◎アジア人旅客が長距離路線エコノミークラスの旅を左右

エアバス

AsiaNet 55796

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

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アジア人旅客が長距離路線エコノミークラスの旅を左右

快適性がアジアの旅客にとって重要ファクターに

欧州の航空機メーカー、エアバス(本社:仏トゥールーズ、社長兼CEO:ファブリス・ブレジエ)は13日、アジア地域のエコノミークラス利用者に対して行った快適性に関する意識調査結果を発表した。「快適性の将来-アジア編」(The Future of Comfort: Asia)と題された今回の調査は、世界的なコンサルタント会社であるフューチャー・ラボラトリーによって行われ、アジア人旅行客の、絶えず進化してゆく要望をひも解く一助となる。

この調査によると、2032年に航空機を利用する旅客の45%がアジア地域の旅客となり、21世紀におけるエコノミークラスの利用者として大きな影響力を持つようになると考えられる。

今後拡大するアジア人旅客は、ソーシャルメディアやオンラインの興隆により、航空サービスに関してより深い知識を有するとともに、これまで以上に快適性への要望が高くなるため、以下の2点が類推される。

・18歳から34歳の年齢に属する若い富裕層(New Emerging Affluent Travellers)は空の旅に関して非常に知識が深く、航空機の利用においてサービス内容を特に気にする。

・高収入で頻繁に旅行する人々(High Income Frequent Travellers)は飛行機の利用に慣れているため、機内の快適性や自由な時間の使い方にこだわる。なかでも快適性を定義するにあたって座席の広さが重要な要因となる。

快適性に関して求めることは国によって大きな違いはないが、いくつかの重要な共通項として下記のことがあげられる。

・睡眠、安寧、リラクゼーションが高い生産性を生み出す。特にアジアにおいては新興国が新たなビジネス機会を提供しており、エコノミークラスで旅行する人々の70%がアジアにおけるビジネス目的で航空機を利用している(これは世界でもっとも大きな割合*)。欧米では飛行機に乗っている時間は仕事の遅れを取り戻す絶好の機会と見る傾向があるが、アジアでは飛行機に乗っている間にじっくり休息することが高い生産性に繋がると考えられている。アジアの人々にとって生産的なフライトとはすなわち、リラックスする(78%)、睡眠をとる(58%)、そして仕事をする(56%)ことである。

・アジア人旅客は、より高い快適性やリラックスを求めて、高い料金でもより広い座席を求める傾向がある。大多数のアジア人(58%)が快適性を決める一番の要因は座席そのものだと考えている。快適性を高めるためにはより広い座席が必要であると60%が考えているほか、42%が座席が広くなるならより高い料金を払ってもいいと考えている。より広い座席であれば、機内での生産性が高まる(53%)、足元が楽(48%)、シートが調整しやすい(43%)、肘の置き場に困らない(37%)。

・アジア人がエコノミークラス航空券の予約をする場合、サービスのレベルにより特定の航空会社を選定する。機内サービスの質が、将来の航空券予約を左右する最重要要因である。

また今回の調査では、アジア市場においては以下の3つのマクロ要因が将来の快適性を決めることになると判明した。

・常に機内に装備されているものとして、Wifiがあげられる。1週間24時間いつでも世界と繋がっていることは多くのアジア人乗客にとって重要で、通信手段を備えた機内は航空機利用の前提条件となる。

・3D技術はすでにエンターテーメントや家電の世界などではあたりまえになってきているが、機内でもっと多くの種類の映画を鑑賞したりショッピングをするうえでもっと利用されるようになる。エアバスでは、3Dテレビ機能を持った第4世代の機内エンターテーメント(IFE)システムを現在製造しているエアバス機に採用していく。

・リフレッシュできる機内が飛行中の安寧をもたらせるとアジアの人々は考えている。リラックスしたり開放感にひたれることが生産性を向上させる重要な要因である。機内の空気の質、静かさ、ムード照明、座席の広さなど、乗客の安寧を求めてエアバスがこの流れを先導していく。

エアバスで乗客の快適性を追及するパッセンジャー・コンフォート担当のケビン・ケンジントンは、「アジア人乗客の声は瞬く間に航空業界を代表する声になってきた。将来の空の旅を左右する声になるであろう。今回の調査により、現在および将来のアジアの人々の長距離飛行に対するニーズに応えるのは機内の快適性だということがはっきり分かった」と語った。また、「エアバスはこれらのニーズに応えるよう努力している。快適性では妥協しない設計を行ってきた。乗客には高いレベルの快適性を、そして航空会社にはもっとも経済性の高い航空機を今後も提供してゆく」と付け加えた。

