◎ミレニアル世代の大きな要求と高い期待 デロイトの年次調査で判明
◎ミレニアル世代の大きな要求と高い期待 デロイトの年次調査で判明
AsiaNet 55553
共同JBN 0070 (2014.1.21)
【ダボス(スイス)2014年1月21日PRN=共同JBN】デロイト トウシュ トーマツ リミテッド(Deloitte Touche Tohmatsu Limited、DTTL)が21日発表した第3回ミレニアル年次調査(third annual Millennial Survey、http://www.deloitte.com/MillennialSurvey)の結果は「大きな要求と高い期待」と集約できる。世界中で将来の指導者の70%は、従来型企業が提供するものを「拒否」、将来はデジタル手法により独立して働く方を好んでいる。このようなデロイトのジェネレーションY調査結果は、ミレニアル世代の期待に応える企業幹部が抱える重要な課題を示している。
テクノロジーなどの産業部門でリーダーとしてすでに台頭、2025年までに世界労働人口の75%を占めるミレニアルは、革新思考を育て自分たちのスキルを伸ばす組織のために働くことを望み、積極的に社会に貢献したいと思っている。調査はまた、ミレニアルは企業が現在、リーダーシップスキルを伸ばそうとしていないとみていることを明らかにした。彼らは特に、上位ポストに就くまで縛られたくはないと考えている。
DTTL最高経営責任者(CEO)のバリー・サルズバーグ氏は「企業は人材を引き付けて確保するために、革新的で彼らの世界観を理解していることをミレニアルに示す必要がある。われわれの社会は世界で多くの重要問題に直面しており、どの部門も“独り善がり”では成り立たないことが明らかになった。企業、政府、非政府組織(NGO)が協力して異なるスキルを結合させれば、ミレニアル世代に再点火して社会問題解決に向けて実質的に前進する機会がある」と語った。
ほかの主な調査結果は以下の通り。
*企業は一層の達成可能:ミレニアルの大半(74%)は雇用創出(48%)と景気上昇(71%)によって企業が社会に肯定的影響があるとみており、資源不足(68%)、気候変動(65%)、所得格差(64%)など最も関心がある社会問題に取り組むうえで企業はもっとできると考えている。さらに、調査対象のミレニアルの50%は、倫理綱領がある企業に勤めることを望んでいる。
*政府は努力不足:ミレニアルは、最大の社会問題対処で政府に最高の潜在力があるものの、失敗は歴然としていると語っている。ほぼ半数は、失業(47%)、資源不足(43%)、所得格差(56%)などの主要課題に政府が否定的影響を与えているとみている。
*組織は革新思考助長が必要:ミレニアルはイノベーションを支援する組織で働くことを願っている。事実、ミレニアルの78%は就職先を決める際、企業の革新性の度合いに影響を受けている。しかし、多くは現雇用主が創造的思考を強く奨励してはいないと話す。イノベーションにとって最大の障壁は、経営姿勢(63%)、経営構造・手順(61%)、従業員のスキル、態度、多様性のなさ(39%)とみられている。
*組織は新興リーダー育成を:ミレニアルの4人に1人以上は自分たちのリーダーシップスキルを見せる機会を求めている。さらに、75%は将来のリーダー育成で組織にできることがもっとあるとみている。
*ミレニアルは社会貢献を希望:ミレニアルは、企業の成功を単に財務実績だけではなく、達成すべき重要事項として社会改善に重点を置いた観点から評価するべきだと考えている。ミレニアルは慈善事業に前向きで、“公的生活”参加にも熱心である。ミレニアルの63%は慈善事業に寄付、43%はボランティア活動に参加するかコミュニティー組織のメンバーになっており、52%は陳情書に署名したことがある。
サルズバーグ氏は「ミレニアルが革新的で企業に耳を傾けるよう要求していることがはっきりした。イノベーション文化育成は好業績の人材確保に役立つばかりか、個人が次の抜本的イノベーションもたらす機会を創出して成長も促進させる」と指摘した。
調査報告全文は以下のウェブサイトからダウンロードできる。
www.deloitte.com/MillennialSurvey
▽デロイト・ミレニアル調査(Deloitte Millennial Survey)について
調査結果は英国の有限会社、Millward Brownが実施した調査研究をベースにしている。7800人以上を対象にしたインタビューは2013年10月10日から11月11日までオンラインで実施、世界28カ国でそれぞれ約300件のインタビューが行われた。対象者募集段階のスクリーニング質問は、回答者全員がミレニアル、すなわち1983年1月以降に生まれ、大学で学位を取得、現在フルタイム雇用であることを確認した。インタビューは1件当たり約15分かけた。
▽デロイトについて
Deloitte(デロイト)とは、デロイト トウシュ トーマツ リミテッド(英国の法令に基づく保証有限責任会社)およびそのネットワーク組織を構成するメンバーファームの1つあるいは複数を指し、各ファームはそれぞれ法的に独立した別個の組織体である。デロイト トウシュ トーマツ リミテッドとメンバーファームの法的構成に関する詳細はhttp://www.deloitte.com/aboutを参照。
Deloitte(デロイト)は、監査、税務、コンサルティングおよびファイナンシャル アドバイザリーサービスを、さまざまな業種にわたる上場・非上場のクライアントに提供している。全世界150カ国を超えるメンバーファームのネットワークを通じ、デロイトは、高度に複合化されたビジネスに取り組むクライアントに向けて、深い洞察に基づき、世界最高水準の陣容をもって高品質なサービスを提供している。デロイトの20万人以上の人材は、"standard of excellence"となることを目指している。
ソース:Deloitte Touche Tohmatsu Limited
▽問い合わせ先
Lauren Mistretta
Global Communications, Deloitte Touche Tohmatsu Limited
Tel: +1-312-486-4259
Mobile: +1-773-456-8191
lmistretta@deloitte.com
Carolyn Vadino
Global Communications, Deloitte Touche Tohmatsu Limited
Tel: +1-212-436-6970
Mobile: +1-917-574-5367
cvadino@deloitte.com
Big Demands and High Expectations: What Generation Y Wants from Business, Government, and the Future Workplace
PR55553
DAVOS, Switzerland, Jan. 21, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
Big demands and high expectations summarize the results of this year's
Deloitte Touche Tohmatsu Limited's (DTTL) third annual Millennial Survey
(http://www.deloitte.com/MillennialSurvey) released today. Across the globe,
70 percent of tomorrow's future leaders might 'reject' what business as
traditionally organized has to offer, preferring to work independently through
digital means in the future. This and other findings in Deloitte's annual study
of Generation Y point to significant challenges facing business leaders if they
are to meet the expectations of the Millennial generation.
