◎Dunkin' BrandsがリバプールFCと世界的マーケティング提携を発表
◎Dunkin' BrandsがリバプールFCと世界的マーケティング提携を発表
AsiaNet 55541
共同JBN 0063 (2014.1.17)
【リバプール(英国)2014年1月17日PRN=共同JBN】
*Dunkin' BrandsはDunkin’DonutsとBaskin-Robbins両ブランドの世界的な拡販支援のため代表的なフットボールクラブと複数年の契約に調印
Dunkin’DonutsとBaskin-Robbinsの親会社であるDunkin' Brands Group, Inc.(http://dunkinbrands.com、NASDAQ:DNKN)は17日、Dunkin’DonutsとBaskin-Robbins両ブランドの世界的な拡販支援のため世界で最も歴史があり有名なサッカークラブのひとつリバプールFC(Liverpool Football Club 、http://www.liverpoolfc.com)との複数年のマーケティング提携を発表した。この合意のもとで、Dunkin’DonutsはリバプールFCのコーヒー、ティー、ベーカリーの公式パートナーになり、Baskin-Robbinsは公式アイスクリーム・パートナーになる。
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20140116/NY47366)
(ロゴ:http://photos.prnewswire.com/prnh/20110317/NY67297LOGO)
今回の提携はDunkin' BrandsおよびリバプールFC双方にとって共同プロモーション活動、デジタルおよび印刷媒体の広告、プレシーズン・ツアーなどの露出を通じて世界中のファンとの関わりを深める上で役に立つものになる。Dunkin' Brandsは現在、世界60カ国以上に18000以上の販売店を持ち、その中には33カ国の11000店近いDunkin’Donutsレストラン、50カ国近くの7250店のBaskin-Robbins店が含まれる。2013年にはDunkin' Brandsレストランは世界で790店純増しており、そのうち415店は米国以外だった。
イングランド・プレミアリーグ・サッカークラブのメンバーであるリバプールFCは世界的なファン層を持っており、世界62カ国に200の公式サポーター・クラブがあるが、その中には英国、アメリカ、スペイン、ドイツ、ブラジル、中国、日本、タイ、インド、マレーシア、オーストラリア、南アフリカが含まれる。
Dunkin' Brandsのグローバル・マーケティングおよびイノベーション担当社長のジョン・コステロ氏は「リバプールFCはイングランド・リーグ優勝18回、ヨーロピアン・カップ優勝5回を誇る世界で最も有名なサッカークラブの一つであり、当社も二つの成功ブランドであるDunkin’DonutsとBaskin-Robbinsが世界で成長を続けており、パートナーになることを大変喜んでいる。今回の提携を通じて、今後リバプールFCと多くのマーケティングイニシアチブを共同して行い、世界のサッカーファンと関わることを期待している」と語った。
Dunkin' BrandsとリバプールFCとのマーケティング提携はDunkin' BrandsとリバプールFCおよびボストン・レッドソックスを所有するFenway Sports Groupとの間の現在進行中の強固な関係を推し進めるものになる。Fenwayはまたボストン・レッドソックスを通じてDunkin’Donutsとの間で長年のマーケティング提携を行っている。
リバプールFCの最高商務責任者(CCO)ビリー・ホーガン氏は「世界で最もアイコン的な存在のクイックサービス・レストランのひとつであるDunkin' Brandsと力を合わせることになり喜んでいる。Dunkin’Donutsはコーヒー、ティー、ベーカリーの公式プロバイダーになり、Baskin-Robbinsはアイスクリームの公式プロバイダーになることになった。両ブランドをリバプールFCファミリーの一員として歓迎する」として次のように述べた。「世界中のファンが今回の提携関係から利益を得ることになる。Dunkin' Brandsはビジネスを世界に広げる中、われわれとの提携関係を新しい地域におよぼし、最終的には遠く離れている世界のファンをアンフィールド・スタジアムの当クラブに近づけるための手助けをしてくれることになる」
Dunkin' BrandsとリバプールFCのマーケティング提携の主な項目は以下の通り。
*Dunkin’DonutsはリバプールFCのコーヒー、ティー、ベーカリーの公式パートナーになり、Baskin-Robbinsは公式アイスクリーム・パートナーになる。
*リバプールFCがホーム・ゲームを行う日にはDunkin’Donuts、Baskin-RobbinsのLEDフィールド・ボード広告を行う。
*Dunkin’Donuts、Baskin-Robbinsは観客およびサポーターを動員するためのプレシーズン・ツアーに共同して参加する。
*リバプールFCが世界で行うデジタル・メディア、月刊雑誌およびプログラムの印刷広告、リバプール・テレビのスポット広告でDunkin’Donuts、Baskin-Robbinsに触れる。
*共同で行うプロモーション活動および懸賞にリバプールFCのチケットおよびサイン入り用品を利用する。
Dunkin’Donutsについての詳しい情報はウェブサイト(www.DunkinDonuts.com)を参照。Baskin-Robbinsについての詳しい情報はウェブサイト(www.BaskinRobbins.com)を参照。リバプールFCについての詳しい情報はウェブサイト(www.LiverpoolFC.com)を参照。
▽Dunkin' Brandsについて
Dunkin' Brands Group, Inc.(NASDAQ:DNKN)は世界60カ国近くに1万8000近くの販売店を持つ世界を代表するクイックサービス・レストラン(QSR)のひとつで、ホットコーヒー、アイスコーヒー、焼き菓子、アイスクリームなどを提供している。Dunkin' Brandsはほぼ100%がフランチャイズ店によるビジネスモデルで2013年会計年度末では1万1000店近くのDunkin’Donuts、7250店以上のBaskin-Robbinsレストランを持っている。Dunkin' Brands Group, Inc.は米マサチューセッツ州カントンに本社を置いている。
