BMWグループ、2013年度の乗用車販売は過去最高を記録 

BMWグループ

BMWグループ、2013年度の乗用車販売は過去最高を記録 

AsiaNet 55477

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BMWグループ、2013年度の乗用車販売は過去最高を記録  

【ミュンヘン2014年1月13日PRニュースワイヤー】‐‐

*BMWグループの乗用車販売台数は1,963,798台で、6.4%の増加

*BMW、 MINI、ロールスロイス、全3ブランドで記録達成の年

*BMWグループは2014年の販売でさらなる成長を目指す

(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20140113/663159

2013年度、BMWグループは、過去最高の販売台数を達成しました。BMW、MINI、ロールスロイスを合わせた世界販売台数は1,963,798台でした。これはこれまでの販売記録である2012年度の1,845,186台より6.4%の増加でした。3ブランド全てで年間を通じて過去最高を達成し、同社は世界を代表するプレミアムカー・メーカーとしての地位を強固なものにしました。BMWグループは12月度に前年同月比2.9%増の186,786台の車両を販売するという好調な記録を残し同年を終えました (前年度は181,571台)。

BMW AG取締役会のメンバーであり、BMWの販売・マーケティング担当上級副社長を務めるイアン・ロバートソン (Ian Robertson) 氏は「BMWグループは2013年に過去最高の販売台数を記録し、プレミアムカーのセグメントでのリードを広げました。当社の成功は、魅力的および革新的なモデル、プレミアムブランドの強さ、全大陸におけるバランスのとれた販売戦略の成果だと考えられます。多くの市場における逆風にもかかわらず、2014年度の販売でもさらなる記録を達成するつもりです」と述べました。

BMWの販売台数は2013年度に7.5%伸び、合計1,655,138台に達しましたが、これは、同ブランドの史上最高の販売レベルでした (前年度は1,540,085台)。12月度は、合計155,835台のBMWを販売しましたが、これは2.3%の増加でした (前年度は152,286台)。2013年度の成長を最も大きくリードした車両の1つは、大きな成功を収めたBMW 3シリーズです。2013年度に合計で500,314台販売され、前年度 (406,752台) に比べて23%の増加でした。BMW 3シリーズセダンは348,540台の車両が顧客に販売され、セグメントリーダーの地位を堅持しました(+18.5%、前年度は294,039台)。また、BMW X1は、2013年度に大きな台数増を達成し、合計で161,353台が販売されました (+9.2%、前年度は147,776台)。BMW X3への需要は依然として高く、昨年度は5%増加して157,298台が販売されました (前年度は149,853台)。BMW 5シリーズもまた、2013年度に合計で366,992台が販売されセグメントリーダーの地位を獲得しました(+2.2%、前年度は359,016台) 。販売増はBMW 6シリーズでも達成され、27,687台の車両が顧客に販売されました (+19.4、前年度は23,193台)。

MINI、ロールスロイスおよびBMWモトラッドが2013年度に記録的な販売を達成。

BMW AG取締役会のメンバーであり、MINI、BMWモトラッド、ロールスロイス、 BMWグループアフターセールス担当上級副社長を務めるピーター・シュヴァルツェンバウアー (Peter Schwarzenbauer) 氏は「当社のMINI 、ロールスロイス、BMW モトラッド・モデルの世界需要は好調を維持しています。当社の魅力ある技術、そして世界的にバランスがとれた販売戦略のおかげで、2013年度は過去最高の販売台数をさらに記録することができました」と語りました。

MINIの世界の販売台数は2013年度には新記録の305,030台にまで伸びました (+1.2%、前年度は301,526台)。12月の販売は前年比5.9%増の30,455台となりました (前年度は28,751台)。米国は依然としてMINIにとって最大の市場であり、昨年度には66,502台が販売され、第2位は英国で53,507台でした。

ロールスロイスの2013年度の販売は3,630台でした(+1.5%、前年度は3,575台)。これは、110年にわたるロールスロイスの歴史の中で最高の販売台数であり、4年連続して記録を塗り替えたことになります。ロールスロイス・ファントム (Phantom) とゴースト (Ghost) のバリエーション・モデルに対する需要にも根強いものがあり、2013年度の注文台数は過去最高のレベルに達しました。去年3月のジュネーブ・モーター・ショー (Geneva Motor Show) において世界公開された新モデル「レイス(Wraith)」は高い評価を受け、好調な注文台数を確保しています。レイスは、第4四半期より顧客への納車を開始しました。

合計115,215台のモーターサイクル (+8.3%、前年度は106,358台) を販売したBMWモトラッド (Motorrad) は、2013年度にはその約90年の歴史の中で最高の販売台数を達成しました。12月度には、6,343台のモーターサイクルが世界中で販売され、2012年度 (6,069台) の同月比で4.5%の増加でした。

