◎ビジネス重役への調査、仕事で即戦力となるMBA卒業生の不足を露呈

Hult International Business School

AsiaNet 56318

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

ビジネス重役への調査、仕事で即戦力となるMBA卒業生の不足を露呈

ケンブリッジ(米国マサチューセッツ州)、2014年3月19日/PRニュースワイヤー/ --

ハルト・インターナショナル・ビジネススクール(Hult International Business School)の報告書、テクノロジー、経済、そして社会の変化にこたえて現代化することにビジネススクールが失敗していると発表

ハルト・インターナショナル・ビジネススクール(Hult International Business School)は本日、報告書、「ビジネス教育の未来と雇用者の受容(The  Future  of  Business  Education  &  the  Needs  of  Employers)」をリリースしました。同校のシンクタンクであるハルト・ラボは、世界中のフォーチュン500企業の、経営幹部レベルの上級管理者90名を対象にインタビューを行い、伝統的なMBAプログラムに関する彼らの見方、そして、MBAプログラムの学生が、雇用者にとって意味のあるインパクトをもたらし得るような必須の実用的なスキルを、身につけて卒業しているか、という点について質問しました。インタビューされた上級管理職の圧倒的多数が、MBAプログラムをより現代的にしようとの努力は行われているが、ビジネススクールは依然、学生が就職先へ参加するための準備をうまくできていない。これは才能を評価し、成功を予知する上で最も役に立つスキルや行動をビジネススクール側が適切に測っていないからだ、と答えています。

「より優れたスキルや能力を持つ卒業生をもっと多く欲しいと、雇用者は求めていますが、ビジネススクール側はそうした卒業生を送り出せておらず、大きな遅れを取っています。」と、ハルトの学長であるスティーブン・ホッジス(Stephen Hodges)氏はコメントしています。「21世紀の変化に直面して、ビジネススクールの教育は現代化する必要があると様々なところで書かれてきましたが、実際にはあまり変化がありませんでした。幾つかのプログラムでは、新たなコース主題を導入したり、改めて実際的なスキルを重視するようになったりしましたが、ビジネススクールが時代に遅れを取らないようにするためには、MBA在学中に学生の能力をどのように測定し、意味のあるかたちで改善するか、という点について根本的に考え直す必要があります。」

インタビューを受けた上級管理者は、評価の中で以下の点を短所としてあげています:

・ ビジネススクールでの学習体験は、構造化されすぎている。そのため、未来の課題へ体当たりで取り組める学生を育てにくくなっている。

・ ビジネススクールは、依然理論を重視しすぎている。むしろ現実世界と同様な体験を提供すべきである。

・ ビジネススクールは、自己認識、尊厳、異なる文化に跨がったた有能さ、チーム・スキル、クリティカル・シンキング、コミュニケーション、曖昧さや不確かさに対する抵抗の無さ、想像力、実現力、販売力、など10の重要なスキルや能力を重視していない。 

・ ビジネススクールでは学生が上記スキルにおいて進展しているか、またはどのような能力を持っているか、という点を十分正確かつ厳密に測定していない。

ハルト・インターナショナル・ビジネススクールのリーダーにとって、この報告書は、従来のMBAカリキュラムを大々的に刷新する必要があることを確認しています。結果として、ハルトは、同校独自の抜本的に考え直したMBA体験を、2014年9月に公開する予定です。

報告書の詳細については、次のウェブサイトをご覧下さい。http://www.hult.edu/labs

ハルト・ラボは、ハルト・インターナショナル・ビジネススクール(http://www.hult.edu/)のシンクタンクで、ステークホルダーの間で、ビジネス教育の将来に関する考え方をリードしています。

連絡先:Yoonji Roh、Yoonji.Roh@hult.edu

  

Survey of Senior Business Leaders Reveals Ongoing Deficit of Job-Ready MBA Grads

PR56318

CAMBRIDGE, Massachusetts, Mar. 28/PRN=KYODO JBN/--

    - Hult International Business School Report Highlights Business Schools'

Failure to Modernize in Response to Technological, Economic, and Societal Change

    Hult International Business School today released a report entitled "The

Future of Business Education & the Needs of Employers." Hult Labs, the school's

internal think tank, interviewed 90 c-suite executives from global Fortune 500

companies to discuss their perspectives on traditional MBA programs and whether

MBA programs equip graduates with the requisite practical skills to make a

meaningful impact for their employers.  Interviewees expressed overwhelmingly

that, despite efforts to modernize MBA programs, business schools continue to

do a poor job preparing students to enter the workplace, largely because they

do not adequately measure the skills and behaviors that prove most useful for

evaluating talent and predicting success.  

    "Despite employer needs for more graduates with better skills and

abilities, business schools are clearly still behind the curve in producing

these graduates," said Hult President Stephen Hodges.  "While much has been

written about the need for business education to modernize in the face of 21st

century change, not much actual change has occurred.  Some programs have

introduced new course topics and a renewed emphasis on practical skills, but a

fundamental rethinking of how student abilities are measured and meaningfully

improved during an MBA needs to occur for business schools to stay relevant".

    Interviewees referenced the following shortcomings in their critiques:

    - Business schools make their learning experience too structured, which

prevents them from developing students who are able to tackle tomorrow's

challenges.

    - Business schools continue to overemphasize theory, and should instead

concentrate on providing real-world experiences.

    - Business schools don't emphasize ten critical skills and abilities -

self-awareness, integrity, cross-cultural competency, team skills, critical

thinking, communication, comfort with ambiguity and uncertainty, creativity,

execution, sales.   

    - Business schools don't measure student progress or ability on these

skills accurately or rigorously enough.   

    For the leaders of Hult International Business School, the report affirms

the drastic need for an overhaul of the traditional MBA curriculum.  As a

result, Hult will introduce its own completely reimagined MBA experience in

September 2014.  

    For more information on the report, visit http://www.hult.edu/labs

    Hult Labs is a research think tank that delivers thought leadership on the

future of business education to stakeholders of Hult International Business

School.  

    CONTACT: Michael Lu

             Michael.Lu@Hult.edu

    SOURCE: Hult International Business School

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中