◎「クラブサンドイッチ指数」、東京はアジアで1位、世界で7位

ホテルズドットコム

AsiaNet 56730

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

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報道関係各位         

2014年5月13日

「クラブサンドイッチ指数」、東京はアジアで1位、世界で7位

~クラブサンドイッチが世界で最も高い都市は2年連続でスイス・ジュネーブと発表~

ホテルズドットコム ジャパン

オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(R)(http://jp.hotels.com/)が本日発表した調査によると、東京のクラブサンドイッチの平均価格は2,247円とアジアで最も高い都市となり、世界でも7番目にランクインしました。  一方世界で最も高い都市はジュネーブで、平均価格は3,313円あることが分かりました。Hotels.comはクラブサンドイッチとして定番であるチキン、ベーコン、玉子、レタス、マヨネーズを挟んだサンドイッチが世界各地の「手ごろ」な価格の指標として比較できるものであることからClub Sandwich Index(クラブサンドイッチ指数:以下CSI)を作成しました。これにより、旅行客が目的地の物価目安を知ることができます。

http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164

今回のCSI調査の平均値は28ヶ国の主要観光地にある3~5ツ星ホテル各30軒において、ゲストが実際にクラブサンドイッチをオーダーした際に支払う価格から算出しています。世界の合計840件のホテルが調査対象です。

調査3年目の今回、世界中のクラブサンドイッチの価格に変化が見られ、通貨変動の影響も確認できました。

スイス国内では、5ツ星ホテルの最高値である4,396円 から3ツ星ホテルの最低値となる1,561円と幅広く設定されていました。また、美食の中心地で2年連続2位となったパリの平均価格は2,985円であり、今年オスロに代わって3位となったフィンランドの首都ヘルシンキは2,476円でした。

インドのニューデリーは昨年と変わらずクラブサンドイッチ購買平均価格が一番低く、892円となっていますが、他の旅行地でも1,700円台を切るところが増えました。マドリッドは1,619円、リオデジャネイロは1,488円、そしてバンコクは1,217円となっています。また、シドニーのクラブサンドイッチの価格は大幅に下がり、2014年は2013年の2,042円から大幅に値下がりし1,721円でした。

Hotels.comのアリソン・クーパーは「CSIは世界中のホテルのメニューに載っているクラブサンドイッチを使い、各国でどれくらいの旅行予算が必要かをシンプルに示すことができます。ジュネーブでクラブサンドイッチにかぶりつく時は、ニューデリーであれば同じ予算であと3つ食べられることを思い出してみてはいかがでしょう」とコメントしています。

The Hotels.com Club Sandwich Index (CSI) 2014

2014年                          2014年             2013年          2013年

ランキング    国/都市       クラブサンドイッチ   ランキング   クラブサンドイッチ

                                平均価格*1                         平均価格*2

                                 日本円                              日本円

1    スイス -ジュネーブ        3,313円             1             3,028円

2    フランス -パリ            2,985円             2             2,729円

3    フィンランド -ヘルシンキ  2,476円            11             1,963円

4  スウェーデン-ストックホルム 2,445円             4             2,299円

5    ノルウェー-オスロ         2,419円             3             2,657円

6    イギリス-ロンドン         2,304円             8             2,053円

7    日本-東京                 2,247円             7             2,059円

8    香港                       2,161円            10             1,969円

9    イタリア-ローマ           2,159円             6             2,214円

10   デンマーク-コペンハーゲン 2,130円             5             2,221円

11   韓国-ソウル               2,057円            12             1,845円

12   オランダ-アムステルダム   1,846円            15             1,657円

13   アメリカ-ニューヨーク     1,829円            13             1,742円

14   ドイツ-ベルリン           1,752円            16             1,584円

15   オーストラリア -シドニー  1,721円             9             2,042円

16   アイルランド-ダブリン     1,643円            19             1,497円

17   スペイン-マドリード       1,619円            20             1,469円

18   シンガポール               1,561円            17             1,534円

19   ロシア-モスクワ           1,556円            14             1,657円

20   ブラジル-リオデジャネイロ 1,488円            21             1,432円

21   カナダ-トロント           1,428円            18             1,517円

=22  中国-北京                 1,377円            22             1,255円

=22  コロンビア-ボゴタ         1,377円            25             1,135円

24   台湾-台北                 1,262円            26             1,130円

25   タイ-バンコク             1,217円            24             1,174円

26 アルゼンチン-ブエノスアイレス1,054円          22             1,182円

27   メキシコ-メキシコシティ     994円            27             1,048円

28   インド-ニューデリー         892円            28               906円

*1  2014年4月15日の換算レート:1英ポンド=170.255円にて算出  *2  2013年4月24日の換算レート:1英ポンド=151.72円にて算出   

注:本CSI調査における日本円の表記は、いずれも各年の発表時の換算レートと、本年の発表時の換算

レートでの比較となります。

■Hotels.comについて

Hotels.com (http://jp.hotels.com) は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート    B&Bまで、世界の290,000軒以上の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約サイトです。業界最多の宿泊施設を提供するサイトのひとつでもあり、顧客へのベストプライスの   提示セール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引 特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様による   ユーザーレビュー1,000万件の情報を参考に予約の検討ができます。また、10泊すると1泊無料と  なる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界10万軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。また日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/ より  ダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。受賞歴もある世界の主要都市にあるホテル宿泊料金の調査「Hotels.com Hotel Price Index」は1年に2度発行され、今年で10年目を迎え、現在31ヶ国版で提供しています。

