◎カンパリ、アートラベルを2014年5月より発売

グルッポカンパリ

AsiaNet 56520

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カンパリ、アートラベルを2014年5月より発売

セスト・サン・ジョヴァンニ(イタリア)、2014年 4月15日/PRニュースワイヤー/ --

カンパリは、同社と縁の深い、未来派として最も著名なアーティストの一人に数えられるFortunato Depero 氏の複数の作品を現代的にアレンジした新しいアートラベル(限定版)を発売します。

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http://www.multivu.com/mnr/71400517-campari-presents-the-2014-art-labels

今回のコレクター向け限定ラベルは三種類あり、カンパリを最高に楽しむ場面を象徴する三つの要素:すなわち完璧なカクテルの素材として、そしてカンパリ自体の味わい、さらにカンパリのテイスティングがもたらす喜びを表していいます。

最初のラベルは1928年に紙に描かれたモノトーンのインクスケッチにヒントを得ています。この原画はカンパリをモチーフに食前酒の時間を想起させる素描であり、今回新たに強い色調の赤で緑色の背景とともに再登場します。

黄色の背景が特徴的な二番目のラベルは1927年に描かれたコラージュが原画となっています。画材は色鉛筆、現在ガレリアカンパリのコレクションアーカイブに保存されているスケッチです。カンパリが注ぐ喜びと情熱という、グラスの中で液体として彩られおり、画家の心にある自画像として最もよく現れるディテールが表現されています。

コレクションのラストを飾る三番目のアートラベルは、紫色の背景に、原画として画家が唯一カラーで作成した1928年のコラージュを題材にしています。カンパリのテイスティングをする画家が、自らを象徴する小柄な男として描かれています。豊かな色彩の組み合わせは見る者に強烈な印象を与え、それは同時にカンパリの赤い色合いによっても強調されます。

グルッポカンパリの最高マーケティング責任者Andrea Conzonato氏は「新しいアートラベルはカンパリを題材に幅広く活躍し、同ブランドと分かちがたい結びつきのある、真に独創的な作品を生み出した偉大な芸術家、Fortunato Depero氏へのオマージュと位置づけています。同氏の作品の多くはガレリアカンパリコレクションで保存されており、美術史の、そして当社のPR活動の一端を示すものとなっています。新しいオリジナルな手法で再解釈を加えながら、今日においてもなおモダンでコンテンポラリーな色合いを失わない同氏の芸術活動を通じ、カンパリブランドのこれまでの伝統に敬意を払うことがラベル作成の目的です。これにより、同ブランドの革新的な特長を示すにふさわしい作品の数々を、消費者に提供したいと考えました。」とコメントしています。

カンパリアートラベルは2014年5月からイタリアで先行販売を開始し、その後に各国でも入手可能になる予定です。

情報源:グルッポカンパリ

Campari Presents the 2014 Art Labels

PR56520

SESTO SAN GIOVANNI, Italy, Apr. 15 /PRN=KYODO JBN/ --

     Campari presents the new Art Labels limited edition, a modern

reinterpretation of a number of works by Fortunato Depero, one of the most

representative artists of the Futurist movement who had a long association with

Campari.

     To view the Multimedia News Release, please click:

    http://www.multivu.com/mnr/71400517-campari-presents-the-2014-art-labels

     Three collectible labels are the protagonists of the Campari limited

edition and summarize three moments strongly related to the optimal consumption

of the product: the preparation of a perfect cocktail, the pleasure of enjoying

a Campari and its tasting.

     The first label was inspired by a black and white ink sketch made on paper

in 1928. It was a graphic study made for Campari, closely recalling aperitif

time, revisited and re-colored, presented on a green background with the color

red in strong evidence.

     The second label on a yellow background depicts a collage dating back to

1927. The image takes up a sketch, the original of which is kept in the archive

of the Galleria Campari collection, created by the artist with colored pencils.

It represents the pleasure and passion of enjoying a Campari: the most evident

detail of the portrayed character is his heart, which is colored as the liquid

in the glass.

     The third Art Label, which completes the collection, on a purple

background, the only one already created in color, is a 1928 illustration

created by Depero with the collage technique. The work depicts the iconic

little man of Depero during the tasting of a Campari. The combination of colors

has a particular impact and is also emphasized by the red liquid of the product.

     Andrea Conzonato, Chief Marketing Officer, Gruppo Campari, commented: "The

newArt Labels want to be a tribute to a great artist, Fortunato Depero, who

worked extensively with Campari and produced truly unique works of art,

connected with the brand by an unbreakable bond.Much of the artist's production

is kept at the Galleria Campari collection and is a piece of art history and of

the company's communications. The aim is to pay homage to the brand's tradition

and celebrate it in a new and original way by reinterpreting an art movement

that still today is contemporary and very modern. Thus, Campari wants to

present its consumers with a special collection that is a testimony to the

strong innovative nature of the brand".

    The Campari Art Labels will initially be available in Italy from May 2014

and in the rest of the world thereafter.

Source: Gruppo Campari

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