◎.LUXURYドメイン名の一般登録を4月10日から受付開始

.LUXURY

◎.LUXURYドメイン名の一般登録を4月10日から受付開始

AsiaNet 56494

共同JBN 0421 (2014.4.15)

【ニューヨーク2014年4月15日PRN=共同JBN】

*すべての高級品に特化した史上初のデジタル・プラットフォーム

高級品業界を一堂に集める初のインターネット・トップレベル・ドメインである「.LUXURY」は10日.LUXURYの販売を開始した。

「.LUXURY」のドメイン名は、登録に関心のある人が極めて人気の高いドメイン名を確保できるランドラッシュと呼ばれる先行登録を通じて、初めて一般にも利用可能となる。.LUXURYのランドラッシュの期間は5月10日までの30日間である。

「.LUXURY」は、ウェブアドレスの世界的な管理機関がオンライン上のドメイン名の選択肢と利用の幅を広げるために展開している新しいトップレベル・ドメイン・プログラムの一環である。ウェブアドレスのドットの右側に、新しい識別子が毎週登場し、これまで不可能だったインターネットの利用方法を可能にしている。

「.LUXURY」はより関連性があり説明的なウェブアドレスを提供するので、ブランドがオンライン上で自らを定義するとともに、新製品の発売、ユニークなサービス、非伝統的なマーケティング機会などでさまざまなイニシアチブを生み出すことが可能となる。

企業はこのグローバルなインターネット変革のパイオニアになることができる。「.LUXURY」の根幹をなす堅ろうなポリシーは、ドメイン名の偽造や不法占拠など悪意のある活動を明確に禁止するなど、ブランドの利益を保護する。

「.LUXURY」のモニカ・カークナー最高経営責任者(CEO)は「.LUXURYは企業が高級品の分野で地位を確固たるものにする革新的なプラットフォームと競争上の優位性を提供する。これによって高級品やサービスをオンライン上の1カ所で初めて見つけることが可能となる」と語った。

「.LUXURY」の技術プロバイダーを担当するARI Registry Servicesの登録サービス担当ゼネラルマネジャー、ジェレミー・エッベルス氏は.LUXURYに対する祝意を以下のように述べた。

「企業がオンラインの高級品市場に所属していることを実証するには.LUXURYドメイン名を登録することが最善の方法である」

「.LUXURYチームは、公開する前にターゲット・オーディエンスにうまく結びついた数少ないオペレーターの1つであり、チームはこの熱心な取り組みの成果を上げている」

「極めて人気がある.LUXURYドメイン名を獲得するレースが始まっており、このドメイン名は大きな業績を上げるネーム空間になると期待している」

.LUXURYは商標保有者だけに限定された60日間の最初のサンライズ登録段階を極めて成功裏に完了したばかりである。500以上のブランドが.LUXURYドメイン名を獲得した。その中にはシャネル、ヴェルサーチ、グッチ、カルティエ、ヴァレンティノ、ヴァンクリーフ、ブルガリなどの高級品業界の多数の大手が参加した。

「.LUXURY」ドメイン名は現在、従来のドメイン名が販売されている大半の地域で登録することができる。30日間のランドラッシュ先行販売は5月10日に締め切られ、その後、ドメイン名は5月19日から一般で利用可能となる。最新の小売店リストはウェブサイトwww.dotluxury.comを参照。

▽.LUXURYについて

.LUXURYは新しいトップレベルドメイン(TDL)の1つで、そのミッションはあらゆる高級品に特化したデジタル・プラットフォームを提供することである。高級品業界特有のニーズに応えることを目的とする.LUXURYは、製品メーカー、サービスプロバイダー、小売り、消費者が携わり、取引し、称賛する中心的な場所をオンライン上で提供する。

ソース:.LUXURY

▽問い合わせ先

BRANDSTYLE COMMUNICATIONS

Zoe Weisberg Coady

zoe@brandstylecommunications.com

+1-212-867-0385

First .LUXURY Domains Available for Sale April 10th

PR56494

NEW YORK, Apr. 15, 2014/PRN=KYODO JBN/--

   -- First-Ever Dedicated Digital Platform for all things Luxury

   .LUXURY, the first Internet top-level domain dedicated to bringing together

the luxury industry online, began retail sales of .LUXURY domain names today,

April 10th.

   For the first time, .LUXURY domain names are available to the general public

through a priority application process called Landrush, where interested

registrants may secure highly sought after names.  Landrush for .LUXURY will be

open for 30 days through May 10th.

   .LUXURY is part of the new top level domain program being rolled out by the

global regulator of web addresses to introduce greater domain name choice and

availability online.  These new extensions, to the right of the dot in a web

address, are emerging every week and will enable the Internet to be utilized in

ways never before possible.

   .LUXURY will offer more relevant and descriptive web addresses for brands to

define themselves online, and create diversity for initiatives such as new

product launches, unique service offerings and non-traditional marketing

opportunities.  

   Companies can establish themselves as pioneers in this global Internet

transformation.  Underlying .LUXURY, robust policies protect the interests of

brands, including express prohibitions of malicious activities such as

counterfeiting and cybersquatting.  

   ".LUXURY is providing an innovative platform and competitive advantage for

companies to position themselves within the luxury space. For the first time,

luxury goods and services will now be found in one place online," said Monica

Kirchner, CEO, .LUXURY.

   Jeremy Ebbels, General Manager - Registry Services at ARI Registry Services,

the technology provider for .LUXURY, congratulated .LUXURY.

   "There is no better way for businesses to demonstrate their affiliation with

the luxury marketplace online than by registering a .LUXURY domain name," Mr.

Ebbels said.

   "The .LUXURY team has been one of the few operators that has successfully

engaged with their target audience prior to launch and they are now reaping the

rewards of this diligent approach.

   "The race is now on to get your highly sought after .LUXURY domain names and

we expect this to be a strong performing namespace."  

   .LUXURY just completed a highly successful initial 60-day Sunrise

registration phase limited only to trademark holders.  Over 500 brands secured

their .LUXURY domain name, including many that are pillars of the luxury

industry such as Chanel, Versace, Gucci, Cartier, Valentino, Van Cleef and

Bvlgari.

   .LUXURY domain names are currently available for registration in most

locations where traditional domains are sold.  The 30-day Landrush priority

sales period closes May 10th, and then domain names become generally available

beginning May 19th.  For an updated list of retailers please visit:

www.dotluxury.com.

   ABOUT .LUXURY

   .LUXURY is a new top level domain (TLD) whose mission is to provide a

dedicated digital platform for all things luxury. Designed to meet the distinct

needs of the luxury industry, .LUXURY offers product manufacturers, service

providers, retailers and consumers a central place online to engage, transact

and celebrate.

    SOURCE: .LUXURY

   CONTACT: BRANDSTYLE COMMUNICATIONS

            Zoe Weisberg Coady

            zoe@brandstylecommunications.com

            +1-212-867-0385

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