◎Kenshooがアジア太平洋日本地域に事業を拡張。新設オフィスにローカル言語でプラットフォームを提供

Kenshoo

◎Kenshooがアジア太平洋日本地域に事業を拡張。新設オフィスにローカル言語でプラットフォームを提供

AsiaNet 56633

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

Kenshooがアジア太平洋日本地域に事業を拡張。新設オフィスに新スタッフが加わりローカル言語でプラットフォームを提供

デジタルマーケティングのリーディングカンパニーがシンガポールにオフィスを開設しチームを増強。製品のローカライズを開始

シンガポール、2014年4月30日―Kenshoo (www.Kenshoo.com)予測的メディア最適化テクノロジー世界最大手のKenshooは、統合的な検索・ソーシャルマーケティングテクノロジーに対する需要の急増を受け、中国、日本、東南アジアへの事業拡張を急速に進めていることを本日発表しました。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140212/668568-a )

Kenshooは中国語および日本語版のプラットフォームの提供を開始します。これにより、中国・日本市場の有力企業や広告代理店は検索・ローカルソーシャルマーケティングツールのローカライズ版を段階的に使えるようになります。さらにKenshooは既存の香港、東京、シドニーに加えてシンガポールにもオフィスを新設し、アジア太平洋日本(APJ)地域の広告代理店や広告主へのより充実したサービスを提供します。

また、中国市場支援のための製品強化策の一環として、KenshooActiveClusterテクノロジーを中国最大の検索エンジンである「百度(バイドゥ)」に対応させます。Kenshooの百度との統合は既に2010年に始まっており、さまざまなキーワード入札最適化ポリシーを提供することで、地域内および世界中の広告主による中国の消費者からのインテント収集に役立っています。Kenshooはまた、日本最大の検索エンジンであるYahoo! Japanにキャンペーン管理機能を提供しています。

APJ全域にわたって、Kenshoo顧客の検索連動型広告支出額は2014年度の第一四半期の前年比で19%上昇し、顧客の収益は34%増加しました。この数値はKenshoo Global Search Trends調査で発表されたもので、地域内の30億件以上の広告を調査した結果です。KenshooはFacebookやTwitterなどのソーシャルネットワークにも高度なテクノロジーソリューションを提供しており、 Kenshoo Search and Social Snapshotの報告にあるように、全世界のソーシャル広告費支出は第一四半期で37%増加しました。

KenshooのAPJ地域担当マネージングディレクター、Michel Van Woudenberg,氏は「東南アジア、中国、日本では検索・ソーシャル広告が飛躍的に成長しています。そのためKenshooはその需要を満たすために当初の予定より速く事業を拡張しています」と言っています。さらに同氏は「この地域の有力企業や広告代理店にKenshooの現地言語プラットフォームをお使いいただければ、より深くマーケット内に入り込むことが可能になり、デジタルマーケティングを一層推進する力になるでしょう。これらの大規模な投資の他にも、中国本土で現地のリソースを追加し、顧客の成功をより一層強力に支援していきます」と続けました。

  

Kenshooはこのたび、Facebook JapanおよびFacebook Australiaの前取締役であるLiam Walshを東南アジア全域の検索・ソーシャル営業部門のトップに迎えました。同部門のハブはシンガポールに置かれ、インドネシア、フィリピン、マレーシア、タイを担当します。Kenshooはこのほど、 Taipei Digital Advertising (All Products)、Accuen Australia、Mindshare Malaysia、ebay Australiaを初めとするAPJ地域内の主要な企業や広告代理店との提携契約を結びました。この地域内での成長は、Kenshooが最近発表したSeries E fundraising led by Bain Capital Venturesに続くものです。

「検索・ソーシャル市場で最高のデジタルマーケティング技術を提供し、広告主と消費者をより効率的につなげることに注力するのが当社の戦略です」とVan Woudenberg氏は言います。「デジタルマーケティングの次の潮流は、マルチタッチアトリビューションとクロスチャネル予測になるでしょう。それにより、消費者が複数のデバイスを使って商品を購買をするまでの、ウェブ上のすべての行動をモデル化することが可能になります。Kenshooは既にこの分野の技術における第一人者で、この技術が地域内ですぐに広まると予想しています。」

KenshooはこのたびKenshoo Anywhereモバイルアプリの提供を開始しました。これは、マーケターがキャンペーンの成果をリアルタイムで監視できるようにするアプリで、同時にHalogenテクノロジーを使用した最初の製品です。これにより予測モデリングと高度なシナリオの想定が可能になります。また、SmartPathソリューションがダイナミックなアトリビューションも実現します。

Kenshooについて

Kenshooは、クラウドベースのデジタルマーケティングソリューションと予測的メディア最適化テクノロジーを開発しているグローバルなソフトウェア企業です。Kenshoo Search、Kenshoo Social、Kenshoo Local、Kenshoo SmartPath、Kenshoo Halogen を利用する有力企業、広告代理店、デベロッパーは、そのプラットフォームを通して年換算で2000億ドルを超えるオンライン顧客売上を上げています。Kenshooは、Facebook、FBX、Twitter、Google、Bing、Yahoo、Yahoo Japan、Baidu、CityGridを対象とする広告のネイティブAPIソリューションを備えた、唯一のFacebook戦略的認定マーケティングデベロッパーです。Kenshooは190か国以上におよび、フォーチュン50社のほぼ半分の企業、および世界トップ10の広告代理店ネットワークすべてについて、そのキャンペーンをサポートしています。Kenshooのクライアントは、CareerBuildere、eBay Enterprise、Expedia、Facebook、KAYAK、Havas Media、iREP、John Lewis、Resolution Media、Sears、Starcom MediaVest Group、Tesco、Travelocity、Walgreens、およびZapposなどです。Kenshooは世界に23の拠点があり、Sequoia Capital、Arts Alliance、Tenaya Capital、Bain Capital Venturesによる支援を受けています。詳しくは、www.Kenshoo.comにアクセスしてください。

