◎ペプシが「Beats of the Beautiful Game」リリース サッカー主題のビジュアルアルバム

ペプシコ

◎ペプシが「Beats of the Beautiful Game」リリース サッカー主題のビジュアルアルバム

AsiaNet 56716

共同JBN 0518 (2014.5.12)

【パーチェス(米ニューヨーク州)2014年5月12日PRN=共同JBN】

*新ビジュアルアルバムは国際的なサッカーの光景と音を称賛

*ケリー・ローランド、ジャネール・モネイ、リタ・オラ、ドン・オマール、R3hab(リハブ)、スパイク・リー、イドリス・エルバ、ジェシー・テレロ、ディエゴ・ルナ、その他世界で最もホットな音楽アーティスト、監督を特集

#FUTBOLNOW-ペプシ(Pepsi、商標)は12日、世界で最も人気があるスポーツ、サッカーの印象的な国際精神、光景、音をとらえた11曲の賛歌とそれに付随する短編映画(フィルムトラック)の独占特集アルバム「Pepsi Beats of the Beautiful Game」(http://www.pepsi.com/thegame)を発表した。このビジュアルアルバムはチャートトップのミュージシャンと受賞歴ある監督が協力し、密接に結び付いた音楽、映画、スポーツのパワーを紹介している。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140509/86238

Pepsi Beats of the Beautiful Gameはケリー・ローランド、ジャネール・モネイ、リタ・オラ、ドン・オマール、サンティゴールド、ティンバランドら世界中の新興、あるいは著名な音楽家の組み合わせを示している。ジェッタ、R3habら成長株のスターも地元の人気者、パールズ・ネグラス(ブラジル)、蔡依林(中国)、ハサン・エルシャフェイ(エジプト)とともに登場する。

アーティストの楽曲はスパイク・リー、イドリス・エルバ、ジェシー・テレロ、ディエゴ・ルナ、アンディ・モラハン、コルトン・ブラザーズら各監督の短編映画11本にひらめきをもたらし、フィルムトラックはそれぞれの楽曲から着想を得たストーリーをつづっている。

ペプシは5月20日、アルバムのシングルカット曲をiTunesストアでリリースする。この日、アーティストのYouTube、Vevoチャンネルに加えてwww.pepsi.com/thegameでも付随フィルムトラックが無料公開される。

シングルカット第一弾は、ジャネール・モネイが先にリリースされたデヴィッド・ボウイの名曲「Heroes」をカバー、ヤング・アストロノーツが監督したフィルムトラックとともに本日公開される。

PepsiCo Global Beverages Groupの最高マーケティング責任者(CMO)で世界消費者対応担当のフランク・クーパー3世氏は「このビジュアルアルバムはさまざまな芸術的才能をたたえ、いままでほぼ別扱いだった2つの芸術形式を結び付けている。Pepsi Beats of the Beautiful Gameによって、われわれはついにこれらの芸術形式を対等の水準に引き上げ、グローバルレベルで披露することになった。Beatsは、サッカー文化の精神に語りかける音楽、映像双方のスナップショットである。そこでは楽曲が映画のインスピレーションとなり、映画が楽曲の豊かな解釈を可能にしている」と語った。

Pepsi Beats of the Beautiful Gameは、サッカーの表舞台から除外されることが多い人々を力づけ、モメンタムを創出することも目指している。ペプシは、ブラジル全土の若い監督を鼓舞するため映画教育、ツールを提供している非営利文化組織、Cine Favelaと提携している。Cine Favelaの卒業生はパールズ・ネグラスのリズミカルな曲「Guerreira」に生命を吹き込み、ブラジルの貧民街からやって来る隠れた才能と圧倒的な情熱と精神を紹介する。

ブランドの歴史上最大の音楽、映画、サッカーのコラボレーションであるPepsi Beats of the Beautiful Gameは聴覚と視覚によって、サッカー試合のファンをつなぐ活気ある光景、音響、物語をとらえる。曲から曲へ、興奮、情熱、強烈さがピッチ上で競技をする選手のように湧き出してくる。