Millennials, who are already emerging as leaders in technology and other
industries and will comprise 75 percent of the global workforce by 2025, want
to work for organizations that foster innovative thinking, develop their
skills, and wish to see them make a positive contribution to society. The study
also reveals that Millennials believe businesses are not currently doing as
much as they could to develop their leadership skills and that they need to
nurture their future leaders, especially as they cannot count on them biding
their time until senior positions arise.
"To attract and retain talent business needs to show Millennials it is
innovative and in tune with their world view," said Barry Salzberg, CEO, DTTL.
"Our society - globally - faces many critical issues and it has become clear no
sector should 'go it alone.' By working together and combining their different
skills, business, governments and non-government organizations (NGOs) have an
opportunity to reignite the Millennial generation and make real progress in
solving society's problems."
Other key findings from the survey include:
-- Business could achieve more. While most Millennials (74 percent) believe
business is having a positive impact on society by generating jobs (48
percent) and increasing prosperity (71 percent), they think business can
do much more to address society's challenges in the areas of most
concern: resource scarcity (68 percent), climate change (65 percent) and
income equality (64 percent). Additionally, 50 percent of Millennials
surveyed want to work for a business with ethical practices.
-- Government is not doing enough. Millennials say government has the
greatest potential to address society's biggest issues but are
overwhelmingly failing to do so. Almost half feel governments are having
a negative impact on areas identified as among the top challenges:
unemployment (47 percent), resource scarcity (43 percent), and income
inequality (56 percent).
-- Organizations must foster innovative thinking. Millennials want to work
for organizations that support innovation. In fact, 78 percent of
Millennials are influenced by how innovative a company is when deciding
if they want to work there, but most say their current employer does not
greatly encourage them to think creatively. They believe the biggest
barriers to innovation are management attitude (63 percent), operational
structures and procedures (61 percent), and employee skills, attitudes,
and (lack of) diversity (39 percent).
-- Organizations must nurture emerging leaders. Over one in four
Millennials are 'asking for a chance' to show their leadership skills.
Additionally, 75 percent believe their organizations could do more to
develop future leaders.
-- Millennials are eager to make a difference. Millennials believe the
success of a business should be measured in terms of more than just its
financial performance, with a focus on improving society among the most
important things it should seek to achieve. Millennials are also
charitable and keen to participate in 'public life': 63 percent of
Millennials donate to charities, 43 percent actively volunteer or are a
member of a community organization, and 52 percent have signed
petitions.
"It is clear that Millennials want to innovate and businesses should be
listening," said Salzberg. "Fostering a culture of innovation will not only
help retain high-performing talent but it will also drive growth by creating
opportunities for individuals to unlock the next game-changing innovations."
To download the full report please visit: www.deloitte.com/MillennialSurvey.
About the Deloitte Millennial Survey
The research findings are based on a study conducted by Deloitte in
conjunction with Millward Brown, a UK limited company. More than 7,800
interviews were conducted online between 10 October and 11 November 2013.
Approximately 300 interviews were conducted in each of 28 countries around the
world. Screening questions at the recruitment stage ensured that all
respondents were Millennials - born January 1983 onwards, were degree educated,
and were currently in full-time employment. Interviews lasted approximately 15
minutes.
About Deloitte
Deloitte refers to one or more of Deloitte Touche Tohmatsu Limited, a UK
private company limited by guarantee, and its network of member firms, each of
which is a legally separate and independent entity. Please see
www.deloitte.com/about for a detailed description of the legal structure of
Deloitte Touche Tohmatsu Limited and its member firms.
Deloitte provides audit, tax, consulting, and financial advisory services to
public and private clients spanning multiple industries. With a globally
connected network of member firms in more than 150 countries, Deloitte brings
world-class capabilities and high-quality service to clients, delivering the
insights they need to address their most complex business challenges.
Deloitte's more than 200,000 professionals are committed to becoming the
standard of excellence.
SOURCE: Deloitte Touche Tohmatsu Limited
CONTACT: Lauren Mistretta, Global Communications, Deloitte Touche Tohmatsu
Limited, Tel: +1-312-486-4259, Mobile: +1-773-456-8191,
lmistretta@deloitte.com; Carolyn Vadino, Global Communications, Deloitte Touche
Tohmatsu Limited, Tel: +1-212-436-6970, Mobile: +1-917-574-5367,
cvadino@deloitte.com
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