◎Archetypes.comが革新的な新ミュージックビデオMEをリリース
◎Archetypes.comが革新的な新ミュージックビデオMEをリリース
AsiaNet 56107
共同JBN0277(2014.3.11)
【ニューヨーク2013年3月10日PRN=共同JBN】簡単なクイズに答えることでユーザーが自分の主なアーキタイプ(キャラクター)を見つけられソーシャル、オリジナルコンテンツ、デジタルメディアを楽しめる新しいソーシャルサイト、Archetypes.comは10日、サイトのアイコン「Me」から名付けたダイナミックなストップモーション・ビデオアニメMEをリリースした。このビデオは、Archetypes iDollsとして知られる異色なアーキタイプをベースとしたパーソナリティーのアーティスティック人形を特色としたユニークなブランドのiD.ollogyを紹介している。ビデオへのリンクは以下から。
https://www.archetypes.com/article/archetypes-idollogy-andrew-yang-music-video
ビデオ:http://youtu.be/rlQB4R9glvk
iD.ollogyは著名な人形作家のアンドリュー・ヤン氏とArchetypes.comの創立者クリスティーナ・カリーノ氏の発案である。ヤン氏の手作り人形は、2010年にニューヨークのバーニーズ主催で行われたAnna Wintour’s Fashion’s Night Out慈善行事で圧倒的人気を博した。2012年、彼の作品のファンで最大の作品コレクターになったカリーノ氏はArchetypesを通じてヤン氏と提携した。
カリーノ氏は「ヤン氏の人形は命を吹き込まれるのを待っている本物のキャラクター。この人形を目にしたとたん、これこそArchetypesのブランドを世界に紹介する完ぺきな手段だと分かった。Archetypes iDollsは、わたしたちのすべてが持っている独自のパーソナリティーの特質をたたえており、物語や音楽や楽しみを通じてArchetypesの言葉に生命を吹きこむArchetypesについて、人々が最初に学ぶのを覚える方法とiDollsは同じだと願っている」と語った。
Archetypesは限定版の人形(Fiona、Izzy、JJ、Rowdy)をいくつか無料で提供し、またMEビデオとiD.ollogyブランド作成のクリエーティブなプロセスを詳細に紹介した署名入りの小冊子idollogyを提供する。ArchetypesのユーザーはFacebook.com/archetypes、idollogy.comにサインインしてチャンスを手にできる。4体のビデオキャラクターそれぞれに25体ちょうどしか作成されておらず、ユニークな身振りと豪華な装いを身につけている。
Archetypesのトム・ギャラガー会長は「Archetypes iDollsは、Archetypesの精神を具現しており、わがコミュニティーはこれとMEビデオの双方に強い反応を示すだろう。かれらは誰のコレクションでも愛され価値ある存在になるだろう。このコミュニティーにつながる胸をときめかしているオーディエンスとこの気持ちを共有したいと考えている」と述べた。
MEビデオは10日、Archetypes.comにアップされリンクは以下の通りである。
https://www.archetypes.com/article/archetypes-idollogy-andrew-yang-music-video
▽Archetypes, LLCについて
Archetypes.comは、ユーザーが簡単なクイズに答えて自分のアーキタイプを見つけるソーシャルサイト。アーキタイプは各人が行うすべての行動を意義づける普遍的な行動パターンである。アーキタイプは各人の魂のブループリントを現している。そのアーキタイプが見つかれば、アーキタイプによってユーザーは自分自身や他人をもっとよく理解することが可能になる。このオンラインプラットフォームは、ユーザーがオリジナルで精選されたコンテンツ、製品、人々を探すことを可能にし、自分に関連するものや意味のあるもの、楽しいものを簡単に見つけられる。www.archetypes.comを訪れてクイズに答え自己発見の旅を始めてもっと自分らしくなろう。
▽アンドリュー・ヤン(Andrew Yang)氏について
アンドリュー・ヤン氏はニューヨーク在住のマルチメディア・アーティスト。ヤンが最初に人気を博したのは、Anna WintourとGrace Coddingtonの人形がニューヨーク・タイムズ紙に初めて掲載された時だった。彼の作品はパリのギャラリー・ラファイエットのショーウインドーに並べられた300体の人形にも入っており、ランコム、Joyce Boutique Hong Kong、Showstudio、バーニーズ・ニューヨークを含めた多くのブランド・コラボレーションにも含まれている。ヤンの作品はまたヴォーグ、ハーパーズ・バザー、Elle、 マリクレール、 Fashion Doll Quarterlyに登場している。さらに彼はAY Collectionを作るため、クリスティーナ・カリーノ氏のアーキタイプに関するビジョンに基づき新しいキャラクター・フランチャイズをベースにしたiD.ollogyのクリエーティブディレクターを務めている。iD.ollogyの詳細は
www.idollogy.comを参照。
ソース:Archetypes, LLC
▽問い合わせ先
Tom Gallagher, Executive Chairman, Archetypes, LLC,
tom.gallagher@archetypes.com
Direct +1 (646) 699-7861
Archetypes.com Releases Innovative New Music Video ME
PR56107
NEW YORK, March 10, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
Archetypes.com, a new social site that allows users to identify their primary
archetypes by taking a short quiz, and celebrates the language of archetypes
through social, original content, and digital media, announced today the
release of ME, a dynamic stop motion animation video named after the site's
"Me" icon. The video introduces iD.ollogy, a unique brand that features
artistic dolls with distinct Archetypes-based personalities, known as the
Archetypes iDolls. A link to the video can be found here
[https://www.archetypes.com/article/archetypes-idollogy-andrew-yang-music-video
].
