◎ジュネーブ・モーターショーでnanoFLOWCELL搭載のQUANT e-Sportlimousineを公開

nanoFLOWCELL AG

◎ジュネーブ・モーターショーでnanoFLOWCELL搭載のQUANT e-Sportlimousineを公開

AsiaNet 56062

共同JBN 0265 (2014.3.5)

【ファドゥーツ(リヒテンシュタイン)2014年3月5日PRN=共同JBN】「ビジョンが現実となった」-。ヌンツィオ・ラ・ベキア氏はこのように語り、ジュネーブ・モーターショーのプレスデーで最新のQUANT e-Sportlimousineを紹介した。nanoFLOWCELL(登録商標)パワートレインを搭載した最初の自動車の世界初公開は世界中のメディアから大きな関心が集まった。待ち焦がれていた画期的なパワートレイン技術とエネルギー蓄積システムが登場することによって、電気モビリティーの分野に新たな弾みが付くことになる。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140304/673571-a

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140304/673571-b

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nanoFLOWCELL AGのテクニカルディレクターであるヌンツィオ・ラ・ベキア氏は「QUANT e-Sportlimousineは革新的なエネルギー蓄積システムを路上で試走するための研究用車両であり、特にフローセル・バッテリー技術の開発と向上を目指している。QUANT e-Sportlimousineは展示車でもなければ、コンセプトカーでもない。これはすべての認定要件を満たすためにゼロから設計されたnanoFLOWCELL(登録商標)を搭載する最初の自動車である」と語った。

▽nanoFLOWCELL(登録商標)はいかに機能するのか

フローセルは電気化学蓄電池の特性を燃料電池のそれと組み合わせている。液体電解質は2つのタンクに収納され、電池の中で循環する。システムの中心部では皮膜が2つの電解液を隔てているが、電荷は透過できるのでドライブトレインの電力を生み出すことが可能である。

▽nanoFLOWCELL(登録商標)の優位性

ヌンツィオ・ラ・ベキア氏は「nanoFLOWCELL(登録商標)の優位性は、従来のエネルギー蓄積システムに比べて高電荷密度、高性能密度、軽量性にある。さらに、有害物質や可動部品が一切なく、極めて効率的でもある」と指摘した。

nanoFLOWCELL(登録商標)はスイス・チューリッヒにあるnanoFLOWCELL AGのnanoFLOWCELL DigiLabシミュレーションラボで着想され、積極的な開発が進められている。その成果は前途有望である:600Vのわずかな電圧と50Aのわずかな電流で、システムは30kWの優れた連続出力を達成する。nanoFLOWCELL(登録商標)は、現在大半の電気自動車の動力源となっている現行のリチウムイオン技術に比べ、重量あたり5倍の性能を発揮する。これは、同じ重量の従来型車両よりも5倍の運転範囲になることを意味する。

最新のQUANT e-Sportlimousineに関する詳細な情報、写真、ビデオについてはウェブサイトhttp://www.nanoflowcell.comのnanoFLOWCELL AGオンライン・メディアセンターを参照。

▽報道関係問い合わせ先

Presseburo nanoFLOWCELL AG

c/o waterworks PR

Volker Pulskamp-Bocking MorikestraBe 15

70178 Stuttgart

Tel.: +49(0)711/380-303-520

E-Mail: presse@nanoflowcell.com

Internet: http://www.nanoflowcell.com

ソース:nanoFLOWCELL AG

Highlight at the Geneva Motor Show 2014: The World Premiere of the QUANT e-Sportlimousine With nanoFLOWCELL(R) Powertrain Concept

PR56062

VADUZ, Liechtenstein, March 5 /PRN=KYODO JBN/ -

"A vision becomes reality." With these words, Nunzio La Vecchia presented the

new QUANT e-Sportlimousine during the press day of the 2014 Geneva Motor Show.

The world premiere of the first automobile with a nanoFLOWCELL(R) powertrain

aroused great international media interest. This highly anticipated,

revolutionary powertrain technology and energy-storage system can give new

impetus to the field of electric mobility.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140304/673571-a )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140304/673571-b )

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     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140304/673571-d )

"The QUANT e-Sportlimousine is a research vehicle for road testing innovative

energy storage systems, focusing especially on development and improvements in

flow cell battery technology. The QUANT e-Sportlimousine is neither a show car,

nor a concept car. It is the first automobile to be fitted with the

nanoFLOWCELL(R) that is also designed from the ground up to meet all homologation

requirements," according to Nunzio La Vecchia, Technical Director of

nanoFLOWCELL AG.

How the nanoFLOWCELL(R) works

Flow cells combine aspects of electrochemical accumulator cells with those of

fuel cells. Liquid electrolytes are kept in two tanks and circulated through

the cell. At the heart of the system, a membrane separates the two electrolytic

solutions, but allows electrical charge to pass through and thereby produce

power for the drive train.

Advantages of the nanoFLOWCELL(R)

"The advantages of the nanoFLOWCELL(R) lie in its high charge density, high

performance density, and its light weight compared to conventional energy

storage systems. Furthermore, it contains no harmful substances, no moving

parts, and it is very efficient," explains Nunzio La Vecchia.

The nanoFLOWCELL(R) was conceived and is under active development at the

nanoFLOWCELL DigiLab simulation lab at nanoFLOWCELL AG in Zurich, Switzerland.

The results are very promising: At a nominal voltage of 600 V and 50 A nominal

current the system is achieving an impressive continuous output of 30 kW. The

nanoFLOWCELL(R) has a 5-times greater performance-by-weight than current

lithium-ion technologies that power most of today's electrical vehicles,

meaning its driving range is 5-times greater than a conventional unit of the

same weight.

You will find further, in-depth information as well as photos and videos of the

new QUANT e-Sportlimousine in the nanoFLOWCELL AG online media centre at

http://www.nanoflowcell.com

Media Contact

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Volker Pulskamp-Bocking MorikestraBe 15

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SOURCE: nanoFLOWCELL AG

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