◎プーマとアーセナルが長期提携を発表
◎プーマとアーセナルが長期提携を発表
AsiaNet 55643
【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。
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プーマとアーセナルが長期提携を発表
【ロンドン2014年1月27日PRニュースワイヤー】‐‐
*それぞれの歴史において過去最大の契約
プーマ (PUMA) とアーセナル・フットボール・クラブ (Arsenal Football Club) は27日、長期提携を発表しました。この提携により2014年7月1日から、プーマはアーセナルのオフィシャルキット パートナーとなります。アーセナルのすべてのプレーイングおよびトレーニング キットの生産に加え、プーマは、アーセナル・ブランド商品を世界的に開発する幅広いライセンス権を取得しています。この新たな業務提携は、プーマとアーセナルの両社とも、今までの歴史における最大の契約となります。
(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140127/666488-a )
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プーマとアーセナルは、スポーツブランドのプーマのパフォーマンス アパレルにさらなる革新をもたらすために協働することになります。両社はサッカー市場における相互の成長と発展に向けて、プーマの世界規模の販売網の活用や国際ツアー、および統合マーケティング活動といったグローバル戦略で協働します。アーセナルは、世界中に広がるファンのネットワークやその輝かしい歴史と名声を通じて、パフォーマンス製品を広めるために最も優れたプラットフォームをプーマに提供します。
プーマは、イタリアサッカー連盟(FIGC)との関係を深め、UEFAチャンピオンズ・リーグ2013 (2013 UEFA Champions League(TM)) 決勝進出のボルシア・ドルトムント (Borussia Dortmund) と契約しました。中でも、セルヒオ・アグエロ (Sergio Aguero) 、セスク・ファブレガス (Cesc Fabregas) 、マリオ・バロテッリ (Mario Balotelli) 、 ラダメル・ファルカオ (Radamel Falcao) 、オリヴィエ・ジルー (Olivier Giroud) 、ヤヤ・トゥーレ (Yaya Toure) らとの契約により、プレーヤー・ポートフォリオを強化しています。プーマは自らをサッカーのトップ3のブランドと定義しています。
プーマのビヨン・グルデン (Bjoern Gulden) 最高経営責任者(CEO)は、 「今やアーセナルは、プーマの長期に渡る重要な戦略的目標となっています。私たちは、明確なビジョンと明確に定義されたスポーツマーケティング戦略、および長年に渡る熱意によって、名高いグローバルフットボールクラブと提携を結べたことを誇りに思います。プーマの歴史における新たな時代の幕開けにあたり、アーセナルとの契約はグローバルスポーツブランドとしてのプーマの信頼性を強化する重要な機会となり、この提携の実施計画は、世界的な影響をもたらすと確信しています」と述べました。
アーセナルのイヴァン・ガジディス (Ivan Gazidis) 最高経営責任者(CEO)は「私たちは、サッカーの伝統と革新的な歴史といった、当社と高い親和性を持つ会社であるプーマとの提携を楽しみにしています。この提携は、アーセナルのピッチ上とピッチ外両方の進展における、重要な前進となります」と語りました。
画像およびその他資料については、以下のプーマ プレスセンターよりダウンロード可能です: http://news.puma.com/
▽プーマ (PUMA) について
プーマはフットウェア、アパレル、アクセサリーのデザイン、開発、販売及びマーケティングを行う、リーディング スポーツブランドです。65年以上に渡り、プーマはこの地球上の最速のアスリートたちのために最速のプロダクトデザインを提供し続けてきました。現在は、フットボール、ランニング、トレーニング&フィットネス、ゴルフ、モータースポーツといったカテゴリーで、パフォーマンスプロダクトとスポーツにインスパイアされたライフスタイルプロダクトを提供しています。アレキサンダー・マックイーンやミハラヤスヒロといった名高いデザイナーズブランドとのエキサイティングなコラボレーションでは、スポーツの世界に革新的かつスピード感溢れるデザインをもたらしています。プーマ グループは、プーマ、コブラゴルフ、トレトン、ドボテックス、そしてブランドンというブランドを有しています。ドイツのヘルツォゲンアウラッハに本社を置くプーマは、120カ国以上でビジネスを展開し、世界中に10,000人以上の従業員を抱えています。
詳細は以下のサイトを参照してください。
▽アーセナル (Arsenal) について
アーセナルは優秀な成功の伝統、進歩的思考および財政安定により、世界のサッカーをリードするクラブです。
アーセナル・フットボール・クラブは、1913年に北ロンドンのハイベリー (Highbury) へ移転する前に、南ロンドンのウーリッジ (Woolwich) で1886年に創設されました。
アーセナルは、イングランドのリーグ・チャンピオン13回、FAカップ優勝10回、リーグ・カップ優勝2回、ヨーロピアン・カップ・ウィナーズ・カップ(1994年)およびヨーロピアン・フェアーズ・カップ(1970)優勝1回と、素晴らしい成績を収めています。また、アーセナル・レディース (Arsenal Ladies) は女子サッカーで最も成功したイギリスのクラブです。1996年以来、アーセナルの監督はフランス人のアーセン・ベンゲル (Arsene Wenger) 氏が務めています。ベンゲル氏は、アーセナル・フットボール・クラブで最も成功した監督です。同氏は、1998年と2002年の2度のリーグおよびカップ「ダブルス (doubles) 」を含めた、3度のリーグのタイトル、4度のFAカップおよび4度のチャリティー/コミュニティー・シールドなどで高く評価されています。
詳細は以下のサイトを参照してください。
▽報道関係問い合わせ先
プーマ
Tim Stedman, インターナショナル PR, プーマ
+49-151-1474-3148
tim.stedman@puma.com
アーセナル
Mark Gonnella, コミュニケーションズ・ディレクター
+44-207-704-4010
mgonnella@arsenal.co.uk
Katie Baldwin, シニアPRマネージャー
+44-207-704-4010
kbaldwin@arsenal.co.uk
ソース: プーマ(PUMA)
PUMA and Arsenal Announce Long-term Partnership
PR55643
LONDON, Jan. 28, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
- New Partnership Represents the Biggest Deal in Each Organisation's History
PUMA and Arsenal Football Club have today announced a long-term
partnership. Effective 1st July 2014, PUMA will become the official kit partner
of Arsenal. In addition to producing the playing and training kit for all
Arsenal teams, PUMA has acquired wide-ranging licensing rights to develop other
Arsenal branded merchandise on a global basis. This new commercial partnership
represents the biggest deal in PUMA and Arsenal's history.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140127/666488-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140127/666488-b )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140127/666488-c )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140127/666488-d )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140127/666488-e )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140127/666488-f )
