◎Hotels.com 「Hotel Price Index」最新版を発表  世界のホテル宿泊料金4年連続上昇

Hotels.com

AsiaNet 56022

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

報道関係各位       

2014年3月4日

Hotels.com 「Hotel Price Index」最新版を発表 

世界のホテル宿泊料金4年連続上昇

・2013年の宿泊料金が3%増加

・中南米は金融危機発生以前の数値を世界で最初に上回る

ホテルズドットコム ジャパン

オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(R)(http://jp.hotels.com/、本社:アメリカ合衆国テキサス州、代表取締役社長:ヨハン・スヴァンストローム)は、同社が独自に世界主要都市のホテル宿泊料金を定期的に調査するHotel Price Index(TM)(以下、HPI(TM))2013年度(1月~12月)版の調査結果を公表。世界の平均宿泊料金は3%増加したと発表しました。2008年・2009年の金融危機発生時に暴落したホテル価格は、4年連続で堅調に伸び続けています。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

HPIは、世界中の旅行者が実際に支払った1泊1部屋あたりの宿泊料金を調査。開始年度である2004年の実績を基準(100)として数値を算出しています。2013年末時点のHPIは110となり、2004年の開始時を10ポイント上回り近年伸びていますが、ピークであった2007年には7ポイント及びません。

中南米は過去最高を更新し、HPIが5%増加。金融危機発生以前の最高値を上回りました。新興国経済が着実に成長する中、需要拡大により宿泊料金が上昇していることが要因です。

Hotels.com代表取締役社長ヨハン・スヴァンストロームは、「国連世界観光機関(UNWTO)によれば、2013年の海外旅行客は前年比5%増加の10億8,700万人を記録し、予想を大きく上回る結果となっています。本日発表する世界の宿泊料金は、まさにその動向を反映しています。」

「経済的低迷で影響を最も多く受けたのはヨーロッパの宿泊料金であることは間違いありません。しかし、多くの指標は、経済的圧迫の緩和、もしくは乗り越えられたことを表しています。」

「この先、2014年の世界の宿泊料金上昇の影響となる一つの事象は、スポーツファンによる旅行の増加です。それは、2月から3月に開催されるソチオリンピックとパラリンピック、そして夏にブラジルで開催されるFIFA World Cupという大イベントによるものです。」と述べています。

北米では稼働率の上昇によりHPIも3%上昇し、世界の平均に並びました。

ヨーロッパおよび中東のHPIは2%上昇。景気回復は勢いを増しており、最も悪影響のあったいくつかの都市の宿泊料金は安定し、堅調に伸びている都市もあります。

太平洋地域は横ばいです。鉱業不調の煽りを受け、特に西部オーストラリアのビジネス客が減少。オーストラリアドルの下落も相まって全体平均に大きな打撃を与えました。

アジアのHPIは2%下落していますが、このことは世界で最も価値のあるホテル宿泊設備を提供し続けているこの地域への海外からの旅行客にとっては朗報となりました。

その要因として、日本円、インドルビーおよびインドネシアルピアの下落、さらに中国では国外旅行は引き続き好調なものの、海外からの旅行客が減少したことが挙げられます。

また、アジアにおける旅行者数の増加傾向は長期的に続いています。

■Hotels.comについて

Hotels.com (http://jp.hotels.com) は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート    B&Bまで、世界の約260,000軒の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約サイトです。業界最多の宿泊施設を提供するサイトのひとつでもあり、顧客へのベストプライスの   提示セール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引 特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様による   ユーザーレビュー1,000万件の情報を参考に予約の検討ができます。また、10泊すると1泊無料と  なる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界10万軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。また日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/ より  ダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。受賞歴もある世界の主要都市にあるホテル宿泊料金の調査「Hotels.com Hotel Price Index」は一年に2度発行され、今年で10年目を迎え、現在31ヶ国版で提供しています。

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Hotels.comはオンライン旅行会社の世界最大手Expedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。

Global Hotel Prices Rise for the Fourth Year Running

PR56022

LONDON, March 4 /PRN=KYODO JBN/ --

Hotel prices increased by three per cent in 2013, with one region ahead of its

pre-economic crisis rates for the first time, according to the latest

Hotels.com Hotel Price Index

The average price of a hotel room around the world rose three per cent during

2013, according to the latest The Hotels.com(TM) Hotel Price Index(TM(HPI(TM)).

This means there have now been four years of steady rises in hotel prices since

the substantial falls during the financial collapse of 2008/9.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

Set at 100 in 2004, the HPI tracks real prices that hotel guests actually paid

for their accommodation around the world. The HPI for 2013 stands at 110, seven

points lower than its peak in 2007 despite the recent growth, and just ten

points higher than at its launch.

Latin America registered its strongest result yet, following a five per cent

increase in hotel prices, and has now overtaken its previous peak set just

before the global economic downturn. With reports stating that emerging markets

are showing solid economic growth, prices rose as demand intensified.

Johan Svanstrom, President of the Hotels.com brand, said: "According to UNWTO

(the United Nations World Tourism Organization), international tourist arrivals

in 2013 grew by five per cent to a record global figure of 1,087 million, well

above expectations. The growth in global hotel prices we are reporting today

reflects that trend.

"There is no doubt that European hotel prices were some of the most badly

affected by the economic fallout. However, most indicators now show that the

economic squeeze is easing, if not yet completely over.

"Looking ahead, one phenomenon impacting global hotel prices in 2014 is the

huge rise in the number of sports fans travelling this year, with the Sochi

Olympics and Paralympics in February and March and the FIFA World Cup in Brazil

in the summer," he added.

Higher occupancy levels recorded in many areas helped the North American HPI

climb three per cent, matching the global rise.

Hotel rates in Europe and the Middle East grew by two per cent. With many

financial indicators showing that the European economic recovery is gathering

greater momentum, several of the destinations worst hit by the downturn have

seen their prices stabilise, with some experiencing healthy increases.

The Pacific region was level. Softer domestic corporate travel in Western

Australia[1], coupled with the drop in value of the Australian Dollar towards

the end of the year, had a dampening effect on the overall average.

Conversely, the HPI in Asia fell by 2 per cent, which was good news for inbound

travellers to the region as it continues to offer some of the world's best

value hotel accommodation. The depreciation of the Yen, Rupee and Rupiah,

coupled with a decrease in inbound visitors to China contributed to this

result, although outbound travel from China remains buoyant[2]. There also

continues to be a longer term trend of more travel within the region.

About Hotels.com

Hotels.com [http://hotels.com ] is a leading online accommodation booking

website with more than 260,000 properties around the world through the Expedia

group network, ranging from international chains and all-inclusive resorts to

local favourites and bed & breakfasts, together with all the information needed

to book the perfect stay. Hotels.com benefits from one of the largest hotel

contracting teams in the industry, negotiating the best rates for its

customers, and offers frequent sales, special deals and promotions.

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1. http://au.news.yahoo.com/a/17828046/hotel-room-occupancy-rate-dives/

2.

http://www.thestar.com.my/Opinion/Columnists/Check-In-China/Profile/Articles/2014/01/24/Drop-in-foreign-tourists-to-China/

SOURCE: Hotels.com

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