フューチャー・ラボラトリーの共同設立者であるマーチン・レイモンド氏は、「この調査報告はアジア8カ国における乗客のニーズを引き出し、快適性に関する文化的・行動原理的な考察を導きだした。アジアの旅行客は航空券の購買決定において快適性をもっとも重視するということが判明した」と語った。

「快適性の将来-アジア編」(The Future of Comfort: Asia)に関する詳しい内容(英語のみ)

については下記にアクセスしてください。www.airbus.com

Asian Passengers Shaping Long Haul Economy Air Travel

PR55796

SINGAPORE, Feb.13. 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    

    New research shows comfort is key to Asian passengers

    Airbus today published a new research report about the comfort demands of

Asian economy class passengers. 'The Future of Comfort: Asia' conducted by

global future consultancy Future Laboratory, reveals new insights into the

evolving demands of tomorrow's increasingly influential Asian air passengers.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140213/668458-INFO )

    Airbus forecasts that by 2032 the Asia region will account for 45% of global

passengers; this will make them the dominant flyers of the 21st century shaping

the future economy class experience.

    The research reveals two emerging typologies of Asian travellers who, due

to the rise of social media and shared global online experiences, have an

increased knowledge of flying and will demand an enhanced level of comfort:

    

    - New emerging affluent travellers are first time careers, aged between 18

      and 34, highly knowledgeable and wowed by services and add-ons.

    - High income frequent travellers are more experienced flyers, in the

      middle of their career and focus on personal time and comfort in the

      strictest sense, with seat width playing a key factor in their perception

      of comfort.

    Whilst their comfort expectations vary slightly, there is a clear

commonality on the importance they place on a number of factors:

    

    - Sleep, wellbeing and relaxation lead to higher productivity. This is of

      particular relevance in Asia, where emerging markets are opening up

      business opportunities and 70% of travellers in economy class are flying

      for business in Asia (highest percentage globally). Asian passengers

      believe that the chance to rest on a flight unlocks higher levels of

      productivity, as opposed to the western view of seeing this time as a

      chance to catch-up on work. A productive flight is seen by the Asian

      flyer as one where they can relax (78%), sleep (58%) and then work (56%)

      - in that order.

    - Asians would pay more money for more seat space as it symbolises improved

      comfort and brings more relaxation. The majority of Asian consumers (58%)

      believe that the seat itself is the top factor affecting their sense of

      comfort when flying. 60% believe that wider seats are the top requirement

      for 'improved standards of comfort' and 42% would pay more for increased

      seat width. Wider seats improve views of on-board

      productivity (53%) followed by more legroom (48%), adjustable seating

      (43%), quiet zones (42%), and increased arm room (37%)

    - Service levels motivate Asian economy class passengers to book a flight

      with a particular airline brand. Better cabin service is the top factor

      influencing future booking decisions.

    The report also identified three future macro trends for comfort demanded

by the Asian market:

    

    - The Always on Cabin - Wifi enabled cabins with telephone and conference

      calling facilities will be seen as a pre-requisite to the large volumes

      of Asian business passenger travelling to unlock business opportunities

      in a world of 24/7 access.

    - 3D technology - having already made its mark in entertainment and retail,

      3D is expected to be offering more immersive film and shopping experience

      on board. Airbus is future proofing aircraft currently in production with

      the integration of fourth generation in-flight entertainment (IFE)

      systems including 3D TV.

    - Energizing Cabin - Asian Flyers agree that greater in-flight wellbeing

      allows passengers to relax and unwind, which are seen as key to

      productivity. Air Quality, cabin quietness, mood lighting and seat space

      are areas where Airbus is leading to promote heightened passenger

      wellbeing.

    Kevin Keniston, Airbus' Head of Passenger Comfort, comments: "The voice of

the Asian passenger is fast becoming the dominant voice in the aviation

industry and will dictate the future of flight. This new research clearly shows

that comfort is paramount to satisfying the needs of long haul travel for the

Asian population now and in the future. Airbus offers airlines the ability to

respond to these market demands now. Our unique aircraft designs deliver

comfort without compromise; the ability to offer passengers high levels of

comfort whilst simultaneously delivering the most fuel efficient economics to

airlines."

    Martin Raymond, co-founder of The Future Laboratory, comments: "Our report

reveals rich insights into the needs of passengers across eight key Asian

markets, and the unique cultural and behavioural drivers around the notion of

comfort. It is clear that the emerging typologies of Asian travellers place

comfort at the heart of their purchase decisions."

    SOURCE: Airbus

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