Pepsi Beats of the Beautiful Gameアルバムの全11曲(Caroline配給)は米国以外で6月9日、米国では6月10日にリリースされる。アルバムは本日、iTunes(http://smarturl.it/PepsiBOTBG)で先行発売される。

ケリー・ローランドは「すぐ『The Game』に引き付けられた。課題を克服し声に出すというテーマと一体化できるからだ。それは極めて重要なメッセージであり、音楽、スポーツ、映画の世界をまとめるプロジェクトでペプシと手を組むことができて光栄に思う。アーティストとして、そして映画とスポーツの熱狂的なファンとして、素晴らしい体験だった」と話した。

トラック全リストは以下の通り。

*ジャネール・モネイ「Heroes」、ヤング・アストロノーツによるフィルムトラック

*ドン・オマール「Pura Vida」、ジェシー・テレロによるフィルムトラック

*リタ・オラ「I Will Never Let You Down (Switch Remix)」、ディエゴ・ルナによるフィルムトラック

*R3hab feat. エヴァ・シモンズ「Unstoppable」、イドリス・エルバによるフィルムトラック

*ジェッタ「Crescendo」

*ケリー・ローランド「The Game」、スパイク・リーによるフィルムトラック

*サンティゴールド「Kick Down Doors」、アンディ・モラハンによるフィルムトラック

*ティンバランド staring レイチェル・アッシル「Whoever We Are」、コルトン・ブラザーズによるフィルムトラック

*パールズ・ネグラス「Guerreira」、Cine Favelaによるフィルムトラック

*蔡依林「Now is the Time」、Cai Yiqiによるフィルムトラック

*ハサン・エルシャフェイ「Ahlam Men Gedial」

Carolineのドミニク・パンディシア社長は「Carolineとペプシは地球規模で音楽を発展させる有能なアーティストのプラットフォームというビジョンを共有している。Pepsi Beats of the Beautiful Gameはサッカーの精神をつかんでおり、国際的人材の多様化を支援するほど楽しいものはない」と語った。

Pepsi Beats of the Beautiful Gameは総合的な2014 Pepsi football campaignの一環で、アルバムはグローバルな商業・インタラクティブ映画「Now Is What You Make It」(http://www.pepsi.com/en-us/d/content/2559/Pepsi-celebrates-music-and-football-proving-that-NOW-IS-WHAT-YOU-MAKE-IT )、および創造芸術コレクション「The Art of Football」(http://www.pepsi.com/en-us/d/content/1735/From-Pitch-to-Canvas:-#FUTBOLNOW)の発表に続くものである。キャンペーンは年間を通じて、ファンを大好きなゲームに近づけるさらに多くの体験を提供する。

ペプシと「Live For Now」に関する詳しい情報はwww.pepsi.comを参照し、#FutbolNowのオンライン会話に注目を。

編集者への注意:

▽ペプシコについて

ペプシコは食品・飲料のグローバルリーダーで、年間純収入が650億ドルを超え、製品ポートフォリオには年間小売額が10億ドルを超えるブランド22種が含まれる。主要事業であるクエーカー、トロピカーナ、ゲータレード、フリトレー、およびペプシコーラが提供する何百種類もの食品と飲料は世界中の食卓で愛されている。ペプシコの社員は一丸となって、人類と地球にとってより健康的な未来に投資することにより、持続可能な発展に向けた独自の取り組みを行っている。われわれはそれがペプシコの将来の成功にもつながる、と信じている。「目的のあるパフォーマンス」と呼ばれるペプシコの約束は、おやつから健康食まで幅広い食品・飲料を提供すること、エネルギーと水の保全および包装の削減を通して環境への影響を最小限に抑えるための革新的方法を見つけること、社員にすばらしい職場を提供すること、それに、ペプシコが活動する地域社会を尊重・支援し、投資先とすること。詳細についてはペプシコのウェブサイト(www.pepsico.com)を参照。

