◎不正とミスで健康管理部門に年間4870億ドルの損失

BDO LLP

◎不正とミスで健康管理部門に年間4870億ドルの損失

AsiaNet 56244

共同JBN 0336 (2014.3.25)

【ロンドン2014年3月25日PRN=共同JBN】世界の健康管理部門の不正とミスによる損失は年間4870億ドル(3130億英ポンド)に達している。

*2008年以降に世界の健康管理部門の不正とミスによる損失の平均比率は支出の5.59%から6.99%へ25%増加した。

*不正とミスによる損失の最大40% -世界で最大1950億ドル(1250億ポンド)- は1年以内に削減することが可能である。

*世界の平均損失率は、英国の国民保健サービスの損失が70億ポンドであることを示唆している。

ポーツマス大学反不正研究センターと提携している会計・ビジネス諮問会社のBDO LLPが明らかにした新たなリポート「健康管理不正の財政コスト2014」によると、世界は不正とミスのために年間約4870億ドルを失っている。

調査結果は健康管理部門の損失率の世界平均が2008年から25%増加して6.99%になったことを示している。6兆9700億ドル(4兆4800億ポンド)に上る世界の健康管理支出にこの割合を当てはめると年間4870億ドル(3130億英ポンド)の損失となり、これは次のようなものに匹敵する。

*英国国民保健サービスの2011/12年予算の3倍以上

*カナダの2011年の健康管理支出総額の2.5倍

*米国の2011年の健康管理支出総額のほぼ5分の1、欧州連合(EU)諸国の同期間の健康管理支出総額の27%以上

幸いなことに、反不正活動によって損失の大幅削減が可能であることが示されており、12カ月以内に40%削減することが非常にリーズナブルな予測だとみなされている。これはそれだけで世界の健康管理リソースが1950億ドル(1250億ポンド)も増えることを意味する。

▽事例研究

英国の国民保健サービス(世界第2位の組織)では1998年から2006年までの間に損失が最大60%減少した。2013年の英国不正監視当局指数の統計は国民保健サービス(NHS)の2013年の不正は2億2900万ポンドだったことを示しているが、世界平均損失率を当てはめると、NHSも世界の他の国と同様だったなら損失は70億ポンド近い数字の方がより本当らしく思える。2億2900万ポンドという数字を受け入れることは、NHSが不正とミスの防止、摘発のために世界の他の国の30倍以上の成果を上げているということを受け入れることになる。世界保健機関(WHO)の保健システム財政ディレクターであるデービッド・エバンス博士は序文でリポートの結論は「説得力がある」と述べており、英国の有力な健康保険会社29社の業界グループである健康保険反不正グループ(HICFG)の創設者サイモン・ペック博士は、前書きで「違いをつくり出せるパワーを持つひとびと」はこのリポートを読むべきだと書いている。

BDO LLPのジム・ジー反不正サービス担当ディレクターはこれに付け加えて「世界的な金融危機が健康管理に必要なコストの上昇に対応する政府、企業、個人の能力に大きな衝撃を及ぼした。しかし、こうした予算抑制は、特に法的な必要にサポートされている場合、関連組織内で不正、ミスのコストを判定、管理、最少化する調整努力で大きく改善され得るだろう。われわれの控えめな推定は、この問題に真剣に取り組むことによって健康管理組織は現在失われている1億9500万ドルを世界的に救い出すことができるだろうというものである。これは世界の数百万のひとびとの生活に大きな違いを及ぼすだろう」と述べている。

BDOの「健康管理不正の財政コスト2014」リポートの全文はhttp://www.bdo.co.uk/services/forensic-accounting/fraud-and-financial-investigations/counter-fraud-servicesで見ることができる。

