◎ハイセンスがコンバージェンス、ソーシャル機能搭載スマートテレビVIDAA2を発売

ハイセンスグループ

◎ハイセンスがコンバージェンス、ソーシャル機能搭載スマートテレビVIDAA2を発売

AsiaNet 56548

共同JBN 0444 (2014.4.21)

【北京2014年4月21日PRN=共同JBN】ハイセンス(Hisense)は17日午後北京で、スマートテレビのVIDAA2をリリースした。VIDAA2の2つの主要機能は、コンバージェンス(Juhaokan)とソーシャル(Juxiangjia)の最新機能である。この機能性は1年前に発売された前のバージョンVIDAAと比較して大幅な改良が施された。VIDAAは使い勝手のよい能力のおかげで画期的な製品となった。ハイセンスの周厚健会長は、コンバージェンスおよびソーシャル機能を組み込んだVIDAA2によって、スマートテレビ・メーカーがバージョン1.0から2.0の時代に素早く移行できると語った。バージョン1.0の時代はインターネットおよびコンテンツ・アプリケーションに重点を置いていたが、2.0の時代にはより高度なコンバージェンスとソーシャルな側面を重視することになる。

 (Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20140417/0861402440

ハイセンスは1年前、シンプルなデザインのコントロール機能と使い勝手のよさを搭載することによって従来型テレビを追い越したVIDAAを発売し、従来のテレビ業界に革命的大変革をもたらした。VIDAAは最初の1年間で100万台以上が販売された。誰でもスマートテレビで極めて高速の接続と高性能を楽しむことができる。ハイセンスはこのイノベーションを継続し、VIDAA2をリリースした。周会長はコンバージェンスとソーシャルの機能がVIDAAの販売に大きく寄与すると考えている。

テレビはVIDAA2が主導する2.0時代で何を提供するのか。ハイセンスは以下のように回答する。テレビはビデオコンテンツの統合機器となる。コンバージェンスとは従来の生番組とインターネット・ビデオが1つの機器で利用可能になることを意味し、これこそがVIDAA2のJuhaokanの目指すものである。国内のテレビ・放送当局の賛同を得て、JuhaokanはiQiyi、Sohuなどの主要コントリビューターを含む11の大手中国ビデオ・プロバイダーのビデオコンテンツすべてを統合する。ユーザーはボタン1つを使って、ビデオコンテンツのすべてを検索できる。VIDAA2はあらゆるビデオ・ウェブサイトで利用可能なビデオの100%以上に相当する80万以上のビデオコンテンツにアクセスできる。

2.0時代に移行することで、スマートテレビは家族の絆を強め、家族の会話を取り戻すという特別な役割を果たすことになる。VIDAA2は、Juxiangjia機能を通じてこれを実現し、モバイル利用地点やテレビ利用地点を経由して、家族が直接通信し交流できる家族だけのソーシャル・プラットフォームを提供する。ユーザーはテキストや写真をアップロードでき、両親は子どもがテレビを付ければ子どもが何をしているかを見ることができ、さらに家族はいつでも見たものを「いいね」と伝えることができる。

VIDAA2にはこの他、ゲーム(Juhaowan)とアプリ(Juhaoyong)の2つの機能が付加されている。Juhaowanは4300余のゲームアプリにアクセスでき、その多くがハイセンス独自のものであり、個別にカスタマイズすることができる。Juhaoyongは業界で最も豊富なコンテンツがあるアプリストアであり、2万6000のアプリが毎日平均200万回以上ダウロードされている。

周会長は、メディアとしてのテレビは過渡期であり変革の時期を迎え、消費者が新機能を利用するために現在使っているテレビを買い換えているが、その形態を最新なものに変化させてテクノロジー分野でメディアとしての地位を強化していると説明した。業界内の戦いがどのように発展しようが、家族生活の中心としてのテレビの地位は不変である。VIDAAとVIDAA2の発売によって、ユーザー体験についてハイセンスは業界のあらゆる企業の中で市場を最も理解し、インターネットとテレビのクロスオーバーおよびコンバージェンスに最も適切に対処できることを実証した。周会長はVIDAAがハイセンスと競争相手との距離を拡大するうえで大きな役割を果たすことになると確信していると語った。

ソース:Hisense Group

Hisense Takes the Lead in Entering the Smart TV 2.0 Era With Convergence And Social Features

PR56548

BEIJING, Apr. 21, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

Hisense released the VIDAA2, a smart television set, in Beijing on the

afternoon of April 17th. The two main features of the redefined VIDAA2 include

new convergence (Juhaokan) and social (Juxiangjia) functionalities. These are

major new improvements in comparison with the preceding version launched a year

ago, the VIDAA, which was itself a major milestone due to its easy-to-use

abilities. Hisense Chairman, Zhou Houjian, expects the VIDAA2, with the

embedded convergence and social functionalities, will speed the smart TV

manufacturers' shift from the 1.0 to the 2.0 era -- the former focuses on

internet and content applications, while the latter focuses on the more

advanced convergence and social aspects.

(Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20140417/0861402440 )

Hisense revolutionized the traditional TV set industry a year ago with the

launch of the VIDAA, dwarfing conventional similar TV sets with its simple

design of the controls and easy-to-use capabilities. VIDAA sold more than a

million units within its first year. These are very high connection and

performance rates for anyone in the smart TV sector. Hisense continued its

string of innovations with the release of VIDAA2. Chairman Zhou feels that the

convergence and social features will contribute well to VIDAA's bottom line.

What will TVs offer in the VIDAA2-led 2.0 era? Hisense provides the answer: TVs

will become an integrator of video content. Convergence means that traditional

live broadcasts and internet video will become available through one device and

this is what VIDAA2's Juhaokan is designed for. With the blessing of national

TV and broadcasting authorities, Juhaokan integrates all video content from 11

leading Chinese video providers including major contributors such as iQiyi and

Sohu. With one button, users can search across the full range of video content.

VIDAA2 will start out with access to more than 800,000 videos, over 100 percent

more than the number of videos available on any video website.

With the move into 2.0, the smart TV takes on the mission of bringing families

closer together and facilitates exchanges among family members. VIDAA2 does

this through the Juxiangjia feature, which provides a private family social

platform through which families can communicate and interact directly via the

mobile point and the TV point. Users can upload text and photos, parents can

see what their children are doing as soon as they switch on the TV, while any

family member can "like" what they see at any time.

Two other features have been added to the VIDAA2: the "games"(Juhaowan) feature

and the "app" (Juhaoyong) feature. Juhaowan comes with access to a collection

of over 4,300 game apps, many of which are exclusive to Hisense or can be

individually customized. Juhaoyong is an app store replete with the richest

trove of content in the industry, with 26,000 apps that have been downloaded on

average over 2 million times daily.

Chairman Zhou explained that TV as a medium is going through a period of

transition and transformation as consumers trade up to get access to new

features and replace existing units, strengthening the position of the medium

across the technology landscape while the form is updated. No matter how the

battle within the industry plays out, TV's position as the hub of family life

will not change. The launch of both VIDAA and VIDAA2 demonstrates that Hisense,

among all players in the field, has the best understanding of the market when

it comes to user experience and can best handle the crossover and convergence

of internet and TV. Chairman Zhou said he is confident that the VIDAA will go a

long way in expanding the distance between Hisense and its competitors.

SOURCE  Hisense Group

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