◎OffGamersが世界各地の支払いサービスにオランダのAdyenを選択

Adyen

◎OffGamersが世界各地の支払いサービスにオランダのAdyenを選択

AsiaNet 56823

共同JBN 0557 (2014.5.22)

【シンガポール2014年5月22日PRN=共同JBN】

 *Adyenは、月間120万件に達するOffGamersの取引のために最適化した顧客体験を支える。

世界的支払い技術プロバイダーのAdyenは22日、ゲーミング商品とサービスの世界的大手オンライン・ディストリビューターの1社、OffGamersによってアジア、欧州、米州、中東にある同社のグローバル・ゲーム・コミュニティーのためにシームレスなオンライン支払いソリューションを構築するために選ばれたと発表した。

OffGamersは2004年に創立され、2500を超えるオンラインゲームがプレーされており、広範なサービスがゲーマーに提供されている。それらのサービスにはダウンロードできるPC用やコンソール用ゲーム、ソフトウエア暗号解読キー、および、コンソールゲーム、多人数参加型オンライン・ロールプレーイングゲーム(MMORPG)、ソーシャルゲーム用のゲームポイントなどが含まれている。またゲーマーはゲーム内で使用される通貨やゲームポイントを購入するため、ゲームカードを「トップアップ」もしくはリロードすることも可能だし、アカウントや自分の資産を取引する高レベル取引のPower Levelling Servicesを使用することも可能である。OffGamersは月間120万件以上のゲーム関連取引を行っている。

OffGamersは、250種以上の現地支払い方式と187通貨処理を提供する能力を含めた広範な地理的到達範囲を考慮してAdyenを新しい支払いパートナーとして選択した。OffGamersはまた処理を最適化しコストを削減しながら、Adyenの高度なバックオフィス支払い分析、先進的なリスク管理、支払い決済を促進する強力な支払い管理機能を享受する。Adyenのバックオフィス・インターフェースはOffGamersに世界的な総合的支払い実務の内容を提供する。それは国別、支払い方法、商品・サービスその他の基準に従ったものになっており、入金相殺、取引拒否、その他支払いに関連するデータ、問題、傾向に大きな洞察力を与える。

OffGamersのレオナルド・チー最高経営責任者(CEO)は「最高のオンラインゲームをプレーしているか、当社のゲーミング・サービスのどれかに支払うかにせよ、世界のゲーマーに最高の体験を確保することが当社のコアバリューのひとつである。われわれは最高のセキュリティーを保ちながら支払い処理を簡単にすることを望んでいた。Adyenの提供するシームレスな国際的支払いソリューションにより、当社のプラットフォームが新市場や新チャンネルに拡大するにあたってAdyenは完ぺきなパートナーになる」と語った。

Adyenのローラント・プリンス最高営業責任者(CCO)は「OffGamersのような急速に成長している企業の国際的事業を拡大できるようにし、最適化されたユーザー体験を提供できるようにすることにわくわくしている。当社の堅牢でスケーラブルなグローバル支払いソリューションは、OffGamersが世界中の新しいゲーマー、ゲーム開発者、パブリッシャーと接触することを可能にし、OffGamersがすでに大きくなっている国際的プレゼンスをさらに拡大する支援となるだろう」と述べた。

▽OffGamersについて

OffGamersは2004年、世界のオンラインゲームへの大きな需要と関連サービスを企業化するためシンガポールで創立された。2001年にOffGamersはeBayを通じてバーチャル商品を販売するというルーツから、一流のゲーミング・サービスプロバイダーの1社になり、現在では2500以上のゲームをサポート、100万人を超える世界のユーザーのため月間120万件の取引を行っている。同社はマレーシア、中国、香港、英国、米国にオフィスがある。

▽ Adyenについて

Adyenは国際的、オムニチャンネル支払いソリューションの世界的プロバイダーである。AdyenはクレジットカードのVisa、MasterCard、アメリカン・エキスプレス、ダイナース、Discover、Union Payの全面的ライセンスを持っており、同社プラットフォームはオンライン、モバイル、販売時点情報(POS)を含むいかなる販売チャンネルからでも支払い処理を可能にしている。このプラットフォームは極めてスケーラブルであり、どのような商業的必要性にも見合うようカスタム化が可能である。Adyenは250種を超える現地支払い方法、6大陸で使用されている187の取引通貨を処理し、国際的進出に理想的なパートナーになっている。グルーポン、 Indiegogo、Wix、TomTom、Graze、Farfetch、Badoo、SoundCloud、Mango、KLM、CityJet、 i-Parcel、Vodafoneを含め多くの著名な顧客がAdyenを使用している。Adyenの本社はアムステルダムにあり、ロンドン、パリ、ベルリン、ストックホルム、サンフランシスコ、ボストン、サンパウロ、シンガポールにオフィスを持つ。同社は2013年に140億米ドル以上の処理を行った。

詳細は以下を参照。

www.adyen.com

Adyen on Twitter: @AdyenPayments (http://twitter.com/AdyenPayments

LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/adyen.

