◎オムニチャンネル時代に向けた中国ファッション・フェアCHIC 2014

CHIC

◎オムニチャンネル時代に向けた中国ファッション・フェアCHIC 2014

AsiaNet 56003

共同JBN 0309  (2014.3.18)

【北京2014年3月18日PRN=共同JBN】

*アジア太平洋地域で最大かつ最高の影響力を持つファッション・フェアが北京で開催

企業開発のための服飾関連リソースを集めた第22回中国国際服装服飾博覧会(China International Clothing & Accessories Fair、CHIC 2014)が3月26日から29日まで中国・北京で開催される。

写真:http://photos.prnasia.com/prnh/20140317/0861401539

CHIC 2014は10万平方メートルの敷地に20の国・地域の1000以上のブランドが展示される。12の専門会場が予定され、それぞれ紳士服、婦人服、カジュアルウエア、子供服、下着、レザー/毛皮ウエア、ダウンウエア、ファッション・アクセサリー、衣服関連リソース、海外展示会館、デザイナー・コレクション、およびCHICファッショントレンド展示ゾーンに分かれている。同展示会は毎年中国ファッション業界の先頭を切って開かれる展示会であり、現在の業界をリードするモードが深く考察されることになる。さらに70以上の優れたセミナー、フォーラム、会場内でのマッチングやその他業界のコミュニケーション活動がフェア期間に予定されており、企業に対してブランド開発、市場拡大のための新たなアイデアが提供されることになる。

従来、中国の多くの事業者にとって国際ブランドの持つ長い歴史や洗練された製造システムは魅力のあるものになっているが、同時に有名海外ブランドの側では共に中国市場を開拓するためにCHICの提供するプラットホームを通じて考え方の同じパートナーを探したいと考えている。このような需要のため、CHIC 2014の海外ホールは以前からある「業界のマッチメーキングのためのカンファレンス」という原則に沿ったマッチメーキング・サービス機能をさらに向上させ、同じ目的を持った企業間のお見合いを助けることになった。

イタリア、フランス、ドイツ、英国、アメリカ、カナダ、韓国、オーストリア、日本、トルコなど19国・地域の400以上の海外ブランドがCHICの国際的なリソースを「見せる」だけでなく、海外展示企業向け歓迎夕食会やセミナー、中国市場セミナー、CHIC 国際デザイナーショーなどCHIC期間中開かれるさまざまな活動を通じて多国籍間の協力機会を追求することになる。

主催者は「われわれとしてはサプライチェーンのすべてをつなぐものにしたいと思っている」として次のように述べた。「原材料から技術、機械加工、既製服、小売りまでつないでメーカーがすべてのリンクを明確にしてサプライチェーンの最適化を実現する手助けをしたいと考えている」

ソース:CHIC

CHIC 2014: Heading for 'OMNI Channel' Age

PR56003

BEIJING, Mar. 18, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    - Biggest, Most Influential Fashion Fair in Asia-Pacific Region to be held

in Beijing

    From March 26-29, the 22nd China International Clothing & Accessories Fair

(CHIC 2014), which integrates related resources for company development, will

be held in Beijing, China.

    Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20140317/0861401539

    CHIC 2014 covers 100,000 square meters, in which over 1,000 brands from 20

countries and regions are to be exhibited. There will be 12 professional

exhibition halls: Men's Wear, Women's Wear, Casual Wear, Kids' Wear, Underwear,

Leather/Fur Wear, Down Wear, Fashion Accessories, Garment-related Resources,

Overseas Halls, Designers' Collections and a CHIC Fashion Trend Display Zone.

It is the first annual show of China's fashion industry, and the present

leading business modes will be deeply examined. In addition, there will be over

70 brilliant seminars, forums, on-site matching and other trade communication

activities during the fair to provide companies with new ideas for brand

development and market expansion.

    The long history and mature production system of international brands have

been attractive to numerous Chinese operators, while many famous overseas

brands have also expected to find partners of the same mind via the platform

provided by CHIC to explore the Chinese market together. According to this

demand, CHIC 2014 overseas halls further improved the trade match-making

service on the former basis of the "trade match-making conference" to help pair

up like-minded companies.

    Over 400 foreign brands from 19 countries and regions such as Italy,

France, Germany, UK, USA, Canada, South Korea, Austria, Turkey, Japan, etc.,

will not only "show" the international resources of CHIC, but will also seek

multilateral cooperation opportunities via activities held during CHIC, for

instance, the Welcome Dinner and Seminar for Overseas Exhibitors, Seminars on

the Chinese Market, the CHIC International Designers Show and more.

    "We expect to have the whole supply chain connected," said the organizer,

"from raw materials to technology, machining, ready-to-wear garments and

retailing, thus helping manufacturers make every link clear and realize the

optimization of the supply chain."

    SOURCE: CHIC

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