◎アウディの2013年は「格別」 2014年も「成功軌道」

アウディ

◎アウディの2013年は「格別」 2014年も「成功軌道」

AsiaNet 56117

共同JBN 0283 (2014.3.12)

【インゴルシュタット(ドイツ)2014年3月11日PRN=共同JBN】

*アウディ・グループ(Audi Group)の2013年概観:総計約157万5000台のアウディ・ブランド車を販売、売上高は499億ユーロ、営業利益は50億3000ユーロ、営業利益率は10.1%

*ルパート・シュタートラー最高経営責任者(CEO)は「2013年は格別の年であり、2014年も成功軌道にとどまる」と語った。

*アウディはことし雇用を拡大する計画で、ドイツだけで1500人を新規採用、750人の実習生を受け入れる。

写真はEPA通信(http://www.epa.eu)経由で入手することができる。http://www.presseportal.de/pm/6730/audi-ag?keygroup=bildから無料ダウンロード可能。

アウディ・グループは引き続き、組織的に戦略目標を追求する。同社は2013会計年度に堅調な数値を生み出した。インゴルシュタットに本社を置く自動車メーカーはアウディ・ブランド車を約157万5000台売り上げて販売記録を更新し、2015年に設定した150万台以上の販売目標を2年前倒しで達成した。一方、アウディ・グループは売上高を499億ユーロに伸ばし、営業利益も50億ユーロ以上を達成した。2013年の営業利益率は全体として10.1%になり、戦略目標域8-10%をやや上回った。同社は将来も成長を維持、2018年までにイノベーション、新テクノロジーと世界生産体制の拡張に約220億ユーロを投資することにしている。「フォーリングス(four rings)」のエンブレムを象徴とするブランドはことし、ドイツだけで1500人を新規採用、若者750人を実習生として受け入れる。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140311/674189

アウディは11日、インゴルシュタットの本社で行われた年次記者会見で2013会計年度の主要数値を発表した。アウディの理事会は2014年の見通しも明らかにした。アウディのルパート・シュタートラーCEOは国際ジャーナリスト300人以上を前に「2013年は格別の年であり、2014年も成功軌道にとどまる。過去12カ月、われわれはハンガリーと中国に工場を開設、メキシコとブラジルで現地生産を準備して、大規模なグローバル化に乗り出した。新小型乗用車A3ファミリーはSUVのQシリーズ同様、顧客人気が極めて高い」と語った。同社は生産構想を順調に堅持している。フォーリングス・ブランドは2013年、15種の新型・関連車を発売、2014年だけで17種の新型車を投入する。

アウディは昨年、欧州自動車販売の全般的減少にもかかわらず、堅調な数値を達成した。例えば、同社は世界の顧客にアウディ・ブランド車157万5480台(2012年145万5123台)を販売した。前年比8.3%の増加である。アウディ・グループは2013年、売上高を498億8000万ユーロ(2012年487億7100万ユーロ)に伸ばした。為替レートの不利な影響にもかかわらず、前年の高水準に2.3%上乗せした。

新製品、テクノロジーの研究開発コスト増、国際生産ネットワークの組織的拡充のための多額の前払い、欧州をはじめとする困難な市場環境を背景に、営業利益は50億3000ユーロと前年53億6500万ユーロの水準に及ばなかった。営業利益率は10.1 %(2012年11.0%)と戦略目標域8-10%をわずかに上回った。

2013会計年度のアウディ・グループ販売費は46億4100万ユーロ(2012年45億9400万ユーロ)に微増した。昨会計年度の財務結果は2億9300万ユーロと前年の5億8600万ユーロから下落した。このため、アウディ・グループの2013会計年度の税引き前利益は53億2300万ユーロ(2012年59億5100万ユーロ)にとどまった。

同社はこの1年、前年比10%増の35億ユーロを投資した。アウディ・グループは2018年まで、総額約220億ユーロの設備投資を計画している。焦点は新たなイノベーションとテクノロジーである。同社の目標は引き続き、営業キャッシュフローですべての投資支出を賄うことにある。それは2013年、32億ユーロに達し、参入規制改正や設備投資の記録更新にもかかわらず、前年の29億ユーロから大幅に伸びた。

アウディ・グループは期末の純流動性が147億1600万ユーロ(2012年133億9600万ユーロ)に増加、貸借対照日の自己資本比率は41.1 %(2012年37.4%)となった。

アウディ・グループは2014年、欧州を含む世界各地での成長を目指している。フォーリングス・ブランドはより広い経済環境次第で、2014会計年度の売り上げが500億ユーロ超に微増すると見込んでいる。

国際生産体制の組織的拡充、とりわけ各国の厳格な二酸化炭素規制を順守するための新車、テクノロジーに必要な前払い膨張は、現会計年度の初期にマイナスの影響を及ぼす。一方、販売と売り上げの好ましい動きは実施・進行中の生産性・工程改善とともに、営業利益に好ましい影響を与える見通し。全体として、インゴルシュタットの自動車メーカーは営業利益率が戦略目標域の8-10%に収まるとみている。

上記モデルの燃費は以下の通り。

*Audi A3:

コンバインド燃費 l/100 km: 7 - 3.2

コンバインドCO2排出 g/km: 162 - 85

*Audi TT:

この車は販売されていない。まだ認定されておらず、1999/94/EG ガイドラインの対象外

暫定データ:

コンバインド燃費l/100 km: 7.1 - 4.2

コンバインドCO2排出g/km: 164 - 110

▽問い合わせ先

Julio Schuback

Spokesman Finance and Organization

Tel: +49-841-89-38455

E-mail: julio.schuback@audi.de

Mailto: http://www.audi-mediaservices.com

http://www.audi-newsroom.de

ソース:Audi AG

Audi Annual Press Conference: Following Record Deliveries in 2013 Further Growth for 2014

PR56117

INGOLSTADT, Germany, Mar. 11 /PRN=KYODO JBN/ --

     * Audi Group in 2013 at a glance: A total of approx. 1.575 million Audi

brand cars delivered, EUR 49.9 billion revenue, EUR 5.030 billion operating

profit, and 10.1 percent operating return on sales.

