◎この春の新作は「Hudson Yards」 フレグランスのBond No. 9

Bond No. 9

◎この春の新作は「Hudson Yards」 フレグランスのBond No. 9

AsiaNet 56237

共同JBN 0337 (2014.3.31)

【ニューヨーク2014年3月31日PRN=共同JBN】Bond No. 9はニューヨーク市全域を芳香で彩るという使命を持っている。ブロードウエー、パークアベニュー、ウォールストリート、チャイナタウン-。これらはそのオードパルファム・ポートフォリオを知らせてきたアイコニックな街路、地区の一部である。われわれはブリーカーストリート、マディソンスクエアパーク、ブルックリンなど最新の人気スポットをたたえるフレグランスも創出している。とはいえ、グラマシーパーク、セントラルパーク、ブライアントパーク、ワシントンスクエア、その他市内にある公園や広場を見過ごしているわけではない。

本リリースに関するマルチメディア素材は以下を参照。

http://www.multivu.com/mnr/7150551-bond-no-9-hudson-yards-spring-2014-eau-de-parfum

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140331/MM87981

2014年春、われわれは想像をかき立てる場所の選択をめぐり、いつにもましてうまくやり遂げた。われわれは今回、まだ存在していない、より正確に言えば、現在建設過程にある実在地区に焦点を当てた。ミッドタウンウエストの広大な地区、ハドソンヤーズのことである。チェルシーとヘルズキッチンに隣接、水路のにおい漂うハドソン川の至近距離にある。いまも建設中のハドソンヤーズは、ペンシルベニア駅のほこりだらけの車両基地から本物の未来世界に改造される。これまでみじめなほど高層ビルが不足していたミッドタウン最西端の上空に、スカイラインを一変させるスリムでおしゃれなビル群がそびえる姿を想像してごらんなさい。商店やマーケット、何でもそろう大通り、地下鉄駅(まだニューヨークにいると確信できる7号線の延伸)、フェリーターミナルは言うに及ばず、オフィスと文化施設、高級ホテルを併設する超近代的なマンションの小都市を想像してごらんなさい。

今後2、3年で完成すると、ハドソンヤーズは世界都市景観の未来を方向付けるに違いない。それは大局的な視点である。しかし、この建設中の都市施設はすでに、Bond No. 9が新鮮なスタートを求めて2014年春の新製品を創造するに際してインスピレーションを与えてくれた。フレグランスのHudson Yardsは露に濡れた花弁を重ねた明るいメランジで、ハッとするような豊かなスズランに、白く無垢(むく)なフリージアと鮮やかなピンクのコショウの実を混ぜたものである。感覚が目覚めると、滑らかにミドルレンジノートに移る。ボタンの芽とブルガリアローズのぬれた花束はワインのようなライチを加えるとますます酔わせる。ウッディでシトラス系のオレンジフラワー、アイリスアブソルート、ホワイトムスクの長持ちするベースノートはHudson Yardsを生き生きとさせる。

ボトルは純然とした未来型で一色に限定している。コンテンポラリーなネオン系シャルトルーズ(黄緑)の玉虫色である。ガラスの表面にはBond No. 9の円形ブランドマークパターンがレーザーエッチングされているためチラチラ光る。光にかざすと、まるでレースのように透明な微光を放つ。フレグランスの花弁構造を思い起こさせるため、ボトルの首の周囲には熟成する布製の花が飾られ、黄緑色によく似合う。

▽Bond No. 9 New Yorkについて

Bond No. 9は発売10年にしてダウンタウンで最先端のフレグランスになっており、リバーサイドドライブからチャイナタウン、コニーアイランドに至るニューヨークの地区、街路の香りを喚起する職人技の考案に取り組んでいる。Bond No. 9には2つの使命がある。香水の芸術性を復活させ、ニューヨーク各地に独自の香りを付けることである。それぞれのフレグランスはダウンタウン、ミッドタウン、アップタウンの特定の地点、あるいは全市の感覚を代表している。Bond No. 9創業者のローリス・ラメ氏がすることは市内全域に香り立つ。