Kenshoo Expands in Asia Pacific Japan Region with New Office, Staff, and Local Language Platforms

PR56633

TOKYO, Apr. 30 /PRN=KYODO JBN / --

    - Digital Marketing Technology Leader Opens Singapore Office, Expands Team,

and Localizes Product

    Kenshoo (http://www.kenshoo.com ), the global leader in predictive media

optimization technology, today announced it was rapidly expanding its

operations and products across China, Japan, and Southeast Asia in order to

meet spiraling demand for unified search and social marketing technology.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140212/668568-a)

    Kenshoo is launching Chinese and Japanese language versions of its

platform, enabling brands and agencies in those markets to use custom versions

of local search and social marketing tools through phased rollouts. Kenshoo is

also opening a new Singapore office, complementing locations in Hong Kong,

Tokyo, and Sydney, to enable deeper service for agencies and advertisers in the

Asia Pacific Japan (APJ) region.

    Further product enhancements to support China include making Kenshoo

ActiveCluster technology [http://www.kenshoo.com/activeclusterpr ] available

for Baidu, China's largest search engine. Kenshoo has been integrated with

Baidu since 2010 [http://www.kenshoo.com/baidu_integration_ctrip ] and offers a

variety of keyword bid optimization policies [http://www.kenshoo.com/baidupr ]

for local and international advertisers to capture intent from Chinese

consumers. Kenshoo also enables campaign management for Japan's largest search

engine, Yahoo! Japan.

    Across APJ, Kenshoo client paid search spend rose 19% year-over-year in the

first quarter of 2014 and client revenue jumped 34%. These findings were

revealed in Kenshoo Global Search Trends [http://kenshoo.com/searchglobaltrends

] research covering more than three billion ads served into the region. Kenshoo

also provides advanced technology solutions for social networks like Facebook

and Twitter and saw global social ad spend rise 37% in Q1 as noted in the

Kenshoo Search and Social Snapshot

[http://www.kenshoo.com/search-social-snapshot ].

    "We are seeing explosive growth in search and social advertising across

Southeast Asia, China, and Japan and Kenshoo is now expanding its operations

faster than expected to meet this demand," said Michel Van Woudenberg, Managing

Director, APJ, at Kenshoo. "Local language platforms and deeper in-market

presence will give brands and agencies in this region even more horsepower to

drive digital marketing performance through Kenshoo. On top of these

significant investments, we're going even further to ensure client success by

adding local resources in mainland China."

    Kenshoo recently hired former Facebook Japan and Australia executive, Liam

Walsh, to lead search and social sales across Southeast Asia with Singapore as

the hub and focus on Indonesia, Philippines, Malaysia, and Thailand. Kenshoo

has recently secured alliances with leading brands and agencies in APJ

including Taipei Digital Advertising (All Products), Accuen Australia,

Mindshare Malaysia, and ebay Australia. The regional growth comes on the heels

of Kenshoo's recent Series E fundraising led by Bain Capital Ventures

[http://www.kenshoo.com/funding-bain-pr ].

    "Our strategy is to focus on providing the best digital marketing

technology in the search and social market, and helping advertisers more

efficiently connect with their audiences," said Van Woudenberg. "The next wave

of digital marketing will focus on multi-touch attribution and cross-channel

forecasting to model out the complete web journey of a consumer across devices

up until the time they make a purchase. Kenshoo already delivers leading

technology in these areas and we expect adoption to spread rapidly across the

region."

    Kenshoo recently launched its Kenshoo Anywhere mobile app

[http://www.kenshoo.com/kenshoo-anywhere-pr ], which allows marketers to track

the performance of campaigns in real-time, and was also first to market with

its Halogen technology [http://www.kenshoo.com/halogen-pr ], which provides

predictive modeling and advanced scenario planning, and SmartPath solution

[http://www.kenshoo.com/smartpathpr ] for dynamic attribution.

    About Kenshoo

    Kenshoo is a global software company that engineers cloud-based digital

marketing solutions and predictive media optimization technology. Brands,

agencies and developers use Kenshoo Search, Kenshoo Social, Kenshoo Local,

Kenshoo SmartPath, and Kenshoo Halogen to direct more than $200 billion in

annualized client sales revenue through the platform. Kenshoo is the only

Facebook strategic Preferred Marketing Developer with native API solutions for

ads across Facebook, FBX, Twitter, Google, Bing, Yahoo, Yahoo Japan, Baidu and

CityGrid. Kenshoo powers campaigns in more than 190 countries for nearly half

of the Fortune 50 and all 10 top global ad agency networks. Kenshoo clients

include CareerBuilder, eBay Enterprise, Expedia, Facebook, KAYAK, Havas Media,

iREP, John Lewis, Resolution Media, Sears, Starcom MediaVest Group, Tesco,

Travelocity, Walgreens, and Zappos. Kenshoo has 23 international locations and

is backed by Sequoia Capital, Arts Alliance, Tenaya Capital, and Bain Capital

Ventures. Please visit www.Kenshoo.com [http://www.kenshoo.com ] for more

information.

    Source: Kenshoo

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中