PR56905
MENLO PARK, Calif. and TEL-AVIV, Israel, Jun. 3, 2014/PRN=KYODO JBN/--
Handheld Molecular Scanner Attracts More Than 10,000 Backers
to Help Build the First Database of Physical Matter
Consumer Physics today announced that the Kickstarter campaign for SCiO,
its handheld molecular scanner that will enable consumers to better understand
the physical world, has raised more than $2,000,000 in less than 30 days and
from more than 10,000 backers. SCiO is now the fifth most funded tech campaign
in Kickstarter history, and it still has more than two weeks left before its
fundraising drive ends.
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140530/92931
"I'd like to extend a huge thank you to everyone who has supported our
project," said Dror Sharon, CEO of Consumer Physics. "We have been blown away
by the enthusiasm and are eager to start helping people explore the world
around them."
As of today, Consumer Physics has also garnered support from more than 600
developers, hackers, makers, and researchers who have signed up to build their
own apps and form factors for SCiO. With this milestone, Consumer Physics has
also announced a new backer reward - all first-party non-commercial SCiO apps
created by the company will be provided free of charge to all Kickstarter
backers for life.
For more information on Consumer Physics and SCiO, please visit the SCiO
crowdfunding campaign on Kickstarter [
https://www.kickstarter.com/projects/903107259/scio-your-sixth-sense-a-pocket-molecular-sensor-fo
] and the Consumer Physics website at http://www.consumerphysics.com/myscio.
About Consumer Physics
Consumer Physics' mission is to give people a tool to help them better
understand their physical world. The company's first product, SCiO, is an
affordable and sleek molecular sensor that launched on Kickstarter in April
2014. Founded by Dror Sharon and Damian Goldring in 2011, the company is backed
by Khosla Ventures (http://www.khoslaventures.com). Early investors also
include Dov Moran, founder of Comigo, the future TV company
(http://www.comigo.com) and the inventor of the USB flash-drive, and other
leading angel investors. Consumer Physics has also raised money through
OurCrowd, a hybrid VC-equity crowdfunding platform (https://www.ourcrowd.com).
For more information, please visit: http://www.consumerphysics.com/myscio.
Follow the company on social media:
- Twitter: https://twitter.com/my_scio
- Facebook: http://on.fb.me/RPNt2N
SOURCE: Consumer Physics
CONTACT: Andrew Karl
Triple Point PR For Consumer Physics
akarl@triplepointpr.com
+1-415-955-8500
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