◎Starship、料理やゲーム、ライフスタイル分野で先駆的なIPを初めて明らかに

Starship

AsiaNet 56863

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Starship、料理やゲーム、ライフスタイル分野で先駆的なIPを初めて明らかに

ロンドン、2014年 5月27日 /PRNewswire/ --

リバプールに本拠を置くデジタルエンターテインメント制作会社のStarshipは今日、ゲームやライフスタイルの分野での世界初を含む3つの新規IPの詳細、そしてクロスジャンルの幅広いポートフォリオを発表しました。

マルチメディアニュースリリースを表示するには、次をクリックしてください。

http://www.multivu.com/mnr/71400537-starship-reveal-a-glimpse-of-world-first-IPs

Evolution Studiosの創設者で、MotorStormのクリエイター、Martin Kenwright氏が手掛けた同スタジオは、先駆的な製品トリオについてトップシークレットの詳細を公開しました。 Kenwright氏と彼のビジョンをベースにワールドクラスの才能を集めたドリームチームの本拠地、Starshipは、e-ヘルス、子供向けゲーム、ライフスタイルの分野でオリジナルコンテンツを開発しています。それまでの考えに挑戦し、破壊の後の創造を目的に据え、日常生活に密着した価値を通じ、デジタル形式によるコンシューマエクスペリエンスを提供しています。

最初の製品である CyberCookは、初めて本格的なインタラクティブプラットフォームですべての料理分野を一つに結びつけることを目指しました。世界初のハイバーリアルで時間に対応する料理シミュレーションを搭載し、料理の次世代エコシステムとなっています。

「20年以上にわたり、料理に関するコンシューマエクスペリエンスの進化という意味では大きな変化はありませんでした。」と、Kenwright氏は述べ、次のように続けました。「19世紀には料理本が、20世紀にはテレビ、アナログメディア、ライブショーが出現しました。CyberCookはまったく新しい世界観で構成されており、そこに既存のチャネルを超越してジャンプすることができる、我々の持つマステクノロジーが存在し、まさにコンシューマに直接アプローチする方法は成熟期を迎えています。実際の料理に最も近い経験ができる唯一の、そして本当の意味でゲームの枠を超えるプラットフォームであり、コラボレーション、パートナーシップ、ソーシャルメディアと組み合わせた無限の可能性を秘めています。」

Kenwright氏が「クリエイトとプレイの両方を極めた」とまとめた、子供向け冒険シリーズ、 Playworldの詳細も明らかにされています。5歳以上を対象にゼロから構想を練った Playworld は、次世代モバイルデバイス向けに設計されたコンソール品質のゲームです。「子供の創造性を高めるためのゲーム」と同氏は説明し、次のように続けました。

「Playworldは子供たちにとって究極のクラフト作成ツールとなるだけでなく、他に類を見ない目を見張るサプライズを用意しています。子供たちにとってお気に入りとなるでしょうが、親たちこそ、もっと気に入るに違いありません。」

CyberCookとPlayworldの初回バージョンは、スマートフォンやタブレット向けリリースが2014年第4四半期に予定されています。

e-ヘルス、ライフスタイル関連製品Forget-Me-Notの詳細も明かされ、Kenwright氏が「ウェアラブルな第二の脳」と説明しているように、特許出願中の複数の技術によるメモリ装置となっています。

「5年間で、メモリ装置は補聴器のようにユビキタスな存在となると予測しています。」と、Kenwright氏は述べ、次のように続けました。「いまや、ハードウェアの進化が我々のレベルに追いついてくるのを待っている状態になりました。ウェアラブル製品分野では、消費エネルギーの低いチップセットを使用する必要があり、それにより利便性が大幅に向上し、Forget-Me-Notの真のパワーが開花するのです。」

今回の新規IPの告知は、かつてKenwright氏がそのジャンルを確立したフライトシムやレースゲームの功績からすると、方向性が異なっているように見えますが、Starship最高経営責任者(CEO)である彼は、VRは今後の同スタジオの作品の大部分を占めるだろうと語り、「20年以上をかけてVRを知り尽くしてきました。」と説明しながら、次のように続けました。「まちがいなく、そこで得た深い知識は活かされています。ちょっとしたひとひねりを加えながら当スタジオのルーツに戻って考えています。オリジナルで、VR専用のテーマについて制作中です。まさに『乞うご期待』です。」

「Starshipは、手法が確立されてしまった会社ではチャレンジできないようなことについてもチャンスを与えてくれます。」と、Starship COOの Clemens Wangerin氏は語り、次のように続けました。 「初めてとなる3つの新規IPの告知は、我々が独自のコンテンツでどれほど他を突き放しているか、どのくらい幅広い視野があるかを如実に示しています。すべての次世代ハードウェア向けキラー製品の開発に着手しています。全員がStarshipの瞠目に値する新たなデビュー、そしてそこに至るまでにチーム一丸となって繰り広げられてきた信じられないほどの努力に大いなる誇りを抱いています。」

「プラットフォームホルダー、機器メーカー、そしてプレスといった業界の各所から、我々が開発中のIPに対する圧倒的に肯定的な反応がありました 。今、我々の新規IPが発展していく途上で密接に協力しあえるよう、料理、子供向けの娯楽やウェアラブル機器といった各ターゲットセクタにおけるキーパーソンを集めている段階です。」

詳細およびインタビューのリクエストについては、press@starship-group.comからお問い合わせいただくか、+44 (0)151 558 1360 までお電話ください。