▽リポートについて

「健康管理不正の財政コスト2014」リポートは、最初2009年に行われ、2011年にも再度行われた調査を更新したもので、(発覚、報告された不正のコストと対比した)健康管理不正、ミスの現実の財政コストに関する最新の正確で統計的に有効な世界各地からの情報を照合調査した。全体でリポートは6カ国の33組織の総額約2兆9900億ドル(1兆9300億ポンド)に上る14の異なるタイプの健康管理支出をカバーする92の個別の損失判定行為の評価を行った。結論を形成するデータは世界最大の不正損失判定データベースに保存され、15年にわたりデータ照合される。データは正確で統計的に有効な損失判定行為から抽出され、総コストのごく一部にすぎない発覚、報告されたものだけでなく、すべての損失に関連している。

リポートは有力な会計・ビジネス諮問サービス会社であるBDP LLPと欧州の有力な不正研究センターであるポーツマス大学反不正研究センター(CCFS)の実り多い協力の新たな成果である。

編集者注

▽BDOについて

独立したメンバー企業の国際的なBDOネットワーク内のサービス提供は、ブリュッセルで設立登記されたベルギーの有限責任会社Brussels Worldwide Services BVBAが調整している。

BDO International Limited(BDOネットワークの統括会社)、Brussels Worldwide Services BVBA、メンバーファームそれぞれが独立した法的組織であり、他社の行為や除外行為に責任を持たない。BDOネットワークの取り決め、ルールはBDO International Limited、Brussels Worldwide Services BVBA、BDOネットワークのメンバーファーム間の代理店関係、提携関係を構成したり、意味したりするものではない。

BDOはBDOネットワーク、BDOメンバーファーム各社のブランド名である。執行アライアンスのメンバーを含むBDOの全メンバー企業の2013年の料金収入総額は64億5000万ドル。この世界的ネットワークは147カ国で諮問サービスを提供し、世界の1264事務所で5万6000人以上が働いている。

▽英国問い合わせ先

Jim Gee, BDO LLP

Tel: +44(0)20-7893-2830

Email: jim.gee@bdo.co.uk

http://www.bdo.co.uk/press

http://twitter.com/BDOaccountant

Ged Brumby, Smithfield Consultants

Tel: +44(0)20-7903-0674

Mobile: +44(0)7540-412-301

Email: gbrumby@smithfieldgroup.com

ソース:BDO LLP

The Financial Cost of Healthcare Fraud 2014

PR56244

LONDON, Mar. 25, 2014/PRN=KYODO JBN/--

Fraud and Error Costs Global Healthcare Sector $487 Billion (313 Billion pound)

Per Year

   *   Since 2008 global average fraud and error losses in healthcare have

        risen 25 per cent from 5.59 per cent of expenditure to 6.99 per cent

   *    Reduction in fraud and error losses of up to 40 per cent possible

        within one year - freeing up to $195bn (125bn pound) globally

   *    Global average loss rates suggest loss within UK National Health

        Service to be 7bn pound

   The world is losing some $487bn to fraud and error annually according to a

new report "The Financial Cost of Healthcare Fraud 2014" from BDO LLP, the

accountancy and business advisory firm in partnership with The Centre for

Counter Fraud Studies at the University of Portsmouth.

   The findings show that global average losses within the healthcare sector

have, since 2008, risen 25 per cent to 6.99 per cent. When taken as a

proportion of global healthcare expenditure of $6.97 trillion (4.48 trillion

pound) this equates to $487 billion (313 billion pound) lost in a year

equivalent to:

   *   More than three times the UK NHS budget for 2011/12;

   *   Two and a half times the total healthcare expenditure of Canada for

        2011;

   *   Almost one fifth of the United States' total healthcare expenditure

        for 2011 and more than 27 per cent of European Union Countries total

        healthcare expenditure for the same period

   Fortunately counter fraud exercises have shown that it is possible to

significantly reduce the losses with a reduction of 40 per cent within 12

months being considered a very reasonable expectation. This in itself would see

global healthcare resources increased by as much as $195bn (125bn pound).