▽報道関係問い合わせ先

Delphine Bos

Adyen

Delphine.Bos@adyen.com

Phone: +31.20.240.1212

ソース:Adyen

OffGamers Selects Adyen To Provide Localized Payments Services Worldwide For Its Global Online Gaming Platform

PR56823

SINGAPORE, May 22, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

         -- Adyen powers an optimized customer experience for OffGamers'

                   1.2 million monthly transactions worldwide

    Adyen, the global payment technology provider, today announced that it was

chosen by OffGamers, one of the world's leading online distributors of gaming

products and services, to create a seamless online payment solution for its

global community of gamers across Asia, Europe, the Americas and the Middle

East.

    Founded in 2004, OffGamers lets gamers play more than 2,500 online games,

and offers a wide range of services including selling popular downloadable PC

and console games, software decryption keys and in-game points for consoles,

MMORPGs and social games. It also enables gamers to 'top up' or reload their

game cards to purchase in-game currency or gaming points, or utilize OffGamers'

Power Levelling Services, high-level account trading and asset-trading.

Combined, OffGamers facilitates more than 1.2 million game-related transactions

per month.

    OffGamers selected Adyen as its new payments partner for its broad

geographic reach, including its ability to provide access to more than 250

preferred local payment methods and 187 currencies. The company also enjoys

Adyen's sophisticated back-office payments analytics, advanced risk management,

and powerful payment management features that are increasing payment

conversions, while optimizing processes and reducing costs. Adyen's back-office

interface provides OffGamers with a consolidated view of its global payments

operations - by country, payment method, product/service or other criteria -

and great insights into chargebacks, declined transactions and many other

payments-related data, issues and trends.

    "One of our core values is to ensure the best experience for our gamers

from around the world, whether they are playing the best online games or paying

for one of our gaming services. We wanted to make our payments process easy

while ensuring the highest level of security," said Leonard Chee, CEO at

OffGamers. "Adyen's ability to offer a seamless global payment solution makes

them a perfect partner as we expand our platform into new markets and channels."

    "We are thrilled to enable fast growing companies like OffGamers to expand

their international operations and make it possible for them to offer an

optimized user experience," said Roelant Prins, Chief Commercial Officer at

Adyen. "Our robust and scalable global payments solutions will help OffGamers

expand its already impressive international presence, enabling them to reach

new gamers, game developers and publishers anywhere around the world."

    About OffGamers

    Headquartered in Singapore, OffGamers was formed in 2004 to capitalize on

the huge demand for online games and related services around the world. From

its roots of selling virtual goods via eBay in 2001, OffGamers has since become

one of the foremost gaming service providers, supporting more than 2,500 games

and facilitating more than 1.2 million transactions per month for over 1

million users worldwide. The company has offices in Malaysia, China, Hong Kong,

Great Britain and the United States.

    About Adyen

    Adyen is a global provider of international and omni-channel payment

solutions. Adyen holds full acquiring licenses for Visa, MasterCard, American

Express, Diners, Discover and Union Pay schemes enabling its platform to

process payments from any sales channels including online, mobile, and

point-of-sale (POS). The Platform is highly scalable and can be completely

customized to meet any merchant requirement. Adyen processes over 250 local

payment methods and 187 transaction currencies used on six continents, making

it the ideal partner for international expansion. Many high profile customers

use Adyen including Groupon, Indiegogo, Wix, TomTom, Graze, Farfetch, Badoo,

SoundCloud, Mango, KLM, CityJet, i-Parcel and Vodafone. Adyen is headquartered

in Amsterdam, with offices in London, Paris, Berlin, Stockholm, San Francisco,

Boston, Sao Paulo, and Singapore. The company processed more than USD 14

billion in payments transactions in 2013.

    For further information, please visit www.adyen.com and follow Adyen on

Twitter at @AdyenPayments (http://twitter.com/AdyenPayments ) and LinkedIn:

http://www.linkedin.com/company/adyen.

    For media inquiries please contact:

    Delphine Bos  

    Adyen  

    Delphine.Bos@adyen.com  

    Phone: +31.20.240.1212

    SOURCE: Adyen

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