BMWグループは、2013年度においても「世界中で均衡の取れた販売を行う」という同社の戦略を堅持しました。欧州での困難な経済状況にもかかわらず、BMWグループは、この最大の販売地域において、前年比と同じ販売数レベルの858,990台を販売しました (-0.7%、前年度は864,812台)。 英国では、合計188,837台 (前年度は174,215台、+8.4%) という過去最高の販売を達成しました。ダイナミックなロシアの市場では、BMWグループは記録的な44,871台 (前年度は40,144台)という販売台数を記録し、11.8%の増加となりました。

アジアでは、昨年度のBMWグループの販売台数は17.3%と大きく成長し、576,616台が販売されました (前年度は、491,512台)。中国本土では、BMWとMINIが390,713台販売されました。前年度 (326,444台)と比較して19.7%の増加となりました。BMWグループは韓国 (39,558台、+18.1%)、日本 (64,216台、+13.4%)、中東 (24,596台、+15.4%) など、他のいくつかのアジア市場でも二桁の成長を達成しています。

南米及び北米では、BMWグループは2013年度に大きな台数増を達成し、462,891台が販売され、前年度 (424,379台) に比べて9.1%の増加となりました。米国でのBMWグループの販売台数は、8.1%増加して375,782台となりました (前年度は、347,583台)。BMWグループはまた2013年度に、特にブラジルで堅固な成長を達成しています (17,011台、+69.5%)。

アフリカ大陸での販売台数は、2013年に5.7%減少して、35,489台 (前年度は37,649台) が顧客に販売されました。オセアニアでの販売は12.8%増加して25,939台となりました (前年度は23,000台)。

BMWグループの2013年12月度および1-12月の販売の概要

                          2013年12月   前年同月比     2013年度    前年同月比

BMWグループの自動車       186,786     +2.9%     1,963,798    +6.4%

BMW             155,853     +2.3%    1,655,138     +7.5%

MINI             30,455     +5.9%      305,030     +1.2%

ロールスロイス          496    -7.1%        3,630     +1.5%

BMWモトラッド          6,343    +4.5%        115,215    +8.3%

BMWグループについて

BMWグループは、BMW、MINI、ロールス・ロイスというプレミアムブランドを擁する、自動車およびモーターサイクルのトップ・メーカーの一つであり、世界13ヵ国に28の製造工場を有し、140カ国以上に販売網を構築しているグローバルな企業です。

2013年における自動車総販売台数は196.3万台、モーターサイクルは11万5215台となっています。2012年の売上高は768億5000万ユーロ、税引き前利益は78億2000万ユーロを計上した。また、2012年末時点における従業員数は10万5876人です。

BMWグループは常に長期的な視野と責任ある行動を企業の指針とすることで成功をおさめており、その結果、すべてのバリュー・チェーンにおける環境的および社会的持続性、責任のある製品作り、さらには資源保護に対する明確なコミットメントを企業戦略の不可分な要素として確立しています。

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情報元: BMWグループ

                                                  

BMW Group Posts Record Sales for 2013

PR55477

MUNICH, Jan. 13, 2014/PRN=KYODO JBN/--

    Deliveries Climb 6.4% to 1,963,798 Units

    New All-time Highs for BMW, MINI and Rolls-Royce Brands

    BMW Group Expects Further Growth in Sales in 2014

   

    The BMW Group sold more vehicles in 2013 than ever before in the company's

history. A total of 1,963,798 BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles were delivered

worldwide, an increase of 6.4% from the previous record year of 2012

(1,845,186). All three brands reported record deliveries for 2013 and the

company strengthened its position as the world's leading manufacturer of

premium vehicles. The BMW Group finished the year strongly, with a total of

186,786 vehicles sold in December, an increase of 2.9% over the

same month last year (181,571 units).

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140113/663159 )

    Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, responsible for

Sales and Marketing BMW: "The BMW Group posted record sales once again in 2013

and is clearly the number one in the premium segment. Our success can be

attributed to our attractive and innovative models, the strength of our premium

brands and our strategy of balanced sales across all continents. Despite the

prevailing headwinds in many markets, we aim to increase sales and make 2014

another record year."

    BMW sales rose 7.5% in 2013 to reach 1,655,138 vehicles, an all-time high

for the brand (prev. yr.: 1,540,085). BMW also achieved its best-ever sales for

the month of December, with a total of 155,835 vehicles delivered - an increase

of 2.3% over the previous year (152,286). One of the main success factors in

2013 was the BMW 3 Series, with a 23% increase in sales to 500,314 units (prev.

yr.: 406,752). The BMW 3 Series Sedan remains segment leader with 348,540

vehicles delivered (prev. yr.: 294,039 / +18.5%). The BMW X1 also reported

strong gains in 2013, with a total of 161,353 vehicles sold (prev.

yr.: 147,776 / +9.2%). Demand for the BMW X3 remained high, with sales climbing

5.0% to 157,298 units (prev. yr.: 149,853). The BMW 5 Series also strengthened

its position as segment leader, with a total of 366,992 automobiles sold in

2013 (prev. yr.: 359,016 /+2.2%). Significant gains were also recorded by the

BMW 6 Series, with 27,687 vehicles delivered to customers (prev. yr.: 23,193 /

+19.4%).