▽リバプールFCについて
*リバプールFCは1892年に創設され、世界で最も歴史があり、有名なサッカークラブの一つで、今までにイングランド・リーグ優勝18回、FAカップ優勝7回、リーグカップ優勝8回、ヨーロピアン・カップ優勝5回、UEFAカップ優勝3回、ヨーロピアン・スーパー・カップ優勝3回、チャリティー・シールド優勝15回を誇る。
*リバプールFCは社会に対して責任を負うビジネスとしての伝統を誇りにしており、公式慈善団体Liverpool FC Foundation(リバプールFC財団)を通して積極的にコミュニティー活動を行っている。同財団は受賞した幅広いプログラムを通して、国内外の子どもや大人に対して刺激を与え、動機づけを行うためにサッカーやリバプールFCバッジの力を活用している。リバプールFCの貢献に対してBusiness In The Communityから「コミュニティー・マーク」賞が贈られている。
*リバプールFCは世界的なブランドとして世界の先端的なビジネスパートナーと共同して比類のない商業的な機会を提供している。
▽問い合わせ先:
Justin Drake
Dunkin' Brands
Tel: +1-781-737-5200
Email:Justin.Drake@dunkinbrands.com
Liverpool FC PR Office
Tel: +44-151-432-5686
Email: pr@liverpoolfc.com
ソース:Dunkin' Brands Group, Inc.
Dunkin' Brands Announces Global Marketing Partnership With Liverpool Football Club
PR55541
LIVERPOOL, England, Jan. 17, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
Company Signs Multi-Year Marketing Agreement With Leading Football Club to
Support Global Expansion of Dunkin' Donuts and Baskin-Robbins Brands
Dunkin' Brands Group, Inc. (http://dunkinbrands.com) (Nasdaq: DNKN), the
parent company of Dunkin' Donuts and Baskin-Robbins, today announced a
multi-year marketing partnership with Liverpool Football Club (FC)
(http://www.liverpoolfc.com), one of the world's most historic and famous
football clubs, to support global expansion of the Dunkin' Donuts and
Baskin-Robbins brands. Under the agreement, Dunkin' Donuts will become the
official coffee, tea and bakery partner for Liverpool FC, and Baskin-Robbins
will become the official ice cream partner.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140116/NY47366 )
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110317/NY67297LOGO )
The partnership will help both Dunkin' Brands and Liverpool FC further
engage with their fans around the globe through joint promotions, digital and
print advertising, and appearances during pre-season tours. Dunkin' Brands
currently has more than 18,000 points of distribution in nearly 60 countries
worldwide, including nearly 11,000 Dunkin' Donuts restaurants in 33 countries
and more than 7,250 Baskin-Robbins shops in nearly 50 countries. In 2013,
Dunkin' Brands opened 790 net new restaurants around the world, with 415 of
these restaurants located outside the U.S. As a testament to its global fan
base, Liverpool FC, an English Premier League football club, has over 200
Official Supporters Clubs all over the world in 62 different countries,
including the UK, the USA, Spain, Germany, Brazil, China, Japan, Thailand,
India, Malaysia, Australia and South Africa.
