◎ライブ顧客エンゲージメント対応のアプリ発表 Eureka Mobile Advertising

Eureka Mobile Advertising

◎ライブ顧客エンゲージメント対応のアプリ発表 Eureka Mobile Advertising

AsiaNet 55521

共同JBN 0053 (2014.1.15)

【シドニー(オーストラリア)/ムンバイ(インド)2014年1月15日PRN=共同JBN】

*HTML 5、Timed ads、Live Voting optionsで機能を強化-。

モバイルフォンの待ち受け画面を収益化しているEureka Mobile Advertisingは15日、同社アプリケーションを世界初のライブ顧客エンゲージメント(live customer engagement)・プラットフォームに転換する刺激的アップグレードをリリースした。マーケティング担当者は今後、強化された直観的HTML 5フォーマットのTimedコンテンツによる顧客対応が可能になり、アプリのLive Voting(生投票)機能でリアルタイムのユーザーフィードバック照合がしやすくなる。ユーザーにとっては関連性が拡大して簡単になることを、ブランドにはライブ顧客エンゲージメント、フィードバック回収、リアルタイム分析ができる空前のプラットフォーム転換を意味する。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130429/612578

この展開についてEureka Mobile Advertisingの創業者兼最高経営責任者(CEO)のラフル・S・ジャヤワント氏は「ライブ顧客エンゲージメント・プラットフォームをもたらした、これまで見られない多彩なリリースに大いに盛り上がっている。これは各ブランドが顧客に対応し、リアルタイムで本物の測定可能なユーザーデータを使って情報を得て判断できる多大な機会を与える。試験段階でこれまでに得たフィードバックは素晴らしいもので、モバイル広告界のゲームチェンジャーになると確信している」と語った。

Eurekaはこのほど開催されたアジア最大の青年の祭典Mood Indigo(MoodI)で、Live Voting機能を成功裏に紹介した。これはHTML 5とTimed adsによるアップグレードの世界初の導入だった。ライブエンゲージメント・プラットフォームとその潜在性については、マーケティング担当者とエージェンシーが興奮する場面が多々あった。

Eureka Mobile Advertisingの共同創業者兼最高技術責任者(CTO)のヨゲシュ・ショラプンカル氏は「革新は会社のDNAの一部。われわれのライブ顧客エンゲージメント製品バスケットは拡張性と直感的だが簡単なユーザー体験を配慮して設計されている」と付け加えた。

▽Eureka Mobile Advertisingについて

英国に本社を置くEureka Mobile Advertisingは、事前許可の契約者に関連コンテンツを配信、待ち受け画面を収益化する世界初のモバイルフォン事業である。Eurekaは通信会社を問わずにAndroidで入手できる。特許技術で広告主に関連意見を保証、ブランド、顧客、通信会社と連携している。Eurekaは2013年4月にインドで創業してからGoogle Play Storeライフスタイル部門アプリのトップ5にランクされており、顧客エンゲージメント率も41%を超えている。

http://www.eurekamobilead.com

▽問い合わせ先

Yogesh Sholapurkar

yogesh@eurekamobilead.com

ソース:Eureka Mobile Advertising

Eureka Mobile Advertising Takes on a New Avatar, Becomes a Live Customer Engagement Platform

PR55521

SYDNEY and MUMBAI, India, Jan. 15, 2014 /PRN=KYODO JBN / --

    - Enhances features to include HTML 5, Timed ads and Live Voting options

    Eureka Mobile Advertising, which monetises the idle screen of the mobile

phone, today released an exciting new upgrade to its application that

transforms it into the world's first live customer engagement platform.

Marketers can now engage consumers with Timed content in an enhanced and

intuitive HTML 5 format, while the application's Live Voting facility can help

collate real-time user feedback. For users, this means greater relevance and

ease, while for brands, this translates into a never-seen-before platform that

allows live customer engagement, feedback collection and real-time analysis.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130429/612578 )

    Commenting on this development, Rahul S Jayawant, Founder and CEO, Eureka

Mobile Advertising, said, "We are really excited to introduce a slew of

never-seen-before offerings which make us a LIVE CUSTOMER ENGAGEMENT platform.

This holds a sea of opportunities for brands to engage with consumers and help

them make informed decisions, using authentic, measurable user data in real

time. The feedback we have received so far in our pilot phase has been

fantastic, and we believe that this is going to be a game-changer in the mobile

advertising space."

    Eureka successfully launched its live voting functionality at the recently

concluded Mood Indigo (MoodI), Asia's largest youth festival. This was the

first introduction to the upgrade along with HTML 5 and timed ads anywhere in

the world. There has also been a lot of early excitement seen amongst Marketers

and Agencies for this Live Engagement Platform and the potential it holds.

    Yogesh Sholapurkar, Co-Founder and CTO, Eureka Mobile Advertising said,

"Innovation is part of the company's DNA. Our Live Customer Engagement basket

of products is architected keeping in mind scalability and a user experience

that is intuitive but simple."

    About Eureka Mobile Advertising

    Headquartered in UK, Eureka Mobile Advertising is the world's first mobile

phone utility that monetizes the idle screen to deliver relevant content to

opt-in subscribers. Eureka is operator-agnostic and available on Android. It

works with brands, consumers and telecom operators, guaranteeing advertisers

relevant views with its proprietary technology. Since its launch in April 2013

in India, Eureka has been listed as one of the Top 5 Lifestyle category apps on

Google Play Store with a customer engagement ratio of over 41%.

    http://www.eurekamobilead.com

    For details contact:

    Yogesh Sholapurkar

    yogesh@eurekamobilead.com

    SOURCE: Eureka Mobile Advertising

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中