    MINI, Rolls-Royce and BMW Motorrad with record sales in 2013

    Peter Schwarzenbauer, Member of the Board of Management of BMW AG, MINI,

Motorrad, Rolls-Royce and Aftersales BMW Group stated, "Global demand for our

MINI, Rolls-Royce and BMW Motorrad models remains strong. We were able to

deliver another record year in sales in 2013, thanks to exciting technology and

our globally balanced distribution strategy."

    MINI sales climbed to a record 305,030 vehicles in 2013 (prev. yr.: 301,526

/ +1.2%); December sales were 5.9% higher year-on-year, with a total of 30,455

units delivered (prev. yr.:28,751). The U.S. remains the largest market for

MINI, with a record 66,502 cars sold last year, followed by the U.K. with

53,507 vehicles.

    Rolls-Royce delivered 3,630 cars to customers in 2013 (prev. yr.: 3,575 /

+1.5%), its fourth consecutive record year and the highest in the brand's

110-year history. Demand for all Phantom and Ghost variants was strong and

bespoke sales reached record levels in 2013. The company's new model, Wraith,

was unveiled in March at the Geneva Motor Show to worldwide acclaim and already

has a strong order book. The first customer cars were delivered during the

fourth quarter.

    With a total of 115,215 motorcycles (prev. yr. 106,358 / +8.3%), BMW

Motorrad delivered more vehicles in 2013 than ever before in its 90-year

history. In December, 6,343 motorcycles were sold worldwide, an increase of

4.5% over the same month in 2012(6,069).

    The BMW Group continued its strategy of a balanced distribution of sales

worldwide in 2013. Despite challenging economic conditions in many European

markets, the BMW Group was able to maintain volumes in its largest sales region

at the same level as last year, with 858,990 units delivered (prev. yr.:

864,812/ -0.7%). The company achieved its best-ever sales in the U.K. with a

total of 188,837 vehicles sold (prev. yr.: 174,215/ +8.4%). BMW

Group sales in the dynamic Russian market also climbed by 11.8% to a record

44,871 vehicles (prev. yr.: 40,144).

    In Asia, BMW Group sales rose by 17.3% last year to 576,616 vehicles (prev.

yr. 491,512). Mainland China accounted for 390,713 deliveries of BMW and MINI

vehicles, an increase of 19.7% over the previous year (326,444). The BMW Group

posted double- digit growth in many other Asian markets, including South Korea

(+18.1% / 39,558), Japan (+13.4%/ 64,216) and the Middle East (+15.4% / 24,596).

    In the Americas, the BMW Group recorded strong gains in 2013, with 462,891

vehicles delivered. This represents an increase of 9.1% over the previous year

(424,379). In the U.S., BMW Group sales climbed by 8.1% to 375,782 units (prev.

yr.: 347,583). The BMW Group also reported particularly robust growth in Brazil

in 2013 (+ 69.5% / 17,011 units).

    Sales on the African continent were 5.7% lower than the previous year, with

a total of 35,489 vehicles delivered to customers (prev. yr.: 37,649); the

region of Oceania increased sales by 12.8% to 25,939 units (prev. yr.: 23,000).

    BMW Group sales in/up to December 2013 at a glance

    

                                                    Up        Comp. to

                                       Comp. to     to/incl.  prev.

                          In Dec. 2013 prev. year   Dec. 2013 year

    BMW Group Automobiles      186,786        +2.9% 1,963,798     +6.4%

    BMW                        155,835        +2.3% 1,655,138     +7.5%

    MINI                        30,455        +5.9%   305,030     +1.2%

    Rolls-Royce                    496        -7.1%     3,630     +1.5%

    BMW Motorrad                 6,343        +4.5%   115,215     +8.3%

    The BMW Group

    The BMW Group is the leading premium manufacturer of automobiles and

motorcycles in the world with its BMW, MINI and Rolls-Royce brands. As a global

company, the BMW Group operates 28 production and assembly facilities in 13

countries and has a global sales network in more than 140 countries.

    In 2013, the BMW Group sold around 1.963 million cars and 115,215

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2012 was

euro 7.82 billion on revenues amounting to euro 76.85 billion. As of 31

December 2012, the BMW Group had a workforce of 105,876 employees.

    The success of the BMW Group has always been built on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive product

responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral

part of its strategy.

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   SOURCE: BMW Group

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