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Hotels.comはオンライン旅行会社の世界最大手Expedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。

Geneva…Leader of the 'Club'

PR56730

SYDNEY, May 13, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    Geneva revealed to be the most expensive city for a Club Sandwich for the

second year running, while Australia ranks 15thmost expensive

Geneva has retained the top spot as the most expensive city in the world in

which to order a Club Sandwich, at an average of $34.83, according to research

released today by Hotels.com. Using the classic hotel staple of a chicken,

bacon, egg, lettuce and mayonnaise sandwich as a barometer of affordability,

the Hotels.com Club Sandwich Index (CSI) offers holidaymakers an indication of

the costs associated with their destination of choice.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

    The CSI average price is calculated from the real prices paid by guests for

a Club Sandwich in 30 hotels in either the capital or an important tourist city

in the 28 countries surveyed, across five, four and three star categories.  In

total, 840 hotels globally were canvassed.

    Now in its third year, the Index reflects not only changes in the actual

price of a Club Sandwich across the globe but also the effect of currency

fluctuations.

    In the Swiss city, prices for the Club ranged from $46.22 in one five-star

hotel to $16.41 in a three-star establishment.  Gastronomic hub, Paris, held on

to the number two spot with a new average of $31.38, followed by Helsinki,

which knocked Oslo out of the top three with $26.03 following an increase on

the 2013 average cost in the Finnish capital.

    India's New Delhi remained the cheapest destination for a Club Sandwich,

with an average of just $9.38, although several other holiday favourites also

appeared under the $20 threshold, including Madrid ($17.02), Rio de Janeiro

($15.64) and Bangkok ($12.80).

    Meanwhile, Sydney experienced the greatest decrease in its Club Sandwich

price, falling from $20.06 in 2013 to $18.10 in 2014. In Australia, Sydney's

three-star hotels offered club sandwiches for an average of $14.80 and $26 in

five-star hotels.

    Alison Couper of the Hotels.com brand said: "The Club Sandwich Index offers

travellers a simple price comparison to show how far their money may stretch in

each country, using the most common item on any hotel menu. The next time

you're tucking into a Club in Geneva, remember you could have three more for

your money in New Delhi!"

    The Hotels.com Club Sandwich Index

    

                                                                                

                                                                     Average

                                                                          2013

                                                                          Club

      2014                                                     2013   Sandwich

     ranking  Country / City  Average 2014 Club Sandwich Price ranking  Price

        1     Switzerland - Geneva                  $34.83       1     $29.74

        2     France - Paris                        $31.38       2     $26.81

        3     Finland - Helsinki                    $26.03      11     $19.28

        4     Sweden - Stockholm                    $25.70       4     $22.57

        5     Norway - Oslo                         $25.44       3     $26.09

        6     UK - London                           $24.22       8     $20.16

        7     Japan - Tokyo                         $23.63       7     $20.22

        8     Hong Kong                             $22.72      10     $19.34

        9     Italy - Rome                          $22.70       6     $21.74

       10     Denmark - Copenhagen                  $22.39       5     $21.81

       11     South Korea - Seoul                   $21.62      12     $18.12

       12     Netherlands - Amsterdam               $19.40      15     $16.27

       13     USA - New York                        $19.22      13     $17.11

       14     Germany - Berlin                      $18.42      16     $15.56

       15     Australia - Sydney                    $18.10       9     $20.06

       16     Ireland - Dublin                      $17.27      19     $14.71

       17     Spain - Madrid                        $17.02      20     $14.42

       18     Singapore                             $16.41      17     $15.06

       19     Russia - Moscow                       $16.36      14     $16.48

       20     Brazil - Rio de Janeiro               $15.64      21     $14.07

       21     Canada - Toronto                      $15.02      18     $14.90

       =22    China - Beijing                       $14.48      22     $12.32

       =22    Colombia - Bogota                     $14.48      25     $11.15

       24     Taiwan - Taipei                       $13.26      26     $11.10

       25     Thailand - Bangkok                    $12.80      24     $11.53

       26     Argentina - Buenos Aires              $11.08      22     $11.61

       27     Mexico - Mexico City                  $10.45      27     $10.30

       28     India - New Delhi                     $9.38       28     $8.90

    Notes to editor

    2014 Club Sandwich Index 'average Club Sandwich price' was converted from

local currency to Australian Dollar, exchange rate correct as of 15th April

2014 (e.g. 1GBP to 1.79AUD). 2013 Club Sandwich Index 'average Club Sandwich

price' was converted from local currency to Australian Dollar, exchange rate

correct as of 24th April 2013 (e.g. 1GBP to 1.56AUD).

    Issued on behalf of Hotels.com by Sefiani Communications Group

    About Hotels.com

    Hotels.com is a leading accommodation booking website with more than

290,000 properties globally. Hotels.com benefits from one of the largest hotel

contracting teams in the industry, negotiating the best rates for its

customers, and offers frequent sales, special deals and promotions. There are

more than 10 million reviews on the site from users who have actually stayed in

the hotels to ensure customers can make an informed choice when booking.

    SOURCE: Hotels.com

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