◎ロンジン、バーゼルワールド2014に出品
◎ロンジン、バーゼルワールド2014に出品
AsiaNet 56246
共同JBN 0332 (2014.3.26)
【サンティミエ(スイス)2014年3月26日PRN=共同JBN】ロンジン(Longines)はバーゼルワールド(Baselworld)2014に5コレクションを出品:「ロンジン・エレガント・コレクション」「コンクエスト、コンクエスト・ヘリテージ1954-2014」「ロンジン・エクストリアン・レピーヌ」「ロンジン・コラムホイール・シングルプッシュ・クロノグラフ」「ロンジン・ヘリテージ1935」。
(ロゴ:http://photos.prnewswire.com/prnh/20130424/610877-a)
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-a)
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-b)
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-c)
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-d)
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-e)
ロンジンが創業当初から常に注目してきたのはエレガンスだ。この特性は同社製品だけではなく、今や有名になった「エレガンス、それは私の意志(Elegance is an attitude)」というキャッチフレーズなど同社の広報活動にも見ることができる。したがってこのブランドが「ロンジン・エレガント・コレクション」を発売することには何の不思議もないが、今回のコレクションにはロンジンの時計が代表するクラシカルなデザインとスマートなラインを完璧に体現したいくつかのモデルが含まれている。これらのウオッチには3サイズあり自動巻きのメカニカル・ムーブメントがついていて、文字盤は幅広い種類から選択できるが、すべてエレガンスをさまざまな形で表したものだ。
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=1&idc=88
今年はロンジンが「コンクエスト」ブランドの特許申請をしてから60周年にあたる。その祝いのイベントとしてスイスに本拠を置く同社は最初の「コンクエスト」ウオッチをそのまま再現した時計のコレクションである「コンクエスト・ヘリテージ1954-2014」を発売する。これらのモデルはスチール、イェローゴールドまたはローズゴールドの限定版で提供され、「コンクエスト」の名前を一般に知らしめたあの文字盤と同じものを使っている。オリジナル製品と同様、今回の記念モデルもゴールドとエナメルの「ロンジン品質のゴールド・シール」メダルで飾られている。
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=4&idc=87
ロンジンはうま年を祝って特別モデルを作ったが、これはローズゴールドの懐中時計で裏蓋には障害物を跳び越す馬が描かれている。このモデルは1927年に制作された金属製の懐中時計の再生産品で、実物は現在、ロンジン・ミュージアムに展示されている。この新製品は「ロンジン・エクストリアン・レピーヌ」と名付けられ、太古の昔から人類を魅了してきた高貴な動物に対する賛辞になっている。馬は堂々と誇り高く、名誉、エレガンス、性能を体現しているが、これら二つのバリューは羽根のついた砂時計のロゴで知られるスイス時計のコアバリューの一部でもある。
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=4&idc=86
「ロンジン・コラムホイール・シングルプッシュ・クロノグラフ」モデルは砂時計ロゴを使うこのブランドの豊かな歴史から着想を得たもの。このモデルはロンジン独自のムーブメントが取り付けられ、同ブランドが製造した最初のクロノグラフ腕時計を思い起こさせる。これらのモデルは3サイズあり、スチールまたはローズゴールド色がある。白色の文字盤は黒い数字と赤の12時で装飾され、青色の針とよくマッチしている。縦溝彫りされた竜頭にはプッシュボタンが挿入されており、この時計の伝統的な審美的デザインの仕上げになっている。
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=4&idc=83
「ロンジン・ヘリテージ1935」はもともと飛行機パイロット用に作られ、その後一般大衆の間で大きな人気を博した時計に基づいている。このモデルはクッション型状のスチールケースと縦溝彫りの竜頭が特色で、もともとのオリジナルモデルを思い起こさせる独自の外観を持っている。パイロット用に作られた時計によく見られるように、このモデルはつや消しの黒の文字盤に白いアラビア数字で装飾されており、蓄光塗料スーパールミノバ(Super-LumiNova、登録商標)でコーティングされている。
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=4&idc=84
▽ロンジン(Longines)について
ロンジンは1832年以来、スイス・サンティミエに本拠を置いている。同社の時計製造技術には同社が伝統、エレガンス、性能に忠実であることを色濃く反映している。ロンジンは世界選手権の公式時計および国際スポーツ連盟のパートナーとして何世代にもわたる経験を持っている。エレガンスな時計で知られるロンジンは時計製品で世界首位のメーカーであるスウォッチ・グループ(Swatch Group Ltd)の一員である。羽根のついた砂時計を商標として使う同ブランドは、世界130カ国以上に販路を持っている。
▽問い合わせ先
Longines International Public Relations
2610 Saint-Imier, Switzerland
David Auberson
International PR & Web Manager
david.auberson@longines.com
+41-32-942-55-05
publicrelations@longines.com
ソース:Longines
Longines - Baselworld 2014
PR56246
SAINT-IMIER, Switzerland, Mar. 26, 2014/PRN=KYODO JBN/--
Discover the five collections that Longines is presenting for Baselworld
2014: the Longines Elegant Collection, Conquest Heritage 1954-2014, Longines
Equestrian Lepine, The Longines Column-Wheel Single Push-Piece Chronograph and
The Longines Heritage 1935.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130424/610877-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-b )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-c )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-d )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140326/675536-e )
Since its earliest days, Longines has always focused on elegance. This
quality can be found not only in its products but also in its communication,
with the now famous slogan "Elegance is an attitude". So it comes as no
surprise that the brand is now launching the Longines Elegant Collection, which