PUMA and Arsenal will work together to bring further innovation into the
sports brand's performance apparel range. Both organisations will work
collaboratively on a global strategy to drive mutual growth across all football
markets, achieved through PUMA's global sales network, international tours and
integrated marketing activities. Arsenal also presents PUMA with its most
prominent platform to showcase performance products through its significant
global fanbase, profile and reputation.
Having extended and deepened its relationship with the FIGC (Italian
Football Federation), signed 2013 UEFA Champions LeagueTM finalists Borussia
Dortmund and bolstered its player portfolio with Sergio Agueero, Cesc Fabregas,
Mario Balotelli, Radamel Falcao, Olivier Giroud and Yaya Toure amongst others;
PUMA is defining itself as the clear number three football brand.
Bjoern Gulden, Chief Executive Officer for PUMA said: "Arsenal have been a
key strategic target for PUMA for a number of years now. Through a clear
commercial vision, a well-defined sports marketing strategy and a relentless
enthusiasm within the PUMA organisation, we're proud to have signed this
partnership with a truly global football club. As we enter a new era in our
company history, Arsenal represents a major commercial and marketing
opportunity to reinforce PUMA's credibility as a global sports brand, and we
have full confidence the plans in place to activate this partnership will have
a significant global impact."
Ivan Gazidis, Chief Executive Officer at Arsenal Football Club said: "We
are excited to be partnering with PUMA, a company whose football heritage and
record of innovation have a strong affinity with our own. This represents
another important step forward in Arsenal's progression on and off the pitch."
Imagery and further assets can be downloaded from the PUMA Press Centre:
PUMA
PUMA is one of the world's leading Sports Brands, designing, developing,
selling and marketing footwear, apparel and accessories. For over 65 years,
PUMA has established a history of making fast product designs for the fastest
athletes on the planet. PUMA offers performance and sport-inspired lifestyle
products in categories such as Football, Running, Training and Fitness, Golf,
and Motorsports. It engages in exciting collaborations with renowned design
brands such as Alexander McQueen and Mihara Yasuhiro to bring innovative and
fast designs to the sports world. The PUMA Group owns the brands PUMA, Cobra
Golf, Tretorn, Dobotex and Brandon. The company distributes its products in
more than 120 countries, employs more than 10,000 people worldwide, and is
headquartered in Herzogenaurach/Germany. For more information, please visit
Arsenal
Arsenal is one of the leading clubs in world football with a strong
heritage of success, progressive thinking and financial stability.
Arsenal Football Club was founded in 1886 in Woolwich, south London, before
moving to Highbury in north London in 1913. Arsenal has an impressive roll of
honour: English League Champions 13 times, FA Cup winners 10 times, League Cup
winners twice and European Cup Winners' Cup (1994) and European Fairs Cup
(1970) winners once. In addition, Arsenal Ladies are the most successful
English club in women's football. Arsenal's Manager since 1996 has been
Frenchman Arsene Wenger. Wenger is Arsenal Football Club's most successful
manager. His honours include three League titles, four FA Cups and four
Charity/Community Shields, including two League and Cup 'doubles' in 1998 and
2002.
For further information please visit: http://www.Arsenal.com
Media Contacts:
PUMA
Tim Stedman, International PR, PUMA
+49-151-1474-3148
tim.stedman@puma.com
Arsenal
Mark Gonnella, Communications Director
+44-207-704-4010
mgonnella@arsenal.co.uk
Katie Baldwin, Senior PR Manager
+44-207-704-4010
kbaldwin@arsenal.co.uk
SOURCE: PUMA SE
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