"With 18 English league titles and five European Cups, Liverpool FC is one
of the world's most renowned football clubs, so we're very excited to partner
with them as we continue to grow our two winning brands, Dunkin' Donuts and
Baskin-Robbins, around the world," said John Costello, President, Global
Marketing and Innovation for Dunkin' Brands. "We look forward to working with
Liverpool FC on a number of exciting marketing initiatives and engaging with
football fans worldwide in the coming years through this partnership."
Dunkin' Brands' marketing partnership with Liverpool FC continues the
company's strong and ongoing relationship with Fenway Sports Group, owner of
Liverpool FC and the Boston Red Sox. The company also has a long-standing
marketing partnership for Dunkin' Donuts with the Boston Red Sox.
"We're delighted to be joining forces with Dunkin' Brands, one of the
world's most iconic quick service restaurant names. Dunkin' Donuts will be our
official coffee, tea and bakery provider and Baskin-Robbins will be our
official ice cream provider, and we welcome both to the LFC family," said Billy
Hogan, Chief Commercial Officer for Liverpool FC. "Fans across the globe will
benefit from this partnership as Dunkin' Brands looks to expand their business,
bringing exciting partnership activation to new territories and ultimately
helping to bring fans closer to the Club no matter how far away from Anfield
they live."
Key elements of the Dunkin' Brands and Liverpool FC marketing partnership
include:
-- Dunkin' Donuts will become the official coffee, tea and bakery partner
for Liverpool FC, and Baskin-Robbins will become the official ice cream
partner.
-- Access to match day LED field board signage at Liverpool FC home games
for Dunkin' Donuts and Baskin-Robbins.
-- Joint participation in pre-season tours to boost guest and supporter
engagement.
-- Access for Dunkin' Donuts and Baskin-Robbins in Liverpool FC global
digital media, as well as print ads in monthly magazine and programs, and
spots on Liverpool TV.
-- Liverpool FC tickets and autographed items for joint promotions and
sweepstakes.
For more information about Dunkin' Donuts, visit www.DunkinDonuts.com. For
more information about Baskin-Robbins, visit www.BaskinRobbins.com. For more
information about Liverpool FC, visit www.LiverpoolFC.com.
About Dunkin' Brands
With more than 18,000 points of distribution in nearly 60 countries
worldwide, Dunkin' Brands Group, Inc. (Nasdaq: DNKN) is one of the world's
leading franchisors of quick service restaurants (QSR) serving hot and cold
coffee and baked goods, as well as hard-serve ice cream. At the end of fiscal
2013, Dunkin' Brands' nearly 100 percent franchised business model included
nearly 11,000 Dunkin' Donuts restaurants and more than 7,250 Baskin-Robbins
restaurants. Dunkin' Brands Group, Inc. is headquartered in Canton, Mass.
About Liverpool FC
-- Founded in 1892, Liverpool FC is one of the world's most historic and
famous football clubs having won 18 League Titles, seven FA Cups, eight
League Cups, five European Cups, three UEFA Cups, three European Super
Cups and 15 Charity Shields
-- As a socially responsible business, Liverpool FC is proud of its heritage
and plays a proactive role in its communities through its official
charity, Liverpool FC Foundation. By delivering a range of award-winning
programmes, the Foundation motivates and inspires children and adults,
both at home and overseas, using football and the power of the Liverpool
FC badge. Its contribution has been recognised by the award of a
Community Mark from Business In The Community
-- Liverpool FC is a global brand and works with leading edge commercial
partners around the world providing unparalleled commercial
opportunities.
Contact:
Justin Drake
Dunkin' Brands
Tel: +1-781-737-5200
Email: Justin.Drake@dunkinbrands.com
Liverpool FC PR Office
Tel: +44-151-432-5686
Email: pr@liverpoolfc.com
SOURCE Dunkin' Brands Group, Inc.
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