◎OMD Worldwide が8年連続で最高の創造的メディアエージェンシーに

OMD Worldwide

◎OMD Worldwide が8年連続で最高の創造的メディアエージェンシーに

AsiaNet 55917

共同JBN 0203(2014.2.28)

【ニューヨーク2014年2月27日PRN=共同JBN】Omnicom Media Group AgencyのOMD Worldwide(http://www.omd.com)はこのほど、Gunn Report for Mediaから世界で最もクリエーティブなメディアエージェンシーに選定され、2004年のランキング報告開始以来のトップの座を堅持した。

Gunn Report for Mediaは、世界の一流業界賞の実績によってエージェンシーを格付け、メディアの創造性を評価する業界基準である。この報告の最重要点は、今日の競争が激しく細分化されたコミュニケーション状況の中でメディアエージェンシーが果たす大きな役割を認定していることである。

格付けは世界の50を超える年次コンペティションに基づくポイントシステムを反映している。OMDは367ポイントを獲得し、326ポイントで2位のStarcom-Mediavest(仏Publicisグループ)、319ポイントで3位のMindshare (英WPPグループ)を容易に打ち負かした。

OMDのトップランキングは、2013年のコンペティションでエージェンシーが地域ネットワーク全体で獲得した各賞を反映しており、主な例は以下の通りである。

*OMD Australia:カンヌでMcDonald's workにMedia Agency of the Year

*OMD Cairoの "Vodafone Fakka" (Vodafone)

*OMD Chinaの"Bring Happiness Home" (PepsiCo)

*OMD Denmarkの"Coin Offers Coins for Clicks" (McDonald's)

*OMD Dominican Republicの "Gastronomic Heritage" (Rica Milk)

*OMD Hong Kong'sの"I'm Amazing" (McDonald's)

*OMD Lebanonの"A Heritage Worth Review" (Dewar's)

*OMD Spainの "Free WiFi" (McDonald's)

*OMD Russiaの"A Ring to Bring Them Closer" ( the Ronald McDonald Foundation)

*OMD UKの"Mariachi Christmas campaign" (PepsiCo/Doritos)

*OMD USAの"Call of Duty Modern Warfare" (Activision) と"Who's Got an Agent" (State Farm)

Gunn Report 2013版はまた、OMDのクライアントであるMcDonald's、Vodafone、Pepsiなどを最多受賞スポンサーに認定している。

OMD Worldwideのメイナルド・デナルディス社長兼最高経営責任者(CEO)は「Gunnのイザベル・ムスニク編集人は2013年版報告の前口上でうまいことを言った。毎年Gunn Reportは創造性、革新性、効率性の相性がいいことを証明しているというのである。われわれは、世界中のOMDエージェンシーの仕事が8年連続トップを裏付ける証明になり、業界の将来が革新性にかかるという信念を体現していることを大いに誇りにしている」と語った。

▽OMD Worldwideについて

OMD Worldwide (www.omd.com)は大手国際メディアコミュニケーション・エージェンシーで、世界100カ国に1万人以上の従業員を擁し、世界の有名ブランドに仕えている。OMDは世界中でコミュニケーション戦略、メディアプランニング&バイイング、デジタル処理、コンテンツ制作、エンターテインメント・マーケティング、スポンサーシップ、ブランド分析を含む一連のサービスを提供している。OMDは世界的な広がりと戦略的統合、クリエーティブ・イノベーションで知られている。OMDはGunn Reportで前例のない8年連続の最優秀クリエーティブ・メディアエージェンシーに選出されたほか、2008、2009、2011、 2013の各年にAdweek誌のGlobal Media Agency of the Yearを、2002、2005、2009、2011の各年にAdvertising Age誌のMedia Agency of the Yearをそれぞれ受賞している。

OMD WorldwideはOmnicom Group Inc. (NYSE: OMC)のメディアサービス部門であるOmnicom Media Group傘下の1社である。

ソース:OMD Worldwide

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

+1-917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

Gunn Report for Media Names OMD Worldwide Most Creative Media Agency for Eighth Consecutive Ranking

PR55917

NEW YORK, Feb. 27, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    For the eighth consecutive time, Omnicom Media Group Agency OMD Worldwide

(http://www.omd.com) has been named the world's most creative media agency by

the Gunn Report for Media,  maintaining the  exclusive lock the agency has held

at the top of the rankings since the report was launched in 2004.

    The Gunn Report for Media is the industry standard for evaluating media

creativity, ranking agencies according to their performance in the top industry

awards shows around the world. Most importantly, it recognizes the vital role

media agencies play in today's highly competitive and fragmented communications

landscape.

    The rankings reflect a point system based on awards won in more than 50

annual award competitions worldwide.  With 367 points, OMD easily bested

second-ranked Starcom-Mediavest (Publicis) with 326 points and third-ranked

Mindshare (WPP) with 319 points.

    OMD's top ranking reflected recognition earned in 2013 competitions  by

agencies from every region  all across its network, select examples of which

include: OMD Australia, named Media Agency of the Year in Cannes for its

McDonald's work;  OMD Cairo's "Vodafone Fakka" (Vodafone); OMD China's  "Bring

Happiness Home" (PepsiCo); OMD Denmark's  "Coin Offers Coins for Clicks"

(McDonald's); OMD Dominican Republic's "Gastronomic Heritage" (Rica Milk); OMD

Hong Kong's  "I'm Amazing" (McDonald's); OMD Lebanon's "A Heritage Worth

Review" (Dewar's); OMD Spain's "Free WiFi" (McDonald's); OMD Russia's "A Ring

to Bring Them Closer" ( the Ronald McDonald Foundation); OMD UK's  "Mariachi

Christmas campaign" (PepsiCo/Doritos);  and OMD USA's "Call of Duty Modern

Warfare" (Activision) and "Who's Got an Agent" (State Farm).

    Elsewhere in the 2013 Gunn Report, OMD clients McDonald's, Vodafone and

Pepsi were recognized for being among the most awarded advertisers of the year.

    "Gunn editor Isabelle Musnik says it best in her introduction to the 2013

report: each year, the Gunn Report proves that creativity, innovation and

efficiency go together," says Mainardo de Nardis, President and CEO, OMD

Worldwide. "We're incredibly proud that for eight consecutive rankings, the

work of OMD agencies all over the world has been the penultimate proof point

for that claim, exemplifying the belief that the future of the industry lies in

innovation."

    ABOUT OMD WORLDWIDE

    OMD Worldwide (www.omd.com) is a leading global media communications

agency, with more than 10,000 employees across 100 countries serving the

world's high-profile brands.  OMD provides a range of services globally

including communications strategy, media planning and buying, digital

execution, content creation, entertainment marketing, sponsorship and brand

analytics.  OMD is recognized for its global footprint, strategic integration

and creative innovation. It has been acknowledged as Most Creative Media Agency

by The Gunn Report for an unprecedented eight consecutive times; Adweek Global

Media Agency of the Year for 2008, 2009, 2011 and 2013; and 2002, 2005, 2009

and 2011 Media Agency of the Year by Advertising Age.  

    OMD Worldwide is a unit of Omnicom Media Group, the media services division

of Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC).

    SOURCE:  OMD Worldwide

    CONTACT: Isabelle Gauvry, +1-917-435-6457,

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

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