▽ Carolineについて

2013年に再発足したCarolineは独立系アーティストおよびレーベルコミュニティーのプレミアサービス会社である。成功したEMIレーベル・サービス部門のDNAを受け継いで生まれ、歴史的なCaroline Distribution (米国で最大の配給会社の1つ)の伝統の上に立つCarolineは幅広いアーティストに奉仕する最も信頼の置けるサービス会社と定義されてきた。サービスを受けたアーティストやレーベルにはATO レコード、ホープレス・レコード、ウェルク・ミュージック・グループ、ボーティヴ、ダインアローン、プロスペクトパーク、アルターブリッジ、スラッシュ、タイリース、レイクオン、キャンドルライト、その他多数が含まれている。Carolineのサービスはコマーシャルマーケティング、ラジオプロモーション、オンライン・マーケティング、ツアー・コーディネーション、それにブランディングもある。 Carolineは世界中のあらゆる市場への売り込みが可能なシステムでグローバルなスケールでの独立系アーティストとレーベルに支援を提供する。

ドミニク・パンディシア社長の指揮の下、Caroline はインディペンデントな文化と精神のエッセンスを定義付け、同時に市場でメジャーになるためすべてのレバレッジを駆使する。約束と情熱、それにやる気に推進され、Caroline は透明で、フレキシブルなテーラーメードの手段をアーティストやレーベルの独立系コミュニティーにスーパーサービス、サポートを提供する。

Caroline Distribution がキャリアの出発点になったアーティスト、 スマッシングパンプキンズ、ホール、ホワイト・ゾンビ、ベン・フォールズ、それにケミカル・ブラザーズなどに対して、Caroline は独立系アーティストやレーベルの発展に継続して努力し、彼らのポテンシャルを最大限発揮できるように力を注いでいる。

▽Cine Favela(シネファベラ)について

2003年、ブラジル・サンパウロ郊外の貧民街ヘリオポリスの住民グループが集まって、十分なサービスを受けていない青少年のために観劇や映画を通じて文化的な一体性を推進するための話し合いをした。2004年、グループはACAHS (Associacao Cultural Artistica de Heliopolis e Sacoma)を設立。現在ASSOCIACAO CULTURAL ARTISTICA CINE FAVELA (Cine Favela Cultural Artistic Association)と呼ばれている団体である。そうしてファヴェラ地区に社会文化的なプロジェクトの名前を借りて最初の映画館が建てられた。Cine Favelaが設立されてからFESTIVAL CINE FAVELA DE CINEMA(シネファヴェラ映画祭)を発足、推進する動きが高まり、2014年、映画祭は連続9回目を数えることになった。イベントはブラジル全国から2万人の観客を集めた。ワークショップ活動とブラジルや外国で製作された映画450本以上の上映で350人の青少年が直接利益を得た。映画を製作したのは文化団体、NGO、アーティスト集団、社会プロジェクト、それに独立系プロデューサーたち。映画祭は「世界最大のペリフェラル(周辺部)映画祭」と呼ばれることになった。

ソース:PepsiCo

▽問い合わせ先

PepsiCo: Nicole Tronolone /

Nicole.Tronolone@pepsico.com

Presenting Pepsi(R) Beats of the Beautiful Game

PR56716

PURCHASE, N.Y., May 12, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

   -- New Visual Album C elebrates the International Sights and Sounds of

Football

   -- Features the world's hottest musical artists and directors including,

Kelly Rowland, Janelle Mona e, Rita Ora, Don Omar, R3hab, Spike Lee, Idris

Elba, Jessy Terrero, Diego Luna and more

   #FUTBOLNOW - Pepsi(R) today announced the Pepsi Beats of the Beautiful Game

(http://www.pepsi.com/thegame ) album, an exclusive collection of 11 anthemic

songs and companion short films, or 'filmtracks,' that capture the indelible

international spirit, sights and sounds of the world's most popular game -

football. The visual album will unite chart-topping musicians with

award-winning directors to showcase the inextricably interwoven power of music,

film and sport.  

   Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140509/86238

   Pepsi Beats of the Beautiful Game showcases an eclectic mix of rising and

celebrated musical artists from around the world including Kelly Rowland,

Janelle Monae, Rita Ora, Don Omar, Santigold, Timbaland, R3hab and Jetta

alongside regional favorites Pearls Negras (Brazil), Jolin Tsai Yl-ling (China)

and Hassan El Shafei (Egypt).   

   These artists' songs will serve as inspirations for 11 short films by

dynamic directors, including Spike Lee, Idris Elba, Jessy Terrero, Diego Luna,

Andy Morahan and The Kolton Brothers among others, whose accompanying

filmtracks tell a story inspired by each song.

   Each week, Pepsi will premiere songs off the album as singles on the iTunes

store, with accompanying filmtracks free to view the same day on

www.pepsi.com/thegame, as well as artists' YouTube or Vevo channels.

   The first in the album release: Young Astronauts-directed filmtrack for

"Heroes," Janelle Monae's fresh take on the iconic David Bowie classic released

a few weeks ago, makes its debut today.

   "This visual album is a celebration of different artistic talents and

intertwines two art forms that up until now existed mostly in service of one

another. With Pepsi Beats of the Beautiful Game, we are finally elevating these

artforms to an equal plane and showcasing them on a global level. The 'beats'

are both musical and visual snapshots that speak to the spirit of football

culture, where songs serve as inspiration for the films - and the films allow

for greater interpretation of the songs," said Frank Cooper III, Chief

Marketing Officer, Global Consumer Engagement, PepsiCo Global Beverages Group.

   Pepsi Beats of the Beautiful Game also seeks to empower and create momentum

for those often excluded from the center stage of football. Pepsi has partnered

with Cine Favela, a cultural non-profit organization providing film education

and tools to aspiring new young directors throughout Brazil. Cine Favela alumni

will bring to life Pearls Negras' rhythmical track "Guerreira," showcasing the

hidden talent and overwhelming passion and spirit that flows from the favelas

of Brazil.

   As the largest music, film and football collaboration in the brand's

history, Pepsi Beats of the Beautiful Game audibly and visually captures the

vibrant sights, sounds and stories that unite fans with the game of football.

Track to track, the excitement, passion and intensity flows like a footballer

performing on the pitch.

   The complete 11-track Pepsi Beats of the Beautiful Game album (distributed

by Caroline) drops June 9th internationally and June 10th in the U.S. Beginning

today, the album is available for pre-sale on iTunes

(http://smarturl.it/PepsiBOTBG ).

   "I was immediately attracted to 'The Game' because I can identify with its

theme of overcoming challenges and finding your voice. It's a very important

message and I'm honored to partner with Pepsi on a project that brings the

worlds of music, sports and film together," says Kelly Rowland. "As an artist -

and a huge film and sports fan - it's been an incredible experience."

   The full track list includes:

   Janelle Monae, "Heroes," with filmtrack by The Young Astronauts

   Don Omar, "Pura Vida," with filmtrack by Jessy Terrero

   Rita Ora, "I Will Never Let You Down (Switch Remix)," with filmtrack by

Diego Luna

   R3hab feat.  Eva Simons, "Unstoppable," with filmtrack by Idris Elba

Jetta, "Crescendo"

   Kelly Rowland, "The Game," with filmtrack by Spike Lee

   Santigold, "Kicking Down Doors," with filmtrack by Andy Morahan

   Timbaland staring Rachel Assil, "Whoever We Are," with filmtrack by The

Kolton Brothers

   Pearls Negras, "Guerreira," with filmtrack by Cine Favela  

   Jolin Tsai Yl-ling, "Now is the Time," with filmtrack by Cai Yiqi

   Hassan el Shafei, "Ahlam Men Gedial"

   Dominic Pandiscia, President of Caroline stated, "Caroline and Pepsi share a

vision of enabling talented artists the platform to accelerate music on a

global scale. Pepsi Beats of the Beautiful Game captures the spirit of

football, and we couldn't be more excited to support the diverse roster of

international talent."