comprises models that are the perfect embodiment of the classical design and
sleek lines typical of Longines timepieces. Available in three sizes and fitted
with self-winding, mechanical movements, these watches offer a broad choice of
dials, each presenting its own definition of elegance.
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=1&idc=88
This year, Longines celebrates the 60th anniversary of the filing of the
patent for its "Conquest" brand. To mark this occasion, the Swiss watch company
is launching its Conquest Heritage 1954-2014, a selection of timepieces based
directly on the very first Conquest watches. Available in steel, yellow gold or
rose gold, these models, issued in limited series, boast the same dials that
made the name "Conquest" famous among the general public. And just like the
original versions, the case back of these commemorative pieces is decorated
with a gold and enamel medallion, the "gold seal of Longines quality".
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=4&idc=87
Longines is celebrating the year of the horse with an exceptional creation,
a rose gold pocket watch whose back cover is decorated with a horse flying over
a jump. This model is a re-issue of a metal pocket watch dating from 1927 which
is currently on display in the Longines Museum. Given the name of Longines
Equestrian Lepine, this new product is a tribute to a noble animal that has
fascinated man from time immemorial. Imposing and proud, the horse embodies
prestige as well as elegance and performance - two of the core values of the
Swiss watch brand known by its winged hourglass logo.
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=4&idc=86
The Longines Column-Wheel Single Push-Piece Chronograph models take their
inspiration from the rich history of the brand with the winged hourglass logo.
Fitted with an exclusive Longines movement, they recall the very first
chronograph wristwatches created by the brand. These models are found in three
different versions, in steel or in rose gold. Their white dials are adorned
with black numerals and a red twelve that matches harmoniously with the blued
hands. The fluted crown, in which the push-piece is inserted, completes the
traditional aesthetic design of these timepieces.
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=4&idc=83
The Longines Heritage 1935 is based on a timepiece originally created for
aviators but which went on to prove highly popular among the general public.
With its cushion-shaped steel case and fluted crown, this model has an original
look that evokes the timepiece on which it is based. As is typical of watches
intended for use in aviation, the matt black dial is decorated with large white
Arabic numerals and is coated with Super-LumiNova(R).
http://mediacenter.longines.com/products/details.aspx?ida=4&idc=84
About Longines
Longines has been based at Saint-Imier in Switzerland since 1832. Its
watchmaking expertise reflects a strong devotion to tradition, elegance and
performance. Longines has generations of experience as official timekeeper of
world championships and as partner of international sports federation. Known
for the elegance of its timepieces, Longines is a member of the Swatch Group
Ltd, the World's leading manufacturer of horological products. With the winged
hourglass as its emblem, the brand has outlets in over 130 countries.
For further information please contact:
Longines International Public Relations
2610 Saint-Imier, Switzerland
David Auberson
International PR & Web Manager
david.auberson@longines.com
+41-32-942-55-05
publicrelations@longines.com
SOURCE: Longines
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