◎MediaMathがTactadsを買収 クッキー非依存型クロスデバイス・ターゲティング実現
◎MediaMathがTactadsを買収 クッキー非依存型クロスデバイス・ターゲティング実現
AsiaNet 56582
共同JBN 0452 (2014.4.24)
【ニューヨーク2014年4月24日PRN=共同JBN】
*Tactadsの買収は、マーケティング担当者がすべてのデバイスで消費者とかかわりを持つことを可能にするMediaMathの広範な戦略の一環である。
デジタルマーケティング担当者向けTerminalOne Marketing Operating System(商標)(http://www.mediamath.com/MediaMath)の開発企業であるMediaMathは24日、クッキー非依存型のクロスデバイス・ターゲティング技術のプロバイダーであるTactadsを買収したと発表した。この技術がTerminalOneに組み込まれることによって、広告主は消費者とコミュニケートすることができ、スマートフォン、タブレット、ラップトップ、デスクトップなどのデバイスでもマーケティング活動を統合することが可能となる。
MediaMathのジョー・ザワツキー最高経営責任者(CEO)は「ウェブを内蔵した多様なデバイスの利用は当たり前のことになっており、あらゆるスクリーン上でハイパーコネクティッドなユーザーにターゲットを合わせることも緊急課題となっている。当社がTactadsを買収したのは、当社の顧客がこの課題を克服し、マーケティング効率を向上させて投資収益率を高めることを支援するために用いている多くの方法の1つにすぎない」と語った。
フランスに本社を置くTactadsは、統計技術を駆使してデバイスを特定し、それを関連付ける高度なアルゴリズムを使う独自のソフトウエアを開発した。この技術はクッキーに依存せず、消費者を個人的に特定する情報も使わず、業界のプライバシー保護基準に順守している。
Tactadsのロマン・ゴーチエ最高経営責任者(CEO)は「広告技術業界は大きな変革を経験し、広告主は消費者とのかかわ合いを持つうえで変化することを余儀なくされた。われわれはプライバシー保護に準拠したソリューションを開発、ターゲティングの課題に対処してマーケティング・パフォーマンスを向上させることに専念してきた。この目標はMediaMathも共有している。今回の買収によって、当社のソリューションが幅広い世界中のオーディエンスに提供されることになる。われわれはMediaMathの一員になることを大変うれしく思う」と語った。
Tactadsのソリューションは、MediaMathが特許を保有するConnectedID技術のコンポーネントの1つになる。ConnectedID技術は広告主がこれまでになかった規模であらゆるチャンネルおよびデバイスの顧客とかかわり合いを持つことを可能にするために開発された。MediaMathのアリ・ブシャルター最高執行責任者(COO)は「ConnectedIDは、Tactadsの強力なクッキー非依存型クロスデバイス技術が統合されることによって、厳格なプライバシー保護を順守しながらメディア企業、パブリッシャー、広告主のターゲティング・シグナルを橋渡しするとともに、現在市場に提供されているクッキー依存型ソリューションよりも確実なユーザー・オプトアウトが可能となる。ConnectedIDはクロスチャンネルのマーケティングおよび測定をこれまで以上に支援する」と語った。
ConnectedIDのベータ版はMediaMathのTerminalOne Marketing Operating System(商標)の一部として2014年第3四半期に提供される予定。
▽MediaMathについて
MediaMathはニューヨークに本社を置き、5大陸12カ所で営業活動を展開、デジタルマーケティング技術を開発し、深い業界専門知識を提供することによって、マーケティング担当者が世界のデジタルメディア全体で個別に、または大規模に消費者とつながりを持つことを実現する。マーケティング担当者はMediaMathのTerminalOne Marketing Operating System(商標)を使って、自社の技術インフラストラクチャーをカスタマイズし、デジタル・マーケティング・プログラムのプランニング、実行、最適化、解析を活用し、ビジネスの成長につながるスマートな決定を下すことが可能となる。TerminalOneはフォーチュン100社の55%に相当するマーケティング担当者を含め多数の担当者の業務を支援し、そのユーザーがデジタル・エコシステム全体で画期的な業績を上げることを可能にする。
▽報道関係問い合わせ先
Matt Caldecutt
Blast PR, on behalf of MediaMath
+1-917-698-0810
matt@blastpr.com
ソース:MediaMath
MediaMath Acquires Tactads to Enable Cookieless, Cross-Device Targeting and Measurement
PR56582
NEW YORK, Apr. 24, 2014 /PRN=KYODO JBN / --
-- Tactads acquisition is part of MediaMath's larger strategy to enable
marketers to engage with consumers across all devices
MediaMath, the creator of the TerminalOne Marketing Operating System(TM)
(http://www.mediamath.com/) for digital marketers, today announced its
acquisition of Tactads, provider of cookieless and cross-device targeting
technologies. Integrated into TerminalOne, these technologies will provide
advertisers the ability to communicate with consumers and unify marketing
efforts across smartphone, tablet, laptop, desktop, and other devices.
"The usage of multiple web-enabled devices has reached a critical mass and so
has the challenge of targeting hyper-connected users across screens," said Joe
Zawadzki, chief executive officer, MediaMath. "Our acquisition of Tactads is
just one of the many means we are employing to help our clients overcome this
challenge, improve marketing effectiveness, and drive ROI."
Tactads, a France-based company, has developed proprietary software that uses
sophisticated algorithms to identify and associate devices using statistical
techniques. This technology does not rely on cookies, does not employ
personally identifiable information about consumers, and adheres to industry
privacy standards.
"The ad tech industry has gone through a huge transformation which has
compelled a change in the way advertisers engage with consumers," said Romain
Gauthier, chief executive officer, Tactads. "We have been focused on developing
privacy-compliant solutions to meet the challenges of targeting and to improve
marketing performance - a goal that MediaMath shares. This acquisition will
help introduce our solution to a broad, global audience and we're excited to be
part of the MediaMath family."
Tactads' solution is one component of MediaMath's proprietary ConnectedID
technology, being developed to enable advertisers to engage with their
customers across channels and devices with unprecedented scale. "In addition to
integrating Tactads' powerful cookieless and cross-device technologies, our
ConnectedID offering will bridge targeting signals from media companies,
publishers, and advertisers, while maintaining strict privacy compliance and
allow for a more robust consumer opt-out than cookie-based solutions in the
market today," said Ari Buchalter, chief operating officer, MediaMath.
"ConnectedID will power cross-channel marketing and measurement as never
before."
ConnectedID is expected to be available in beta in Q3 2014 as part of
MediaMath's TerminalOne Marketing Operating System(TM).
About MediaMath
Based in New York with 12 locations across five continents, MediaMath develops
digital marketing technology and offers deep industry expertise, enabling
marketers to connect with consumers individually and at scale across the
entirety of the world's digital media. MediaMath's TerminalOne Marketing
Operating System(TM) enables marketers to customize their own technology
infrastructure and leverage their data and industry data in the planning,
execution, optimization, and analysis of digital marketing programs, resulting
in smarter decisions that grow their business. Powering the operations for
thousands of marketers, including 55 percent of the Fortune 100, TerminalOne
drives transformative business results across the entire digital ecosystem.
Media Contact:
Matt Caldecutt
Blast PR, on behalf of MediaMath
+1-917-698-0810
matt@blastpr.com
SOURCE: MediaMath
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