   Pepsi Beats of the Beautiful Game is part of the integrated 2014 Pepsi

football campaign. The album follows the announcement of the brand's "Now Is

What You Make It"

(http://www.pepsi.com/en-us/d/content/2559/Pepsi-celebrates-music-and-football-p

roving-that-NOW-IS-WHAT-YOU-MAKE-IT ) global commercial and interactive film,

as well as a creative art collection, "The Art of Football."

(http://www.pepsi.com/en-us/d/content/1735/From-Pitch-to-Canvas:-#FUTBOLNOW )  

The campaign will continue to deliver more experiences to fans throughout the

year - bringing them closer to the game they love.

   For more information on Pepsi and "Live For Now" visit www.pepsi.com and

follow the conversation online with #FutbolNow.  

   NOTE TO EDITORS:

   About PepsiCo

   PepsiCo is a global food and beverage leader with net revenues of more than

$65 billion and a product portfolio that includes 22 brands that generate more

than $1 billion each in annual retail sales.  Our main businesses - Quaker,

Tropicana, Gatorade, Frito-Lay and Pepsi-Cola - make hundreds of enjoyable

foods and beverages that are loved throughout the world.  PepsiCo's people are

united by our unique commitment to sustainable growth by investing in a

healthier future for people and our planet, which we believe also means a more

successful future for PepsiCo.  We call this commitment Performance with

Purpose: PepsiCo's promise to provide a wide range of foods and beverages from

treats to healthy eats; to find innovative ways to minimize our impact on the

environment by conserving energy and water and reducing packaging volume; to

provide a great workplace for our associates; and to respect, support and

invest in the local communities where we operate.  For more information, please

visit www.pepsico.com.

   About Caroline

   Caroline, re-launched in 2013, is the premiere service company to the

independent artist and label community. Born of the DNA of the successful EMI

Label Services division and building on the 30 year tradition of the historic

Caroline Distribution (one of the U.S's largest independent distribution

companies), Caroline has been defined as the definitive service company for a

wide range of artists and labels including ATO Records,  Hopeless Records, Welk

Music Group, Votive, Dine Alone, Prospect Park, Alter Bridge, Slash, Tyrese,

Raekwon,  Candlelight and more. Caroline's services range from commercial

marketing, through radio promotion, on-line marketing, product management and

tour coordination, as well as branding and sync. Caroline offers its services

on a global scale supporting the independent artist and label with a system

that can touch every market around the world.

   Helmed by President, Dominic Pandiscia, Caroline defines the essence of the

independent culture and spirit while bringing all of the leverage of a major to

the marketplace. Driven by commitment, passion and hustle, Caroline delivers a

transparent, flexible and tailor-maid vehicle to super-serve, support and

nurture the independent community, artist and label.

   Just as Caroline Distribution was the launching pad for the careers of

artists such as Smashing Pumpkins, Hole, White Zombie, Ben Folds and The

Chemical Brothers, Caroline continues to dedicate its efforts to the

development of independent artists and labels to help ensure they achieve their

maximized potential.

   About Cine Favela

In 2003, a group of residents of the Heliopolis favela community got together

to promote cultural inclusion through theater and film to underserved youths

from the Sao Paulo outskirts. In 2004, the group founded the ACAHS (Associacao

Cultural Artistica de Heliopolis e Sacoma), now known as the ASSOCIACAO

CULTURAL ARTISTICA CINE FAVELA (Cine Favela Cultural Artistic Association). So

being, CINE FAVELA, the first movie theater founded in a favela community in

the world was born, lending it name to the sociocultural project. Since its

founding, CINE FAVELA has fostered the FESTIVAL CINE FAVELA DE CINEMA, which in

2014, reached its 9th consecutive edition. The event has gathered more than

20,000 people from all over Brazil, directly benefiting more than 350 youths

with workshop activities and showing more than 450 Brazilian and international

films produced by cultural associations, NGOs, artist collectives, social

projects and independent producers - making it the BIGGEST 'PERIPHERAL' FILM

FESTIVAL IN THE WORLD.

   SOURCE: PepsiCo

   CONTACT: FOR FURTHER INFORMATION: PepsiCo: Nicole Tronolone /

Nicole.Tronolone@pepsico.com

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