    * CEO Rupert Stadler: "2013 was an extraordinary year and we remain on

course for success in 2014."

    * Audi plans to recruit more people this year: In Germany alone, the

Company will take on 1,500 new employees and 750 apprentices.

    Picture is available via epa european pressphoto agency ( http://www.epa.eu

) and can be downloaded free of charge at:

http://www.presseportal.de/pm/6730/audi-ag?keygroup=bild

    The Audi Group continues to pursue its strategic goals systematically. The

Company delivered a strong set of figures for fiscal 2013: With around 1.575

million cars of the Audi brand delivered, the Ingolstadt carmaker achieved new

record sales and reached the target that it had set itself for 2015 - more than

1.5 million deliveries - two years earlier than planned. Meanwhile the Audi

Group increased its revenue to EUR 49.9 billion and again achieved an operating

profit of more than EUR 5 billion. The operating return on sales for 2013 as a

whole came to 10.1 percent, which is slightly above the strategic target

corridor of eight to ten percent. The Company intends to maintain its growth in

future, and between now and 2018 will be investing around EUR 22 billion in

innovations and new technologies as well as in expanding its worldwide

manufacturing structures. In Germany alone, this year the brand with the four

rings will be taking on 1,500 new employees and offering apprenticeships to 750

young people.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140311/674189 )

    Audi today presents all its key figures for the 2013 fiscal year at the

Annual Press Conference, taking place at its headquarters in Ingolstadt. The

Board of Management of AUDI AG also gives its outlook for 2014. In front of

more than 300 international journalists, Audi boss Rupert Stadler will declare:

"2013 was an extraordinary year and we also remain on course for success in

2014. The past twelve months have seen us embark on a huge globalization drive

in opening new plants in Hungary and China, as well as preparing for local

production operations in Mexico and Brazil. The new A3 family* is proving very

popular with our customers, as are our SUV models in the Q car line." The

Company successfully maintained its product initiative. Having launched 15 new

models and derivative versions in 2013, the brand with the four rings will be

launching 17 new cars in 2014 alone.

    Last year, Audi achieved a strong set of figures despite the overall

decline in car sales in Europe: For example, the Company delivered 1,575,480

(2012: 1,455,123) cars of the Audi brand to customers worldwide - a

year-on-year increase of 8.3 percent. 2013 saw the Audi Group increase its

revenue to EUR 49.880 (2012: 48.771) billion. This represented a further

increase of 2.3 percent on the previous year's high level, despite negative

exchange effects.

    In view of increasing research and development costs for new products and

technologies, intensive advance payments for systematically expanding the

international production network and also the challenging market environment,

above all in Europe, the operating profit was below the previous year's high

level, at EUR 5.030 (2012: 5.365) billion. The operating return on sales of

10.1 (2012: 11.0) percent was just above the strategic target corridor of eight

to ten percent.

    Distribution costs for the Audi Group merely edged up to EUR 4.641 (2012:

4.594) billion in fiscal 2013. The financial result for the past fiscal year of

EUR 293 (2012: 586) million was down on the previous year's level. The Audi

Group thus achieved a profit before tax of EUR 5.323 (2012: 5.951) billion for

fiscal year 2013.

    The past fiscal year saw the Company invest ten percent more than in the

year before that - in all, more than EUR 3.5 billion. Until 2018 the Audi Group

is planning total capital investments amounting to some EUR 22 billion. The

focus is on new innovations and technologies. The Company's goal remains to

finance all investment spending from operating cash flow, which in 2013 reached

EUR 3.2 billion disregarding changes in participations, despite the record

capital investments - that is a substantial increase on the prior-year EUR 2.9

billion.

    The year-end position saw the Audi Group having increased its net liquidity

to EUR 14.716 (2012: 13.396) billion. The Company's equity ratio at the balance

sheet date was 41.1 (2012: 37.4) percent.

    The Audi Group aims to grow in every region of the world in 2014, including

Europe. Depending on the wider economic environment, the brand with the four

rings expects a slight increase in revenue to more than EUR 50 billion in

fiscal 2014.

    The systematic expansion of its international manufacturing structures and

the rising advance payments needed for new models and technologies - in

particular to comply with tougher CO2 regulations worldwide - will initially

have a negative impact on profit in the current fiscal year. At the same time,

the positive trend in deliveries and revenue as well as ongoing productivity

and process improvements already implemented will impact our operating profit

positively. Overall, the Ingolstadt carmaker expects the operating return on

sales to lie within its strategic target corridor of eight to ten percent.

    Fuel consumption of the models named above:

    Audi A3:

    Combined fuel consumption in l/100 km: 7 - 3,2;

    Combined CO2-emissions in g/km: 162 - 85

    Audi TT:

    This car is not yet on sale. It has not yet been homologated and is

therefore not subject to the 1999/94/EG guideline.

    Provisional data:

    Combined fuel consumption in l/100 km: 7,1 - 4,2;

    Combined CO2-emissions in g/km: 164 - 110

    Corporate Communications

    Julio Schuback

    Spokesman Finance and Organization

    Tel: +49-841-89-38455

    E-mail: julio.schuback@audi.de

    mailto: http://www.audi-mediaservices.com

    http://www.audi-newsroom.de

SOURCE: Audi AG

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