Hudson Yardsは2014年4月1日発売。価格は100mlが285ドル、 50mlが200ドル、body silkが135ドル、candleが115ドル、liquid silkとrefillable pocket spray各95ドル。

www.bondno9.com

ソース:Bond No. 9

▽問い合わせ先

Rayna Greenberg

Alison Brod Public Relations

+1-212-230-1800

rayna@alisonbrodpr.com

PR56237

Bond No. 9's Springtime Scents Are Always About New Beginnings. But Our Dewy Fresh Spring 2014 Eau de Parfum Celebrates a New Beginning That Hasn't Even Begun Yet. Its Name? Hudson Yards

NEW YORK, Mar. 31, 2014/PRN=KYODO JBN/--

    At Bond No. 9, we're on a dedicated mission to map the entire City of New

York with scents.  Broadway ... Park Avenue ... Wall Street ... Chinatown:

those are some of the iconic streets and neighborhoods that have informed our

portfolio of eaux de parfum. We also create fragrances that celebrate

of-the-moment hotspots, like Bleecker Street, Madison Square Park, and

Brooklyn.  And we haven't overlooked the city's parks and squares-Gramercy

Park, Central Park, Bryant Park, Washington Square, et al.   

    To view the multimedia assets associated with this release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/7150551-bond-no-9-hudson-yards-spring-2014-eau-de-parfum

    Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140331/MM87981

    But for spring 2014, we've finally outdone ourselves when it comes to

choosing an inspiring location. This time, we've placed our focus on a

specific, genuine neighborhood that has yet to exist.  We refer to Hudson

Yards, that gi-normous swath of Western Midtown.  Bordering on Chelsea and

Hell's Kitchen, it's also close enough to the Hudson River to catch a whiff of

waterway.  Under construction as we speak, Hudson Yards is being transformed

from a gritty parking lot for the trains that feed Pennsylvania Station into an

honest-to-goodness future-world.  Imagine a network of sleek, slim

skyline-altering buildings soaring into westernmost Midtown's air space-until

now woefully lacking in high-rises.  Imagine a mini-metropolis of ultra-modern

apartment buildings, accompanied by a complex of offices, cultural venues, and

a luxury hotel, not to mention shops and markets, a self-contained boulevard, a

subway station (for the extended No. 7 line-so you know for sure you're still

in New York), and a ferry terminal.  

    When construction is completed in a few years' time, Hudson Yards will

surely set the tone and pace for the future of urban landscapes worldwide.  

That's looking at the big picture.  But this urban work-in-progress has already

been an inspiration for us at Bond No. 9 as we created a spring 2014 offering

that we sought to be all about fresh new beginnings.  Hudson Yards, the scent,

is a luminous melange of dewy petals piled upon petals.  It starts with lush,

attention-grabbing lily of the valley, mingled with fresh and innocent freesia

and piquant pink peppercorns.  Now that your senses are awakened, it smoothly

transits into its middle-range notes:  a dewy floral bouquet of peony buds and

Bulgarian rose-made even more intoxicating with the addition of wine-like

lychee.  The enduring base notes-woody-citrusy orange flower, iris absolute,

and white musk-serve to keep Hudson Yards afloat.

    The bottle had to be out-and-out futuristic-which meant that only one color

would do: contemporary, near-neon, iridescent chartreuse.  It shimmers too, as

the glass surface is laser-etched with an overall network pattern of the Bond

No. 9 circular signature token.  Held up to the light, it reveals almost

lace-like glimmerings of transparency.  And around the neck, to remind you of

the petal-like composition of the scent, rests a ripening cloth flower blossom,

in matching chartreuse.

    About Bond No. 9 New York: In business for ten years, Bond No. 9 is an edgy

downtown perfumery, committed to designing artisanal scented evocations of the

neighborhoods and streets of New York-from Riverside Drive to Chinatown to

Coney Island.   Bond No. 9 has a dual mission:  To restore artistry to

perfumery, and to mark every New York neighborhood with a scent of its own.  

Each fragrance represents a specific downtown, midtown, or uptown locale or a

city-wide sensibility.  What Laurice Rahme is doing, is scenting the entire

island.  

    Hudson Yards arrives on counter: April 1, 2014. Price:  100ml, $285; 50ml,

$200; body silk, $135; candle, $115; liquid silk, $95; refillable pocket spray,

$95.

    www.bondno9.com

    SOURCE: Bond No. 9

   CONTACT: Rayna Greenberg

            Alison Brod Public Relations

            +1-212-230-1800 or

            rayna@alisonbrodpr.com.

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