Video - http://youtu.be/rlQB4R9glvk
iD.ollogy is the brainchild of famed doll designer Andrew Yang and Cristina
Carlino, founder of Archetypes.com. Yang's couture dolls received breakout
recognition in 2010 at Anna Wintour's Fashion's Night Out charity event hosted
at Barneys in New York City. In 2012, after becoming a fan of his work and
Yang's largest collector, Carlino launched a partnership with Yang through
Archetypes.
"Andrew's dolls were really characters waiting to come to life. As soon as I
saw them I realized they were the perfect vehicle to introduce the Archetypes'
brand to the world," said Carlino. "The Archetypes iDolls celebrate the unique
personality traits we all have and it is our hope that they become synonymous
with how people first remember learning about Archetypes―bringing the language
of Archetypes to life through narrative, music, and fun."
Archetypes will be giving away a number of the limited edition dolls - Fiona,
Izzy, JJ, and Rowdy - and a signed coffee table book titled, idollogy, that
details the creative process in the making the ME video and the iD.ollogy
brand. Archetypes' users can visit Facebook.com/archetypes or to idollogy.com
to sign up for a chance to win. Just 25 dolls were created for each of the
four video characters and all are fashioned in one-of-a-kind flourishes and
luxurious outfits.
"The Archetypes iDolls embody the spirit of Archetypes and we anticipate that
our community will respond strongly to them as well as to the ME video," said
Tom Gallagher, Archetypes' Executive Chairman. "They will become cherished and
valuable additions to anyone's collection. We look forward to sharing them
with our engaged and excited audience," Gallagher said.
The ME video launches today on Archetypes.com and a link to the video can be
found here
[https://www.archetypes.com/article/archetypes-idollogy-andrew-yang-music-video
].
About Archetypes, LLC
Archetypes.com is a social site that allows a user to identify their archetypes
by taking a short quiz. Archetypes are a universal pattern of behavior that
motivates everything we do. They represent the blueprint of one's soul. Once
discovered, archetypes enable users to better understand themselves and others.
The online platform allows users to search original and curated content,
products and people, and easily find what is relevant, meaningful and
entertaining to them. Visit www.archetypes.com, take the quiz and begin a
journey of self-understanding and become a more authentic you.
About Andrew Yang
Andrew Yang is a multi-media artist living in New York City. Yang first gained
popular interest with his Anna Wintour and Grace Coddington dolls that made
their debut in the New York Times. His work also includes a 300- doll
installation in the windows of Galeries Lafayette Paris and a myriad of brand
collaborations that include Lancome, Joyce Boutique Hong Kong, Showstudio and
Barneys New York. Yang's work has been featured in VOGUE magazine, Harpers
Bazaar, Elle, Marie Claire, and Fashion Doll Quarterly. In addition to
building the AY Collection, he is the creative director of iD.ollogy, a new
character franchise based on Cristina Carlino's vision of Archetypes. To learn
more about iD.ollogy, visit www.idollogy.com.
SOURCE: Archetypes, LLC
CONTACT: Tom Gallagher, Executive Chairman, Archetypes, LLC,
tom.gallagher@archetypes.com / Direct +1 (646) 699-7861
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