   Case Study

   In the UK's National Health Service (the second largest organisation in the

world) between 1998 and 2006 losses were reduced by up to 60 per cent.

Statistics from the UK's National Fraud Authority Indicator 2013 suggest that

fraud within the NHS was 229m pound in 2013 however, applying the global

average percentage loss rate suggests, that if the NHS was in line with the

rest of the world, a figure nearer 7bn pound would be more likely. To accept

the figure of 229m pound would be to accept that the NHS is doing more than 30

times better than the rest of the world in preventing and detecting fraud and

error. Dr David Evans, the Director of Health Systems Financing for the World

Health Organisation (WHO) describes the report's conclusions as "convincing" in

his Foreword, while Dr Simon Peck, a Founder of the Health Insurance Counter

Fraud Group (HICFG), a UK industry group of 29 leading healthcare insurance

companies, writes in his preface that those "who have the power to make a

difference" should read the report.

   Jim Gee, Director of Counter Fraud Services at BDO LLP added:

"The global financial crisis has had a significant impact on governments,

corporates and individuals ability to meet the rising cost of their healthcare

requirements. These budgetary constraints could, however, be vastly improved

with a concerted effort to measure, manage and minimise the cost of fraud and

error within the relevant organisations, particularly if this was supported by

legislative requirement. Our conservative estimate is that by tackling this

problem seriously, healthcare organisations globally could free up $195bn which

is currently lost. This would make a material difference to the lives of

millions of people around the world."

   The full BDO Financial Cost of Healthcare 2014 report can be found at:

http://www.bdo.co.uk/services/forensic-accounting/fraud-and-financial-investigations/counter-fraud-services

   About the report

   The Financial Cost of Healthcare Fraud 2014 Report renews research first

undertaken in 2009 and repeated in 2011, collating the latest accurate,

statistically valid information from around the world about the real financial

cost of healthcare fraud and error (as opposed to the cost of detected or

reported fraud). In all, the report evaluates 92 separate loss measurement

exercises covering 14 different types of healthcare expenditure totalling over

$2.99 trillion (1.93 trillion pound) in 33 organisations from 6 countries. The

data which forms its conclusions is held in the largest fraud loss measurement

database in the world with data collated over 15 years. The data is derived

from accurate, statistically valid loss measurement exercises and relates to

total losses, not just what has been detected or reported, which is only a

small proportion of the total cost.

   The report represents another output of the fruitful collaboration between

BDO LLP, the leading accountancy and business advisory services firm, and the

Centre for Counter Fraud Studies at the University of Portsmouth (CCFS),

Europe's leading fraud research centre.

   Note to editors

   About BDO

   Service provision within the international BDO network of independent member

firms ('the BDO network') is coordinated by Brussels Worldwide Services BVBA, a

limited liability company incorporated in Belgium with its statutory seat in

Brussels.

   Each of BDO International Limited (the governing entity of the BDO network),

Brussels Worldwide Services BVBA and the member firms is a separate legal

entity and has no liability for another such entity's acts or omissions.

Nothing in the arrangements or rules of the BDO network shall constitute or

imply an agency relationship or a partnership between BDO International

Limited, Brussels Worldwide Services BVBA and/or the member firms of the BDO

network.

   BDO is the brand name for the BDO network and for each of the BDO member

firms. The combined fee income of all the BDO Member Firms, including the

members of their exclusive alliances, was $6.45 billion in 2013. The global

network provides advisory services in 147 countries, with more than 56,000

people working out of 1,264 offices worldwide.

   UK Contacts

   Jim Gee, BDO LLP

   Tel: +44(0)20-7893-2830

   Email: jim.gee@bdo.co.uk

   http://www.bdo.co.uk/press

   http://twitter.com/BDOaccountant

   Ged Brumby, Smithfield Consultants

   Tel: +44(0)20-7903-0674

   Mobile: +44(0)7540-412-301

   Email: gbrumby@smithfieldgroup.com

   SOURCE: BDO LLP

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中