◎韓国・華川ヤマメ祭りが世界フェスティバルに発展

Foundation NARA

◎韓国・華川ヤマメ祭りが世界フェスティバルに発展

AsiaNet 55559

共同JBN 0074 (2014.1.21)

【華川(韓国)2014年1月20日PRN=共同JBN】

2万5000人の村人たちの希望は世界70億人の注目を集めている。

(Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20140120/8521400305

韓国の山あいにあるこの小さな村は、国内外の新しい関心の的になっており、毎年ここで開かれる冬のフェスティバルに100万人を超える人々が訪れている。

江原道華川郡当局が19日発表したところによると、「氷の国華川ヤマメ祭り」(Hwacheon Sancheoneo Ice Festival)は米ABCテレビの「World News Now」で紹介された。世界34カ国で138回ニュースとして伝えられたうちの1つである。

昨年は、シンガポールの放送局News Asiaが番組「One in a Million」で華川ヤマメ祭りを紹介するなど、24カ国のニュースで109回報じられた。

江原道華川郡は氷の国である。

人口がほんの2万5000人の華川郡は、国境で分断された世界唯一の韓国の国境を挟んで北朝鮮に面している。

華川郡の90%以上は山間部と水域で、住民はわずか3%の地域に住んでいる。華川郡は北朝鮮に近接しているため軍事都市に近く、このために開発が厳しく制限されている。20分ほどかければ郡の中心部を見て回れる。

4車線道路のない唯一の郡である華川郡でたった1つのビジネス・ソースは、休暇で家族を訪れる兵士や兵士を訪問する家族である。

こうした状況から、住民はサバイバルの方法を自ら見つける必要があった。

周辺には夏の期間、美しい風景になる山々があり、冬にはまた凍りつく河川とすべてを氷に覆われる地域があった。

このいてつく冬がアイデアに結びついた。住民たちは2003年、雪で覆われた山、凍結した川、そして清流にしか住まないヤマメを冬のフェスティバルのツアーパッケージにすることを決めた。

その年1月の初めてのフェスティバルは住民たちの予想をはるかに超えるもので、知名度の低かったこの郡を訪れた人の数は22万人に達した。

翌年にはビジター数が50万人になった。第4回には100万人を超えた。

2009年の華川ヤマメ祭りの写真は米国タイム誌に掲載された。

ビジターの数は着実に伸び、これまでに10万人を超える外国人が山あいの村に押しかけた。

このフェスティバルがユニークなのは、組織委員会が民間の専門家を起用し、政府関係者ではなく住民がこの祭りを主導できるようにしていることである。

焦点は地域経済振興に移っており、2006年にはフェスティバルを訪れた人が入場券で地元の産品を購入できるフェスティバル用ギフトカードが作られた。

これによって、老人を含む2000万人に新しい仕事ができた。

華川郡は農産品で11億ウォンを売り上げた。当局によると、ヤマメ祭りの経済効果は約1366億ウォンになると見込まれている。

氷の国華川ヤマメ祭りは、韓国を最も代表する催しの1つというだけでなく、世界4大冬祭りの1つである。2011年には外国メディアが世界7不思議の1つと形容した。昨年9月には、人口5万人以下の町で開かれる世界的フェスティバル主催地としてcity of world festivalに華川郡が選ばれた。

1月4日に始まったことしの華川ヤマメ祭りにはすでに80万人が訪れており、この週末までには100万人をあっさり突破すると見られている。

チュン・ギャプチュル郡長は「2万5000人の夢が世界70億の人々の関心をつかんだ。文化と芸術を結びつけた総合的なフェスティバルにすることで、氷の国華川ヤマメ祭りを国際的な催しにするよう努力していく」と語った。

ヤマメ祭りは1月26日まで続く。

▽報道関係問い合わせ先

An gyu-jeong

+82-33-440-2227

a4891@korea.kr

ソース:Foundation NARA

Small Village Hosts Global Festival

PR55559

HWACHEON, South Korea, Jan. 20, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

The wish of 25,000 villagers has drawn the attention of 7 billion people

worldwide.

(Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20140120/8521400305 )

This small South Korean mountain village has turned into a news item at home

and abroad, with over 1 million people visiting a winter festival hosted here

every year.

According to Hwacheon County officials on Sunday, the Hwacheon Sancheoneo Ice

Festival was introduced on U.S. network ABC's "World News Now." It is one of

the 138 news items across 34 nations on the festival.

Last year, Singaporean broadcaster News Asia had introduced the festival on its

"One in a Million" program as the event was mentioned in 109 times in the news

in 24 nations.

The Hwacheon County in Gangwon Province is a land of ice.

With a population of just around 25,000, the county faces North Korea just

across the border in the world's only divided country.

More than 90 percent of the county are mountains and bodies of water, with its

residents occupying only 3 percent. Because of its proximity to North Korea,

the county is closer to a military city and therefore heavily restricted in

development. A 20-minute walk is more than enough to tour the entire "downtown"

area.

Soldiers on leave or families visiting the soldiers are about the only business

source in the country's only county without a four-lane road.

The situation required local residents to find their own means of survival.

The neighborhood was blessed with mountains that offered beautiful scenery

during summer, but it also had rivers that would freeze and turn the entire

area into ice during the winter.

It was this icy winter that turned into an idea. In 2003, the residents decided

to turn their snow-covered mountains, frozen rivers and "sancheoneo," or fish

known to live only in the cleanest waters, into a tour package for a winter

festival.

The first festival in January that year exceeded their expectations, with

220,000 people coming to the county whose name at the time was less than

familiar.

In the following year, 500,000 people came. By the fourth festival, it had over

1 million visitors.

In 2009, photos from the festival were featured on Time Magazine.

The number of visitors grew steadily, with over 100,000 foreigners descending

on the mountainous village so far.

To make the festival unique, organizers hired civilian experts and made sure

that the people, not administrative officials, took the lead.

The focus shifted to promoting the local economy, and in 2006, festival gift

cards were created to allow festival visitors to buy county's products with

their admission tickets.

This led to new jobs for 20 million people, including senior citizens.

County officials sold about 1.1 billion won in agricultural products. The

festival's economic effect is estimated at around 136.6 billion won, they say.

The Hwacheon Sancheoneo Ice Festival is not only one of Korea's most

representative events, but one of the world's four major winter festivals. In

2011, foreign media have called it one of the seven wonders. In September last

year, the county was named the city of world festival for under-50,000

population.

This year's festival, which opened on Jan. 4, has already drawn 800,000 people,

and by the end of this weekend, the number is expected to easily surpass 1

million.

"The dream of 25,000 people has seized the attention of 7 billion people

worldwide," said Chung Gap-chul, the county chief. "We will make efforts to

turn the Hwacheon Suncheoneo Ice Festival into an international event by making

it a comprehensive event combining culture and the arts."

The festival will continue until Jan. 26.

Media Contact

An gyu-jeong

+82-33-440-2227

a4891@korea.kr

SOURCE: Foundation NARA

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中