本文ここまで

Starshipについて

Starshipは、ゲーム、メディア、およびマーケティング部門出身のワールドクラスの才能を結集したドリームチームを擁する、リバプールに本拠を置くデジタルエンターテイメントスタジオです。2013年にEvolution and Digital Image Design創設者であるMartin Kenwright氏によって設立された同スタジオは、次世代プラットフォームのローンチタイトルを提供する実績と前人未踏の記録を踏まえて進化を続けています。  

EvolutionとSony Studio Liverpool出身の熟練したベテランが率いる 20のコアチームが、MotorStorm、WipEout、Formula 1、World Rally ChampionshipなどのローンチタイトルやAAAフランチャイズを含め、69以上のゲームを制作、発表してきました。現在は、ゲーム、エンターテインメント、ライフスタイル、e-ヘルス分野にわたるオリジナルコンテンツの開発を手がけ、コアチームが得意とするゲーム制作の血統の上に新たな分野への野心をもって躍進を目指しています。

http://www.starship-group.com

StarshipロゴはStarship UK Limitedの英国における登録商標です。 UKTM登録:第3035465号

情報元: Starship

Starship Reveal First Glimpse of Pioneering IPs in Cookery, Games and Lifestyle Sectors

PR56863

LONDON, May 27th, PRN=KYODO JBN

Starship, the Liverpool- based digital entertainment company, today unveil the

breadth of their cross-genre portfolio with details of three new IPs, including

world firsts in the gaming and lifestyle sectors.  

To view the Multimedia News Release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/71400537-starship-reveal-a-glimpse-of-world-first-IPs

The studio, helmed by Evolution Studios founder and MotorStorm creator Martin

Kenwright, today disclose top line details of a trio of pioneering products.

Home to a dream team of world-class talent brought together by Kenwright and

his vision, Starship are developing original content in the e-health,

children's gaming and lifestyle sectors. The studio has been purpose built to

challenge and disrupt existing thinking, and ways of delivering digital and

consumer experiences with everyday use and value.

The first product, CyberCook, aims to unite the entire cooking sector with the

first truly interactive cookery platform. Featuring the world's first

hyper-realistic and time sensitive cooking simulation, CyberCook is a next-gen

eco-system for cookery.

"There has been no major step change in the evolution of consumer cooking

experiences in over 20 years," says Kenwright. "The 19th century had cookery

books, 20th century had TV, analogue media and live shows. Direct to consumer

has come of age, with mass technology ownership allowing us to move beyond

existing channels into a brave new world called CyberCook. It's an experience

second only to real cooking, a genuine game-changing platform with infinite

opportunities for collaboration, partnerships and social media."

Details are also revealed for children's adventure series, Playworld, which

Kenwright outlines as "the ultimate in create and play". Designed from the

ground up for ages five +, Playworld is a console quality game designed for

children on next generation mobile devices. "We're out to empower kid's

creativity," he explains. "Playworld offers children the ultimate craft

creation tool, but it's the amazing surprise inside that really sets it apart.

Kids will love it, but parents will love it even more."

First versions of CyberCook and Playworld are set for a Q4, 2014 release on

smartphones and tablets.

Further details are unveiled for e-health and lifestyle product Forget-Me-Not,

a memory aid with multiple patents pending, which Kenwright describes as a

"wearable second brain".

"In five years, I fully expect memory aids to be as ubiquitous as hearing

aids," says Kenwright. "We're now in a position where we're waiting for the

hardware to catch up with what we've created. We need the use of low-energy

chipsets in the wearables sector to increase massively before the true power of

Forget-Me-Not can be fully realised."  

While the IP announcements seem to veer away from Kenwright's genre-defining

driving and flight sim heritage, the Starship CEO says VR is very much a part

of the studio's future plans. "We've been flirting with VR for more than 20

years," he explains, "make no mistake, that expertise will be put to good use.

We're thinking about returning to our roots with a wicked twist. Original,

made-for-VR propositions are on the way. It's truly a case of 'watch this

space'.

"Starship gives us the opportunity to take chances that an established company

could not," says Starship COO Clemens Wangerin. "Our first three IP

announcements will go some way to explaining how broad our horizons are and how

far we're reaching with our original content. We're out to develop the killer

product for all next generation hardware. We're all extremely proud of

Starship's amazing debut, and incredible efforts of the team.

"We've had an overwhelmingly positive response to the IPs we're developing from

all corners of the industry; platform holders, device manufacturers and the

press. Now we're looking to connect with key people in each of the sectors

we're targeting - cookery, children's entertainment and wearables - to work

closely with us as the IPs we're launching grow and develop further."

About Starship

Starship are a Liverpool-based digital entertainment studio harbouring a

dream-team of world-class talent hailing from the games, media, and marketing

sectors. Founded by Evolution and Digital Image Design founder Martin Kenwright

in 2013, the studio is built upon a proven and unbroken track record delivering

next generation and platform launch titles.  

Led by senior veterans from Evolution and Sony Studio Liverpool, the core team

of 20 have collectively devised or delivered more than 69 games, including

launch titles and AAA franchises such as MotorStorm, WipEout, Formula 1 and

World Rally Championship. Currently developing original content across games,

entertainment, lifestyle and e-health, Starship builds upon its core team's

gaming pedigree to create a proposition with interstellar ambitions.

http://www.starship-group.com

The Starship logo is a registered UK trademark of Starship UK Limited. UKTM

Registration No. 3035465

For more information and interview requests, please contact

press@starship-group.com or call +44(0)151-558-1360.

SOURCE: Starship

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